Урок з теми : «Розкладання многочленів на множники способом групування. ». Гра – подорож «Подорож на зорельоті».

Про матеріал
Урок з алгебри у 7 кл. з теми : «Розкладання многочленів на множники способом групування. ». Гра – подорож «Подорож на зорельоті».
Перегляд файлу

Розробка уроку в 7 класі з алгебри вчителя математики                                     Лісківської ЗОШ 1-3 ступенів Новак Тетяни Миколаївни.

 

Конкурсний урок з теми : «розкладання многочленів на множники способом групування. ».

Гра – подорож «Подорож на зорельоті».

Мета : з'ясувати рівень знань, умінь і навичок учнів щодо розкладання многочленів на множники способом групування; розвивати в учнів інтерес до математики, пізнавальну активність, творчі здібності, вміння оцінювати свою роботу та роботу інших; виховувати уважність, зосередженість, почуття колективізму та відповідальності.

Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь та навичок.

Обладнання: роздавальний матеріал для дидактичних ігор, чарівна пічка, яблуня,  зірки, рибалка, смайлики.

Хід уроку :

  1. Організаційна частина.                                                                                              Девіз уроку:                                                                                                                  Мало знати, потрібно й використовувати.                                                                  Мало бажати, потрібно й робити.                                                              Учитель повідомляє тему уроку та формулює мету уроку. Діти розбиваються на групи( команди).

Ви знаходитесь на космодромі гімназії,що в місті Кілії, ,Одеської області . Сьогодні  звідси відлітає у цікаву подорож зореліт, у складі якого три екіпажі . Але треба вибрати капітанів. Для цього проведемо опитування. (хто перший відповідає правильно на питання, той заробляє 1 бал. У кого найбільша кількість балів – капітан.)

  1. Актуалізація опорних знань.

Мозковий штурм.

  1. Щоб розкласти многочлен на множники способом групування ,треба утворити групи, що…(мають спільний множник)
  2. Щоб  розкласти многочлен на множники способом групування ,треба у кожній групі…(винести спільний множник за дужки)
  3. Щоб  розкласти многочлен на множники способом групування ,треба утворений спільний для всіх груп множник… (винести за дужки)
  4. Винесіть спільний множник за дужки:  8а – 12с       4(2а -3с)
  5. Винесіть спільний множник за дужки:  3а – ар         а(3 – р)
  6. Винесіть спільний множник за дужки:  6ах + 6ау    6а(х + у)
  7.  Винесіть спільний множник за дужки:  2 + 8ас    4а(а + 2с)
  8. Винесіть спільний множник за дужки:    а5 2         а23 + 1)  
  9. Винесіть спільний множник за дужки:    а(р + с) – к(р + с)      (р + с)(а - к)
  10. Винесіть спільний множник за дужки:  2а(с –р) +3х(р – с)   (с – р)(2а – 3х)
  11. Винесіть спільний множник за дужки:  5х(у –с) – (с – у)         (у –с)(5х +1)
  12. Винесіть спільний множник за дужки:  (а – 4)2  - 5(а – 4)         (а – 4)(а-9)

III.Закріплення знань та вмінь.

« Не помились!»

Щоб космічний корабель мав можливість злетіти , потрібно запустити двигуни. Для цього команди повинні розв'язати ланцюжки завдань на картках. Корабель може піднятися  в тому випадку, якщо кожний ланцюжок буде розв’язаний . Намагайтеся розв’язувати завдання правильно й творчо, щоб не було пошкоджень в електромережі зорельоту.

1команда.                                                                                                                                        а2 – аb – 4а +4b = (а2 – аb) –( □ - □) =а(а – b) -4( □ - □) = (а – b) ( □ - □)

2команда.                                                                                                                                 ах +3+ 3х +а = (ах + а) + ( □ + □) = а(х +1) + 3( □ + □) = (х +1) ( □ + □)

3 команда.                                                                                                                                    ху +а – ау – х = (ху –х) +( □ - □) = х( □ - □) - а( □ - □) = (у – 1) ( □ - □)

 

«Чотирикутник із секретом»

1

ab – ac +db - dc

2

 4x +xy +4y + y2

3

ab – ac + xc - xb

4

x2 +7x – xy -7y

(4+y)(x+y)

У

(b–c)(a-x)

С

(x+7)(x-y)

К

(b-c)(a+d)

П

           


4 завдання розв'язати разом, як приклад . Разом відповідаємо на завдання  чотирикутника.

Пуск!

Зореліт благополучно покидає Землю і починає рухатися у безмежному космосі. Екіпаж почуває себе добре. Пролітаємо зірки.

« Зірочки»

 розглянемо приклади розкладання многочленів,які містять 6 членів. (колективне розв’язування)                                                                                                                                            1 зірка:     ax +bx – ay – by +az +bz = (ax +bx) – (ay +by) + (az +bz) =                                x(a+b) – y(a +b) +z(a+b) = (a+b)(x - y +z).

2 зірка:     ac2 – ad +c3 – cd – bc2 +bd = (ac2 +c3 –bc2) + (-ad – cd +bd) =                           c2(a +c-b) – d(a +с –b) = (a +с – b)(с2 – d).

3 зірка:      ax2 +ay2 – bx2 –by2 + b – a = (ax2 +ay2 –a) – (bx2 + by2 – b) =                               a(x2 +y2 – 1) – b(x2 + y2 -1) = (x2 + y2 -1) (a – b).

 

 

 

 

 

 

 

 

По курсу руху корабля невідома планета, зовнішньо схожа на Марс, на поверхні утворення , схожі на русла річок. Це свідчить про те, що, може, там було життя. Беремо курс на планету Марс. Якраз є можливість перевірити,чи було там життя.

Зореліт сідає на поверхню планети.

Квітучих яблунь я не бачу, а от дерево « Математичних знань» - яблуню – бачу, на ній плоди, причому стиглі, Чарівна пічка – незапалена і дійсно , пічка.

«Чарівна яблуня»

Перша команда займеться яблуками, яблуко вважається зірваним , якщо розв’язано завдання правильно.

  1. ab +ac+ xb+xc    (a +x)(b +c)
  2. 5a +5b-am-bm    (a +b)(5-m)
  3. 6m-mn-6+n         (6-n)(m-1)
  4. 10ab – 2a +5b2 – b   (5b-1)(2a+b)
  5.  a6 +a4-3a2 -3               (a2 +1)(a4-3)
  6. xy2 –by2 –ax +ab +y2 -a     (x-b+1)(y2 –a)       

«Чарівна пічка»

Друга команда запалює пічку. Пиріжок вважається спеченим, якщо завдання розв’язане правильно.

  1.  ab –ac +yb -yс    (b-c)(a+y)
  2.   3x +3y –bx – by   (x+y)(3-b)
  3.  4n –nc - 4 + c   (4-c)(n-1)
  4.  x7 + x3- 4x4 – 4    (x4+1)(x3 -4)
  5.  6mn – 3m +2n -1  (2n-1)(3m+1)
  6.  xa – xb2 – ya +zb2 – za +yb2    (x-z-y)(a-b2)  

«Рибалка»

Третя команда  - займається рибалкою. Риба вважається спійманою, якщо розв’язано правильно завдання, і вкинуто в казанок для юшки.

  1. xy –xz +my – mz  (y-z)(x+m)
  2. 4a -4b +ca – cb    (a-b)(4+c)
  3. 5a – ab – 5 +b      (5-b)(a-1)
  4. a7 +a5+2a2 +2   (a2+1)(a5+2)
  5. 8xy – 4y +2x2 – x  (2x-1)(4y+x)
  6. ax2+ay – cy +bx2 – cx2 +by.   (a-c+b)(x2+y)

Політ без перевантажень , спокійний і раптом…(метеорити).

Ми попадаємо в метеоритний дощ. Щоб увімкнути захисне поле, нам необхідно відповісти на питання.

«Метеоритний дощ» ЗАВДАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ РОЗГРУЗКИ

  1. Який рік 20-го століття не зміниться, якщо його поставити  «з ніг на голову.» (1961)
  2. Росло дві верби, на кожній вербі по 2 гілки. На кожній гілці по 3 груші. Скільки всього груш? (0)
  3. Ти , та я, та ми с тобою. Чи багато нас? (2)
  4. На яке дерево сідає ворона під час зливи? (мокре)
  5. Двоє грали в шашки 4 години. Скільки годин грав кожний з них? (4)

Корабель вийшов із зони метеоритного дощу, і тут з'явилася  «чорна дірка» , яка з величезною силою втягує наш зореліт , тим більше обшивка корабля пошкоджена « метеоритним дощем». Треба розв’язати завдання і швидко ліквідувати пошкодження.

«Ліквідування пошкоджень.»

Знайдіть значення виразу, розклавши його попередньо на множники.

1 команда

12a2  - 12ax – 7a +7x, якщо а = 1, х =2.      (1-2)(12*1 -7) = -5

2 команда

8a2 – 8ab – 5a +5b, якщо a = 1, b=3.      (1-3)(8*1-5) =-6

3 команда

10ab – 5b2 – 6a +3b, якщо a = 3, b =-1.     (2*3+1)(-5-3)=-56

Ви довго летіли, долаючи перешкоди, і ось нарешті пора повертатися до дому.  Але щоб не забути  свої враження від подорожі, треба в своїх щоденниках записати завдання .

Домашнє завдання: §13 -15 повторити, с.83, №532,№524. №525*

IV.Підсумки уроку. Самооцінка учнів.

Додаткове завдання:

Погляньте вперед, ми бачимо Землю,наближається Україна, ось майже наш космодром. Додаткове завдання:

Знайти значення виразу.

 

 

 

                                                                     +

 

                                                                        +

 

 

Команди відпочивають,розв’язуючи задачі – жарти.

«Задачі – жарти»

  1. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
  2. Від трицифрового числа відняли двоцифрове, дістали одноцифрове. Назвати ці числа.(100-99 = 1)
  3. До Айболіта прийшли тварини : усі, крім двох, собаки; усі, крім двох , коні; усі, крім двох, папуги. Скільки всього прийшло тварин? (3)
  4. Три хлопчики пішли до крамниці. По дорозі вони знайшли три копійки. Скільки б знайшов грошей один хлопчик, якщо б він сам пішов до крамниці? (3)
  5. В одній сім'ї двоє  батьків і двоє синів. Скільки це людей? (3)
  6. Одна людина купила три кози та заплатила 3 грн.. по чому пішла кожна коза ? ( По дорозі)
  7. Йшла жінка у Москву , назустріч їй йшли троє чоловіків. Кожний із них ніс валізу, у кожній валізі – кішка. Скільки живих істот направлялось у Москву? (1. Жінка)
  8. Написати цифрами число , що складається з одинадцяти тисяч, одинадцяти сотень, одинадцяти одиниць.(11111)
  9. Одна сім'я має 5 синів, у кожного сина є сестра. Скільки дітей у сім'ї? (6)
  10. Двоє пішли – 3 цвяхи знайшли, наступні четверо підуть – чи багато знайдуть? ( Нічого)

Смайлики.  Як би ти оцінив свою роботу на уроці?

http://open.az/uploads/posts/2009-10/1255194486_123.jpg «я все зрозумів, можу працювати самостійно!»

  • http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=296136885-19-72&n=21 «мені була зрозуміла більша частина завдань, але я ще іноді припускаюся помилок».
  • http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=200435177-40-72&n=21 «я майже нічого не зрозумів, ці завдання для мене дуже складні».

Заправили в планшети свої роботи, склали речі, уклонилися гостям, полетіли на перерву.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шатковська Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
1223
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку