Урок з теми: "ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ", математика 6 клас

Про матеріал

Повторити вивчений теоретичний матеріал з теми, закріпити знання, вміння та навички учнів при розв'язуванні рівнянь та задач на пропорцію з використанням її основної властивості;

розвивати логічне мислення, кмітливість та уяву учнів.

Перегляд файлу

Нетрадиційний урок

 

ПОДОРОЖ  ДО  КРАЇНИ  МАТЕМАТИКИ

 

6 клас

 

ТЕМА:    ВІДНОШЕННЯ  І  ПРОПОРЦІЇ

 

МЕТА:    повторити вивчений теоретичний матеріал з теми, закріпити знання, вміння та навички учнів при розвязуванні  рівнянь та задач на пропорцію з використанням її основної властивості;

розвивати логічне мислення, кмітливість та уяву учнів.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент.

 

Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож  до країни

Математики. Математика – це цариця наук  і відчиняє вона браму у своє царство тільки наполегливим, розумним, знаючим, кмітливим. Саме такими, діти, ви і є. Поділимо клас на дві команди, які будуть змагатися. Хто переможе, той першим і відчинить ворота таємничої брами. Подорожуючи, будемо зупинятися для виконання математичних завдань.

 

  1. Подорож до країни Математики.

 

 

I-ша    зупинка.    Розминка « Думай швидше»

 

 На дошці записано завдання для команд.  Потрібно обчислити значення кожного відношення.

 

Завдання для першої команди

 

                 ;             15: ;              .  

 

 

                           Завдання для другої команди

;                  ;               ;              .

 

 II – га   зупинка.       « Знайди  пару»

 

 На дошці записано завдання для команд. Потрібно для кожного з відношень знайти пару.

 

Завдання для першої команди

 

 

;                              ;                               1,5 : 2.

 

Завдання для другої команди

 

;                              10 : 6;                            12, 5 : 4

 

Відповіді.  ; : 1;  : ; : ; 25:20; 12:16; 5:3;        

                     4,5:1,44.

 

 III – тя   зупинка.         « Історична»

 

 Слово  пропорція ( від латинського proportio )  означає

« співвідношення, розмірність».

 Вчення про відношення та пропорції особливо успішно розвивалося в IV ст. до н.е. в Стародавній Греції, яка славилася творами мистецтва, архітектури та ремеслами. З пропорціями повязували уявлення про красу, порядок та гармонію, про співзвучність акордів у музиці. Теорія відношень та пропорцій  була викладена в «Началах» Евкліда ( III ст. до н. е. ). Саме там наводиться доведення основної властивості пропорції.

 З глибокої давнини люди користувалися різними важелями. Весло, лом, ваги, ножиці, гойдалки тощо – приклади таких важелів.

 

 

 IV – та   зупинка.      « Знайди невідоме»

 

 Кожній команді потрібно знайти невідомий член пропорції.

 

Завдання для першої команди

 

  1. 3,5 : 0,4 = y : 1;
  2. x : 4  = 1,5 : 1.

 

Завдання для другої команди

 

 

  1. 36 : 24 = 9 : y;

 

  1. x : 9,6 = 2 : 1.

 

 

 V – та    зупинка.      «  Хто  більше?»

 

 Командам пропонується  одна з пропорцій:

 

 10 : 5 =  6 : 3;                    20 : 4 = 10 : 2,

 

яку треба записати  різними способами ( не менше  восьми )

 

 

 VI – та    зупинка.     « Розвяжи  задачу»

 

 Кожна команда отримує дві задачі, які потрібно розвязати, склавши пропорцію.

 

Завдання для першої команди

 

 1. З  450 кг пелюсток троянди отримують 405 г олії. Скільки потрібно пелюсток троянди, щоб отримати 540 г олії?

                                                                    ( 600 кг )

 

 2.  Коли посадили 756 дерев, то виконали план посадки дерев на 72%. Скільки ще дерев потрібно посадити, щоб виконати план?

                                                                     (  294 дерева )

 

 

Завдання для другої команди

 

 1. Зі  100 кг коровячого молока можна отримати  3,8 кг жиру. Скільки жиру можна отримати  з 15 кг молока?

                                                                      (0, 57 кг )

 

 2. Під  час озеленення міста на вулицях посадили  липи.  Прийнялося 95% усіх  посаджених лип. Скільки лип не прийнялося,  якщо прийнялося  57 лип?

                                                                        ( 3 липи ).

 

 VII – ма  зупинка.       « Математичні  терміни»

 

 

 За  одну хвилину  кожній команді потрібно  написати найбільшу кількість математичних термінів і дати їм означення, що починаються  з букв слова «відношення». Наприклад, ділене, дільник, НСК, НСД, дріб, додавання тощо.

 

 VIII – ма   зупинка.      « Логіка + мислення»

 

 Задача.  Брат і сестра зібрали кожний по 40 грибів, з них 52 білих. Скільки білих грибів зібрав кожний, коли відомо, що відношення кількості білих грибів до кількості інших у брата в 4 рази більше, ніж у сестри?

                                                                  ( 32 і 20 )

 

 

 IX – та  зупинка.        Підсумок подорожі

 

 Підраховується кількість правильних відповідей кожної команди та визначається команда-переможниця.

 

 

 X – та  зупинка.        Домашнє завдання

 

 1.  Скласти кросворд з теми « Відношення і пропорції».

 2. Задача. Довжина парку прямокутної форми  на 400 м більша від його ширини, причому відношення довжини і ширини  дорівнює відношенню 5 :  3. Скільки часу потрібно пішоходу, щоб обійти парк, якщо швидкість руху пішохода 3 км/год?

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
3180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку