Урок з української мови для 3 класу: "Узагальнення і систематизація знань учнів з теми "Дієслово"

Про матеріал
Пропоную увазі вчителів розроблений урок з української мови для 3 класу: "Узагальнення і систематизація знань учнів з теми "Дієслово". Подані завдання універсальні та підходять для будь-якої програми та підручників.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови

 

Клас: 3

Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Дієслово»

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про дієслово;  формувати вміння вживати і правильно писати не з дієсловами; удосконалювати вміння працювати в парах і групах, знаходячи спільне рішення; збагачувати словниковий запас; розвивати комунікативні вміння, пам’ять, логічне і творче мислення, увагу, вміння зосереджуватися; формувати навички виразного читання; стимулювати активність кожного учня з метою розвитку їх здібностей; розвивати пізнавальну самостійність учнів; виховувати почуття любові до рідної мови, виховувати любов до живої природи.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань

Обладнання: мультимедійна презентація, картки із завданнями для роботи в групах, пазли з зображенням птахів, кубик, м' ч,  підручник, картки (час дієслів), мікрофон, світлини із зображенням птахів, сигнальні картки.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

 

  • Стали, діти, підтягнулись,

          одному  всміхнулись.

          Все на парті поскладали,     

          Тихо сіли, руки склали.                  

          Помандруємо в світ знань.

          Бажаю здійснення бажань

          Та старанності для нас!

          За роботу, в добрий час!

 

  • Вправа «Мікрофон»

-         Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

-         Яким має бути урок? (цікавим, творчим, веселим, повчальним, продуктивним)

-         Якими повинні бути ви? (активними, вихованими,  уважними, розумними, старанними)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.

 

  1. Технологія «Кубування»

 

-         Яку частину мови називають іменником?

-         Яку частину мови називають прикметником?

-    Яку частину мови називають числівником?

-         Яку частину мови називають дієсловом?

-         Яку частину мови називають прийменником?

-          

        2.  Запис числа.  Каліграфічна хвилинка.

а) С с,  Ж ж, З з, Г г, П п.

б) Соловей, зозуля, жайворонок, горобець, перепілка.

Загадки для каліграфічної хвилинки:

  • В лісі на зеленій гілці
    Ніби грав хтось на сопілці.
    Підійшов поближче я
    І побачив…
    (Солов’я)
  • Хто гнізда свого не має,
    Яйця іншим підкладає,
    А у лісі в холодку
    Все кує, мудруля?
    Хто вона?
    (Зозуля)
  • Маленький хлопчик

           У сірій свитині

           По дворах стрибає,

           Крихти збирає.

           (Горобець)

  • Пташка ця маленька,

Лагідна, сіренька.

В небесах співає,

Сонце зустрічає.

(Жайворонок)

  • Курочка молодичка            

У сукні горобчика

Від трави не відрізниш

Дзвінким голосом кричить:

Іди-но полоти. Всі до роботи!

(Перепілка)

-         До якої частини мови належать записані слова?

в) Зробіть звуковий аналіз слова «зозуля».

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.                               

Вправа «Дешифрувальник».

Розшифруємо тему уроку. Літери у нашому мобільному телефоні розташовані під цифрами на кнопках. Кожній цифрі відповідає кілька літер.

3, 4, 3, 6, 4, 5, 2, 5.

- Яке слово розшифрували? (Дієслово)

 

VI. Узагальнення та систематизація знань.

 

  1.  Конкурс «Хто запише більше слів».

 

-         Як одним словом назвати жайворонка, перепілку, горобця, ворону, сороку? (птахи)

-         Хто запише більше дієслів до слова «птахи» протягом 1 хвилини, той переможець конкурсу.

 

  1. Робота в групах.

 

а) Дібрати дієслова з довідки й дописати.

Соловейко в гаї ... (тьохкає).

Жайворонок у полі … (дзвенить).

Зозулі в лісі … (кують).

Горобець під стріхою … (цвірінькає)

Голуби на даху … (туркочуть).

Перепілка в житі … (підпадьомкує).

 

 б) Скласти пазл. Впізнати за малюнком птаха. Прочитати про нього повідомлення. Розказати про це іншим дітям.

         в) Хвилинка милування (Перегляд відеофрагменту з птахами)

 

 

Завдання для 1 групи:

Станом на 2018 рік, офіційна кількість різновидів птахів складає 10699 особин. Колібрі частіше будь-якої іншої птиці махає крилами.

Страуси можуть жити тільки в парі.

Цікавий факт, що в одному курячому яйці одного разу знайшли цілих 9 жовтків.

Якщо ви захочете зварити яйце страуса, його доведеться кип'ятити протягом 2 годин.

Ківі є єдиним птахом на планеті, що не має крил.

Як правило, температура тіла птахів зазвичай на 6-8 градусів вище, ніж у людини.

 

Завдання для 2 групи:

Зазвичай пір'я птахів важить більше, ніж їх скелет.

Папуги, як і люди, дають імена своїм пташенятам і роблять вони це за допомогою цвірінькання. Цікаво, як вченим вдалося це зрозуміти?

Зозулі далеко не зразкові батьки для своїх пташенят. Вони часто підкидають власні яйця в чужі гнізда.

На сьогоднішній день вченим відомо 6 видів отруйних птахів.

А чи знаєте ви, що найпоширеніші птахи на землі - це не горобці або голуби, а кури?

Дудак має найбільшу вагу серед всіх птахів на планеті. Найбільш швидким плаваючим птахом є папуаський пінгвін.

Дивно, але кури, відчуваючи загрозу життю, можуть прикидатися мертвими.

 

Завдання для 3 групи:

За формою дзьоба можна визначити, який харчується їжею та чи інша птиця.

При певних обставинах, імператорський пінгвін може обходитися без їжі близько 2 місяців.

Найбільший пташиний мозок, по відношенню до тіла, у горобців. Так що не варто недооцінювати цих маленьких і спритних розбійників!

Білоголовий орлан, при бажанні, може летіти в повітрі, задерши вгору ноги.

Гланди чайок здатні фільтрувати сіль, тому ці птахи можуть спокійно пити морську воду.

Витончені колібрі з'їдають в день вдвічі більше їжі, ніж їх власна вага.

З-за того, що очі сови не можуть рухатися по сторонах, їй доводиться обертати голову.

 

Завдання для 4 групи:

Найбільший хижий птах є андський кондор.

У процесі польоту, лелеки можуть спати. Це не просто цікавий факт, а завидна особливість!

Сапсан є найшвидшим птахом у світі. Його швидкість може досягати 320 км/год, що лише трохи поступається швидкості звуку.

Чорний стриж здатний літати в повітрі без зупинки більше 3 років.

Самці страусів висиджують яйця частіше, ніж самки.

Фламінго набуває рожевий колір не з народження, а внаслідок поїдання рачків.

Колібрі має здатність літати задом наперед.

 

Завдання для 5 групи:

М'ясо птиці вважається дієтичним.

Незважаючи на те, що какаду пересуваються по землі повільно, літають вони дуже швидко.

Як відомо, пінгвіни не вміють літати, проте їм вдається здійснювати стрибки до 2 м вгору.

Синиця може годувати своє потомство близько тисячі разів в день.

Коли птахи співають, вони таким чином позначають свою територію.

Мозок страуса менший, ніж його очі.

Для повноцінного існування птахам необхідна гравітація, тому їм не вдалося б вижити в космосі.

 

Завдання для 6 групи:

Фламінго дійсно спить стоячи на одній нозі, тому в мультфільмах нас не обманювали.

Зір яструба у 8 разів кращий, ніж у людини.

На лапах всіх хижих птахів розташовується тільки 3 пальця.

У птахів відсутні потові залози, тому вони ніколи не потіють.

Найменші яйця несе птах колібрі. У мандрівного альбатроса найбільший розмах крил. Він може досягати 3 м.

У птахів погано розвинені смакові рецептори. Завдяки будові свого черепа, дятли здатні довбати стовбур дерева протягом 2 годин поспіль.

 

Фізкультхвилинка

 

  1.                   Гра з картками. Визначення часу дієслів. Учитель читає слова, а діти на картках показують час дієслів.

-         Які часові форми дієслова ви знаєте?

-         Як визначити час дієслів?

(Співає, дзвеніла, щебече, куватиме, туркоче, буде дзвеніти, наспівала, цвірінькала).

 

  1.                   Гра з м’ячем «Снігова куля». Антоніми.

(Учитель каже дієслово та передає м’яч  дитині. Дитина називає антонім до цього слова. Гра повторюється, але вже між учнями. Діти один одному називають слова і перекидають м’яч.)

 

  1.                   Робота в зошитах. Синоніми. (Дібрати синоніми до дієслів).

Доглядати -…  (турбуватись, піклуватись)

Розмовляти - …  (говорити, гомоніти, бесідувати)

Сміятися -…  (реготати, гигикати, хихикати)

Стукати -…  ( бити, бахкати, грюкати, гримати)

Думати -…  (мислити, міркувати, гадати)

 (Взаємоперевірка)

 

  1.                   Порада другу. Розвиток мовлення. Склади пораду другу, використовуючи дієслова з часткою НЕ. (Самостійна робота)

- Як пишеться не з дієсловами?

(Не нашкодити, не ображати, не ганяти, не лякати, не забувати.)

 

V. Рефлексія навчальної діяльності

 

         1. Прийом «Продовж речення»

 На уроці мені сподобалося….

 На уроці я краще зрозумів…

 На уроці мене здивувало…

 На наступному уроці я хочу знову…

 

        2. Самооцінка роботи на уроці:

 -  зрозумів, можу допомогти іншому 

 -  зрозумів, але треба ще попрацювати 

 -  потрібна консультація.

 

VI. Домашнє завдання. Підсумки.

1. Запис завдання. З тексту окремо виписати дієслова теперішнього, майбутнього і минулого часу.

 

 2. Підсумок.

 Збіг урок наш, як коротка мить.

 Дуже швидко, справді, час летить.

 Ще попереду у нас багато кроків,

 Цікавих завдань та незвичних уроків.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бабенко Лариса
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 березня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку