Урок з трудового навчання"Колективне виготовлення композиції "Дари природи""

Про матеріал

Тема: Комбіновані роботи. Конструювання найпростіших виробів за допомогою засвоєних раніше технологій та аплікації.

Практична робота: колективне виготовлення композиції «Дари природи»

Мета. Познайомити учнів з поняттям сюжетна композиція;,закріпити знання про мозаїку аплікацію ; вчити дітейдобирати матеріал та інструменти, виконувати роботу заінструкцією педагога; удосконалювати навички роботи з пластиліном;серветками та нитками; розвивати творчість, тактильні відчуттія; увагу, спостережливість ; виховувати охайність, естетичні смаки, самостійність, вміння оцінювати виконану роботу

Обладнання. Пластилін, стеки, дошечки, серветки, нитки, ножиці , клей ,серветки для аплікації ,шаблони овочів і фруктів, зразки виробів, мультимедійні технології,презентація.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

Психологічна настанова.

Станьте, діти, посміхніться,

Схаменіться, не крутіться!

Любі, я вас всіх вітаю,

Творчості від вас чекаю.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ природи ми зробимо крок.

Це - творчості час, фантазії час.

Цікаві завдання чекають на вас.

Вправа "Самоналаштування"

- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

- Усміхніться, поділітьсягарним настроєм зтоваришем. Діти, наш

настрій можна показатиза допомогою ось таких смайликів.

- Який із них відповідаєвашому настрою? Зобразіть його за допомогою лише рухів і міміки.

- Я бажаю, щоб гарний настрій був у вас протягом всього цього уроку,як у цього смайлика.

Що ви очікуєте від цього уроку? Відповідь починайте з слів »Цей урок навчить мене…»

Вірш про осінь

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

Для того ,щоб ми з вами дізналися тему уроку нам потрібно виконати деякі завдання.

Відгадайте ,що зашифровано?

Що означають ці слова?Чи правильно вони розміщені?

Слово пов'язане з вересом — рослиною, вельми поширеною на Поліссі.

Цей вічнозелений кущ квітує з серпня і до кінця жовтня.

Але найпишніше рожево-бузкове суцвіття вкриває соснові бори, торф'яники та піщані пагорби саме увересні. Верес, як і липові гаї, є вельми цінним медоносом.

В Україні побутували й регіональні місяценазви. Серед найвідоміших — грязень, хмурень, листопадний, зазимник...
Одначе найточнішою, напевно, можна вважати народну назву — весільник. Той, хто добре обізнаний з українською народною обрядовістю, достеменно знає, що, починаючи від Покрови, тобто 14 жовтня, вже дозволялося справляти весілля. У народі так і казали: «Жовтень на весілля багатий».

..Листопад, падолист, напівзимник. Це — місяць, у якого напохваті і віз, і сани. Тому й кажуть: «Листопад — вересню онук, жовтню — син, а зимі — рідний брат».

Осінні місяці

Вересень вже поспішає,

Його Жовтень доганяє,

А за ними їхній брат -

Похмурий, сірий Листопад.

Це - осінні місяці,

В них парасольки у руці.

Та є також в них дні прекрасні,

Вони прозорі, теплі, ясні.

З'єднайте назви місяців з їх ознаками.

Допоможіть з 'єднати початок і кінець прислів'я.

Ви так гарно відповідали і виконували завдання ,що від Осені вам прийшов лист . Прочитаємо його ?

Казка про Царівну Природу і її гостей.

Кожного року під Новий рік царівна Природа запрошувала в гості до себе Осінь, Літо, Весну,Зиму..Адже лише в цей час відбуваються різні дива.Так трапилося і цього року.Літо,збираючись на гостину ,взяла з собою своїх синів,літні квіти,смачного меду . Весна –первоцвіти,спів весняних пташок,перші овочі та фрукти.Зима також взяла з собою гостинця-тепле пухнасте покривало.Осінь також не забарилася.Збиралася з самого ранку:взяла гарний кошик,поклала смачні дарунки і вирушила в дорогу.Але проходячи лісом помітила,що не встигла в одному місці пофарбувати берізку,в іншому –прикрити листячком мурашник і т.д.Адже восени дуже багато для неї роботи.Працюючи,не помітила,як втомилася і присіла відпочити.Так і задрімала.А коли прокинулась,то помітила,що в кошику господарюють їжачки,яких принадив запах смачних гостинців.Те.що залишилося в кошику осінь роздала іншим лісовим мешканцям.І ось тепер вона не знає ,що їй робити.Адже в гості не підеш з порожніми руками.Що ви можете їй порадити?Адже часу залишилося небагато .

А давайте спочатку загадки відгадаємо і дізнаємося , які гостинці несла в кошику Осінь.

Загадки-кросворд.

1 Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)

2 Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

Діти лампочку зірвали,

З апетитом скуштували. (Груша)

3 Довгий, зелений,

Добрий і солоний,

Добрий і сирий.

Хто він такий? (Огірок)

4 Чи то жовта,

Чи то синя

Соковита господиня.

Чи то сонце,

Чи то злива —

Пригостить нас влітку... (слива).

5 Зелений чуб, червоний бік,

Смачний із нього чавлять сік.

Ґадзині варять з ним борщі,

Росте в городі на кущі. (Помідор)

6 Сидить дівчина в коморі,

А коса її надворі. (Морква)

7 Стоїть при дорозі

На одній нозі.

І шапочку має,

Та нікого не вітає.

8 В полі хороше мені

Зеленіти навесні.

Чим же я не молодець?

Маю диво-корінець,

Все про нього дбаю,

Цукор відкладаю. (Буряк)

9 Сам жовтенький, соковитий
достигає серед літа.
Він у джемі, у варенні
і солодкий, і приємний. (Абрикос)

10 Що то за голова,

Що лиш зуби й борода? (Часник)

Прочитайте в жовтих клітинках згори вниз тему нашого уроку

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

Отже ,завданням нашого уроку буде…..

Для того ,щоб розпочати роботу , допоможіть позбирати в кошики врожай. Ви повинні розмістити дари природи за кількістю складів у словах,що їх означають.В першому кошику-з одним складом,в другому –два,а в третьому-три.

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Щоб допомогти Осені, ми з вами сьогодні відкриваємо веселу майстерню.

Працювати будемо у трьох цехах.

V. Вивчення нового матеріалу.

На вашу думку,що ми виготовлятимемо в цих цехах.?Перед тим як розпочати роботу роботу звернемося до «Довідкового бюро »і пригадаємо,що означають слова аплікація , мозаїка,стеки.

— Хто з вас знає, що таке аплікація? (Відповіді дітей.)

— Ви з цим словом зустрічались, коли працювали з кольоровим папером.

Стека (італ. stecca) — спеціальний інструмент для роботи із глиною та

іншими м'якими матеріалами; дерев'яна, кістяна чи металева паличка із

розширеними у вигляді лопатки кінцями.

Пластилін (італ. plastilina, від грец. plastos — ліпний) — матеріал для виліп-

лювання. Виготовляється з очищеного дрібного порошку глини із додаван-

ням воску, сала та інших складових, що запобігають висиханню. Буває різ-

нокольоровим.

Для того,щоб наші цехи не зупинялися і працювали злагоджено ,нам з вами потрібно визначити правила роботи. В цьому нам допоможуть малюнки. Складіть ці правила за допомогою них.

2. Аналіз зразка

3. Алгоритм виконання роботи

Підсумок уроку .

Щедра осінь і багата

З подарунками прийшла.

Тож дозвольте вас спитати:

— Що нам, Осінь, принесла?

—Який урожай з полів збирають восени?

— Буряк, морква, капуста.

— Одним словом — овочі.

— А що дозріває в садках?

— Груші, яблука, сливи — це фрукти.

— Пригадаємо, про яку овочеву сім'ю ми говорили на уроках читання?

— Про гарбузову родину.

— А давайте розіграємо цю казку!

3. Інсценізація уривку з пісні «Ходить гарбуз по городу...»

Прибирання робочого місця.

1. Поклади готовий або неготовий виріб, виконаний на уроці, в

коробку для виробів.

2. Збери зі столу і з підлоги пластилін по кольорам і прибери в

коробку.

3. Стеком почисть робочу дошку, кришку парти, якщо там

залишилися сліди від пластиліну. Відскреби пластилін , що

прилип до підлоги - брудний викинь у сміття, чистий прибери

в коробку.

4. Протри стек і кришку парти ганчіркою. Стек і приладдя

прибери в коробку.

5. Ретельно витри руки ганчіркою і вимий їх з милом.

6. Зніми робочий одяг.

7. Всі приладдя прибери.

Перегляд файлу

Тема: Комбіновані роботи.   Конструювання найпростіших виробів за допомогою засвоєних раніше технологій та аплікації.

Практична робота: колективне виготовлення композиції «Дари природи» 

Мета. Познайомити учнів з поняттям сюжетна композиція;,закріпити знання про мозаїку аплікацію ; вчити дітей  добирати матеріал та інструменти, виконувати роботу за  інструкцією педагога; удосконалювати навички роботи з пластиліном;серветками та нитками; розвивати творчість, тактильні відчуттія; увагу, спостережливість ; виховувати охайність, естетичні смаки, самостійність, вміння оцінювати виконану роботу

Обладнання. Пластилін, стеки, дошечки, серветки, нитки, ножиці , клей ,серветки для аплікації ,шаблони овочів і фруктів, зразки виробів, мультимедійні технології,презентація.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

Психологічна настанова.

Станьте, діти, посміхніться,

Схаменіться, не крутіться!

Любі, я вас всіх вітаю,

Творчості від вас чекаю.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ природи ми зробимо крок.

Це - творчості час, фантазії час.

Цікаві завдання чекають на вас.

Вправа "Самоналаштування"

- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

 - Усміхніться, поділіться   гарним настроєм з  товаришем. Діти, наш

настрій можна показати   за допомогою ось таких   смайликів.

- Який із них відповідає  вашому настрою? Зобразіть його за допомогою лише рухів і міміки.

- Я бажаю, щоб гарний настрій був у вас протягом всього цього уроку,як у цього смайлика.

Що ви очікуєте від цього уроку? Відповідь починайте з слів  »Цей урок навчить мене…»

Вірш про осінь

ІІ  Актуалізація опорних знань учнів

Для того ,щоб ми з вами дізналися тему уроку нам потрібно виконати деякі завдання.

Відгадайте ,що зашифровано?

Що означають ці слова?Чи правильно вони розміщені?

Слово  пов'язане з вересом — рослиною, вельми поширеною на Поліссі.

 Цей вічнозелений кущ квітує з серпня і до кінця жовтня.

Але найпишніше рожево-бузкове суцвіття вкриває соснові бори, торф'яники та піщані пагорби саме у вересні. Верес, як і липові гаї, є вельми цінним медоносом.

В Україні побутували й регіональні місяценазви. Серед найвідоміших — грязень, хмурень, листопадний, зазимник...
Одначе найточнішою, напевно, можна вважати народну назву — весільник. Той, хто добре обізнаний з українською народною обрядовістю, достеменно знає, що, починаючи від Покрови, тобто 14 жовтня, вже дозволялося справляти весілля. У народі так і казали: «Жовтень на весілля багатий».

..Листопад, падолист, напівзимник. Це — місяць, у якого напохваті і віз, і сани. Тому й кажуть: «Листопад — вересню онук, жовтню — син, а зимі — рідний брат».

Осінні місяці

Вересень вже поспішає,

Його Жовтень доганяє,

А за ними їхній брат -

Похмурий, сірий Листопад.

Це - осінні місяці,

В них парасольки у руці.

Та є також в них дні прекрасні,

Вони прозорі, теплі, ясні.

 

З'єднайте назви місяців з їх ознаками.

Допоможіть з 'єднати початок і кінець прислів'я.

Ви так гарно відповідали і виконували завдання ,що від Осені вам прийшов лист . Прочитаємо його ?

Казка про  Царівну Природу і її гостей.

Кожного року під Новий рік царівна Природа запрошувала в гості до себе Осінь, Літо, Весну,Зиму..Адже лише в цей час відбуваються різні дива.Так трапилося і цього року.Літо,збираючись на гостину ,взяла з собою своїх синів,літні квіти,смачного меду . Весна –первоцвіти,спів весняних пташок,перші овочі та фрукти.Зима також взяла з собою гостинця-тепле пухнасте покривало.Осінь також не забарилася.Збиралася з самого ранку:взяла гарний кошик,поклала смачні дарунки і вирушила в дорогу.Але проходячи лісом помітила,що не встигла в одному місці пофарбувати берізку,в іншому –прикрити листячком мурашник і т.д.Адже восени дуже багато для неї роботи.Працюючи,не помітила,як втомилася і присіла відпочити.Так і задрімала.А коли прокинулась,то помітила,що в кошику господарюють їжачки,яких принадив запах смачних гостинців.Те.що залишилося в кошику осінь роздала іншим лісовим мешканцям.І ось тепер вона не знає ,що їй робити.Адже в гості не підеш з порожніми руками.Що ви можете їй порадити?Адже часу залишилося небагато .

А давайте спочатку загадки відгадаємо і дізнаємося , які гостинці несла в кошику Осінь.

Загадки-кросворд.

1   Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)

2  Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

Діти лампочку зірвали,

З апетитом скуштували. (Груша)

3  Довгий, зелений,

Добрий і солоний,

Добрий і сирий.

Хто він такий? (Огірок)

4  Чи то жовта,

Чи то синя

Соковита господиня.

Чи то сонце,

Чи то злива —

Пригостить нас влітку... (слива).

5  Зелений чуб, червоний бік,

Смачний із нього чавлять сік.

 Ґадзині варять з ним борщі,

Росте в городі на кущі. (Помідор) 

6   Сидить дівчина в коморі,

А коса її надворі. (Морква)

7   Стоїть при дорозі

На одній нозі.

І шапочку має,

Та нікого не вітає.

 8    В полі хороше мені

Зеленіти навесні.

Чим же я не молодець?

Маю диво-корінець,

Все про нього дбаю,

Цукор відкладаю. (Буряк)

9    Сам жовтенький, соковитий
достигає серед літа.
Він у джемі, у варенні 
і солодкий, і приємний. (Абрикос)

10   Що то за голова,

Що лиш зуби й борода? (Часник)

Прочитайте в жовтих клітинках згори вниз тему нашого уроку

ІІІ  Повідомлення теми і мети уроку  

Отже ,завданням нашого уроку буде…..

Для того ,щоб розпочати роботу , допоможіть позбирати в кошики врожай. Ви повинні розмістити дари природи за кількістю складів у словах,що їх означають.В першому кошику-з одним складом,в другому –два,а в третьому-три.

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Щоб допомогти Осені, ми з вами сьогодні відкриваємо веселу майстерню.

 

Працювати будемо у трьох цехах.

V. Вивчення нового матеріалу.

На вашу думку,що ми виготовлятимемо в цих цехах.?Перед тим як розпочати роботу роботу звернемося до «Довідкового бюро »і пригадаємо,що означають слова аплікація , мозаїка,стеки.

— Хто з вас знає, що таке аплікація? (Відповіді дітей.)

— Ви з цим словом зустрічались, коли працювали з кольоровим папером.

Стека (італ. stecca) — спеціальний інструмент для роботи із глиною та

іншими м’якими матеріалами; дерев’яна, кістяна чи металева паличка із

розширеними у вигляді лопатки кінцями.

Пластилін (італ. plastilina, від грец. plastos — ліпний) — матеріал для виліп-

лювання. Виготовляється з очищеного дрібного порошку глини із додаван-

ням воску, сала та інших складових, що запобігають висиханню. Буває різ-

нокольоровим.

 

Для того,щоб наші цехи не зупинялися і працювали злагоджено ,нам з вами потрібно визначити правила роботи. В цьому нам допоможуть малюнки. Складіть ці правила за допомогою них.

 

 

2. Аналіз зразка

3. Алгоритм виконання роботи

 

 

 

Підсумок уроку .

 

 Щедра осінь і багата

З подарунками прийшла.

Тож дозвольте вас спитати:

— Що нам, Осінь, принесла?

Який урожай з полів збирають восени?

— Буряк, морква, капуста.

— Одним словом — овочі.

— А що дозріває в садках?

— Груші, яблука, сливи — це фрукти.

— Пригадаємо, про яку овочеву сім’ю ми говорили на уроках читання?

— Про гарбузову родину.

— А давайте розіграємо цю казку!

3. Інсценізація уривку з пісні «Ходить гарбуз по городу...»

 

Прибирання робочого місця.

1. Поклади готовий або неготовий виріб, виконаний на уроці, в

коробку для виробів.

2. Збери зі столу і з підлоги пластилін по кольорам і прибери в

коробку.

3. Стеком почисть робочу дошку, кришку парти, якщо там

залишилися сліди від пластиліну. Відскреби пластилін , що

прилип до підлоги - брудний викинь у сміття, чистий прибери

в коробку.

4. Протри стек і кришку парти ганчіркою. Стек і приладдя

прибери в коробку.

5. Ретельно витри руки ганчіркою і вимий їх з милом.

6. Зніми робочий одяг.

7. Всі приладдя прибери.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
2740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку