Урок української мови (4 клас НУШ за програмою О. Я. Савченко)
ТЕМА. Узагальнення і систематизація знань і вмінь із розділу «Прикметник»
МЕТА. Узагальнити і систематизувати знання вміння і навички учнів з теми «Прикметник»; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, кмітливість, творчі здібності учнів;
Виховувати охайність письма в зошитах, бережне ставлення до природи,повагу до традицій українського народу, почуття взаємодопомоги, працюючи в малих групах, парах.
Тип уроку: урок закріплення знань умінь і навичок
Обладнання: малюнки дерев, ІКТ, картки індивідуальної перевірки, цеглинки «ЛЕГО»
Хід уроку
I.Організаційна частина.
Продзвенів уже дзвінок, розпочався наш урок.
Тож тепер часу негаймо урок мови починаймо. слайд-1
Розповідь вчителя про електронний лист від учнів СШ №16 м. Києва, які хочуть з ними листуватися і пропонують виконати цікаві завдання на сьогоднішньому уроці.
II.Оголошення теми і мети уроку.
III.Закріплення знань, умінь і навичок.
1.Гра «Конструювання з цеглинок «ЛЕГО» (діти обирають відповідний колір цеглинки)
1.Прикметник- це частина мови, що відповідає на питання... (який?)
2.Прикметники змінюються за…
3.В реченні частіше всього зв’язуються з …
4.Усі прикметники у Н. в. множини мають закінчення…
5.Щоб визначити відмінок прикметника треба…
Відповіді учнів
1. … який, яка, яке, які?
2. …числами, відмінками, родами в однині.
3. …з іменниками
4 . … закінчення і
5. …визначити відмінок іменника
2.Каліграфічна хвилинка. Слайд-2
Яв Ям Як Ня нк ак ни ик ясний, маяк, Ялта, Ярослав, подія. (усне пояснення учнями написання слів з великої літери)
Продовжимо роботу, розгадавши кросворд.
3.Загадки до кросворда. Слайд-3
1.Червоний вогник на дереві в садку висить,
Хто його зірве, поласує вмить. (вишня)
2.На зеленії листочки одягли білі віночки.
Усміхаючись весні, зацвітають … (яблуні).
3.Наче сонечко на вітах зацвіли пахучі квіти.
Втішилась сім'я бджолина, буде з медом вся родина. (липа)
4.Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки та зелені кожушки. (каштани)
5.Біла кора, довгі косиці.
Різьблені листочки в цієї дівиці.
діти, з неї соку на весні ви не точіть,
Краще подружку маленьку посадіть. (береза)
4.Робота за підручником (вправа за вибором вчителя)
5.Хвилинка відпочинку слайд -5
- Значення ялини в житті людини. Слайд -6,7. (Малюнки на екрані)
- Для чого ялині шишки?
6.Гра «Творче моделювання» слайд- 8
(Парна робота. Роздруківки на кожній парті)
Вірш-загадка
Не боюсь я (якої?) зими. Мощу гніздо під верхом на ялині,
Щоб тепло там було в (які?) дні.
(Яке?) насіння дістаю із шишок на снідання для своїх діток.
Від цього я (яку?) назву маю. Мене у лісі… всі називають.
Про кого цей вірш- загадка? ( Про шишкаря)
У прикметниках виділити закінчення.
(Відео - цікавинка про шишкаря) - слайд- 9
7. Деформоване речення – слайд-10
(групова робота)
Якщо шишки ростуть низько на ялині - чекай ранніх морозів.
(коментоване письмо) відмінок прикметника.
ФОТОГРАФІЇ- слайд -11,12.
Біля школи ми повісили годівниці голодним пташкам.
8.Підсумковий вірш – слайд -13
Всі завдання ми зробили,
І прикметник повторили.
Правила розповідали, вправи різні ми писали.
Час пройшов цікаво в нас, задоволений наш клас.
Будемо завжди всі дружити, рідний край палко любити.
І природу берегти, щоб на землі не було біди.
9. Рефлексія.
(Учні обирають смайлики настрою та отримують «НУШИКИ-рівні» за роботу на уроці)
IV. Домашнє завдання. Придумати 3,4 речення про шишкаря, вживаючи прикметники, з відео фрагмента або з власних спостережень за птахами.
Зразок