Тема: Віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових.
Мета: формувати вміння письмового віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових у межах 100; розвивати вміння розв'язувати приклади та задачі; виховувати уважність, кмітливість, старанність, логічне мислення
Автор: Феськова Л.О.
Предмет: Математика
Клас: 1
Тип уроку: комбінований
Тема: Віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових.
Мета: формувати вміння письмового віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових у межах 100; розвивати вміння розв’язувати приклади та задачі; виховувати уважність, кмітливість, старанність, логічне мислення.
Обладнання: наочність для гри «Пригадай будову», таблиця чисел першої сотні, підручник та робочий зошит з математики для 1 класу (О.М.Гісь, І.В.Філяк)
Форми роботи: фронтально-колективна
Методи: репродуктивний, словесні методи (розповідь, виклад знань, бесіда, робота з підручниками та зошитом), практична робота (креслення геометричних фігур, знаходження значень числових виразів)
Прийоми: мотивації навчальної діяльності; використання практичної спрямованості і міжпредметних зв’язків; робота з підручником та зошитом.
Засоби: підручник; предметне унаочнення
План уроку
І. Організаційний момент(1 хв.)
1. Емоційне налаштування учнів на роботу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності(2 хв.)
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу(7 хв.)
Гра «Мовчанка»
Гра «Поверни м’яч»
Гра «Назви сусідів»
ІV. Вивчення нового матеріалу(13 хв.)
V. Узагальнення та систематизація знань(10 хв.)
1. Робота в друкованому зошиті
2. Фізкультхвилинка для очей
3. Гра «Пригадай будову»
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія(2 хв.)
Психогімнастика «Настрій уроку»
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Ось і дзвоник продзвенів,
Стали всі рівненько.
Всі розмови в кулачок
Й покладем в кишеньку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
Гра « Мовчанка»
(Учитель показує картку з цифрами, учні плескають в долоні відповідну кількість разів)
Гра «Поверни м’яч»
Гра «Назви сусідів»
Число 31. Яке попереднє число?(29). Яке наступне число?(32) . Давайте знайдемо суму чисел 3 і 1. (3+1=4)
Число 52. Яке попереднє число?(51). Яке наступне число?(53). Давайте знайдемо різницю чисел 5 і 2. (5 – 2 = 3)
Число 76. Яке попереднє число?(75). Яке наступне число?(77). Давайте знайдемо різницю чисел 7 і 6.(7 – 6 = 1)
Ми з вами повторили рахунок в межах 100, склад числа та назвали попереднє та наступне число і тепер можемо працювати.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Каліграфічна хвилинка
Запишемо каліграфічно число 12 і навпаки 21.
Діти, тема нашого сьогоднішнього уроку «Віднімання двоцифрових чисел». На уроці ми навчимося віднімати двоцифрові числа від двоцифрових, попрацюємо над розв’язанням прикладів та задач.
Але спочатку ми пограємо в гру «Пригадай правило» та повторимо математичні правила.
3.Гра «Пригадай правило»
Застосовуючи правила, ми будемо розв’язувати приклади, але спочатку я вам поясню алгоритм віднімання двоцифрового числа від двоцифрового.
Знаходимо робочий рядок і записуємо:
44 – 21 =
44 розкладаємо на 40 та 4,а 21 розкладаємо на 20 та 1.
Спочатку віднімаємо десятки 40 – 20 = 20
Потім віднімаємо одиниці 4 – 1 = 3
Далі одержані результати додаємо 20 +3 = 23
Отже, 44 – 21 = 23.
79 – 46 =
Я розкладаю 79 на 70 та 9, 46 я розкладаю на 40 та 6.
Спочатку віднімаємо десятки 70 – 40 = 30
Потім віднімаємо одиниці 9 – 6 = 3
Одержані результати додаємо 30 + 3 = 33
Отже, 79 – 46 = 33. Відповідь записуємо в зошит.
Розв’язування дітьми прикладів на дошці з коментуванням.
V.Узагальнення та систематизація знань
Після того, як Світланка стрибнула зі скакалкою 35 разів, їй залишилось зробити ще 20 стрибків. Скільки всього стрибків має зробити Світланка?
Розв’язання:
35 – 20 = 55 (р.)
Відповідь: всього 55 стрибків.
Відкриваємо сторінку 14 завдання № 1.
1.Сполучи вирази з однаковим значенням.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Чим відрізняється відрізок від променя? (Промінь має початок, але не має кінця, а відрізок має початок і має кінець).