Українська мова, 3 клас
Тема : Закріплення і узагальнення знань про іменник .
Мета : перевірити знання, вміння, навички учнів знаходити іменники серед інших слів, розрізняти власні і загальні іменники, визначати рід, число, відмінок іменника; активізувати словниковий запас учнів;
розвивати образне мислення, орфографічну пильність, чуття мови, аналітико-синтетичні вміння, творчі здібності;
виховувати самостійність, цілеспрямованість, любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні.
Формувати предметні компетентності:
Тип уроку : урок закріплення знань, умінь та навичок.
1.Вітання
- Дітки, доброго вам ранку. Я дуже рада бачити вас.
Привітайте один одного
Усміхнись тому хто зліва
Усміхнись тому хто справа
Ми усі одна сім’я
Він, вона і ти і я.
- Дорогі діти! Вітаю вас на уроці української мови. Я хочу, щоб кожен із вас на уроці відчув себе успішним.
- Ну що ж, з гарним настроєм
Розпочинаймо наш урок.
2. Реклама уроку
- Яким же ви уявляєте цей урок ?
Давайте зробимо рекламу нашого уроку.
Урок буде:(незвичний, цікавий, корисний, результативний, повчальний, веселий…)
А я у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете
· уважними, активними, старанно працювати;
· правильно і чітко висловлювати свої думки;
· ви маєте переконати мене, що ви любите і знаєте рідну мову.
А урок у нас буде сьогодні незвичайним. Урок – подорож. А куди ми будемо мандрувати ви дізнаєтесь трохи пізніше.
ІІ. Сенсорно моторний етап уроку
-А урок ми сьогодні почнемо з пісні. А з якої, відгадайте самі. А я вам підкажу.
• Це сучасна, відома пісня
• про рослину
• Ягоди цієї рослини дуже корисні
• Ці ягоди червоного кольору та гіркуваті на смак
- А тепер давайте перевіримо, чи правильно ви відгадали?( фонограма пісні «Ой, у лузі червона калина»)
2. Релаксація ( під музику вчитель зачитує текст «Дівчина Калина»)
Сядьте рівненько, покладіть руки зручненько. Закрийте очі, дихайте повільно.
Дівчина Калина
Колись в квітучих садах, золотистих полях, могутніх горах жила дівчина. Вроду вона мала таку, що їй майже кожна жінка заздрила. Блакитноока, волосся на сонці блищить, як колоски пшениці в полі. Убрання в неї – усе в квітах. З усім живим розмовляла на ти. Усі сорок три мільйони дітей любили її доброту, щирість, радість.
Улітку її квітучість та ніжність неможливо описати словами. Дощовою осінню, сидячи вдома за чашкою чаю чи какао з зефірками, скинувши листя із молодих дерев, залишалася такою ж фантастичною. Холодною зимою, вкривши все білими килимами, з рожевими щічками сміялася, що підкреслювало неперевершені риси обличчя. І навесні, оживляючи після холодної зими все свіжим, теплим та таким привітним.
Та ось одного дня, повертаючись додому зі складного робочого дня, вона зустріла нестерпно бридкого чоловіка. Його лице було схоже чи то на свиняче, чи то на мавпяче… Складно було сказати. І погляд мав такий колючий, нелюдський, що аж у серці холонуло. Дівчинка не боялася його, бо знала, що вдома її чекають усі діти, а точніше сорок три мільйони дітей. Тільки-но вона захотіла минути того незнайомця, як це опудало підскочило до неї.
– Дєвушка, а ви нє знаєте, гдє Крим?
Вона стала, подивилася на нього і каже:
– Вибачте, не розумію вашої мови.
– Я вас нє панімаю!
– Ну, що поробиш, хлопче, не доля. А тепер дозвольте мені піти додому.
Та пішла блакитноока, аж помітила, що те створіння слідом рухається. Вона почала тікати. Бігла з усіх ніг, бо до хати було десять кроків. Забігла в будинок, задихаючись і жадібно ковтаючи повітря, видихнула. Але це жорстоке створіння почало гатити ногами у двері, у вікна. Урешті розбило вікно, вдарило жінку й забрало частину діточок її рідненьких, кримчан…
Отямилася жінка, бідкається, плаче, планує, як врятувати дітлахів. Так і заснула лежачи на підлозі.
Настав ранок їй вже було краще, але однаково боляче. Ось вже і захід сонця прийшов. Заплакана вся й знесилена побачила, що той незнайомець знову повернувся. На цей раз вибив двері, вдарив жінку й забрав ще більше малюків. Непритомна, пролежала вона довго, впавши на діл, отямилася й складала плани, як повернути дітей усіх, мріяла про допомогу…
І ось пройшли роки. Рана на душі не загоювалася, бо сумувала мати за всіма дітками, котрих у неї викрали.
Настала зима дві тисячі двадцять другого року, двадцять четверте лютого, четверта ранку. Прокинулася вона й діти, перелякані від звуків гулу літаків, ракет та вибухів. Увімкнувши радіо, почула, що почалася війна.
Вибігла жінка на вулицю, сказала дітлахам спускатися в підвали та сховища, а сама вирішила прийняти на себе удар. Бачила полум’я, ракети, а вдалині солдат. Один із них наставив на неї курок. Подумала жінка, що загине, але раптом з’явилися інші солдати. Погляд мали людяніший, очі красиві, як у її дітей. А на спинах мали надписи – ЗСУ. Довго билися з лютим ворогом, і саме вони врятували всіх дітей нашої рідної неньки, бо й для них вона була матінкою.
Вічно дякуватиме мати цим воїнам, усім діткам, які допомагають нашій любій матусі Україні.
Слава Україні!
Героям слава!
ІІІ Символьний етап уроку
1.Бесіда
-Який у вас настрій
-Що ви побачили
-Про що дізнались
2. Самостійна робота
-Візьміть листочки та олівці, намалюйте і підпишіть по одному іменнику ч.роду, ж.роду, с.роду., в однині, множині.
-Що ви намалювали. Які слова написали?
-Які ж ви молодці. Уважно слухали, красиво намалювали, гарно пояснили.
ІV Логічний етап уроку
-Сьогодні ми вирушимо у подорож до країни Іменник. Закріпимо та підведемо підсумок з теми «Іменник»
1.Каліграфічна хвилинка
Кк калина
2.Гра «Склади прислів’я»
Запишіть прислів’я у зошит, яке найбільше сподобалось, дотримуючись правил каліграфії.
3.Фізкультхвилинка.
4.Робота з таблицею
Іменник-це частина мови, яка називає предмети і відповідає на питання хто? що? Іменники називають назви істот(хто?) та неістот(що?).
5. Робота з картками
Перед вами картки-іменники, запишіть їх у дві колонки які відповідають на питання хто? що?
6.Інтерактивна гра ОДИН-БАГАТО
• Іменники мають два числа: однину і множину.
• Іменники, які називають один предмет ,уживаються в однині.
• Іменники, які називають два і більше предметів, уживаються у множині
• Робота з ЛЕГО
Завдання: приготуйте два кольори, синій-це іменники в однині, зелений-в множині.
Білка,парти,книжка,шуби,нора,рушник,лелека,троянди,горизонти.школа.
6.Гра « Перевір свої знання».
https://learningapps.org/view3202941
https://learningapps.org/5700102
VІ . Домашнє завдання
Прочитати і списати текст, дописуючи закінчення іменників .
Визнач число і рід іменників.
Здавна кажуть, що «зим__ будує літо». А її будівельником є сніг. Чим пишніше
снігове вбранн__ на пол__, у сад__, тим краще перенесуть холоднечу осінні посів__,
ягідні кущ__, плодові дерев__.
VІІ Підсумок уроку
- Прийшла пора підсумувати.
1. Гра «Так чи НІ»
1.Дніпро – власний іменник? (Так)
2.Загальні іменники пишуться з великої літери? (Ні)
3.Іменники відповідають на питання хто? що? (Так)
4.Назви вулиць, сіл, міст пишуться з маленької букви? (Ні)
5.Кошеня – це іменник жіночого роду (Ні)
6.Телефон - це іменник, що вживається лише у множині? (Ні)
7.Іменники змінюються за родами? (Так)
- Дорогі діти. Ви сьогодні гарно працювали, були активними, уважними, розумними. Ви поповнили свої скарбнички новими знаннями про мелодійну, солов’їну мову.
2. Рефлексія.
Якщо ваші очікуванні від уроку справдились ,то підніміть кубик ЛЕГО зеленого кольору, якщо ні, то кубик червоного кольору.
Щиро дякую. Наш урок закінчився.
Наш урок закінчився, але
Пам’ятайте завжди, любі діти:
У житті всім потрібні знання,
А ще – завжди слід добро творити –
Щохвилини та щодня!
1