Тема: Комбіновані роботи. Конструювання найпростіших виробів за допомогою засвоєних раніше технологій та аплікації.
Практична робота: колективне виготовлення композиції «Дари природи»
Мета. Познайомити учнів з поняттям сюжетна композиція;,закріпити знання про мозаїку аплікацію ; вчити дітейдобирати матеріал та інструменти, виконувати роботу заінструкцією педагога; удосконалювати навички роботи з пластиліном;серветками та нитками; розвивати творчість, тактильні відчуттія; увагу, спостережливість ; виховувати охайність, естетичні смаки, самостійність, вміння оцінювати виконану роботу
Обладнання. Пластилін, стеки, дошечки, серветки, нитки, ножиці , клей ,серветки для аплікації ,шаблони овочів і фруктів, зразки виробів, мультимедійні технології,презентація.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Психологічна настанова.
Станьте, діти, посміхніться,
Схаменіться, не крутіться!
Любі, я вас всіх вітаю,
Творчості від вас чекаю.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ природи ми зробимо крок.
Це - творчості час, фантазії час.
Цікаві завдання чекають на вас.
Вправа "Самоналаштування"
- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.
- Усміхніться, поділітьсягарним настроєм зтоваришем. Діти, наш
настрій можна показатиза допомогою ось таких смайликів.
- Який із них відповідаєвашому настрою? Зобразіть його за допомогою лише рухів і міміки.
- Я бажаю, щоб гарний настрій був у вас протягом всього цього уроку,як у цього смайлика.
Що ви очікуєте від цього уроку? Відповідь починайте з слів »Цей урок навчить мене…»
Вірш про осінь
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
Для того ,щоб ми з вами дізналися тему уроку нам потрібно виконати деякі завдання.
Відгадайте ,що зашифровано?
Що означають ці слова?Чи правильно вони розміщені?
Слово пов'язане з вересом — рослиною, вельми поширеною на Поліссі.
Цей вічнозелений кущ квітує з серпня і до кінця жовтня.
Але найпишніше рожево-бузкове суцвіття вкриває соснові бори, торф'яники та піщані пагорби саме увересні. Верес, як і липові гаї, є вельми цінним медоносом.
В Україні побутували й регіональні місяценазви. Серед найвідоміших — грязень, хмурень, листопадний, зазимник...
Одначе найточнішою, напевно, можна вважати народну назву — весільник. Той, хто добре обізнаний з українською народною обрядовістю, достеменно знає, що, починаючи від Покрови, тобто 14 жовтня, вже дозволялося справляти весілля. У народі так і казали: «Жовтень на весілля багатий».
..Листопад, падолист, напівзимник. Це — місяць, у якого напохваті і віз, і сани. Тому й кажуть: «Листопад — вересню онук, жовтню — син, а зимі — рідний брат».
Вересень вже поспішає,
Його Жовтень доганяє,
А за ними їхній брат -
Похмурий, сірий Листопад.
Це - осінні місяці,
В них парасольки у руці.
Та є також в них дні прекрасні,
Вони прозорі, теплі, ясні.
З'єднайте назви місяців з їх ознаками.
Допоможіть з 'єднати початок і кінець прислів'я.
Ви так гарно відповідали і виконували завдання ,що від Осені вам прийшов лист . Прочитаємо його ?
Казка про Царівну Природу і її гостей.
Кожного року під Новий рік царівна Природа запрошувала в гості до себе Осінь, Літо, Весну,Зиму..Адже лише в цей час відбуваються різні дива.Так трапилося і цього року.Літо,збираючись на гостину ,взяла з собою своїх синів,літні квіти,смачного меду . Весна –первоцвіти,спів весняних пташок,перші овочі та фрукти.Зима також взяла з собою гостинця-тепле пухнасте покривало.Осінь також не забарилася.Збиралася з самого ранку:взяла гарний кошик,поклала смачні дарунки і вирушила в дорогу.Але проходячи лісом помітила,що не встигла в одному місці пофарбувати берізку,в іншому –прикрити листячком мурашник і т.д.Адже восени дуже багато для неї роботи.Працюючи,не помітила,як втомилася і присіла відпочити.Так і задрімала.А коли прокинулась,то помітила,що в кошику господарюють їжачки,яких принадив запах смачних гостинців.Те.що залишилося в кошику осінь роздала іншим лісовим мешканцям.І ось тепер вона не знає ,що їй робити.Адже в гості не підеш з порожніми руками.Що ви можете їй порадити?Адже часу залишилося небагато .
А давайте спочатку загадки відгадаємо і дізнаємося , які гостинці несла в кошику Осінь.
Загадки-кросворд.
1 Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)
2 Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
3 Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.
Хто він такий? (Огірок)
4 Чи то жовта,
Чи то синя
Соковита господиня.
Чи то сонце,
Чи то злива —
Пригостить нас влітку... (слива).
5 Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Ґадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі. (Помідор)
6 Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)
7 Стоїть при дорозі
На одній нозі.
І шапочку має,
Та нікого не вітає.
8 В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я не молодець?
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю. (Буряк)
9 Сам жовтенький, соковитий
достигає серед літа.
Він у джемі, у варенні
і солодкий, і приємний. (Абрикос)
10 Що то за голова,
Що лиш зуби й борода? (Часник)
Прочитайте в жовтих клітинках згори вниз тему нашого уроку
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку
Отже ,завданням нашого уроку буде…..
Для того ,щоб розпочати роботу , допоможіть позбирати в кошики врожай. Ви повинні розмістити дари природи за кількістю складів у словах,що їх означають.В першому кошику-з одним складом,в другому –два,а в третьому-три.
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Щоб допомогти Осені, ми з вами сьогодні відкриваємо веселу майстерню.
Працювати будемо у трьох цехах.
V. Вивчення нового матеріалу.
На вашу думку,що ми виготовлятимемо в цих цехах.?Перед тим як розпочати роботу роботу звернемося до «Довідкового бюро »і пригадаємо,що означають слова аплікація , мозаїка,стеки.
— Хто з вас знає, що таке аплікація? (Відповіді дітей.)
— Ви з цим словом зустрічались, коли працювали з кольоровим папером.
Стека (італ. stecca) — спеціальний інструмент для роботи із глиною та
іншими м'якими матеріалами; дерев'яна, кістяна чи металева паличка із
розширеними у вигляді лопатки кінцями.
Пластилін (італ. plastilina, від грец. plastos — ліпний) — матеріал для виліп-
лювання. Виготовляється з очищеного дрібного порошку глини із додаван-
ням воску, сала та інших складових, що запобігають висиханню. Буває різ-
нокольоровим.
Для того,щоб наші цехи не зупинялися і працювали злагоджено ,нам з вами потрібно визначити правила роботи. В цьому нам допоможуть малюнки. Складіть ці правила за допомогою них.
2. Аналіз зразка
3. Алгоритм виконання роботи
Підсумок уроку .
Щедра осінь і багата
З подарунками прийшла.
Тож дозвольте вас спитати:
— Що нам, Осінь, принесла?
—Який урожай з полів збирають восени?
— Буряк, морква, капуста.
— Одним словом — овочі.
— А що дозріває в садках?
— Груші, яблука, сливи — це фрукти.
— Пригадаємо, про яку овочеву сім'ю ми говорили на уроках читання?
— Про гарбузову родину.
— А давайте розіграємо цю казку!
3. Інсценізація уривку з пісні «Ходить гарбуз по городу...»
Прибирання робочого місця.
1. Поклади готовий або неготовий виріб, виконаний на уроці, в
коробку для виробів.
2. Збери зі столу і з підлоги пластилін по кольорам і прибери в
коробку.
3. Стеком почисть робочу дошку, кришку парти, якщо там
залишилися сліди від пластиліну. Відскреби пластилін , що
прилип до підлоги - брудний викинь у сміття, чистий прибери
в коробку.
4. Протри стек і кришку парти ганчіркою. Стек і приладдя
прибери в коробку.
5. Ретельно витри руки ганчіркою і вимий їх з милом.
6. Зніми робочий одяг.
7. Всі приладдя прибери.
Тема: Комбіновані роботи. Конструювання найпростіших виробів за допомогою засвоєних раніше технологій та аплікації.
Практична робота: колективне виготовлення композиції «Дари природи»
Мета. Познайомити учнів з поняттям сюжетна композиція;,закріпити знання про мозаїку аплікацію ; вчити дітей добирати матеріал та інструменти, виконувати роботу за інструкцією педагога; удосконалювати навички роботи з пластиліном;серветками та нитками; розвивати творчість, тактильні відчуттія; увагу, спостережливість ; виховувати охайність, естетичні смаки, самостійність, вміння оцінювати виконану роботу
Обладнання. Пластилін, стеки, дошечки, серветки, нитки, ножиці , клей ,серветки для аплікації ,шаблони овочів і фруктів, зразки виробів, мультимедійні технології,презентація.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Психологічна настанова.
Станьте, діти, посміхніться,
Схаменіться, не крутіться!
Любі, я вас всіх вітаю,
Творчості від вас чекаю.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ природи ми зробимо крок.
Це - творчості час, фантазії час.
Цікаві завдання чекають на вас.
Вправа "Самоналаштування"
- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.
- Усміхніться, поділіться гарним настроєм з товаришем. Діти, наш
настрій можна показати за допомогою ось таких смайликів.
- Який із них відповідає вашому настрою? Зобразіть його за допомогою лише рухів і міміки.
- Я бажаю, щоб гарний настрій був у вас протягом всього цього уроку,як у цього смайлика.
Що ви очікуєте від цього уроку? Відповідь починайте з слів »Цей урок навчить мене…»
Вірш про осінь
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
Для того ,щоб ми з вами дізналися тему уроку нам потрібно виконати деякі завдання.
Відгадайте ,що зашифровано?
Що означають ці слова?Чи правильно вони розміщені?
Слово пов'язане з вересом — рослиною, вельми поширеною на Поліссі.
Цей вічнозелений кущ квітує з серпня і до кінця жовтня.
Але найпишніше рожево-бузкове суцвіття вкриває соснові бори, торф'яники та піщані пагорби саме у вересні. Верес, як і липові гаї, є вельми цінним медоносом.
В Україні побутували й регіональні місяценазви. Серед найвідоміших — грязень, хмурень, листопадний, зазимник...
Одначе найточнішою, напевно, можна вважати народну назву — весільник. Той, хто добре обізнаний з українською народною обрядовістю, достеменно знає, що, починаючи від Покрови, тобто 14 жовтня, вже дозволялося справляти весілля. У народі так і казали: «Жовтень на весілля багатий».
..Листопад, падолист, напівзимник. Це — місяць, у якого напохваті і віз, і сани. Тому й кажуть: «Листопад — вересню онук, жовтню — син, а зимі — рідний брат».
Вересень вже поспішає,
Його Жовтень доганяє,
А за ними їхній брат -
Похмурий, сірий Листопад.
Це - осінні місяці,
В них парасольки у руці.
Та є також в них дні прекрасні,
Вони прозорі, теплі, ясні.
З'єднайте назви місяців з їх ознаками.
Допоможіть з 'єднати початок і кінець прислів'я.
Ви так гарно відповідали і виконували завдання ,що від Осені вам прийшов лист . Прочитаємо його ?
Казка про Царівну Природу і її гостей.
Кожного року під Новий рік царівна Природа запрошувала в гості до себе Осінь, Літо, Весну,Зиму..Адже лише в цей час відбуваються різні дива.Так трапилося і цього року.Літо,збираючись на гостину ,взяла з собою своїх синів,літні квіти,смачного меду . Весна –первоцвіти,спів весняних пташок,перші овочі та фрукти.Зима також взяла з собою гостинця-тепле пухнасте покривало.Осінь також не забарилася.Збиралася з самого ранку:взяла гарний кошик,поклала смачні дарунки і вирушила в дорогу.Але проходячи лісом помітила,що не встигла в одному місці пофарбувати берізку,в іншому –прикрити листячком мурашник і т.д.Адже восени дуже багато для неї роботи.Працюючи,не помітила,як втомилася і присіла відпочити.Так і задрімала.А коли прокинулась,то помітила,що в кошику господарюють їжачки,яких принадив запах смачних гостинців.Те.що залишилося в кошику осінь роздала іншим лісовим мешканцям.І ось тепер вона не знає ,що їй робити.Адже в гості не підеш з порожніми руками.Що ви можете їй порадити?Адже часу залишилося небагато .
А давайте спочатку загадки відгадаємо і дізнаємося , які гостинці несла в кошику Осінь.
Загадки-кросворд.
1 Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)
2 Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
3 Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.
Хто він такий? (Огірок)
4 Чи то жовта,
Чи то синя
Соковита господиня.
Чи то сонце,
Чи то злива —
Пригостить нас влітку... (слива).
5 Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Ґадзині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі. (Помідор)
6 Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)
7 Стоїть при дорозі
На одній нозі.
І шапочку має,
Та нікого не вітає.
8 В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я не молодець?
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю. (Буряк)
9 Сам жовтенький, соковитий
достигає серед літа.
Він у джемі, у варенні
і солодкий, і приємний. (Абрикос)
10 Що то за голова,
Що лиш зуби й борода? (Часник)
Прочитайте в жовтих клітинках згори вниз тему нашого уроку
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку
Отже ,завданням нашого уроку буде…..
Для того ,щоб розпочати роботу , допоможіть позбирати в кошики врожай. Ви повинні розмістити дари природи за кількістю складів у словах,що їх означають.В першому кошику-з одним складом,в другому –два,а в третьому-три.
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Щоб допомогти Осені, ми з вами сьогодні відкриваємо веселу майстерню.
Працювати будемо у трьох цехах.
V. Вивчення нового матеріалу.
На вашу думку,що ми виготовлятимемо в цих цехах.?Перед тим як розпочати роботу роботу звернемося до «Довідкового бюро »і пригадаємо,що означають слова аплікація , мозаїка,стеки.
— Хто з вас знає, що таке аплікація? (Відповіді дітей.)
— Ви з цим словом зустрічались, коли працювали з кольоровим папером.
Стека (італ. stecca) — спеціальний інструмент для роботи із глиною та
іншими м’якими матеріалами; дерев’яна, кістяна чи металева паличка із
розширеними у вигляді лопатки кінцями.
Пластилін (італ. plastilina, від грец. plastos — ліпний) — матеріал для виліп-
лювання. Виготовляється з очищеного дрібного порошку глини із додаван-
ням воску, сала та інших складових, що запобігають висиханню. Буває різ-
нокольоровим.
Для того,щоб наші цехи не зупинялися і працювали злагоджено ,нам з вами потрібно визначити правила роботи. В цьому нам допоможуть малюнки. Складіть ці правила за допомогою них.
2. Аналіз зразка
3. Алгоритм виконання роботи
Підсумок уроку .
Щедра осінь і багата
З подарунками прийшла.
Тож дозвольте вас спитати:
— Що нам, Осінь, принесла?
—Який урожай з полів збирають восени?
— Буряк, морква, капуста.
— Одним словом — овочі.
— А що дозріває в садках?
— Груші, яблука, сливи — це фрукти.
— Пригадаємо, про яку овочеву сім’ю ми говорили на уроках читання?
— Про гарбузову родину.
— А давайте розіграємо цю казку!
3. Інсценізація уривку з пісні «Ходить гарбуз по городу...»
Прибирання робочого місця.
1. Поклади готовий або неготовий виріб, виконаний на уроці, в
коробку для виробів.
2. Збери зі столу і з підлоги пластилін по кольорам і прибери в
коробку.
3. Стеком почисть робочу дошку, кришку парти, якщо там
залишилися сліди від пластиліну. Відскреби пластилін , що
прилип до підлоги - брудний викинь у сміття, чистий прибери
в коробку.
4. Протри стек і кришку парти ганчіркою. Стек і приладдя
прибери в коробку.
5. Ретельно витри руки ганчіркою і вимий їх з милом.
6. Зніми робочий одяг.
7. Всі приладдя прибери.