Тип уроку: комбінований
Тема: Що означають слова «земля» і «ґрунт»?
Мета: розкрити поняття «ґрунт» та «земля»; пояснити різницю між цими термінами;
ознайомити учнів з різноманітністю ґрунтів України; розвивати вміння складати схеми, робити висновки, аналізувати, порівнювати, працювати з малюнками, текстом підручника; виховувати екологічну свідомість та почуття поваги до рідної землі.
Автор: Феськова Л.О.
Предмет: Я досліджую світ
Клас: 1 клас
Тип уроку: комбінований
Тема: Що означають слова «земля» і «ґрунт»?
Мета: розкрити поняття «ґрунт» та «земля»; пояснити різницю між цими термінами;
ознайомити учнів з різноманітністю ґрунтів України; розвивати вміння складати схеми, робити висновки, аналізувати, порівнювати, працювати з малюнками, текстом підручника; виховувати екологічну свідомість та почуття поваги до рідної землі.
Обладнання: мультимедійна презентація, підручник з ЯДС (Грущинська, , Хитра, Дробязко 2 Ч.), олівці, папір, фізична карта України, картки з прислів’ями, розмальовки.
План уроку
І. Організація навчальної діяльності (3 хв.)
Прийом: «Золота рибка»
Мета: визначити очікування та побажання учнів від роботи на занятті.
ІІ. Мотивації навчальної діяльності (4 хв.)
Вид наочності: натуральний об’єкт (ґрунт)
Мета: джерело нових знань і уявлень про об'єкти, події, явища; сприяє більш глибокому засвоєнню, розумінню зв'язку наукових знань з життям, що забезпечує міцність засвоєння знань, розвиток уваги, спостережливість, уявлення, а також абстрактного мислення, бо допомагає на основі розглянутих конкретних явищ прийти до узагальнень.
Метод: «Мозковий штурм»
Мета: активізація інтелектуальних здібностей дітей, розвиток фантазії, вироблення вміння толерантно ставитись до чужих думок.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
Вид наочності: образотворчі плоскі засоби (навчальні картини)
Мета: ілюстрація, яка служить опорою теоретичних положень; подання інформації про цілісні об’єкти природи або їх частини у певній логічній послідовності з допомогою фрагментарних малюнків, текстів, цифрової інформації.
Метод: наочності.
Мета: доказовість словесних тлумачень.
Метод: робота з підручником.
Мета: ознайомлення з новими фактами, поглиблення розуміння взаємозв'язку історичних явищ, уточнення нових понять.
IV. Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу (10 хв.)
Вид наочності: умовно-схематичні засоби (фізична карта України)
Мета: відображення дійсності в умовних схематичних та символічних малюнках; показ кількісних та просторових відношень між окремими елементами.
Прийом: «Розфарбуй Землю»
Мета: розвиток пізнавальної активності дитини, творчих здібностей та формує компетентності учня.
V. Підсумки уроку. Рефлексія (3 хв.)
Метод: бесіда
Мета: спонукати учнів до актуалізації відомих і засвоєння нових знань шляхом самостійних роздумів, висновків і узагальнень.
Діяльність учителя
1.Повідомляє нові знання, пояснює.
2. Організовує осмислення навчальної інформації.
3. Організовує узагальнення знань.
4. Організовує закріплення навчального матеріалу.
5. Організовує застосування знань і оцінює ступінь засвоєння.
Діяльність учня
1. Сприймає інформацію, виявляє певне розуміння.
2. Осмислює, поглиблює розуміння матеріалу.
3. Висуває гіпотези, відповідаючи на питання.
4. Закріплює вивчення шляхом повторення.
5. Аналізує результати, робить висновки, застосовує отримані знання.
Хід уроку:
І. Організація навчальної діяльності.
Інтерактивний прийом «Золота рибка»
На столі стоїть акваріум ,зроблений з картону.
На дошці прикріплена велика золота рибка, зроблена з паперу.
ІІ. Мотивації навчальної діяльності
За малюнками та записами дітей вчитель підводить всіх до теми уроку.
Тема нашого уроку: Що означають слова «земля» і «ґрунт»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Ми живемо на планеті Земля.
2.На чорній землі біла пшениця родить.
3. Мій рідний край, моя земля, як довго я до тебе линув.
- Що означає слово "земля" в кожному з речень? (В першому реченні «земля» - назва планети, в другому – йдеться про ґрунт, в третьому – про Батьківщину).
Ґрунт- це верхній пухкий шар землі, на якому ростуть рослини.
IV. Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу.
1.Визначення складу ґрунту.
2.Утворення ґрунту.
3. Які ґрунти переважають в Україні.
Біла земля не вродить, то в сопілку не грати.
Глибше орати — кругла сирота.
Як почав орати, то й корову купиш.
Без господаря земля і проса
Буде земля більше хліба мати
Вправа-прийом «Розфарбуй Землю»
ІV. Підсумки уроку. Рефлексія
З – зелена, зорана, загадкова
Е – енергетична.
М – мала, мила, мальовнича
Л – люба, лагідна.
Я – ясна, яскрава.
Бесіда на закріплення
1