Урок з теми "Віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових"

Про матеріал

Тема: Віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових.

Мета: формувати вміння письмового віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових у межах 100; розвивати вміння розв'язувати приклади та задачі; виховувати уважність, кмітливість, старанність, логічне мислення

Перегляд файлу

Автор: Феськова Л.О.

Предмет: Математика

Клас: 1

Тип уроку: комбінований

Тема: Віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових.

Мета: формувати вміння письмового віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових у межах 100; розвивати вміння розв’язувати приклади та  задачі; виховувати уважність, кмітливість, старанність, логічне мислення.

Обладнання: наочність для гри «Пригадай будову», таблиця чисел першої сотні, підручник та робочий зошит з математики для 1 класу (О.М.Гісь, І.В.Філяк)

Форми роботи: фронтально-колективна

Методи: репродуктивний,  словесні методи (розповідь, виклад знань, бесіда, робота з підручниками та зошитом), практична робота (креслення геометрич­них фігур, знаходження значень числових виразів)

Прийоми: мотивації навчальної діяльності; використання практичної спрямованості і міжпредметних зв’язків; робота з підручником та зошитом.

Засоби: підручник; предметне унаочнення

План уроку

І. Організаційний момент(1 хв.)

1. Емоційне налаштування учнів на роботу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності(2 хв.)

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу(7 хв.)

  1. Усний рахунок

Гра «Мовчанка»

Гра «Поверни м’яч»

Гра «Назви сусідів»

ІV. Вивчення нового матеріалу(13 хв.)

  1. Каліграфічна хвилинка
  2. Повідомлення теми і мети уроку
  3. Гра «Пригадай правило»
  4. Пояснення нового матеріалу
  5. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення  та систематизація знань(10 хв.)

1. Робота в друкованому зошиті

2. Фізкультхвилинка для очей

3. Гра «Пригадай будову»

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія(2 хв.)

Психогімнастика «Настрій уроку»

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Ось і дзвоник продзвенів,

Стали всі рівненько.

Всі розмови в кулачок

Й покладем в кишеньку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  •                  Діти, а яке сьогодні число? (10 березня)
  •                  Так, правильно. Скажіть, будь ласка, скільки десятків має це число?(1 десяток). А скільки одиниць має це число?(0 одиниць).
  •                  Добре. А назвіть мені число в якому буде 3 десятки та п’ять одиниць. (35). Добре, а тепер назвіть мені число яке має 7 десятків та 2 одиниці(72). А хто назве число в якому 9 десятків та 8 одиниць?(98).

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1.              Усний рахунок

Гра « Мовчанка»

  • Діти, а зараз ми пограємо в гру «Мовчанка». Повторимо з вами додавання двоцифрових чисел до одноцифрових.

(Учитель показує картку з цифрами, учні плескають в долоні відповідну кількість разів)

  • Молодці, впоралися із завданням.  А тепер повторимо віднімання одноцифрових чисел від двоцифрових.

Гра «Поверни м’яч»

  • А зараз ми з вами пограємо в гру «Поверни м’яч» та повторимо склад числа.
  • Число 7 складається з 5 та …(2)
  • Число 9 складається з 5 та …(4)
  • Число 5 складається з 3 та …(2)
  • Число 3 складається з 2 та …(1)
  • Число 8 складається з 3 та …(5)
  • Число 4 складається з 2 та …(2)

Гра «Назви сусідів»

  • Діти, зараз на дошці я буду записувати вам числа, а ваше завдання назвати мені попереднє і наступне число.

Число 31. Яке попереднє число?(29). Яке наступне число?(32) . Давайте знайдемо суму чисел  3 і 1. (3+1=4)

Число 52. Яке попереднє число?(51). Яке наступне число?(53). Давайте знайдемо різницю чисел 5 і 2. (5 – 2 = 3)

Число 76. Яке попереднє число?(75). Яке наступне число?(77). Давайте знайдемо різницю чисел 7 і 6.(7 – 6 = 1)

Ми з вами повторили рахунок в межах 100, склад числа та назвали попереднє та наступне число і тепер можемо працювати.

  • Відступили 4 клітинки від попередньої роботи. Записуємо дату на 11 клітинці. Класна робота пишемо на 9 клітинці.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Каліграфічна хвилинка

  • Урок продовжим без запинки з каліграфічної хвилинки.

Запишемо каліграфічно число 12 і навпаки 21.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Діти, тема нашого сьогоднішнього уроку «Віднімання двоцифрових чисел». На уроці ми  навчимося віднімати двоцифрові числа від двоцифрових, попрацюємо над  розв’язанням прикладів та задач.

Але спочатку ми пограємо в гру «Пригадай правило» та повторимо математичні правила.

3.Гра «Пригадай правило»

  1. Як називають числа при додаванні? (перший доданок, другий доданок, сума).
  2. Як знайти невідомий доданок? (Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок).
  3. Як називаються числа при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця).
  4. Як знайти невідоме зменшуване? (Щоб знайти невідоме зменшуване треба до різниці додати від’ємник).
  5. Як знайти невідомий від’ємник? (Щоб знайти невідомий від’ємник треба від зменшуваного відняти різницю).

 

  1. Пояснення нового матеріалу

Застосовуючи правила, ми будемо розв’язувати приклади, але спочатку я вам поясню алгоритм віднімання двоцифрового числа від двоцифрового.

Знаходимо робочий рядок і записуємо:

44 – 21 =

44 розкладаємо на 40 та 4,а 21 розкладаємо на 20 та 1.

Спочатку віднімаємо десятки 40 – 20 = 20

Потім віднімаємо одиниці 4 – 1 = 3

Далі одержані результати додаємо 20 +3 = 23

Отже, 44 – 21 = 23.

  • Записали. Тепер давайте ви виконаєте розв’язання. Знаходимо робочий рядок та записуємо.

79 – 46 =

Я розкладаю 79 на 70 та 9, 46 я розкладаю на 40 та 6.

Спочатку віднімаємо десятки 70 – 40 = 30

Потім віднімаємо одиниці 9 – 6 = 3

Одержані результати додаємо 30 + 3 = 33

Отже, 79 – 46 = 33. Відповідь записуємо в зошит.

  • Я сподіваюся ви засвоїли віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових . А зараз відкриваємо підручник на сторінці 193 № 4 і виконуємо приклади.

Розв’язування дітьми прикладів на дошці з коментуванням.

  1. Фізкультхвилинка «ХОМ'ЯЧКИ»

 

V.Узагальнення  та систематизація знань

  • Діти, відкрийте друкований робочий зошит на сторінці 15 та подивіться на задачу під № 3.
  • Давайте разом прочитаємо її.

Після того, як Світланка стрибнула зі скакалкою 35 разів, їй залишилось зробити ще 20 стрибків. Скільки всього стрибків має зробити Світланка?

  • Про кого йдеться в задачі? (Про Світланку,яка стрибала на скакалці)
  • Що нам відомо в задачі? (Що після того як Світланка стрибнула зі скакалкою 35 разів, їй залишилося стрибнути ще 20 разів)
  • Про що запитується в задачі? (Скільки всього разів має стрибнути Світланка?)
  • Діти, всього це більше чи менше? (Більше)
  • Якою дією ми можемо дізнатися скільки всього разів Світланка стрибнула зі скакалкою. (Додавання)
  • Тож як ми дізнаємося скільки всього разів стрибнула Світланка? (35+20=55)
  • Тож давайте запишемо розв’язання.

Розв’язання:

35 – 20 = 55 (р.)

Відповідь: всього 55 стрибків.

  1. Фізкультхвилинка для очей
  2. Гра «Пригадай будову»
  • Діти яка у нас тема тижня? (Світ рослин)
  • Правильно. А зараз ми з вами пригадаємо будову рослин та закріпимо навички віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових.
  • Зараз, по черзі ви будете виходити до дошки, розв’язувати приклади та пригадувати будову рослин.
  • Корінь 23 – 11 =
  • Корінь 76 – 33 =
  • Стебло 37 – 15 =
  • Листок 89 – 74
  • Листок 38 – 17 =
  • Листок 54 – 12
  • Квітка 97 – 53 =
  • Плід 46 – 25 =
  • Діти, ви чудово впоралися із завданням. Ми з вами повторили віднімання двоцифрових чисел від двоцифрових та пригадали будову рослини.
  • А зараз виконаємо завдання в друкованих зошитах.

 Відкриваємо сторінку 14 завдання № 1.

1.Сполучи вирази з однаковим значенням.

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Закінчимо урок геометричним матеріалом, але спочатку хочу почути від вас відповідь на запитання:

Чим відрізняється відрізок від променя? (Промінь має початок, але не має кінця, а відрізок має початок і має кінець).

  • А тепер накреслимо відрізок довжина якого 5 см.
  • Ми з вами добре попрацювали на уроці я задоволена,ви навчилися віднімати двоцифрові числа від двоцифрових та розв’язувати приклади та задачі.
  • Діти, а зараз я хочу, щоб ви позначили свій настрій наприкінці уроку. Даю вам хвилинку, щоб ви поспілкувалися в групках і вирішили, який настрій у вашої групи.
  • Попрошу командира кожної групи вийти до мене і прикріпити прищепку на смайлик з відповідним настроєм.
  • Який настрій переважав на уроці? (Відповіді дітей)
docx
Додав(-ла)
Голуб Катерина
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 січня 2022
Переглядів
1159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку