Конспект уроку з теми. Свердління отворів коловоротом і ручним дрилем. Для використання у спеціалізованих школах-інтернатах.
Тема. Свердління отворів коловоротом і ручним дрилем.
Мета:
Об’єкт навчальної праці: проект виготовлення власного виробу.
Обладнання: ручний дриль, коловорот, набір свердл, олівці, циркуль.
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати навчальної діяльності:
Орієнтовний план проведення уроку.
І. Організаційна частина………………………………………………(2 хв)
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів……….(7 хв)
ІІІ. Мотивація навчально – трудової діяльності…………………….(2 хв)
ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку……………………….(2 хв)
V. Вивчення нового матеріалу……………………………………….(7 хв)
VІ. Практична робота………………………………………………..(20 хв)
VІІ. Підсумок уроку…………………………………………………..(5 хв)
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Перевірка присутніх на уроці, призначення чергових, створення доброзичливого настрою на роботу.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
Фронтальне опитування:
1. Які ви знаєте процеси обробки деревини?
2. Який технологічний процес називають різанням?
3. Які різальні інструменти застосовують у деревообробці під час свердління отворів?
4. Чи мають отвори вироби, які ви виготовляєте?
ІІІ. Мотивація навчально – трудової діяльності.
Вчитель пояснює учням, що свердління це досить поширена операція, володіння якою неодмінно знадобиться їм в майбутньому. Наприклад, свердління отворів при ремонті меблів, свердління при виготовленні нескладних виробів побутового призначення.
ІV. Повідомлення теми, очікуваних результатів навчальної діяльності.
V. Вивчення навчального матеріалу за планом:
Отвори в заготовках деревини просвердлюють центровим, спіральним і ложковими свердлами. Найбільш широко застосовуються спіральні свердла.
Частина свердла, що просвердлює отвір у деревині називається робочою. Робоча частина центрового свердла має вигляд лопатки з вістрям-центром.
Під час свердління отворів коловорот треба тримати так, щоб свердло було перпендикулярне до площини деталі. При цьому лівою рукою треба натискувати на опорну голівку і обертати коловорот. Скільки обертів зробив працюючий коловоротом, стільки ж обертів зробить і свердло. Тому свердління, яке виконують за допомогою коловорота, потребує багато часу. Щоб дещо зекономити час, потрібний для свердління отворів та полегшити працю, використовують ручний дриль. Будова дриля дає змогу під час повільного обертання його ручки добитися значно більшої частоти обертання свердла. В результаті демонстрації учні повинні переконатись, що за одне повне обертання ручки дриля патрон робить кілька обертів. Для повного розуміння викладеного будову дриля потрібно розглянути детально. Найзручніше це зробити на кінематичній схемі, зазначивши при цьому, що всі деталі на схемі позначено умовно. Пояснювати бажано в такій послідовності:
Важливо допомогти учням за кожним умовним зображенням побачити призначення деталей, їх взаємодію в механізмі. Тому буде корисним, знявши кришку з корпусу, показати будову та взаємодію деталей дриля. Для закріплення викладеного матеріалу вчитель може запропонувати такі запитання:
Показуючи способи свердління коловоротом та ручним дрилем , учитель демонструє прийоми роботи та наголошує на дотриманні правил безпечної роботи6
пальцями рук.
VІ. Практична робота. Вступний інструктаж.
На попередньо виготовлених виробах учням необхідно просвердлити отвори.
Під час виконання завдання звернути увагу учнів на такі моменти:
Поточний інструктаж
Слідкувати за дотриманням учнями правил техніки безпеки.
Контролювати правильність виконання прийомів роботи під час свердління.
VІІ. Підсумок уроку
Рефлексія (вправа «Мікрофон»)
Яких умінь ви набули на сьогоднішньому уроці?
Технологія свердління (за підручником)
VІІІ. Домашнє завдання
Розглянути в підручнику тему: «Технологічний процес свердління. Коловорот. Ручний дриль.»