Урок з української мови на тему "Букви та звуки дж, дз"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 2 класу на тему «Букви та звуки дж, дз». Матеріал відповідає типовим рекомендаціям НУШ: діяльнісний підхід, робота в парах, ігрові методи.
Перегляд файлу

Розробка уроку української мови (2 клас)

 

Тема: Букви та звуки дж, дз

Мета:

1. Навчальна:

   – формувати уявлення про звуки та буквенні сполучення дж, дз;

   – навчити розрізняти сполучення звуків і африкати (дж), (дз);

   – удосконалювати навички читання та письма слів із цими буквосполученнями.

2. Розвивальна:

   – розвивати мовлення, увагу, фонематичний слух;

   – збагачувати словниковий запас.

3. Виховна:

   – виховувати інтерес до вивчення мови, охайність у письмі, вміння працювати в парі.

Обладнання:

картки зі словами, мультимедійна презентація/картинки, підручник, робочий зошит, інтерактивна дошка.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент (1–2 хв)

– Привітання.

– Налаштування на роботу: «Посміхніться меню та один одному. Працюємо дружно й активно!»

2. Мотивація (1 хв)

Учитель демонструє картинку джмеля або дзвіночка.

– «Як називається ця комаха? А цей предмет? Які звуки ви чуєте на початку слів?»

Підвести до теми уроку.

3. Повідомлення теми та мети (1 хв)

Запис на дошці: дж, дз.

– «Сьогодні ми познайомимося зі звуками та буквосполученнями дж і дз та навчимось їх правильно читати й писати».

4. Актуалізація знань (3 хв)

Фонетична розминка:

Учитель читає слова, учні визначають кількість складів і перший звук:

джміль, джерело, дзвін, дзеркало.

5. Пояснення нового матеріалу (7–8 хв)

1. Ознайомлення зі звуками

Учитель вимовляє: дж, дз.

– Це подвійні приголосні звуки, їх називають африкатами.

– У мовленні звучать як один звук.

2. Ознайомлення з буквами

– В українській мові звуки [дж], [дз] позначаються двома буквами: дж, дз.

– Їх не можна роз’єднувати при читанні.

3. Артикуляційна вправа

Учитель:

– «Вимовте звук [дж], [дз]. Зверніть увагу, як стикаються язик і зуби».

4. Робота з підручником

Читання слів у стовпчиках (орієнтовні):

джміль, джерело, джига, бджола

дзвін, дзеркало, їжджу, ходжу

6. Первинне закріплення (8–10 хв)

Вправа 1. «Знайди звук»

Учитель читає слова, діти плескають у долоні, коли чують дж або дз:

ледачий, джміль, ходжу, вода, дзвінок, дзьоб, оджарив, джерело.

Вправа 2. Робота в парах

– Виписати з поданих слів ті, що містять дж або дз:

дерево, джерело, дзвіночок, казка, джип, їздити, везу, джунглі.

Вправа 3. Читання складів

Діти читають склади хором і «ланцюжком»:

джа, джи, дже, джи, джо, джу

дза, дзи, две, дзи, дзо, дзу

7. Письмо (6–7 хв)

1. Письмо буквосполучень у зошиті

Учитель показує на дошці зразок написання дж, дз.

Діти прописують по 1 рядку.

2. Письмо слів

Списування слів із дошки:

джміль, джерело, дзеркало, дзвоник.

3. Складання речення

За вибором:

– джміль дзижчить над квіткою

або

– дзвіночок дзвенить ясно.

8. Розвивальна гра «Виправ друга» (3 хв)

Учитель читає «помилкові» слова, діти повинні виправити:

дміль → джміль, зерело → дзеркало, зик → дзвінок, шміль → джміль.

9. Підсумок уроку (2 хв)

– Які звуки вивчали?

– Скількома буквами вони позначаються?

– Прочитайте одне слово з дж і одне з дз.

10. Рефлексія (1 хв)

 

На дошці смайлики:

docx
Додано
3 грудня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку