Трудове навчання
9 клас
Тема уроку: Просте оштукатурювання поверхонь .
Мета уроку: Навчити учнів простим прийомам оштукатурювання поверхонь.Удосконалювати трудові навички при виконанні штукатурки.
Розвивати мову, зорову пам’ять, здатність аналізувати, синтезувати, порівнянювати. Виховувати у учнів почуття відповідальності за доручену справу, прищепити інтерес до даної операції, економне відношення до будматеріалів, дбайливе відношення до інструменту.
Формування компетентностей:
Професійна компетентність: визначити рівень знань і копетентностей здобувачів освіти про способи та технологічну послідовність прийомів нанесення розчинових сумішей при виконанні простої штукатурки. Ключові компетентності:
пізнавальна (сприйняття та первинне усвідомлення нового навчального матеріалу, запам’ятовування основних фактів, понять, закономірностей); математичну;
здоров’язбережувальну.
Дидактичне забезпечення уроку: інструкційно-технологічна карта, відеоролик. Інструменти для виконання робіт: штукатурна лопатка, сокіл, щітка, розчин, декоративний валик, правило, шаблон для цегляної штукатурки, скребок, терка.
Перебіг уроку
1. Організаційний момент: перевірити явку учнів на уроці, зовнішній вигляд згідно правил безпеки.
2. Нервово - психологічна підготовка учнів до уроку (активізація уваги, сприймання, мислення).
Добрий день, давайте посміхнемося один одному і гарний настрій буде супроводжувати нас протягом усього уроку.
3. Вправа «Очікування».
- Діти, чого ви чекаєте від нашого уроку? (Розповідь учнів з елементами бесіди).
3. Мотивація до учбової діяльності на уроці.
З давніх давен людина намагалася огородити себе від холоду, жари, дощу та снігу. Треба було ховатися від звіру. Спочатку були печери. Потім людина стала гадати, як самому зробити житло. А коли навчилася будувати дім, то зрозуміла, що треба його обмазати, оштукатурити, щоб у ньому було добре і затишно. Тому майстри малярно-штукатурної справи користуються попитом і цінуються.
ІІ. Основний етап.
Перед початком робіт необхідно переконатися у справності інструментів, відсутності зайвих матеріалів та безпечності робочого місця.
Кожен з учнів повинен дотримуватися санітарно-гігієнічних норм і правил.
Обов’язково використовувати засоби індивідуального захисту (рукавиці, респіратор, захисні окуляри), підтримувати робоче місце в чистоті, уважно слухати вчителя та виконувати отримане завдання. Забороняється торкатись електропроводів і кабелів, що перебувають під напругою; категорично забороняється брати будь-який будівельний розчин руками; після закінчення роботи необхідно вимити обличчя і руки, упорядкувати робоче місце, зібрати і скласти інструмент у спеціально відведене місце.
1. Повідомлення теми уроку і мети.
Тема уроку: Просте оштукатурювання поверхонь .
Мета уроку: Сьогодні ми повинні оволодіти простими прийомам оштукатурювання поверхонь.
2. Історія штукатурення:
Штукатурка використовувалась людьми здавна. Першими знайомими нам штукатурами були древні єгиптяни, які ще 7000 тисяч років тому використовували штукатурку, виготовлену методом обробки вогнем гіпсу та глини. На території України були хати-мазанки, стіни яких обмазували глиною або вапняною суміш’ю, додавши в неї товчену цеглу, слюду чи другий природній матеріал. Згодом багато чого змінилося в технології і методах штукатурних робіт, але незмінним залишається їхнє призначення: надавати окремим приміщенням і цілим будинкам естетичного вигляду. Адже штукатурка – оздоблювальний шар на поверхнях або надає їм певної форми і фактури. Це від штукатурів залежить, щоб стіни і стелі були рівними, без западин і горбів, дверні і віконні скоси дзеркально гладкими, архітектурні деталі геометрично чіткими.
3. Актуалізація знань.
Перевіримо ваші знання з попередніх уроків і я вам пропоную гру «Вгадай
інструмент за описом»
4. Опис технологічного процесу.
Проста штукатурка складається з двох шарів (оббризку, грунту). Товщина штукатурної накидки не повинна перевищувати 12 мм.
До початку роботи в приміщенні встановлюють помост , на якому зручно розмі-щують ящик з розчином, необхідні інструменти та пристрої (штукатурна лопатка, со-кіл, півтерок або правило, ємність з водою, ящик з розчином).
Спочатку опоряджують стелі і верхні частини стін (до рівня помосту), потім його розбирають і штукатурять нижні частини стін.
Просте обштукатурювання стелі. Для того, щоб приступити обштукатурювати стелі і стіни, необхідно приготувати розчин.
Склад цементного розчину для оббризку – 1:2,5 ; 1:3; для грунту- 1:3; 1:4; для нак-ривки 1:2; 1:2,5.
Спосіб приготування цементного розчину: в ящик насипають одну частину це-менту і три частини піску, перемішують (гарцюють) у сухому стані. У перегарцьовану суміш ллють воду до потрібної рухомості і перемішують.
1. Відміряння піску і
цементу.
2. Гарцювання
компонентів у
сухому вигляді. 3. Додавання води.
Просте обштукатурювання стін. При накиданні розчину на поверхню стін ковшем значно підвищується продуктивність праці і зменшуються втрати розчину. За один рух можна накинути на поверхню до 1,5 л розчину. Роботу виконують так. На відстані 1,0-1,2 м від стіни встановлюють ящик з розчином. Взявши в руку ківш, набирають у нього порцію розчину, який сильним паралельним стіні рухом скидують на поверхню так, щоб на ній утворився тонкий рівномірний шар. Нанесений шар оббризку не зглад-жують, а лише в деяких місцях кельмою зчищають патьоки або грудки розчину, що виступають.
Після часткового тужавлення оббризку на нього наносять шар грунту за один або декілька прийомів. Після нанесення грунт відразу розрівнюють та ущільнюють пів-терком або правилом, пересуваючи хвилеподібними рухами, спочатку знизу вгору, а потім справа наліво.
Після розрівнювання відразу штукатурку затирають без виправлень, у разі потреби поверхню змочуючи водою.
5. Перегляд відеоуроку «Просте оштукатурювання поверхонь» https://www.youtube.com/watch?v=-rOWCVycbhg
6. Фізкультхвилинка
Дитяча руханка «Черепаха аха аха» https://www.youtube.com/watch?v=m_ZN5XiAIbE
7. Робота з технологічною карткою
За допомогою інструкційних карт ви ознайомитесь з операціями, які сьогодні будете виконувати; зверніть увагу на ескіз, на вибір робочої пози.
Технологічна картка
«Просте обштукатурювання поверхонь»
8. Поточний інструктаж
1.Обхід з ціллю перевірки організації робочих місць з дотриманням правил техніки безпеки.
2.Обхід з ціллю перевірки правильності виконання трудових прийомів нанесення розчину на поверхню ковшем.
3.Обхід з ціллю перевірки прийняття правильної робочої пози.
4.Обхід з ціллю перевірки завдання, виправлення однотипних помилок та проведення додаткового інструктажу.
5.Обхід з ціллю перевірки виконаного завдання та виставлення оцінок.
9. Закріплення знань «Розв’яжи кросворд»
ІІІ. Заключний етап.
а) я навчився… (наносити фінішну шпаклівку);
б) мені захотілось… (розповісти друзям як відремонтувати приміщення);
в) урок дав мені для життя… (навички виконувати ремонтні роботи).
4. Прибирання робочих місць.
Контроль за прибиранням робочих місць.
5. Домашнє завдання: за технологічною карткою повторити процес простого оштукатурення стін.