Урок з теми: Що означають слова «земля» і «ґрунт»?

Про матеріал

Тип уроку: комбінований

Тема: Що означають слова «земля» і «ґрунт»?

Мета: розкрити поняття «ґрунт» та «земля»; пояснити різницю між цими термінами;

ознайомити учнів з різноманітністю ґрунтів України; розвивати вміння складати схеми, робити висновки, аналізувати, порівнювати, працювати з малюнками, текстом підручника; виховувати екологічну свідомість та почуття поваги до рідної землі.

Перегляд файлу

Автор: Феськова Л.О.

Предмет: Я досліджую світ

Клас: 1 клас 

Тип уроку: комбінований

Тема: Що означають слова «земля» і «ґрунт»?

Мета: розкрити поняття «ґрунт» та «земля»; пояснити різницю між цими термінами;

ознайомити учнів з різноманітністю ґрунтів України; розвивати вміння складати схеми, робити висновки, аналізувати, порівнювати, працювати з малюнками, текстом підручника; виховувати екологічну свідомість та почуття поваги до рідної землі.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручник з ЯДС (Грущинська, , Хитра, Дробязко 2 Ч.), олівці, папір, фізична карта України, картки з прислів’ями, розмальовки.

План уроку

І. Організація навчальної діяльності (3 хв.)

Прийом: «Золота рибка»

Мета: визначити очікування та побажання учнів від роботи на занятті.

ІІ. Мотивації навчальної діяльності (4 хв.)

Вид наочності: натуральний об’єкт (ґрунт)

Мета: джерело нових знань і уявлень про об'єкти, події, явища; сприяє більш глибокому засвоєнню, розумінню зв'язку наукових знань з життям, що забезпечує міцність засвоєння знань, розвиток уваги, спостережливість, уявлення, а також абстрактного мислення, бо допомагає на основі розглянутих конкретних явищ прийти до узагальнень.

Метод: «Мозковий штурм»

Мета: активізація інтелектуальних здібностей дітей, розвиток фантазії, вироблення вміння толерантно ставитись до чужих думок.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

Вид наочності: образотворчі плоскі засоби (навчальні картини)

Мета: ілюстрація, яка служить опорою теоретичних положень; подання інформації про цілісні об’єкти природи або їх частини у певній логічній послідовності з допомогою фрагментарних малюнків, текстів, цифрової інформації.

Метод: наочності.

Мета: доказовість словесних тлумачень.

Метод: робота з підручником.

Мета: ознайомлення з новими фактами, поглиблення розуміння взаємозв'язку історичних явищ, уточнення нових понять.

IV. Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу (10 хв.)

Вид наочності: умовно-схематичні засоби (фізична карта України)

Мета: відображення дійсності в умовних схематичних та символічних малюнках; показ кількісних та просторових відношень між окремими елементами.

Прийом: «Розфарбуй Землю»

Мета: розвиток пізнавальної активності дитини, творчих здібностей та формує компетентності учня.

V. Підсумки уроку. Рефлексія (3 хв.)

Метод: бесіда

Мета: спонукати учнів до актуалізації відомих і засвоєння нових знань шляхом самостійних роздумів, висновків і узагальнень.

Діяльність учителя

     1.Повідомляє нові знання, пояснює.

2. Організовує осмислення навчальної інформації.

3. Організовує узагальнення знань.

4. Організовує закріплення навчального матеріалу.

5. Організовує застосування знань і оцінює ступінь засвоєння.

Діяльність учня

1. Сприймає інформацію, виявляє певне розуміння.

2. Осмислює, поглиблює розуміння матеріалу.

3. Висуває гіпотези, відповідаючи на питання.

4. Закріплює вивчення шляхом повторення.

5. Аналізує результати, робить висновки, застосовує отримані знання.

 

Хід уроку:

І. Організація навчальної діяльності.

Інтерактивний прийом «Золота рибка»

На столі стоїть акваріум ,зроблений з картону.

На дошці прикріплена велика золота рибка, зроблена з паперу.

  • Загадайте бажання на урок. Золота рибка виконає всі ваші бажання. Візьміть свою рибку з акваріуму та прикріпіть її на велику . Нехай всі ваші бажання здійсняться! З допомогою цієї золотої рибки нас будуть на уроці супроводжувати успіх та вдача!

 

ІІ. Мотивації навчальної діяльності

  • Ось у мене чарівний мішечок. Кожен по черзі вийде сюди і не дивлячись у мішечок тільки на дотик спробує вгадати, що ж там знаходиться. Але не викрикуйте, не кажіть свої здогадки. Після того як ви спробуєте рукою, вміст мішечка просто намалюйте чи напишіть свої здогадки про те, що там може знаходитися.
  1. Метод «Мозковий штурм»

За малюнками та записами дітей вчитель підводить всіх до теми уроку.

  1. Повідомлення теми та мети уроку

Тема нашого уроку: Що означають слова «земля» і «ґрунт»

  • Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з поняттями «земля» і «ґрунт» та визначимо що вони означаються, чим відрізняються та коли вживаються.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота з ілюстраціями
  • Подивіться будь-ласка на малюнки.
  • Назвіть будь-ласка що зображено на них. (планета Земля, ґрунт, рідна земля)
  • Що спільного у цих малюнках? (Що всі ці малюнки мають спільну назву. Планета має назву Земля, ґрунт також називають землею, і Батьківщину також називають рідною землею).
  1. Мовознавча хвилинка

1.Ми живемо на планеті Земля.

2.На чорній землі біла пшениця родить.

3. Мій рідний край, моя земля, як довго я до тебе линув.

- Що означає слово "земля" в кожному з речень? (В першому реченні «земля» - назва планети, в другому – йдеться про ґрунт, в третьому – про Батьківщину).

 

  1. Робота з підручником

  • Давайте, прочитаємо яке відкриття ми зробимо сьогодні? (Ґрунт – це безцінний дар природи).
  • Як ви думаєте, чому саме таке відкриття ми зробимо стогодні? (Тому, що на ґрунті росутуть всі рослини і він нас годує).
  • Тож, давайте ще раз повторимо в яких значеннях вживається слово земля? (ґрунт, назва планети, Батьківщина).
  • Давайте прочитаємо текст і визначимо якою буває земля?
  • Тож яка буває земля? (кам’яниста, піщана, гола, безплідна).
  • А що в тексті вказано про ґрунт? ( Ґрунт – безцінне природне багатсво Землі – нашої планети).
  • Давайте, прочитаємо правило, що таке ґрунт?

Ґрунт- це верхній пухкий шар землі, на якому ростуть рослини.

  • Так, діти ґрунт це верхній пухкий родючий шар землі на якому ростуть всі рослини.
  • Отже, яка відміннсть, між поняттями «земля» і «ґрунт»? (земля – це поверхня планети, а грунт – верхній шар знмлі)

 

  1. Фізкультхвилинка «Райдуга»

IV. Узагальнення і закріплення вивченого матеріалу.

  • Зверніть увагу на карту нашої країни (фізична карта України). Люди займаються  різними видами господарювання в залежності від складу земної поверхні. Земна поверхня нашої країни різноманітна: тут гориста, а тут рівнинна місцевість, а це ліси. Проте справжнім багатством нашої держави є ґрунти.
  1. Робота з мультимедійною презентацією

1.Визначення складу ґрунту.

2.Утворення ґрунту.

3. Які ґрунти переважають в Україні.

 

  1. Робота в групах
  • На партах у кожної групи лежать картки із прислів’ями про землю. Вони переплуталися і ваше завдання скласти їх та прочитати.

Біла земля не вродить,    то в сопілку не грати.

Глибше орати —     кругла сирота.

Як почав орати,     то й корову купиш.

Без господаря земля    і проса

Буде земля      більше хліба мати

  1. Біла земля не вродить і проса.
  2. Глибше орати – більше хліба мати.
  3. Як почав орати, то в сопілку не грати.
  4. Без господаря земля кругла сирота.
  5. Буде земля, той корову купиш.
  1. Творча хвилинка

 Вправа-прийом «Розфарбуй Землю»

ІV. Підсумки уроку. Рефлексія

  1. Робота з лего
  • Кожна дитина виготовляє з лего одну з літер. Літери викладіть будь-ласка на парті і опишіть землю словами, що починаються на ці літери.

З – зелена, зорана, загадкова

Е – енергетична.

М – мала, мила, мальовнича

Л – люба, лагідна.

Я – ясна, яскрава.

Бесіда на закріплення

  • Що нового дізналися з сьогоднішнього уроку?
  • Що вам найбільше запам’яталося?

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Голуб Катерина
Додано
14 січня 2022
Переглядів
6870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку