Урок з трудового навчання

Про матеріал
Матеріал розроблений для уроку трудового навчаня учнів у 3 класі. Матеріал легкий для сприймання та цікавий для дітей. Розробку можна використовувати для учнів і 2, і 1, і 4 класів. Також ним можна користуватися для тематичного уроку.
Перегляд файлу

План-конспект уроку трудового навчання для 3-Ж класу

Тема: Орігамі Лисичка

Мета: Удосконалити навички створення найпростіших фігур у техніці орігамі. Навчити виготовляти лисичку у техніці орігамі. Розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі.

 Обладнання: зразок готового виробу, помаранчевий кольоровий папір розміром 21х21 см. Лінійка, ножиці, кольорові олівці, ручка, іграшка лисички.

Трудове завдання: виготовлення лисички у техніці орігамі

Хід уроку

  1. Перевірка готовності учнів до уроку.

Встали діти всі рівненько

Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли.

Й працювати почали.

Посміхнулися ще раз,

Адже ми найкращий клас.

 

Дітки перевірте чи у вас на парті лежить: помаранчевий кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці, ручка.

  1. Актуалізація опорних знань.

-Діти, у кожного з вас є улюблена дика тваринка? Ви багато про неї знаєте

- Які тваринки вам подобаються? (кілька дітей називають улюблених тварин). Є свійські та дикі тварини. Свійські - живуть у нас дома, а дикі звірі живуть у лісі. Для того щоб побачити цих тварин не потрібно кудись їхати, можна просто сходити у зоопарк.

Але все ж деяких тварин неможливо побачити в зоопарку.

  1. Повідомлення теми.

Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа —
В них таке смачненьке м’ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене… (лисиця)

Діти, що ви знаєте про лисичку?

- Чим харчується лисиця?

Лисицю називають хитрою істотою. Ви напевно неодноразово чули: хитрий, як лисиця.

А чи знали ви, що:

Багато лисиць обожнюють грати з м’ячем. З яким саме – їм неважливо, лише б він був круглим і добре катався.

Лисиця може почути і відчути мишу під шаром снігу товщиною в метр.

Лисиця здатна бігти швидким кроком всю ніч безперервно, не зупиняючись.

Лисиці не пережовують їжу. Вони рвуть здобич і шматками ковтають її.

Переважно харчуються лисиці невеликими тваринами: дрібними гризунами, кроликами, зайцями і козулями.

Хвіст для лисиці дуже важливий орган. Під час бігу він допомагає їй тримати рівновагу, а взимку служить додатковим захистом від холоду.

Максимальна швидкість, з якою може бігти лисиця, — 50 км /год.

Найбільш розвиненими почуттями у лисиць є слух і нюх. З їх допомогою звір дізнається про навколишнє середовище.

Про лисицю складено багато казок, пісень, загадок, прислів’їв.

Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо виготовляти лисичку у техніці орігамі (показую зразкові вироби). Сьогодні до нас в гості завітала Лисичка, але вона не проста а казкова і вона хоче подивитися, як ви будете виготовляти її фігурку.

Що ж таке орігамі? (Орігамі – це мистецтво складання паперу. Метою цього мистецтва є створення витворів шляхом використання схеми геометричних згинів і складок.)

Аналіз зразкового виробу.

Ось таку лисичку я пропоную вам сьогодні зробити.

Розгляньте уважно зразок і скажіть:

  • В якій техніці виготовлено виріб? (орігамі)
  • Чи вдало підібраний колір для тваринки. Якого кольору хутро лисички? (рудого, помаранчевого)
  • Наша лисичка плоска чи обємна? (плоска)
  • Як прикріплені деталі: рухомо чи нерухомо? (нерухомо)
  • Які матеріали та інструменти будуть потрібні для роботи? (папір помаранчевого кольору, ножиці, лінійка, кольорові олівці, ручка)

 

  1. Планування технологічних операцій.

Перед тим як ми почемо виготовляти фігурку пригадаймо правила техніки безпеки:

  1. Не тримай ножиці кінцями вгору.
  2. Став ножиці на парту так, щоб вони не виступали за край кришки столу.
  3. Залишай ножиці у відкритому вигляді.
  4. Ножиці – це гострий інструмент.
  5. Передавати ножиці у відкритому вигляді.
  6. Вставати, ходити під час різання.
  7. Не працюй тупими ножицями.

Подивіться як виготовляється фігурка Лисички. Беремо папір, правий верхній кінчик паперу тягнемо до протилежної сторони паперу, так щоб один кінчик гарно зігнути. І обрізаємо зайвий папір. У нас є один згин. Розкладаємо наш квадрат і згинаємо інші протилежні кути.

Вийшов трикутник. Тепер кладемо папір згином до себе, і два кутики ведемо до верхнього кута. Далі згинаємо листочок по згину який у нас є.

Отож, знову трикутник. Беремо його, так, щоб можна було провести прямий кут. Далі сторону, що по праву руку ми по куточку згинаємо. Розкриваємо папір на дві частини, а папір, що з’єднує ці частини, загинаємо в серединку. Інший кінчик фігурки загинаємо кутиком догори. За бажанням намалюйте мордочку Лисички.

  1. Організація самостійної роботи учнів

Руханка

«Вверх і вниз»

(Продовження самостійної роботи)

 

Дітки, ви повинні працювати охайно і швидко, так як на вас дивиться наша Лисичка.

А тепер приступайте до роботи ( на столі стоять фігурки поетапного формування фігурки Лисички).

В процесі роботи допомагаю учням; слідкую за культурою праці, поставою учнів під час роботи, за організацією трудової діяльності; проводжу поточний інструктаж.

  1.  Прибирання робочих місць.

Закінчуйте виготовляти вироби. Прибирайте робочі місця.

  1. Оцінювання робіт.

Показую кращі роботи. Хвалю дітей.

  1. Підсумок уроку
  1. Хто мені скаже хто сьогодні був у на в гостях? (Лисичка)
  2. Якого вона кольору? (рудого, помаранчевого)
  3. Скажіть, будь ласка, чи може бути лисичка блакитного кольору? (Так, у творі Івана Франка «Блакитний лис»)
  4. Де живе лисичка? (У лісі)
  5. Про яких тварин ми сьогодні говорили? ( Диких або тих яких називали діти)
  6. У якій техніці ми виготовляли лисичку? (орігамі)
  7. Що ж таке орігамі? (це мистецтво складання паперу. Метою цього мистецтва є створення витворів шляхом використання схеми геометричних згинів і складок.)
  8. Яке матеріали та інструменти під час виготовлення лисички ви використовували? (папір помаранчевого кольору, ножиці, лінійка, кольорові олівці, ручка)
  9. Чим обожнюють гратися більшість лисиць? (М’ячем, а точніше все що має форму кулі і може котитися)
  10. Чим слугує для лисиці її хвіст? (під час бігу хвіст допомагає тримати рівновагу, а взимку – зігріває).

Всі ви добре справилися з роботою. Наша гостя говорить, що ви всі старанно працювали на уроці і вона вам щиро дякую за те, що навчили її виготовляти власну фігурку.

 

docx
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
1506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку