Урок з теми: "Властивості води"

Про матеріал
Метою уроку є розширення уявлення учнів про властивості води: немає власної форми, прозора, безбарвна, без запаху рідина, під час нагрівання розширюється і стискається під час охолодження; виховування пізнавального інтересу до теми; розвивиток вміння самостійно виконувати досліди, узагальнювати сприйняте під час виконання дослідів, робити висновки.
Перегляд файлу

Урок    № 45

ТЕМА: Властивості води

Мета: розширити уявлення про властивості води : немає власної форми, прозора, безбарвна, без запаху рідина, під час нагрівання розширюється і стискується під час охолодження; 

 виховувати пізнавальний інтерес до вивчаємої  теми;

 розвивати вміння самостійно виконувати досліди, узагальнювати сприйняте під час виконання

дослідів, робити висновки.

Обладнання: підручники, довідкова література,призентація

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                                                Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної діяльності

Прийом « загадка»

• Відома з віку рідина, усяк її вживає, буває маркою вона, сніжинкою буває, бува, як скло, крихка, тверда — звичайна, підкажіть... (Вода).

• Мене частенько просять, ждуть, а тільки покажусь — ховатися почнуть. (Дощ)

• Білим килимом все поле вкрило. (Сніг) Ніжна зірка сніжно-біла на рукав згори злетіла. Поки ніс її сюди, стала краплею води. (Сніжинка)

• Я вода і на воді плаваю. (Лід)

• Вночі спить на землі, а вранці висихає. (Роса)

— Давайте подумаємо і скажемо одним словом: це все... (Вода)

—А тепер нам залишилося визначити тему уроку. Хто здогадався, про що йтиме мова? (Про воду)

 

  Вода! У тебе немає ні смаку, ні кольору, ні  запаху                     

   Тобою насолоджуються, не знаючи що ти таке

 Не можна сказати, що ти необхідна для життя

  Ти – саме життя. Ти наповнюєш нас радістю,

  Яку не поясниш ніякими почуттями

   Антуан де Сент Екзюпері

(Бесіда з елементами розповіді.)

Вода – найбільш поширена і найдивовижніша речовина на Землі.

А чи замислювались ви над тим, як би було на Землі без води?

Де немає води, там немає життя. Вода входить до складу кожної живої істоти. Без води все гине: і рослини, і тварини. Більшу частину поверхні Землі займає вода.

У чому вона міститься? (Океанах і морях, річках і озерах, підземних водах, у повітрі.)

 Які властивості води? Чи має вона свою форму?

Що буде, якщо налити воду у склянку, банку, на підлогу?

На ці та інші питання ми  і дамо відповіді на уроці.

Прийом  «Прислів’я та приказки про воду» (на столах знаходяться  довідники)

•Не плюй у криницю, бо доведеться з неї ще води напитися. 

•Без води й борщу не звариш. 

•Без води і не туди, і не сюди. 

•Вивели його на чисту воду. 

•Від великої води надійся шкоди. 

•Він, як вода, скрізь просочиться.

•Він ані в воді не втоне, ані в огні не згорить. 

•Він без кінця воду варить. 

•Він із води сухим вийде. 

•Він такий, що й у ложці води втопиться.   

 •Він у десятьох водах митий.

•Вода найде собі дорогу. 

•Вода греблю рве. 

•Вода в решеті не встоїть. 

•В решеті води не наносиш. 

•Вода все сполоще, крім лихого слова. 

•Води - хоч топитись, та нема де напитись. 

•Води - хоч мийся, ліса - хоч бийся, хліба - хоч плач. 

•Водою воду не загадиш. 

•В океані води не зміряєш. 

•Вчорашньої води не доженеш. 

•Де вода, там і верба. 

•Де вода, там і біда. 

•З брудної води ще ніхто чистим не вийшов.   

•Мала вода - великий шум. 

•Не виливай каламутну воду, доки чисту не найдеш. 

•Не спитавшись броду, не сунься в воду.

•Прийшло з води, пішло з водою

•Пролиту воду назад не збереш. 

•Проти води пливе. 

•Тиха вода береги рве. 

•Тиха вода греблю рве. 

•Тиха вода найглибша. 

•У каламутній воді рибу ловлять. 

•Хто хоче чистої води, нехай іде до джерела пити. 

•Чий берег, того й вода. 

•Вода крапля по краплі і камінь довбає.  

•Не тим крапля камінець довбає, що сильна, а тим, що часто падає.

3. Актуалізація опорних знань учнів

         --Чи доводилося вам бачити воду в природі?

  • Для чого потрібна вода?
  • Ми відгадували загадки. В яких станах може перебувати вода?

—Чому говорять: «Без води не було б життя на Землі?»

 

4.Вивчення нового матеріалу

Прийом  « Лаборант». Робота в парах.

 Проведення дослідів, у ході яких на основі спостережень учні усвідомлюють властивості води -рідини. Висновки записують у зошити.

 Завдання записані на картках.

Дослід №1.Налийте у склянку воду,потім вилийте у тарілку.Що з нею сталося?Чи має вода форму?(Текуча, не має форми.)

 Дослід №2. Усклянку з водою опустіть ложку. Чи добре її видно?(Вода прозора.)

Дослід №3 Подивіться , чи має вода колір.(Безбарвна).

 Дослід №4. Визначте, чи має вода запах.(Без запаху.)

Дослід №5. Пригадайте,про яку властивість води ви дізнались, коли вивчали термометр.

Дослід №6. Кому з вас доводилось спостерігати, що станеться з пляшкою чи склянкою з водою, якщо її винести, закрити і поставити на мороз?

(Отже, ще одна властивість води: коли вода замерзає і перетворюється на лід, вона перестає стискатися і починає розширюватися, саме тому пляшка або склянка трісне.)

Дослід №7. Кинути в склянку з водою 2—3 кришталики марганцівки, розмішати.

Куди зникли кришталики?

Якою стала вода? (Кришталики марганцівки розчинилися у воді.)

Які ще речовини можуть розчинятись у воді? (Сіль, цукор, сік рослин, кров людей і тварин).

Для речовин, які розчинилися у воді, вода є розчинником. А вода з розчиненою в ній речовиною називається розчином (розчин солі, розчин цукру).

Дослід №8. У склянку з водою вкинемо пісок або глину.( Ні пісок, ні глина не розчинилися. Речовини, які не розчиняються у воді, називають не розчинними у воді речовинами.)

 Висновок учні записують в зошити.

Стискається. Прозора. При нагріванні і замерзанні розширюється, при охолодженні стискається.

 Без запаху.  Безбарвна.

 Текуча. Не має форми. Розчинник.

 

ВИСНОВКИ: ( доповнює вчитель)

Властивості води:

  1. немає ні кольору ні смаку ні запаху
  2. при нагріванні та замерзанні розширюється, при охолодженні стискається
  3. при нагріванні від 0 до 4 °С вода зменшується в об'ємі, досягає

             максимальної густини 1 г/мл;

        4) температура замерзання води із збільшенням тиску знижується, а не

підвищується, як було слід чекати;

      5) вода - розчинник

        6) вода володіє найбільш великою поверхневою напругою після ртуті.

Поверхнева напруга і густина визначає висоту, на яку може піднятися рідина

в капілярній системі при фільтрації через пористі перешкоди.

           7) текуча

            8) немає  власної  форми

            9) прозора

Проте, це ще не все особливі властивості води. Існує цілий ряд

досліджень і фактів, які свідчать про більш загадкові її властивості, які

безпосередньо пов'язані з людиною.

А зараз до вашої уваги ми хочемо запропонувати ще деякі цікаві

та дивовижні факти про воду. Для нас їх підібрав наші  юні

екологи____________

Робота в групах.

І група ЕКОЛОГИ

 Чи знаєте ви, що:

- якби висота земної кори була всюди однакова, наша планета вкрилася б

шаром води заввишки 2 400 метрів;

- звук у воді поширюється у п’ять разів швидше, ніж у повітрі;

- теоретично в абсолютно чистій воді такий поверхневий натяг, що по ній

можна ходити або кататися на ковзанах. Але практично абсолютно чисту

воду ще ніхто у світі не одержав;

- довжина Дніпра становить 2 200 км, а площа його басейну – 504 000 км 2;

- під чотириста метровим шаром антарктичного льоду розташоване море,

глибина якого – близько 200 м. Його поверхня вкрита льодом понад 120 тис.

років, але дивно те, що в ній виявлено життя – ракоподібні тварини й

одноклітинні рослини діатомеї;

- людина може прожити без їжі тиждень, без води – 5 днів, без повітря – 5

хвилин;

- цінні породи дерев сушать у воді. Для цього крізь воду, в якій знаходиться

дерево, пропускають електрострум, що у деревині проходить швидше, ніж у

воді, і тому деревина виділяє надлишок вологи у воду;

- роль пилки може виконувати вода. Сильний струмінь води під тиском ріже

навіть метал;

- у сказаннях Давнього Сходу вода вважалася першоджерелом усього

існуючого. Давньогрецький філософ Фалес говорив: „Початок і сутність

усього - вода”.

ІІ група МЕДИКИ

Давно відомий зв'язок між захворюваністю населення і

характером водопостачання. В середині 19 століття відкриття Коха і Пастера

дозволили встановити, що вода, яка містить мікроби, може сприяти

виникненню і розповсюдженню захворювань серед населення. Зміна

хімічного складу води є причиною іншої групи захворювань. Існує думка,

що вживання в Стародавньому Римі свинцевих водопровідних труб і, отже,

використовування питної води з підвищеним вмістом свинцю привело до

масових хронічних захворювань і таким чином, вплинуло на долю цілої

цивілізації.

ІІІ група НЛО

Прибули якось на нашу планету інопланетяни, прилетіли здалеку,

з іншої сонячної системи. Не просто так прилетіли, а з особливим завданням.

Їм необхідно з'ясувати, які властивості має вода. Ось відправилися вони блукати по

місту, питаючи перехожих: «Що таке вода?» Люди в місті настільки звикли

до сюрпризів, що ніхто не дивувався  інопланетянам.

 

Інопланетянин: Доброго дня, добродію!

Людина: Доброго дня і вам!

Інопланетянин: Скажіть, будь ласка, що таке вода?

Людина: Вода? Це дуже просто відкрий кран - ось тобі і вода. Налий в

стакан і випий.

Ведучий 1: Людина знов пішла своєю дорогою. Зустрічають інопланетяни

школяра .

Інопланетянин: хлопчик, ти знаєш, що таке вода?

Школяр: Так хто ж цього не знає. Вода в річках, морях, океанах. Вода на

нашій планеті складає третину поверхні. Вода- середовище існування рослин

і тварин.

Ви, напевно, в школі на двійки вчилися або прогулювали багато уроків.

Ведучий 2: Зупинилися інопланетяни, задумалися. Що ж це за чудо

природи, яке можна і пити, і жити в ній одночасно. Тут мимо вчений йде,

замислився, роздумує про щось.

Вчений: Теж світові проблеми вирішуєте?

Інопланетянин: Та ні, намагаємося з'ясувати, що ж таке вода.

Вчений: Вода - це дійсно найдивовижніша речовина на Землі. Щоб ви в

цьому переконалися, я запрошую вас на конференцію в наш клас.

 

   ІVгрупа ГІДРОЛОГИ

ТАЄМНИЦІ  ЗВИЧАЙНОЇ  ВОДИ.

 

   500 рік до нашої ери. Персія. Могутня п’ятидесятитисячна армія персидського царя Камбіса збирається у військовий похід через пустелю Сахару. Всі бажають йому успішного переходу і перемоги. Але вийшовши із початкового пункту могутнє військо так і не прибуває до місця призначення, просто безслідно зникаючи у пустелі. Цю загадкову подію висвітлює у своїх творах відомий грецький історик Геродот. До нашого часу причина загибелі величезної армії залишається невідомою, хоча найбільш достовірною залишається гіпотеза, що вона загинула від нестачі води, заблукавши у пустелі.

   Для всіх народів вода вважалася колискою і джерелом життя. Від наявності води часто залежали долі цивілізацій. Найдавніші цивілізації розвивалися у долинах річок: Египетська – Ніла, Месопотамська- Тигра і Єфрата, Індійська – Інда, Китайська – Хуанхе і т.д. В старовину людина поклонялася воді і наділяла її магічними властивостями. У більшості релігій ми можем знайти богів – покровителей води. Це Нептун, Посейдон у греків, Озіріс, богиня Нут у єгиптян, богиня Дана чи Мокоша у слов’ян. Культ водного божества відомий народам Австралії (богиня Нуммо Мойок) і Африки (божество води – Фаро). У Китаї втіленням води був дракон Нюй-вай, у Вавилоні – богиня Тіамат. Давньоіндійський бог Брахма народжувався з священної квітки Лотоса, який плавав серед Світового океану-Всесвіту. В індуїстських сввященних книгах написано:” Спочатку цей світ був водою. Ця вода створила дійсне, дійсне це Брахма”.

 Давній античний філософ Фалес Мілетський також стверджував, що світ є закономірним процесом змін станів води – одухотвореної, рухливої першосубстанції світу. На його думку з води все виникає, складається і до неї повертається. Відомий український етнограф та історик Олександр Знойко зазначає:”Численні українські легенди й міфи розповідають, що “цар Вогонь і цариця Вода світ сотворили”. Українські колядки, щедрівки, купальські пісні майже цілком присвячені найстародавнішому культу богині Дани, творчій силі вогню й води. В одній із колядок знаходимо фрагменти міфа про народження світу:” Ой, як було з нащада світу, тоді не було неба й землі, а но лиш було синєє море”.

 Вода. Для сучасної людини вода це сама проста рідина, з якою вона постійно стикається і про яку вона знає все." Тобою ми насолоджуємося, не відаючи, що ти таке” – говорив Сент–де- Екзюпері. Людина навіть не замислюється над тим, що ж це за речовина, хоча без води людина не могла б прожити більше тижня. А для чого замислюватись, якщо досить відкрити кран і отримати воду. Але ж вона може швидко і закінчитись. Вчені зазначають, що запаси води не безмежні. Ми знаємо, що близько 70% земної кулі покрито морською водою і всього 2% становить прісна вода. Якщо врахувати, що основна частина прісної води заморожена у арктичних шапках планети, у льодовиках і айсбергах чи знаходиться під землею, то на все людство залишається не більше половини процента світових запасів прісної води і якщо сьогодні не розпочати рахувати кожну краплину води то на думку деяких експертів ООН міжнародні та громадянські війни за воду можуть стати реальністю 21 століття. Діяльність людини призвела до того, що у 80 % випадків причиною інфекційних захворювань вважається вода. На жаль ми досить легковажно відносимося до того, що дається нам даром.

 Випиваючи стакан води ми навіть не уявляємо скільки незвичайних властивостей вона має. Останні відкриття вчених повністю перевернули наше уявлення про неї. Вони вважають, що вода проявляє себе як жива речовина, яка здатна запам’ятовувати, зберігати і передавати інформацію.

У 50 роках минулого століття в одній із наукових лабораторій стався цікавий випадок. Лаборантка після проведення дослідів забула у посудині з водою запаяну ампулу  з сильнодіючою отрутою і тільки через декілька днів згадала про неї. Коли вона вийняла ампулу був проведений детальний хімічний аналіз води, який показав, що ніяких змін у хімічному складі води не відбулося, вода була повністю чистою. Але вчені вирішили провести експеримент і дали випити цю воду лабораторним щурам. Всі тварини померли. Дослідники були збентежені результатом, адже отрута ніяк не могла потрапити у воду. Отже вода якимсь чином запам’ятала інформацію про отруту. Пізніше вченими було доведено, що вода, навіть після повного хімічного очищення зберігає інформацію про всі речовини, які знаходились у ній у вигляді електромагнітних коливань. Ці коливання можуть бути сприятливими чи руйнівними для будь-якого організму.

Потрібно відзначити, що саме воду вибрав космос як основу життя. Мільярди років тому у первинній газопиловій туманності, з якої пізніше виникла Земля, вже містилася вода у вигляді льодяного пилу. Академік Володимир Вернадський писав:” Немає такого хімічного з’єднання, яке б могло порівнятися з водою у силі свого впливу на глобальні геологічні процеси. Немає земної речовини, мінералу, живої істоти, які б не містили у собі води”. Людське тіло на вісімдесят відсотків складається з води.

Роль води у житті планети визначаюча, так як без неї абсолютно неможливе життя на Землі.  Вона є універсальним розчинником і всі життєві процеси проходять з участю води. Вода перебуває у трьох станах – рідкому, твердому і газоподібному. Із переходом із одного стану в інший спостерігається ряд аномалій. Відомо, що будь-яка речовина, переходячи із рідкого стану до твердого, ущільняється і опускається нижче рідкого прошарку. Вода не підкоряється цьому закону і лід тримається на поверхні води, при чому більша частина льоду тримається під поверхнею, що особливо яскраво можна побачити на прикладі айзбергів, надводна частина яких є незначною в порівнянні з підводною. Зустрічі з ними іноді приводять до величезних трагедій, одна з яких трапилася 15 квітня 1912 року, коли загинув всесвітньовідомий “Титанік”. Якби не ця властивість льоду, то життя у воді було б неможливим. Лід має високий показник теплоти плавлення і тому поступово тане при нагріванні, що рятує нас від раптових паводків. Вода має також високу теплоту пароутворення – на 1 кг. води витрачається 2254 * 103 Дж і високу теплоємність – кількість теплоти, яку потрібно затратити, щоб нагріти 1 гр. води на 1 градус. Всі ці показники впливають на формування клімату Землі, визначають характерний для кожної пори року температурний режим, зменшують контрастність температур вдень і вночі, влітку і взимку. Світовий океан взимку віддає своє тепло, зігріваючи континенти, а влітку забирає, охолоджуючи сушу. Кандидат біологічних наук, провідний науковий співробітник Академії медичних наук України Настояща Ніна Іванівна зазначає:”Кругообіг води у природі істотно впливає на формування клімату. Велетенські теплі морські течії та потужні атмосферні потоки, які містять значну кількість теплоти, поглинутої в результаті пароутворення, регулюють температурний режим на планеті. Сонце всього за одну хвилину випаровує з поверхні океану близько мільярда тон води і кожну хвилину ця водяна пара віддає колосальну сонячну енергію атмосфері Землі. За рахунок цієї енергії ідуть дощі, дують вітри, народжуються бурі і урагани. Завдяки силі поверхневого натягу вода легко піднімається по капілярним каналам на поверхню землі, рухається по тканинах рослин і в клітинах живих організмів. Величину цієї сили ви можете відчути коли спробуєте роз’єднати дві скляні пластинки, змочені водою”.

Vгрупа АЛХІМІКИ

ЖИВА І МЕРТВА ВОДА

   Всі знають давні легенди про живу і мертву воду, але не всі здогадуються що ці легенди мають реальну основу. Мертвою ми називаємо так звану «важку воду», яка містить у своєму складі важкий водень – дейтерій. Проста вода складається з простого ізотопу водню – протію, понадтяжка – ізотопу тритію. Важка вода ні по кольору, ні по смаку, ні по запаху не відрізняється від звичайної, лише має трохи інші фізичні властивості – вона пригнічує все живе, гальмує хімічні процеси. Мікроби і бактерії в ній не живуть, насіння не проростає, рослини при поливанні такою водою гинуть, тварини при вживанні її хворіють і помирають. Одна з наукових гіпотез вважає, що старіння людини зумовлене також і накопичення важкої води у клітинах людини. Але в природі важкої води дуже мало, зокрема в одній тоні річкової води міститься всього 150 гр. важкої, а в тоні морської – 165 гр. В таких концентраціях вона не є шкідливою для людини, а коли окремо її виділити вона стає небезпечною. Головна сфера застосування важкої води це військова справа та атомна енергетика, де вона використовується як теплоносій і уповільнювач нейтронів. Цікава історія її добування.

   Перед другою світовою війною у 1940 році Франція володіла найбільшими запасами оксиду урану і тяжкої води у Європі. З початком військових дій становище стає загрозливим. Відомий фізик Ф. Жоліо - Кюрі повинен був переправити усі ці запаси в Англію. З величезними труднощами йому вдалося це зробити. Одного разу він навіть переховував секретний вантаж у камері смертників однієї з французьких тюрем, так як вона було на той час самим безпечним місцем. Німці, не зумівши перехопити цей вантаж, змушені були самостійно добувати важку воду, так як планували виготовити атомну бомбу. Вони досить успішно це здійснювали, переробляючи морську воду у портах Норвегії. В 1944 році англійці спеціально висадили десант до секретних лабораторій фашистів, де добувалась важка вода, але там уже нічого не було. Шістнадцять тон окису дейтерію було доставлено у порт і завантажено для відправки у Германію, щоб там виготовити руйнівну зброю. Лише завдяки героїзму норвежських патріотів транспорт з небезпечним вантажем у останній момент був підірваний, інакше хід війни міг бути зовсім іншим.

   Живою ми називаємо воду, яка виникає після танення снігу чи льодовиків. Вчені дослідили, що саме тала вода має унікальні властивості, вона здатна пришвидшувати всі біологічні процеси. Рослини, які поливаються такою водою значно швидше ростуть ніж ті, які поливаються звичайною, тварини, які вживають цю воду, стають активнішими і здоровішими. Людям рекомендується її пити особливо напровесні, коли організм ослаблений. Виготовляють її так. Тарілку чи широку посудину з холодною водою (бажано з кювету чи фільтру) поставити в морозильну камеру. Першу коринку льоду треба викинути, у ній накопичуються негативні речовини. Після того як вода замерзне верхівку льоду потрібно сполоснути холодною водою, щоб змити шкідливі домішки. Лід повинен бути абсолютно прозорим. Розтоплюйте у теплому місці, без сильного і швидкого нагрівання. Пийте по стакану 2-3 рази в день.

   Щодо звичайної водопровідної води, то на жаль ми аж ніяк не можемо її назвати живою, так як для її очищення використовується різні хімічні речовини і хлор, що є ядом. Вчені дослідили, що хлор дуже негативно впливає на людську клітину, приводячи до її мутації і навіть до виникнення онкологічних захворювань. Тому дуже не рекомендується вживати водопровідну воду без попереднього кип’ятіння. Але навіть проводячи кип’ятіння потрібно знати, що сполуки хлору, які випаровуються, потрапляють у повітря, а з нього у дихальні шляхи людини, що є також небезпечним. Тому потрібно щоб на кухні обов’язково була витяжка. Водопровідну воду бажано використовувати тільки для технічних потреб. Деякі люди вважають, що краще використовувати мінеральні чи фасовані столові води. Вчені Інституту колоїдної хімії та хімії води у 2005 році проводили дослідження 30 найбільш поширених марок мінеральних та столових вод. Вони дійшли до висновку, що тільки три марки води є абсолютно безпечними: «Цілюща», «Бебі-Віта», «Моршинська». Інші води містять в собі певні хімічні речовини, здебільшого консерванти, що є небезпечними для здоров’я. Як правило для консервації використовується вуглекислий газ, який в цілому не є шкідливим для організму та антибіотики, що можуть здійснювати негативну дію на організм. Директор інституту глобальної економічної та енергетичної стратегії Юрій Нерубай зазначає, що звичайна водопровідна та мінеральні води є шкідливими для організму. Особливо не бажано купувати воду у пластмасових бутелях, так як у жарку погоду пластмаса починає плавитись і проникати у воду, що набуває неприємного пластмасового присмаку. Тому бажано використовувати артезіанську воду, талу воду, про яку ми згадували вже вище, чи посвячену воду. Навіть у селах, де люди вживають колодязну воду, вона не завжди є чистою, так як в неї проникають нітрати та мінеральні добрива, що використовуються на полях.

   Щоб на власні очі пересвідчитись щодо якості водопровідної води просто прокип’ятіть її, як правило після кип’ятіння залишається осадок темного кольору – це і є різні хімічні речовини. Для очищення водопровідної води вчені рекомендують використовувати фільтри, але чітко по інструкції, аж ніяк не більше вказаного для використання терміну, так як після цього терміну на фільтрах починають виникати і розмножуватись бактерії, які можуть бути шкідливими для організму.

 

VІ група ПСИХОЛОГИ

Чи має вода пам’ять?

 

  У 15 ст. на межі Франції і Іспанії в замку графа Де- Мюррей стався загадковий випадок. Одного разу, прогулюючись, граф побачив біля свого джерела жебрачку, яка черпала воду. “ Що ти тут робиш? Як ти можеш пити воду з мого джерела? Пішла геть!” – закричав він. Але вона схилилася над джерелом і почала шепотіти якісь слова. Невдовзі прибігли слуги і, забравши нещасну жінку, віддали її інквизиторам, які і спалили її як відьму. А у замку після цього розпочалися неприємності. Граф досить швидко захворів і як його не намагалися лікувати - він помер. Після цього почали говорити про прокляття старої відьми. В народі такі речі називають - заговори на воду, приворот та прокляття.

  Вода це досить незвичайна речовина. Деякі її властивості не вписуються у загальні фізичні принципи і саме певними аномальними рисами вода і привертала увагу вчених. Відомий український вчений, член Президії Академії наук України Владислав Володимирович Гончарук, зазначає що воду можна сприймати не лише як речовину, але і як живу субстанцію. Вчені довго вивчали особливості води і лише на межі 21 століття головна таємниця води була розгадана. Виявляється що вода має особливу молекулярну структуру і складається із супермолекул, так званих кластерів. Ця структура змінюється якщо на воду впливати певним способом – хімічним, електромагнітним, механічним. При цих впливах молекули води здатні перебудовуватись і таким чином запам’ятовувати будь-яку інформацію. Феномен структурної  пам’яті дозволяє воді сприймати, зберігати і передавати навколишньому світу інформацію, яку несе світло, думка, музика, молитва чи просте слово. Подібно до того як кожна клітина нашого тіла зберігає інформацію у вигляді ДНК про весь організм, так і молекула води зберігає інформацію про всю планетарну систему. У науково-популярному телевізійному фільми «Жива вода» наводилась дуже цікава інформація щодо таємниці води і висвітлювались дослідження багатьох вчених по даній проблематиці. Зокрема  відомий російський вчений - доктор біологічних наук Станіслав Зенін зазначає: «Структура води – «кластери» це ніби маленькі комп’ютери, що дозволяють воді сприймати, запам’ятовувати, передавати інформацію. На основі цього біокомп’ютера ми з вами і побудовані. А так як людина складається здебільшого із води, то вона виступає і як програмована система і будь-які зовнішні впливи, в тому числі і звичайне спілкування міняють структуру і біохімічний склад рідинних систем організму. Це також відбувається і на клітинному рівні, де програмується навіть сама молекула ДНК, іноді і до повного її руйнування. Інформація закладена у воді є певною програмою і для кожного організму вона є індивідуальною. Коли відбувається її порушення це призводить до захворювань». Деякі люди можуть певними засобами, зокрема через мову впливати на воду, міняючи її інформаційну структуру. Чаклуни, шамани, сучасні екстрасенси впливаючи на воду, роблять її лікувальною чи навпаки шкідливою. Всім відомі сучасні сеанси Кашпіровського та Чумака, які масово заряджали воду. Але не можна стверджувати, що ці масові впливи є тільки позитивними, так як бажано робити це індивідуально, враховуючи особливості кожної людини, а не проводити масові сеанси, які допомагають тільки деяким людям, а в деяких випадках можуть і зашкодити.

  Деякі сучасні дослідники, зокрема доктор біологічних наук Станіслав Зенін та доктор технічник наук Павло Госьков стверджують: ”Ми проводили експерименти з деякими екстрасенсами, які впливали на чисту воду, в якій нічого не було. Вони впливали на цю воду, переносячи їй інформацію про хворобу. Після цього ми опускали туди найпростіших – інфузорії, які досить швидко помирали. Це неодноразово проводилося і є абсолютно достовірним фактом. Будь-які енерго- іінформаційні впливи діють на структуру води і це можна досліджувати певними способами.”

 Відомий екстрасенс А. Чумак проводив у Московському університеті цікаві експерименти. Були виділені три ділянки землі, які засіяли пшеницею. Першу ділянку поливали водою, яку А.Чумак заряджав як живу, другу контрольну ділянку поливали звичайною водою і третю – водою, яку екстрасенс заряджав як мертву. За контрольний період на першій ділянці, яку поливали живою водою виросла пшениця висотою один метр десять сантиметрів, на контрольній ділянці рослини були висотою 55 сантиметрів, на мертвій ділянці виросли поодинокі невеличкі рослинки. Подібні експерименти проводились у розарії, де на третій ділянці пагінці роз взагалі не зійшли.

 А чи можуть звичайні люди - не екстрасенси і не чаклуни впливати через водне середовище одне на одного своїми думками, словами, такими почуттями як заздрість і любов? Чи здатні ми програмувати себе і оточуючих? Безумовно. Вчені підтвердили всі ці явища. Багато хто помічав, що після спілкування з деякими людьми ми починаємо відчувати втому, розбитість і можемо навіть захворіти. В народі це називається “вампіризм”, коли йдеться про те, що інша людина витягує з вас енергію і порушує рівновагу рідинних систем організму. Тому нам потрібно насамперед бути дуже обережними і потрібно чітко усвідомлювати відповідальність за наші слова, які можуть в прямому сенсі зцілювати людину, або приносити їй шкоду. Особливо чутливі до таких впливів діти, які мають ще не сформований організм. Проста сварка батьків може нанести їм не тільки психологічну, а й фізіологічну шкоду, передаючи негативну інформацію на клітинному рівні. Науковці помітили, що у сім’ях, де діти були свідками сварки між батьками, вони хворіють частіше і довше ніж інші діти і пояснити цей факт тільки психологічними причинами не завжди можна.

   Більше того вода зберігає специфічний зв’язок з конкретною людиною, яка на неї діяла на будь-якій відстані, і якщо з нею щось трапляється то і у структурі води відбуваються зміни. І навпаки, якщо певним чином впливати на воду чи рідину, яка пов’язана з даною людиною, то де б вона не перебувала, вона буде відчувати ці впливи і у її поведінці та здоров’ї будуть певні відхилення. Чи не на цьому базуються певні ритуали чорної та білої магії, коли береться кров чи інша рідина організма і через неї здійснюється негативний вплив на людину, так звана порча чи навпаки, людина виліковується. На основі наукових досліджень було доведено, що кров відчуває те джерело, з якого вона взята. Тому мабуть недаремно деякі релігійні секти забороняють переливання крові, так як вважають, що разом із кров’ю передається частина душі людини.

 Експерименти вчених підтвердили, що наші думки та слова можуть активно впливати на навколишнє середовище, на повітря і воду, які запам’ятовують як позитивну таки і негативну інформацію, яку вони несуть. Значна кількість негативних думок, емоцій, слів приводить до збільшення забруднення енерго-інформаційного простору нашої планети, що має руйнівні наслідки для всього живого. Доктор технічних наук, професор Павло Госьков зазначає: “Останнім часом ми часто спостерігаємо, що деякі риби, дельфіни та кити без причини викидаються на берег, хоча ніяких змін у хімічному складі води не помічається. Вчені з’ясували що під дією зовнішніх інформаційних чинників міняється саме структура води і це спричиняє дуже активний вплив на живі організми. Вплив на структуру води з допомогою матриці біополя фіксується дуже чітко. Ви змінили розумову установку і отримали іншу структуру води. Вона буде корисною чи шкідливою для організму в залежності від направлення ваших думок.” Людина своїми негативними думками, словами, звуками здатна отруювати не тільки себе, а й навколишнє середовище, яке має у своєму складі воду. Не складно уявити, як забруднюють енерго-інформаційне середовище планети ситуації агресії, насилля, війн, розпусти і все це запам’ятовує вода. Вищезгаданий дослідник стверджує: ”Навіть, якщо ці сцени є не справжніми, як у кіно, вони все рівно запам’ятовується і впливають на наше життя, нашу духовність. І це інформаційне забруднення є найстрашнішим.” Існує думка серед вчених, що шторми, урагани, повені інші природні лиха, що останнім часом все частіше виникають у різних куточках Землі, зумовлені реакцією води на загальне інформаційне забруднення планети, на постійні агресивні думки людей. Так вода повертає нам всі злі думки і діла, які ми творимо на планеті. В деякій мірі розумний океан Соляріс Тарковського ми вже не можемо назвати фантастикою, це набагато ближче до реальності ніж ми можемо навіть уявити.

   А чи здатна вода сама очищувати свою  пам’ять, наповнену людськими думками, словами і вчинками. Вчені вважають, що пам’ять можна стерти, якщо воду спочатку випаровувати, а потім конденсувати, чи коли її заморозити, а потім розтопити. Випадаючи дощем, чи стікаючи вниз після танення льодовиків, вода звільняє себе від інформаційного бруду, даючи людству все новий і новий шанс змінити себе і усвідомити своє вище духовне призначення на Землі.

 

 

 

5. Первинна перевірка знань і умінь учнів

1. Прийом « Чомучка»

*Чому в акваріумі добре видно рибок, пісок?

* Чому взимку під час сильних морозів можуть руйнуватися водопровідні труби?

*Що буде, якщо налити воду у склянку, банку, на підлогу?

   2.Прийом « Павучок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 3. Прийом « Впізнай властивості води»

 

6. Підведення підсумків

Прийом « Роблю висновки»

Домашнє завдання: опрацювати параграф 32; скласти проблемні запитання з теми (І група);    передачу з теми (ІІ група).

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
3054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку