Урок з української мови в 2 класі.
Тема: Пишу з великої букви клички тварин.
Мета: формувати поняття “клички” тварин, уміння писати їх з великої букви, вчити розрізняти назви тварин і їх клички; розвивати комунікативну компетентність, увагу, фантазію, спостережливість, навички роботи в групі; виховувати любов до рідної мови, доброту, дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: мультимедійний комплект, картки з малюнками тварин, різнокольорові кульки, іграшкова собака, картки «Світлофор», ляльковий театр.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
Діти стають у коло
Привітання
-
Доброго ранку, любі діти!
-
Привітайтеся зі своїм однокласником, який стоїть поряд і подаруй свою усмішку.
-
Давайте уявимо, що ми з Вами котики, як би Ви привіталися?
-
А як би привіталися собачки? Рибки? Півники? Коровки? Пташки?
ІІ. Актуалізація знань.
-
Мішечок з тваринкою
-
До нас на урок завітав гість, він у цій торбинці.
-
Чи хочете Ви подивитися, хто там? Тоді відгадайте! Передаючи мішечок по колу, Ви маєте задавати питання, але я відповідатиму тільки «так» або «ні».
-
Правильно, це собака. Його звуть Рекс і він сьогодні буде нашим гостем на уроці. Він дуже голодний, і має надію, що Ви його нагодуєте наприкінці уроку. Ваше завдання – збирати кісточки.
-
Вправа «Крісло автора»
Пропоную Вам зайняти крісло автора і розказати про свою домашню тваринку, або тваринку про яку ви мрієте.
Метод «Прес»
Але розповідь Ваша повинна бути за цим алгоритмом.
У мене є ….
Його (її) звуть…
Він любить …
-
Стратегія «Куб Блума»
Повторимо все, що ми знаємо про іменник. Узагальнююча таблиця.
Питання
Частина мови, що означає предмет
Що означає
Власні
Велика буква
Загальні
-
Пазли. Об’єднання в групи.
(Рибка, черепашка, котик, папуга)
-
Дітки, візьміть частинки пазлів, знайдіть свою тваринку і об’єднайтеся в групи. Повторення правил роботи в групі.
ІІІ. Постановка навчальних завдань
-
Оголошення теми і мети уроку.
-
Діти, складіть тваринку своєї групи на листочку і придумайте їй ім’я. Презентуйте. (Аналізуємо, як діти написали клички тварин, говоримо, що імена тварин (клички), так само як і імена людей пишуться з великої літери.
-
Метод «Гронування»
-
Пропоную Вам назвати по одній тваринці. На які групи ми можемо розподілити цих тварин? (дикі і свійські). А чи всім тваринам можна дати клички? (Якщо тварина стає домашньою, то їй дають ім’я.)
-
Отже, як Ви вже зрозуміли, сьогодні на уроці ми будемо добирати власні назви тваринам, а саме придумувати їм клички, вчитися правильно їх записувати.
ІV. Відкриття нових знань.
-
Проведемо дослідження. Звернемося до словника
Кличка - це ім'я, яке дають тварині її господарі. Клички тварини отримують за певними ознаками.
Наприклад: за кольором, розміром, характером, забарвленням.
-
Хвилинка каліграфії.
К к Кк Кл к лич кличка
-
Робота в зошиті.
Запишемо назви тварин і клички, які Ви придумали.
Рибка … , черепаха …., котик …., папуга….
-
Фізкультхвилинка
(на різнокольорових кульках записані назви тварин та клички)
-
Діти, зараз я розсиплю ці кульки, а Ваше завдання їх зібрати – кожен повинен взяти лише одну кульку – прочитати те, що записано і покласти кульку у відповідний кошик (назва тварини, кличка тварини)
V. Закріплення і систематизація знань.
1. Робота в зошиті
- Перевіримо, чи правильно ви заповнили кошики. Перевіряємо кошик, на якому написано «клички тварин» і запишемо ці клички в зошит. Але клички ми будемо записувати не всі, а лише ті, які ми можемо дати тварині, яка зашифрована в ребусі.
2. Ребус
(собака)
-
Запис в зошит кличок для собаки.
(Рекс, Мурчик, Дружок, Хрушка, Бурьонка, Бім, Орлик.)
Перевірка
-
Перевірте написане, виправте, якщо є помилки. Якщо слово написане правильно, намалюйте над ним кісточку і запишіть цифрою на полях кількість кісточок.
-
Інценування уривку казки «Ріпка»
-
Діти, назвіть казку, до якої намальована ілюстрація («Ріпка»)
-
Давайте пригадаємо дійових осіб. Мені потрібні помічники. (перед дітьми лежать ляльки героїв)
-
Я буду читати уривок з казки «Ріпка», а мої помічники повинні представити нам героїв.
-
Прошу залишитися біля дошки, лише тварин. Назвіть ще раз свої клички. Запишіть їх на листочку, а всі діти – в своїх зошитах.
-
Перевірте. Якщо записано правильно – малюйте кістку!
Собачка Хвінка, киця Варварка, мишка Сіроманка.
-
Гра «Впізнай тварину», робота в групі.
В кожній групі набір карток з тваринами. Учні слухають голоси тварин (кози, корови, коня, кота, собаки), знаходять відповідну картку і вигадують клички. Презентують.
VI. Рефлексія
-
Узагальнення за запитаннями
-
Що дізналися на уроці?
-
Чого навчилися?
-
Клички тварин відносяться до загальних назв чи до власних?
-
Вправа «Світлофор»
-
Позначте, за допомогою кольорів світлофора, свою діяльність на уроці.
-
Оцінювання
-
Візьміть кісточку, яка лежить у Вас на парті, запишіть своє ім’я і підрахуйте кількість кісточок у своєму зошиті. Запишіть. Причепіть біля миски зі знаком ? , якщо у Вас залишилися питання після цього уроку, і біля миски зі знаком !, якщо Ви все зрозуміли і задоволені цим уроком і своєю роботою.
VII. Домашнє завдання
-
Перетворись у блогера та зніми відео про свою домашню тваринку!