Урок з української мови

Про матеріал
Розробка уроку-подорожі Мовною країною за темою "Правопис префіксів з-, с-". Урок розроблено за підручником Захарійчука, 3 клас
Перегляд файлу

 

Урок-подорож у „Мовну країну" 
Тема: Правопис префіксів з-, с-. 
Мета: Ознайомити учнів з правилами вимови та написання слів з префіксами з-, с-. Формувати вміння грамотно писати слова з префіксами з-, с-.

 Розвивати зв'язне мовлення; повторити та закріпити правопис префіксів роз-, без-.

Виховувати культуру письма, повагу до народних зимових свят. 

Обладнання: мультимедійна презентація, картки, сигнальні картки. 

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організація класу. 
Лиш дзвінок на урок продзвенить- 

Стане кожен серйозним в ту мить, 
Бо роботи багато у нас, 
І активно працює весь клас. 

II. Повторення вивченого. 
1. Гра „Пригадай і чітко відповідай". 
- Що називається префіксом? 
- Для чого служать префікси? 
- Що знаєте про правопис префіксів? 


2. Перевірка домашнього завдання. Підручник, с. 82, впр. 192.
Зачитують складені речення, називають головні члени в цих реченнях. 

  • Пригадайте правило про правопис префіксів роз-, без-.
  • Запишемо в зошити сьогоднішнє число та слова «Класна робота».


3. Хвилинка каліграфії. 

- Зима приносить багато свят. 
- Які свята ви любите? 

св вя то свято 
- Запишемо споріднені слова до слова свято 
- Які слова називаємо спорідненими? 

- Що таке корінь слова? ( визначити корінь)
Святкувати, святковий, відсвяткувати.


4. Фронтальна робота. Індивідуальна робота (картки)

а) - Яке свято зображене на малюнку? (слайд)
Підберіть слова з префіксом роз-, які означають дію.

Розповів, розвісили, розвеселилися, розсміялися, розділилися, роздивилися. 
- Яке правило потрібно пам'ятати, коли пишемо слова з префіксом роз-? 

індивідуальна робота (картки)

1. Вставте префікс роз- або без- і запишіть слова. 
-фарбувати -хмарний 
-помилковий -шумний 
2. Дібрати антоніми з префіксом роз-або без- і записати. 
- Склеїв, - збив,
- Сніжний,  - хмарний.
Хто справиться, той складає речення з одним із слів, яке утворили. 


б) - А зараз повторимо з вами де-які словникові слова: (слайд)

*що дітки можуть побажати на Новий рік у подарунок?

*що смачненьке подасть мама до святкового столу?

*яке слово ви скажете за отриману радість?

- Перевірте, чи правильно ви записали ці слова?

 

III. Мотивація навчальної діяльності

  1. Повідомлення теми (слайд)
    Сьогодні у нас незвичайний урок. 
    Сьогодні ми зробимо ще один крок 
    В країну відому, в країну чудову, 
    Яка нас чекає й збагачує мову. 


У цю країну ви потрапите тоді, коли навчитесь правильно писати слова з префіксами з-, с-. 

2. Робота за таблицею. 
- Прочитайте слова 1 стовпчика: (слайд)

Скопати

Спитати

Стиснути

Сформувати

Схопити

 

Зламати 

Збирати 

Здавати 

Згортати

Зварити 


- З яким префіксом записані слова першого стовпчика? 
- Як ми вимовляємо префікс с- ? (чітко) 
- Ви сказали 1 секрет Мовної країни. 
В українській мові префікс с- у словах треба вимовляти чітко і писати так, як ми вимовляємо. 
- Префікс с- пишемо не з усіма буквами, а лише з 5. 
- Назвіть їх: ка, пе, те, еф, ха. 
- Ви сформулювали 2 секрет Мовної країни. 
Префікс с- пишемо перед буквами ка, пе, те, еф, ха.

Повтріть  це правило.

Прочитайте слова 2 стовпчика. 
- Який префікс у цих словах? 
- Як вимовляємо префікс? (чітко) 
- Це ще один секрет. 
Префікс з- - також вимовляється чітко. (слайд)
3. Опрацьовують правила за підручником. С. 82
4. Повторюють правило 2-3 учні. 
5. Тренувальні вправи

а)вправа 193

- Прочитайте слова з префіксом с-. 
- Запишемо у зошит такі слова, виділимо префікс. (з коментуванням)

Схиляються, скинути, зрубати, сформувати, зрізати, спитав, зшити, стихнув.
- Перед якими буквами пишемо префікс с- ? 
Фізкультхвилинка 
б) самостійна робота за варіантами ( з дошкою)

- Запишемо слова у  колонки: з префіксом з- та з префіксом с-. Виділимо префікс. 
спустити, змолоти, зливати, скосив, схованка, зчистив, стискання, змовчати, сформулювати. 

6. Гра „Не помились" з- чи с- ? (слайд)
- Покажіть сигнальними картками, який префікс напишете у словах: 
Кипіти, гадати, творити, ходити, ліпити, дати, шити, писати, 
цідити. 
 

IV. Підсумок уроку. 
- Коли пишемо префікс с- ? 
- Які слова з префіксом с-, з- запам'ятали? 
- Ви гарно попрацювали. Подорож по „Мовній країні" стала для вас 
корисною. 

V. Домашнє завдання. 

Правило. Вправа 195. вивчити правило на с.82. 

 

 

doc
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку