Матеріал стане в нагоді під час проведення уроків в режимі дистанційного навчання з української мови за підручником «Українська мова» для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / О. Авраменко. — Київ : Грамота,2022 р.
22.04.2024. Українська мова. 5 клас Тема уроку: Складне речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення. ПРЕЗЕНТАЦІЮ ДО УРОКУ ПІДГОТУВАЛА: вчитель початкових класів Красноградського ліцею № 4 Красноградської міської ради Харківської області ПАЮНОВА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА
Номер слайду 2
Прочитайте речення та виконайте завдання. А. Визначте граматичні основи в усіх реченнях. Б. У якому реченні дві граматичні основи?§ 77–78. СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ З БЕЗСПОЛУЧНИКОВИМ І СПОЛУЧНИ- КОВИМ ЗВ’ЯЗКОМ. КОМА МІЖ ЧАСТИНАМИ СКЛАДНОГО РЕЧЕННЯ{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}Батьки подарували мені конструктор. Про нього я давно мріяв. Батьки подарували мені конструктор, про який я давно мріяв.178
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
178 2. Прочитайте речення. Визначте в них граматичні основи. З’ясуйте, які речення прості, а які — складні (усно). 1. Сила без голови шаліє, а розум без сили мліє (нар. тв.). 2. Защебетав соловейко — пішла луна гаєм (Т. Шевченко). 3. Мій час пливе так тихо-тихо, як по ставку пливе листок сухий (Леся Українка). 4. Лютий кригою кує і морозу додає (М. Щербак). 5. Одягне ліс весняні шати, найперші квіти одцвітуть (М. Луків). Вправа 2 с.178
Номер слайду 7
5. Півень хвоста волочить — буде снігопад. 5. Півень хвоста волочить — буде снігопад. 4. Він ані у воді не тоне, ані у вогні не горить. 4. Він ані у воді не тоне, ані у вогні не горить. 3. Ластівки літають низько — завтра буде дощ. 2. Хто знання має, той мур ламає. 2. Хто знання має, той мур ламає. 3. Ластівки літають низько — завтра буде дощ. Вправа 3 с.179 3. Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. Незнайко на печі лежить, а знайко по дорозі біжить. 2. Хто знання має, той мур ламає. 3. Ластівки літають низько — завтра буде дощ. 4. Він ані у воді не тоне, ані у вогні не горить. 5. Півень хвоста волочить — буде снігопад (Нар. тв.). А. Перепишіть речення та підкресліть у них граматичні основи. Б. Укажіть у кінці речення (у дужках) вид кожного з них: просте, складне сполучникове чи складне безсполучникове.1791. Незнайко на печі лежить, а знайко по дорозі біжить. 1. Незнайко на печі лежить, а знайко по дорозі біжить. (скл., спол.)(скл., безспол.) (скл., безспол.)(прост., спол.)(скл., безспол.)
Номер слайду 8
179 4. Прочитайте речення та прокоментуйте наявність або відсутність коми перед сполучником і (й). 1. На сизих луках скошено траву, і сизе літо в береги ввійшло (М. Рильський). 2. Вирветься крик чи іржання і знову в шумі зіллється (П. Тичина). 3. Листопад гойда листки і розтрушує гілки (М. Щербак). 4. Сонце ховається за море й забирає із собою останні промені (О. Травневий). 5. Вітер промчав, улігся, і надріччя взялося сивиною (Г. Тютюнник). Вправа 4 с.179
Номер слайду 9
179 5. Прочитайте речення та виконайте завдання. 1. Настане літо жовтий цвіт укриє липу до в..ршини (Я. Щоголів). 2. Орел ширяв над моєю головою і я уявив як він пр..д..вляється до мене злими очима (Р. Іваничук). 3. Р..ве Дніпро і лани ш..рокополі м..дами пахнуть колосом шумлять (А. Малишко). 4. Десна справді вже розл..лася оз..ро наше давно вийшло з б..р..гів (Ю. Збанацький). 5. Море невинно голубіє над стінами скель і сонце так світить ласкаво що аж каміння смі-ється (М. Коцюбинський). 6. Бл..щать ставочки в оч..р..тах з..л..ніють левади (І. Нечуй-Левицький). А. Перепишіть речення, уставляючи пропущені букви е та и й розставляючи розділові знаки. Б Підкресліть граматичні основи. Вправа 5 с.179еи ииееие еиее ее е
Номер слайду 10
Вправа 4. Виконайте завдання в тестовій формі. 1. Складним є речення (розділові знаки пропущено). Варіантів декілька. А Сонечко зайшло і надворі почало вже темніти. Б Цвів бузок і на білі стіни падала тінь від листя. В Промені сонця стають довшими й гріють уже не так тепло. Г Сяйливо блима яснозорий сад і місяць тане в ночі на долоні. 2. Безсполучниковим складним є речення А Повітря склом виблискує ламким, і тиша ніжно дзвонить над гаями. Б Довкола будинку цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя. В Шелестить пожовкле листя по діброві, гуляють хмари, сонце спить. Г Цілком у твоїх силах зробити, щоб світ довкола став трішки кращим. 3. Перед виділеним сполучником і НЕ треба ставити кому в реченні (2 речення) А Одгоріли і погасли останні огні, облетіло жоржиною літо. Б Всихає непокірне верховіття і літнє листя бронзою дзвенить. В Прилинув вітер і в нічній хатині він про весняну волю заспівав. Г Перед дощем море починає хвилюватись і набирати темної барви.179
Номер слайду 11
180
Номер слайду 12
ВДОМА:1) впр. на с.180 (1) ; 2)Вчити правило с. 178-179. Фотозвіт надіслати вчителю.173
Номер слайду 13
Номер слайду 14
22.04.2024 СьогодніЯ з усім справився. Мене урок засмутив. Все було легко та просто. Було складно та нічого не зрозуміло. Чекаю наступний урок. Свій настрій залишу в секретіРефлексія «Мій настрій». Обери емотикон, який відповідає твоєму настрою в кінці уроку
Номер слайду 15
Перевір себе сама: (по Авраменко) Двадцять друге квітня Домашня робота Вправа с. 180 (1) 1. Життя біжить, як музика дзвенить. (складне сполуч.) 2. Дивлюся я на моє небо і повертаю з возом і косарями праворуч. (просте, безспол.) 3. Місяць зійшов над морем, і скелі стали ближчими. (складне, сполуч.) 4. Минають дні, минає літо, настала осінь, шелестить пожовкле листя. (складне, безсполуч.) Двадцять четверте квітня. Класна робота Тема: ПРЯМА МОВА. ДІАЛОГ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ ПРЯМОЇ МОВИ