Урок з теми "Лінійні нерівності", 9 клас

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизації знань. Працюючи самостійно учні вчаться моделювати власну освітню траєкторію, бути відповідальними за власний вибір (ключова компетентність - уміння вчитися впродовж життя)
Перегляд файлу

Алгебра, 9 клас Дата  _________

Тема.       Узагальнення та систематизація знань з теми

                                            «Лінійні нерівності»

Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Лінійні нерівності». Перевірити рівень знань та умінь учнів з даної теми: відтворити знання про лінійні нерівності та нерівності, що зводяться до лінійних , види нерівностей  та способи розв’язання, включаючи подвійні нерівності, системи та сукупності нерівностей. Формувати навички самостійної роботи. Розвивати логічне мислення, пам'ять, зв’язне математичне мовлення та культуру  письмового мовлення. Виховувати свідоме ставлення до навчання, дисциплінованість, відповідальність за прийняте рішення.

Тип уроку – узагальнення і систематизація знань

 

Хід уроку

Етапи уроку та завдання

Дії учнів та вчителя

Час

1. Організаційний момент

Перевірка готовності до уроку

Слайд

Вступне слово

1хв.

2. Формулювання теми, мети та завдань уроку

Доброго дня! Вітаю всіх учнів та гостей нашого уроку. Сподіваюся, що урок пройде цікаво, корисно, учні будуть активними, а гості не пожалкують про витрачений час. Всім нам бажаю отримати задоволення.

Мета уроку представлена на екрані.

Сьогоднішній урок пройде у формі гри «Математична біржа».

           Біржа (нім.–гаманець) — організований торговельний майданчик, на якому відбувається гуртова торгівля товарами або цінними паперами.  Біржі бувають товарні, де продаються і купуються масові однорідні товари (бавовна,  кава, цукор, зерно, метал, каучук та ін.)  і фондові, де відбувається купівля і продаж акцій та облігацій підприємств і облігацій державних позик.

Перша в Україні біржа, що діяла на постійній основі за європейським зразком, була створена в Одесі у 1796 році.

        На нашій математичній біржі в якості цінного паперу будемо мати сертифікат із зазначеною кількістю балів, і  який ви отримаєте за результатами вашої роботи на уроці. Всі операції будуть проводити брокери.

        Брокер на ринку цінних паперів - продавці, юридична особа, що має право здійснювати операції з цінними паперами за дорученням клієнта і за його рахунок. І бути посередником між директором біржі та клієнтом.

У нас є брокери, які будуть перевіряти завдання, які ви виконаєте, і підраховувати в кінці кожного туру кількість балів, зароблених кожним з вас. Бали від брокерів будуть переходити до вас у разі правильно розв’язаних завдань. 

На при кінці уроку ви зможете обміняти ваші біржові бали на бали до класного журналу. Хочу зазначити, що час на виконання певних завдань буде обмежено, тому працюєте швидко, виконуєте в першу чергу ті завдання, які на ваш погляд,  ви розв’яжете.

Отже, починаємо.

Слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель пояснює правила роботи на уроці

 

Слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд

3хв.

 

 

 

 

 

3. Актуалізація опорних знань

Щоб зрозуміти які цінні папери ви хочете  придбати, треба визначитися з пропозиціями на біржі.

3.1 Перед вами карта пам’яті чи ментальна карта. Ви маєте 1 хв., щоб попрацювати з нею та розповісти всім, яку інформацію ви отримали. Один  розпочинає – інший продовжує.

 

3.2 Встановити відповідність.

  

1

 

а)

2

 

б)

3

 

в)

4

 

г)

5

 

д)

6

 

є)

 

 

 

ж)

 

 

 

з)

   

Відповідь: 1-б, 2-г, 3-є, 4-ж, 5-в, 6-з

 

 

 

 

Слайд

Робота з ментальною картою

 

 

 

 

Слайд

Учні на окремих аркушах записують відповіді. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв.

4. Удосконалення умінь та навичок учнів

4.1 Брокери оцінюють ваші результати, а ви  виконаєте наступне завдання.

 

1) Пояснити розв’язання кожної із нерівностей

 

 

 

Перший тур (за кожне правильне розв’язання учень отримує 0,5 балів,  обирає 6 з 8)

  1.  

 

4.2 Пояснити розв’язання нерівності, користуючись алгоритмом:

  1)

 

;

 

24 – 10 – 10x

-10x – 3x

-13x

Другий тур (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)

 

4.3 Третій тур (завдання на вибір, оцінюється 2 балами)

  1. При яких значеннях змінної вираз має зміст.

 

Якщо ви вважаєте, що вам краще повернутися до завдання І чи ІІ туру та розв’язати нерівності, які залишилися,  можна продовжити роботу.

 

4.4 Метод «Гірлянда запитань» (за часом)

Поки брокери підбивають підсумки вашої роботи пропоную попрацювати в парах. Кожна пара отримує картки, на яких записані правила. Проблема в тому, що правило розрізане на дві частини. Ваша задача – скласти кожне  правило та поставити до нього запитання.

 

Правила.

1. Розв`язком нерівності з однією змінною називають значення змінної, яке перетворює її в правильну числову нерівність.

2. Розв`язати нерівність означає знайти всі її розв`язки або довести, що їх не існує.

3. Якщо нерівність розв`язків не має, то множиною її розв`язків є порожня множина.

4. Нерівності називають рівносильними, якщо вони мають одну й ту саму множину розв`язків.

5. Якщо обидві частини нерівності поділити або помножити на одне й те саме від`ємне число і замінити знак нерівності на протилежний, то отримаємо правильну нерівність.

6. Якщо обидві частини нерівності помножити або поділити на одне й те саме додатне число, то отримаємо правильну нерівність.

7. Строгими називають нерівності, що містять знаки

8. Нестрогими називають нерівності, що містять знаки ≤ ;≥ .

 

4.5 Брокери коментують найбільш типові помилки.

Брокери перевіряють вправу на відповідність (кожне завдання 0,5б.)

Слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Брокери перевіряють відповіді завдання 4.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Брокери перевіряють відповіді завдання 4.2

 

 

 

 

 

 

 

 

Брокери перевіряють відповіді завдання 4.3

 

 

 

 

 

Слайд

Діти працюють в парах, складають розрізане правило

(і задають до нього питання) - за часом.

 

Запропонувати парам обмінятися місцями та перевірити відповіді інших. Повернутися до своєї парти та проаналізувати свої відповіді.

 

 

 

 

 

 

 

 

Брокери видають сертифікати

 

 

 

3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7хв.

Шопен

Шопен

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7хв.

Глинка

Стинг

 

 

 

 

 

 

4хв.

Бетхов.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

5. Підсумок уроку (рефлексія)

Інтерактивна вправа «Не хочу хвалитися, але я…»

  • найкраще засвоїв…
  • добре знаю, добре вмію …
  • вмію розв’язувати, знаходити…
  • знаю над якими питаннями потрібно ще попрацювати ?

 

2,5хв.

6. Домашнє завдання

с.54 9-18; с. 57 – теоретичний матеріал

 

0,5хв.

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок узагальнення та систематизації знань з теми “ Лінійні нерівності ”

Номер слайду 2

Мета уроку: Відтворити знання про лінійні нерівності та нерівності, що зводяться до них. Повторити відомі види нерівностей та способи розв’язання, включаючи подвійні нерівності, нерівності із модулем, системи та сукупності нерівностей. Розвивати навички самоаналізу. Розвивати логічне мислення, пам'ять, зв’язне математичне мовлення та культуру письмового мовлення. Вчитися приймати рішення та нести за нього відповідальність.

Номер слайду 3

Біржа (нім.–гаманець) — організований торговельний майданчик, на якому відбувається гуртова торгівля товарами або цінними паперами.  Біржі бувають товарні, де продаються і купуються масові однорідні товари (бавовна,  кава, цукор, зерно, метал, каучук та ін.) і фондові, де відбувається купівля і продаж акцій та облігацій підприємств і облігацій державних позик.

Номер слайду 4

Брокер на ринку цінних паперів - продавці, юридична особа, що має право здійснювати операції з цінними паперами за дорученням клієнта і за його рахунок. І бути посередником між директором біржі та клієнтом.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Встановити відповідність

Номер слайду 7

Пояснити розв'язання нерівності

Номер слайду 8

;Пояснити розв'язання нерівності 1)

Номер слайду 9

Вправа “ Гірлянда запитань ”1. Розв`язком нерівності з однією змінною називають значення змінної, …2. Розв`язати нерівність означає знайти всі її розв`язки…3. Якщо нерівність розв`язків не має, то …4. Нерівності називають рівносильними, якщо вони…5. Якщо обидві частини нерівності поділити або помножити на одне й те саме від`ємне число... 6. Якщо обидві частини нерівності помножити або поділити на одне й те саме додатне число, … 7. Строгими називають нерівності,… 8. Нестрогими називають нерівності, …

Номер слайду 10

Вправа “ Гірлянда запитань ”1. Розв`язком нерівності з однією змінною називають значення змінної, яке перетворює її в правильну числову нерівність.2. Розв`язати нерівність означає знайти всі її розв`язки або довести, що їх не існує.3. Якщо нерівність розв`язків не має, то множиною її розв`язків є порожня множина.4. Нерівності називають рівносильними, якщо вони мають одну й ту саму множину розв`язків.5. Якщо обидві частини нерівності поділити або помножити на одне й те саме від`ємне число і замінити знак нерівності на протилежний, то отримаємо правильну нерівність. 6. Якщо обидві частини нерівності помножити або поділити на одне й те саме додатне число, то отримаємо правильну нерівність. 7. Строгими називають нерівності, що містять знаки 8. Нестрогими називають нерівності, що містять знаки ≤ ;≥ .

Номер слайду 11

«Не хочу хвалитися, але я… »найкраще засвоїв…добре знаю, добре вмію …вмію розв’язувати, знаходити…знаю над якими питаннями потрібно ще попрацювати ...

Номер слайду 12

Домашнє завдання:1) с.57 “ Головне параграфа 1”;2) с. 54 Завдання №1 “ Перевір себе ” {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}До 6 балів. До 9 балів. До 12 балів№№ 1-8№№9-14№№14-18

Номер слайду 13

Дякую за урок!

zip
Додав(-ла)
Забара Ольга
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку