Розробка уроку в 7 класі з алгебри вчителя математики Лісківської ЗОШ 1-3 ступенів Новак Тетяни Миколаївни.
Конкурсний урок з теми : «розкладання многочленів на множники способом групування. ».
Гра – подорож «Подорож на зорельоті».
Мета : з'ясувати рівень знань, умінь і навичок учнів щодо розкладання многочленів на множники способом групування; розвивати в учнів інтерес до математики, пізнавальну активність, творчі здібності, вміння оцінювати свою роботу та роботу інших; виховувати уважність, зосередженість, почуття колективізму та відповідальності.
Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь та навичок.
Обладнання: роздавальний матеріал для дидактичних ігор, чарівна пічка, яблуня, зірки, рибалка, смайлики.
Хід уроку :
Ви знаходитесь на космодромі гімназії,що в місті Кілії, ,Одеської області . Сьогодні звідси відлітає у цікаву подорож зореліт, у складі якого три екіпажі . Але треба вибрати капітанів. Для цього проведемо опитування. (хто перший відповідає правильно на питання, той заробляє 1 бал. У кого найбільша кількість балів – капітан.)
Мозковий штурм.
III.Закріплення знань та вмінь.
« Не помились!»
Щоб космічний корабель мав можливість злетіти , потрібно запустити двигуни. Для цього команди повинні розв'язати ланцюжки завдань на картках. Корабель може піднятися в тому випадку, якщо кожний ланцюжок буде розв’язаний . Намагайтеся розв’язувати завдання правильно й творчо, щоб не було пошкоджень в електромережі зорельоту.
1команда. а2 – аb – 4а +4b = (а2 – аb) –( □ - □) =а(а – b) -4( □ - □) = (а – b) ( □ - □)
2команда. ах +3+ 3х +а = (ах + а) + ( □ + □) = а(х +1) + 3( □ + □) = (х +1) ( □ + □)
3 команда. ху +а – ау – х = (ху –х) +( □ - □) = х( □ - □) - а( □ - □) = (у – 1) ( □ - □)
«Чотирикутник із секретом»
1 |
ab – ac +db - dc |
2 |
4x +xy +4y + y2 |
3 |
ab – ac + xc - xb |
4 |
x2 +7x – xy -7y |
(4+y)(x+y) |
У |
(b–c)(a-x) |
С |
(x+7)(x-y) |
К |
(b-c)(a+d) |
П |
4 завдання розв'язати разом, як приклад . Разом відповідаємо на завдання чотирикутника.
Пуск!
Зореліт благополучно покидає Землю і починає рухатися у безмежному космосі. Екіпаж почуває себе добре. Пролітаємо зірки.
« Зірочки»
розглянемо приклади розкладання многочленів,які містять 6 членів. (колективне розв’язування) 1 зірка: ax +bx – ay – by +az +bz = (ax +bx) – (ay +by) + (az +bz) = x(a+b) – y(a +b) +z(a+b) = (a+b)(x - y +z).
2 зірка: ac2 – ad +c3 – cd – bc2 +bd = (ac2 +c3 –bc2) + (-ad – cd +bd) = c2(a +c-b) – d(a +с –b) = (a +с – b)(с2 – d).
3 зірка: ax2 +ay2 – bx2 –by2 + b – a = (ax2 +ay2 –a) – (bx2 + by2 – b) = a(x2 +y2 – 1) – b(x2 + y2 -1) = (x2 + y2 -1) (a – b).
По курсу руху корабля невідома планета, зовнішньо схожа на Марс, на поверхні утворення , схожі на русла річок. Це свідчить про те, що, може, там було життя. Беремо курс на планету Марс. Якраз є можливість перевірити,чи було там життя.
Зореліт сідає на поверхню планети.
Квітучих яблунь я не бачу, а от дерево « Математичних знань» - яблуню – бачу, на ній плоди, причому стиглі, Чарівна пічка – незапалена і дійсно , пічка.
«Чарівна яблуня»
Перша команда займеться яблуками, яблуко вважається зірваним , якщо розв’язано завдання правильно.
«Чарівна пічка»
Друга команда запалює пічку. Пиріжок вважається спеченим, якщо завдання розв’язане правильно.
«Рибалка»
Третя команда - займається рибалкою. Риба вважається спійманою, якщо розв’язано правильно завдання, і вкинуто в казанок для юшки.
Політ без перевантажень , спокійний і раптом…(метеорити).
Ми попадаємо в метеоритний дощ. Щоб увімкнути захисне поле, нам необхідно відповісти на питання.
«Метеоритний дощ» ЗАВДАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ РОЗГРУЗКИ
Корабель вийшов із зони метеоритного дощу, і тут з'явилася «чорна дірка» , яка з величезною силою втягує наш зореліт , тим більше обшивка корабля пошкоджена « метеоритним дощем». Треба розв’язати завдання і швидко ліквідувати пошкодження.
«Ліквідування пошкоджень.»
Знайдіть значення виразу, розклавши його попередньо на множники.
1 команда
12a2 - 12ax – 7a +7x, якщо а = 1, х =2. (1-2)(12*1 -7) = -5
2 команда
8a2 – 8ab – 5a +5b, якщо a = 1, b=3. (1-3)(8*1-5) =-6
3 команда
10ab – 5b2 – 6a +3b, якщо a = 3, b =-1. (2*3+1)(-5-3)=-56
Ви довго летіли, долаючи перешкоди, і ось нарешті пора повертатися до дому. Але щоб не забути свої враження від подорожі, треба в своїх щоденниках записати завдання .
Домашнє завдання: §13 -15 повторити, с.83, №532,№524. №525*
IV.Підсумки уроку. Самооцінка учнів.
Додаткове завдання:
Погляньте вперед, ми бачимо Землю,наближається Україна, ось майже наш космодром. Додаткове завдання:
Знайти значення виразу.
+
+
Команди відпочивають,розв’язуючи задачі – жарти.
«Задачі – жарти»
Смайлики. Як би ти оцінив свою роботу на уроці?
– «я все зрозумів, можу працювати самостійно!»
Заправили в планшети свої роботи, склали речі, уклонилися гостям, полетіли на перерву.