Урок з української мови НУШ

Про матеріал
Розробка уроку з української мови в 2 класі "Пишу з великої букви клички тварин"
Перегляд файлу

Урок з української мови  в 2 класі.

 

Тема: Пишу з великої букви клички тварин.

 

Мета: формувати поняття “клички” тварин, уміння писати їх з великої букви, вчити розрізняти назви тварин і їх клички; розвивати комунікативну компетентність, увагу, фантазію, спостережливість, навички роботи  в групі; виховувати любов до рідної мови, доброту, дбайливе ставлення до тварин.

 

Обладнання:  мультимедійний комплект, картки з малюнками тварин, різнокольорові кульки, іграшкова собака, картки «Світлофор», ляльковий театр.

 

Хід уроку

 

І. Самовизначення до діяльності.

Діти стають у коло

Привітання

  • Доброго ранку, любі діти!
  • Привітайтеся зі своїм однокласником, який стоїть поряд і подаруй свою усмішку.
  • Давайте уявимо, що ми з Вами котики, як би Ви привіталися?
  • А як би привіталися собачки? Рибки? Півники? Коровки? Пташки?

 

ІІ. Актуалізація знань.

  1. Мішечок з тваринкою
  • До нас на урок завітав гість, він у цій торбинці.
  • Чи хочете Ви подивитися, хто там? Тоді відгадайте! Передаючи мішечок по колу, Ви маєте задавати питання, але я  відповідатиму тільки «так» або «ні».
  • Правильно, це собака. Його звуть Рекс і він сьогодні буде нашим гостем на уроці. Він дуже голодний, і має надію, що Ви його нагодуєте наприкінці уроку. Ваше завдання – збирати кісточки.
  1. Вправа «Крісло автора»

Пропоную Вам зайняти крісло автора і розказати про свою домашню тваринку, або тваринку про яку ви мрієте.

Метод «Прес»

Але розповідь Ваша повинна бути за цим алгоритмом.

У мене є ….

Його (її) звуть…

Він любить …

  1. Стратегія «Куб Блума»

Повторимо все, що ми знаємо про іменник. Узагальнююча  таблиця.

Питання

Частина мови, що означає предмет

Що означає

Власні

Велика буква

Загальні

  1. Пазли. Об’єднання в групи.

(Рибка, черепашка, котик, папуга)

  • Дітки, візьміть частинки пазлів, знайдіть свою тваринку і об’єднайтеся в групи. Повторення правил роботи в групі.

 

ІІІ. Постановка навчальних завдань

  1.  Оголошення теми і мети уроку.
  • Діти, складіть тваринку своєї групи на листочку і придумайте їй ім’я. Презентуйте. (Аналізуємо, як діти написали клички тварин, говоримо, що імена тварин (клички), так само як і імена людей пишуться з великої літери.
  1. Метод «Гронування»
  • Пропоную Вам назвати по одній тваринці. На які групи ми можемо розподілити цих тварин? (дикі і свійські). А чи всім тваринам можна дати клички? (Якщо тварина стає домашньою, то їй дають ім’я.)
  • Отже, як Ви вже зрозуміли, сьогодні на уроці ми будемо добирати власні назви тваринам, а саме придумувати їм клички, вчитися правильно їх записувати.

 

ІV. Відкриття нових знань.

  1. Проведемо дослідження. Звернемося до словника

  Кличка - це ім'я, яке дають тварині її господарі. Клички тварини отримують за певними ознаками.

Наприклад: за кольором, розміром, характером, забарвленням.

  1. Хвилинка каліграфії.

К к Кк Кл к лич кличка

  1. Робота в зошиті.

Запишемо назви тварин і клички, які Ви придумали.

Рибка … , черепаха …., котик ….,  папуга….

  1. Фізкультхвилинка

(на різнокольорових кульках записані назви тварин та клички)

  • Діти, зараз я розсиплю ці кульки, а Ваше завдання їх зібрати – кожен повинен взяти лише одну кульку – прочитати те, що записано і покласти кульку у відповідний кошик (назва тварини, кличка тварини) 

 

V. Закріплення і систематизація знань.

1. Робота в зошиті

-   Перевіримо, чи правильно ви заповнили кошики. Перевіряємо кошик, на якому написано «клички тварин» і запишемо ці клички в зошит. Але клички ми будемо записувати не всі, а лише ті, які ми можемо дати  тварині, яка зашифрована в ребусі.

2. Ребус

(собака)

  1. Запис в зошит кличок для собаки.

(Рекс, Мурчик, Дружок, Хрушка, Бурьонка, Бім, Орлик.)

Перевірка

  • Перевірте написане, виправте, якщо є   помилки. Якщо слово написане правильно, намалюйте над ним кісточку і запишіть цифрою  на полях кількість кісточок.
  1. Інценування уривку казки «Ріпка»
  • Діти, назвіть казку, до якої намальована ілюстрація («Ріпка»)
  • Давайте пригадаємо дійових осіб. Мені потрібні помічники. (перед дітьми лежать ляльки героїв)
  • Я буду читати уривок з казки «Ріпка», а мої помічники повинні представити нам героїв.

 

 

 

 

 

 

 

  • Прошу залишитися біля дошки, лише тварин. Назвіть ще раз свої клички. Запишіть їх на листочку, а всі діти – в своїх зошитах.
  • Перевірте. Якщо записано правильно – малюйте кістку!

         Собачка Хвінка,  киця Варварка, мишка Сіроманка.

  1. Гра «Впізнай тварину», робота в групі.

C:\Users\Наталья\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Снимок_2020_12_04_21_09_02_790.pngВ кожній групі набір карток з тваринами. Учні слухають голоси тварин (кози, корови, коня, кота, собаки), знаходять відповідну картку і вигадують клички. Презентують.

VI. Рефлексія

  1. Узагальнення за запитаннями
  • Що дізналися на уроці?
  • Чого навчилися?
  • Клички тварин відносяться до загальних назв чи до власних?
  1. Вправа «Світлофор»
  • Позначте, за допомогою кольорів світлофора, свою діяльність на уроці.
  1. Оцінювання
  • Візьміть кісточку, яка лежить у Вас на парті, запишіть своє ім’я і підрахуйте кількість кісточок у своєму зошиті. Запишіть. Причепіть біля миски зі знаком ? , якщо у Вас залишилися питання після цього уроку,  і біля миски зі знаком !, якщо Ви все зрозуміли і задоволені цим уроком і своєю роботою. 

 

VII. Домашнє завдання

  • Перетворись у блогера  та зніми відео про свою домашню тваринку!

 

docx
Додано
12 грудня 2020
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку