Урок з української мови для 1-го класу на тему: «НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ – РІДНА МОВА»

Про матеріал
Даний урок розхрахован для учнів 1-х класів. За допомогою даного уроки діти зрозуміють цінність рідної мови, збагатять свій словниковий запас.
Перегляд файлу

 

Люботинський міський відділ освіти

Люботинська загальноосвітня школа I-III ступенів № 4

 

 

 

 

 

«НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ – РІДНА МОВА»

 

 

 

 

Класний керівник

1-Б класу

Кисла Наталя Олександрівна

 

 

 


Тема. Найцінніший скарб – рідна мова.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

Мені, діти, усміхніться,

Веселіше подивіться.

 

Вступне слово вчителя.

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її, вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

 

  1. Основна частина.
  1. Пояснення мети і завдань уроку.

Як ви вже, напевно, здогадалися, сьогодні ми говоритимемо про нашу рідну співучу українську мову. Здається, зовсім недавно ви прийшли в 1 клас, і ми з вами крок за кроком навчилися розуміти та розмовляти українською мовою.

  1.  Подорож до КРАЇНИ ЗНАНЬ.

Сьогодні ми відправимось у цікаву Країну Знань, будемо намагатися показувати свої уміння вчитися. Якщо ви будете кмітливими, розумними, дотепними, дружними, то знайдете свої ключі від скарбу. Нас тут чекає багато цікавого і таємничого.

Вам, я, діти, побажаю,

Хай щастить вам без кінця,

Хай дитинство ваше квітне,

Наче квіточка в полях.

 

За кожну правильну відповідь ви отримаєте маленький ключик. Чим більше ключиків у вас набереться за всю подорож, тим більший скарб ви будете мати в кінці нашої подорожі.

а) Перша наша сторінка носить ім’я письменника Василя Олександровича Сухомлинського.

Дітям життя присвятив,

Все їм віддав без вагання,

Він їх безмежно любив,

Знав їх сердець поривання.

Він народився 28 вересня 1918 року в Онуфріївському районі Кіровоградської області в родині селянина-бідняка. Працював вчителем української та російської мов. У 1948 році Василь Олександрович стає директором середньої школи. Він створив дружній вчительський і дитячий колектив, створив “школу радості” для 6-річних хлопчиків і дівчаток, написав понад 70 томів цікавих розповідей для дітей.

2 вересня 1970 року В.О. Сухомлинського не стало.

Він залишив назавжди

Слід після себе у світі,

Слід той не зможуть змести

Сиві і славні століття.

В.О. Сухомлинський написав багато-багато цікавих розповідей про ласкаве сонечко і мяку травичку, про працьовитих мурашок і веселого метелика, про кращі риси людини і про дітей.

б) Сторінка “Народна мудрість”

Доповни прислів’я. За кожну правильну відповідь учні отримують маленькі ключики.

  1. Хто швидко читає… (– той багато встигає).
  2. Хто багато читає… (– той багато знає).
  3. Книга вчить…, (як на світі жить).
  4. Не кажи “не вмію”, а … (кажи “навчусь”).
  5. Без терпіння… (немає уміння).
  6. Розумний учить…, (дурний повчає).

в) Ігрова сторінка “Усмішка”

Учні показують інсценівки.

  • Де Іванко наш пропав, ти не знаєш, Томо?
  • А він ногу поламав і побіг додому.
  • Чого весь урок ти, Лідо, пасешся в зошиті у сусіда?
  • Перевіряю у Семена, чи правильно він у мене списав.

г) Сторінка “Турнір поетів”.

Підготовлений учень читає вірш.

Наша мова солов’їна, калинова

І ласкава, і медова,

І багата, і не бідна –

От що мова наша рідна!

Розцвітай же, рідна мово,

І в родині, і у школі,

Й на заводі, і у полі,

Пречудесно, пречудово –

Розцвітай же, слово!

д) Сторінка “Загадкова”.

а) На базарі їх не купиш,

На дорозі не знайдеш,

І на завжди на терезах,

Їм ціни не підбереш – що це?

(Знання)

 

б) Вчить читати й рахувати.

І писати, і співати,

Вчить дітей довкола,

Наша люба …

(Школа)

 

в) Я беру в свою правицю

Із пеналу помічницю.

Я писати тільки вчуся,

Зосереджуся, зберуся:

Крапка… рисочка… карлючка

Наче пишем, я і …

(Ручка!)

 

ж) Її шанує кожен.

Вона повідать може

Про все на білім світі

Дорослому і дітям…

До знань веде доріжка.

Коли з тобою …

(Книжка.)

 

д) Чи в лінійку, чи в клітинку

Частим був, та за хвилинку

Мерехтить від цифр і літер…

Здогадались, що це, діти?

Ручці він говорить: “Прошу!”,

Це шкільний учнівський …

(Зошит.)

з) Сторінка “Це початок, а де кінець?”.

У другій частині знайдіть закінчення прислів’їв

Кожному мила                              стіни гріють

Жити                                              своя сторона

Вдома і                                           – Батьківщині служити

к) Сторінка “Наша мова солов’їна”.

Учні: Ніжна, гарна, медова, співуча, золота, багата, весела,калинова,

чудова, щира, славна, барвиста, мелодійна, рідна, люба, красива, лагідна, жива, душевна, чиста, поетична, невмируща, кришталева.

л) Сторінка “Мальовнича”.

  • Діти, що ви вперше відчули, коли почули оповідання В.О. Сухомлинського “Відлітають журавлі”?
  • Який настрій у вас був, коли ви малювали малюнки до оповідання Василя Олександровича?
  • Як слід відноситись до природи, до тварин, птахів?
  • Діти, в книзі “Серце віддаю дітям” В.О. Сухомлинський писав: “… Пам’ятай: від того, як маленька дитина ставиться до птахів, дерев, квітів, залежить її ставлення до людей”.

 

ІV. ПІДСУМОК ПОДОРОЖІ. ЗНАХОДЖЕННЯ СКАРБУ

Слово учителя.

У цьому чудовому класі ви щоденно будете отримувати знання. Щасливою може відчути себе людина лише тоді, коли досягла певних успіхів. Відчиняю чарівну скриньку, де знаходиться скарб. А цей ключ відкриє для вас багато таємниць Країни Знань. А той, хто більше сьогодні зібрав маленьких ключиків, тому легше буде вчитися в майбутньому, у нього вже є певні перемоги. Я хочу, щоб у ваших устах українська мова була і багатою, і красивою, і медовою.

РАЗОМ

Обіцяємо: Рідну Мову –

І співучу, й барвінкову

Будем завжди шанувати,

Що почули – пам’ятати.

Ти – як зірка світанкова,

Українська наша Мово!

 

doc
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку