Розробка плану - конспекту уроку з української мови в інтегрованому курсі ,, Я досліджую світ "
в 2- му класі НУШ з елементом екскурсії
(за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Р.Б. Шияна)
(авторка :Бурцева Т.О., вчителька вищої категорії , старший учитель Початкової школи № 26 Івано-Франківської міської ради ) .
Тема розділу |
,, Речення " . |
Тема уроку |
,, Природа восени".
|
Тип уроку: |
урок застосування знань, умінь і навичок . |
Цілі уроку: |
збагатити знання учнів інформацією про ознаки осінньої пори; - вчити помічати ознаки осені в природі; - спостерігати за погодою ; - вчити записувати ознаки осінньої погоди : - повторити походження назв місяців осені; - розвивати уяву, фантазію, спостережливість; - спонукати до дослідницької діяльності; - виховувати бережливе ставлення до довкілля .
|
Основні терміни та поняття: |
осінь, парасолька, погода сонячна , похмура , дощова , дощовита, вітряна. |
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна - групова робота , парна робота. |
Етап використання ЕОР |
Підсумок вивченого. Рефлексія. |
Мета використання ЕОР:
|
закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів та цифрову культуру . |
Очікувані результати :
|
Учень/ учениця : - описує побачене та зображення; - розпізнає осінні зміни в неживій та живій природі ; - уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших ; - спілкується з учителем, однокласниками ; - погоджується з рішенням команди ; - записує спостереження . |
Предметні компетентності:
|
компетентність спілкування державною мовою ; загальнокультурна компетентність ,мовленнєва, математична, інформаційно-цифрова.
|
Обладнання : |
ілюстративний та роздатковий матеріал, природний матеріал, кольорові олівці , фломастери; шаблони листя; зошит ,, Тренажер з правопису " Зошит для 2 кл. закл.загал.серед.освіти (у 2 част.).Ч.1/Г.С. Остапенко , О. Г. Коваленко.- Київ: Світоч, 2019.-64 с.; інтерактивна вправа Learning Apps .org , чекліст ( контрольний список).
|
№ з\п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Код |
1. |
І. Етап орієнтації . Емоційне налаштування . Ранкове коло. Слухання музики. Повторення правил роботи в групі . Обговорення Критеріїв оцінювання. Вправа ,, Упізнай місяць". |
Сприймає монологічне висловлення з конкретною метою . Малює графічними матеріалами . Підтримує та приймає інших . розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні ; - виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні ; - пояснює на основі власного досвіду, чому якась інформація зацікавила . |
2 МОВ
2 МИО 2 СЗО 2 МИО 2МОВ 1.1-12 2МОВ 1-1.4-1 2МОВ 1-1.4-2
2МОВ 1-1.4-3 |
2. |
ІІ. Основний етап . Вправа ,, Інтерв’ю" Перевірка д/з. Складання асоціативного куща зі словом «осінь» Каліграфічна хвилинка. Словникова робота. Екскурсія на шкільне подвір’я.
|
Учень / учениця: - з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання. Поповнює власний словниковий запас.
Пише рукописними буквами . Передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує. |
2 МОВ
2МОВ 2 ПРО |
3 |
ІІІ. Екскурсійний етап. Робота з рахувальним матеріалом .
Вправа « Доповни речення» Милування природою.
|
Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки . Висловлює думки щодо усного повідомлення . Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження. Спостерігає за сезонними змінами у природі Описує зміни, які спостерігає у знайомому просторі, висловлює припущення, знаходить відповіді на запитання. Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. Творить відомими художніми засобами і способами . Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно. |
2 МАО
2 МОВ 2 ПРО
2 ПРО
2СЗО4.4-6
|
4
5 |
Закріплення вивченого. Робота в зошиті.
Відпочинок для очей.
Перевірка і оцінювання . Домашнє завдання.
Рефлексія . Вправа ,, Мікрофон ".
Гра «Відшукай пару»
|
Записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а
також слів, які пишуться так, як вимовляються . формульні вирази .
Учень / учениця: - з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання
Учень / учениця: - висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих / переглянутих простих медіатекстів (комп’ютерні ігри) . |
2 МОВ 3-3.14
2 ФІО
2 ІНО 4-3.2-1
2 МОВ
2 МОВ 4-1.5-5 |
Хід навчального заняття:
І. Етап орієнтації
Ранкове коло
Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.
Обладнання: осіннє листя, листя-шаблони для малювання, кольорові олівці та фломастери.
Хід проведення :
Вчитель . До нас у гості завітала її величносте-осінь. Чарівниця позолотила листочки на березах, червоним пензлем пройшлася по дубах , струсила вбрання з кленів . Кущі одяглися у святкові шати. Спробуємо поринути в красу осінньої казки, прислухатися до її чарівної симфонії, роздивитися нові барви та виконати творчі мовні завдання, що нам підготувала наша гостя.
2. Хвилинка музики.
- Послухайте музичний твір і спробуйте визначити свій настрій.
О. Тахун , вокал Ю. Нагорна ,, Осінь"
https://www.youtube.com/watch?v=J2L1ZwX8hxM
( Дівчинка Осінь виходить з кошиком , де є шаблони кольорових листочків . Діти обирають листочок за кольором і об’єднуються в групи .
І група- жовтий колір, ІІ група- червоний, ІІІ група- коричневий).
|
3 Повторення правил роботи в групі.
Вправа ,, Долоньки"
4. Обговорення Критеріїв оцінювання.
5. Вправа ,, Упізнай місяць"( Кожна група отримує загадку про осінні місяці). Завдання для груп : відгадати загадку. Пояснити , чому місяць так називається.
https://pustunchik.ua/ua/checkyourself/zagadki/zahadky-pro-osin
І група
Помаранчевим став світ:
Жовте листя з усіх віт.
Пташки в вирій відлітають,
Хмарки дощик розсипають.
(Жовтень)
ІІ група
Золоті метелики з дерева летять,
Крильцями своїми сумно шарудять.
(Листопад)
ІІІ група
Хто за серпнем приходить,
Літо червоне проводить,
Бабине літо закликає,
В школу діток відправляє?
(Вересень)
|
|
|
(Світлини: https://www.google.com/)
ІІ. Основний етап
Гра ,, Інтерв’ю"
Вправа ,, Юні натуралісти "
-Дослідити , які осінні квіти ростуть на вашому подвір’ї. Сфотографувати їх і розповісти про ці квіти за планом :
А) Назва .
Б) Колір.
В) Яке стебло, листки ?
Г) Форма пелюсток.
Д) Де використовується?
3.Складання асоціацій зі словом «осінь».
- З чим асоціюється у вас слово «осінь»? Серед поданих слів оберіть і почепіть на хмаринку осінні слова. ( Орієнтовний взірець)
4. Каліграфічна хвилинка
|
Світлина :google |
5. Словникова робота
,, парасолька"і поставте наголос. Спробуйте скласти речення з цим словом .
Сьогодні мені подарували нову парасольку.
6. Повідомлення теми , мети уроку
Отже, тема нашого навчального заняття « Погода восени».
Сьогодні ми продовжуємо спостерігати за погодою і будемо вчитися записувати різні види погоди. Тому я вам пропоную вийти на шкільне подвір’я , впізнати осінь і з’ясувати її погоду.
ІІІ Екскурсійний етап.
Екскурсія на шкільне подвір’я.
Завдання: розпізнавання ознак осені. Спостереження за погодою.
Вправа «Передбачення»:
Під час екскурсії потрібно дотримуватися таких правил безпеки :
1. Не виходити за межі подвір’я .
2. Уважно слухати розпорядження вчительки.
3. Не зривати рослини .
4. Не бігти , не переганяти один одного, щоб не травмуватися.
5. У разі поганого самопочуття відразу повідомити вчительку.
6. Після екскурсії обов’язково помити руки.
7.Робота з природним матеріалом
8. Враження від побаченого під час екскурсії.
Гра «Доповни речення»
Підведемо підсумки екскурсії, спробуємо (за допомогою вправи «Незакінчене речення») обговорити такі запитання:
І група
ІІ група
ІІІ група
9. Хвилинка милування природою
10.Повернення до класу. Миття рук.
ІV. Закріплення виченого .Робота з тренажером.( С.15)
Тренажер з правопису.Зошит для 2 кл. закл.загал.серед.освіти (у 2 част.).Ч.1/Г.С. Остапенко , О. Г. Коваленко.- Київ: Світоч, 2019.-64 с.
( Робота в парах)
Шпохмура , сомнячна, хмарзна, вітрячна, дзощовита.
Запам’ятай :
Хмара- дощова, а погода- дощовита . |
|
Похмура , сонячна, хмарна, дощовита.
Відпочинок для очей.
Самостійна робота.
|
|
|
Дощовита погода ___________________ ____________________
Сонячна погода Хмарна погода
Взаємооцінювання.
( Маюнки- google)
Інструктаж виконання : заповнити чекліст ( контрольний список).
Відміть позачкою виконані завдання.
ІІІ. Підведення підсумків. Рефлексія уроку.
1.Вправа ,, Мікрофон "
- Яку тему повторювали ?
- Якою буває погода восени?
- Я дізнався…
- Я навчився…
- У мене виникли труднощі…
- З яким настроєм ви розпочинали урок?
- Чи змінився ваш настрій? Чому?
2. Робота з електронними цифровими ресурсами. Інтерактивна вправа
,, Погода восени"( Фронтально - інтерактивна дошка, індивідуально – мобільні телефони)
https://learningapps.org/4811259
1