Урок з української мови в інтегрованому курсі ,, Я досліджую світ"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови в інтегрованому курсі ,, Я досліджую світ" для 2 класу з теми " Природа восени". Складається з конспекту уроку та педагогічних ігор ,, Розумники" https://edugames.rozumniki.ua/
Перегляд файлу

Розробка плану - конспекту  уроку з української мови в   інтегрованому курсі  ,, Я досліджую світ "

   в 2- му класі НУШ з елементом екскурсії

(за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Р.Б. Шияна)

 

(авторка :Бурцева Т.О., вчителька вищої категорії , старший учитель Початкової школи № 26 Івано-Франківської міської ради  ) .

 

 

Тема розділу

  ,, Речення " .

Тема уроку

,, Природа восени".

 

Тип уроку:

урок застосування знань, умінь і навичок  .

Цілі уроку:

 збагатити знання учнів інформацією про ознаки осінньої  пори;

-  вчити помічати ознаки осені  в природі;

- спостерігати за погодою ;

- вчити записувати ознаки осінньої погоди :

- повторити походження назв місяців осені;

- розвивати уяву, фантазію, спостережливість;

-  спонукати  до дослідницької діяльності;

-  виховувати  бережливе ставлення до довкілля .

 

Основні терміни та поняття:

осінь, парасолька, погода сонячна , похмура , дощова , дощовита, вітряна.

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

- групова робота , парна робота.

Етап використання ЕОР

Підсумок вивченого. Рефлексія.

Learning Apps .org

Мета використання ЕОР:

 

закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів та цифрову культуру .

Очікувані

результати :

 

Учень/ учениця :

- описує побачене та зображення;

-  розпізнає осінні зміни в неживій та живій природі ;

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших ;

- спілкується з учителем, однокласниками ;

- погоджується з рішенням команди ;

- записує спостереження .

Предметні компетентності:

 

 

компетентність спілкування державною мовою ;

загальнокультурна компетентність ,мовленнєва, математична, інформаційно-цифрова.

 

Обладнання :

  ілюстративний та роздатковий матеріал, природний матеріал, кольорові олівці , фломастери; шаблони листя;  зошит ,, Тренажер з правопису " Зошит для 2 кл. закл.загал.серед.освіти (у 2 част.).Ч.1/Г.С. Остапенко , О. Г. Коваленко.- Київ: Світоч, 2019.-64 с.; інтерактивна вправа Learning Apps .org , чекліст ( контрольний список).

 

 

 

 

 

 

з\п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Код

1.

І. Етап орієнтації .

Емоційне налаштування .

Ранкове коло.

Слухання музики.

Повторення правил роботи в групі .

Обговорення Критеріїв оцінювання.

Вправа ,, Упізнай місяць".

Сприймає монологічне висловлення з конкретною метою .

Малює графічними матеріалами .

Підтримує та приймає інших .

розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні ;

- виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному

висловлюванні ;

- пояснює на основі власного досвіду, чому якась інформація

зацікавила .

2 МОВ

 

2 МИО

2 СЗО

2 МИО 2МОВ 1.1-12

2МОВ

1-1.4-1

2МОВ

1-1.4-2

 

2МОВ

1-1.4-3

2.

ІІ. Основний етап .

Вправа ,, Інтерв’ю"

Перевірка д/з.

Складання асоціативного куща зі словом «осінь»

Каліграфічна хвилинка.

Словникова робота.

Екскурсія на шкільне подвір’я.

 

 

Учень / учениця: - з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання.

Поповнює власний словниковий запас.

 

Пише рукописними буквами .

Передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує.

 

2 МОВ

 

2МОВ

2 ПРО

3

ІІІ. Екскурсійний етап.

Робота з     рахувальним матеріалом .

 

Вправа « Доповни речення»

Милування природою.

 

Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом і навпаки .

Висловлює думки щодо усного повідомлення .

Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження.

Спостерігає за  сезонними змінами у природі

Описує зміни, які спостерігає у знайомому просторі, висловлює припущення, знаходить відповіді на запитання.

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.

Творить відомими художніми засобами і способами .

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно.

2 МАО

 

 

2 МОВ

2 ПРО

 

2 ПРО

 

 

 

2СЗО4.4-6

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 Закріплення вивченого.

Робота в зошиті.

 

Відпочинок для очей.

 

Перевірка і оцінювання .

Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 Рефлексія .

Вправа ,, Мікрофон ".

 

 

 

Гра «Відшукай пару»

 

Записує окремі слова та речення, дотримуючись

опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а

також слів, які пишуться так, як вимовляються .
Описує себе та власний досвід, уживаючи прості слова та

формульні вирази .

 

 

 

 

 

Учень / учениця: - з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання

 

Учень / учениця:

- висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих /

переглянутих простих медіатекстів (комп’ютерні ігри) .

2 МОВ 3-3.1­4

 

2 ФІО

 

2 ІНО 4-3.2-1

 

 

 

 

 

 

2 МОВ

 

 

 

 

2 МОВ 4-1.5-5

 

                                             

 

 

 

                                           Хід  навчального заняття:

І. Етап орієнтації

   Ранкове коло

  1. Вправа « Наш настрій »

Мета: створити позитивний емоційний настрій; згуртувати дітей.

Обладнання: осіннє листя, листя-шаблони для малювання, кольорові олівці та фломастери.

                                            Хід проведення :

 Вчитель . До нас у гості завітала її величносте-осінь. Чарівниця позолотила листочки на березах, червоним пензлем пройшлася по дубах , струсила вбрання з кленів . Кущі одяглися у святкові шати. Спробуємо поринути в красу осінньої казки, прислухатися до її чарівної симфонії, роздивитися нові барви та виконати творчі мовні завдання, що нам підготувала наша гостя.

2. Хвилинка музики.

- Послухайте музичний твір і спробуйте визначити свій настрій.

О. Тахун , вокал Ю. Нагорна ,, Осінь"

https://www.youtube.com/watch?v=J2L1ZwX8hxM

( Дівчинка Осінь виходить  з кошиком , де є  шаблони кольорових листочків . Діти обирають листочок за кольором і об’єднуються в групи .

І група- жовтий колір, ІІ група- червоний, ІІІ група- коричневий).

  • А тепер зобразіть свій настрій відповідним смайликом на листочках.

C:\Users\FOX\Pictures\001 (2)_LI.jpg

  • Станьте в коло, усміхніться один одному, візьміться за руки. Уявіть, що ми всі осінні листочки. Подув вітер. Листочки закружляли в осінньому вальсі ( імітують рухи) . Вітають свою господиню  .
  • Привітаймо і ми осінь своїми знаннями.

3 Повторення правил роботи в групі. 

Вправа ,, Долоньки"

  • Говорити по черзі.
  • Не перебивати друзів.
  • Заохочувати до діалогу інших.
  • Доводити свою думку.
  • Не насміхатися над неправильним рішенням.
  • Поважати себе й товаришів.

4. Обговорення Критеріїв оцінювання.

C:\Users\FOX\Pictures\3.jpg

 5. Вправа ,, Упізнай місяць"( Кожна група отримує загадку про осінні місяці). Завдання для груп : відгадати загадку. Пояснити , чому місяць так називається.

https://pustunchik.ua/ua/checkyourself/zagadki/zahadky-pro-osin

        І група

 Помаранчевим став світ:

Жовте листя з усіх віт.

Пташки в вирій відлітають, 

Хмарки дощик розсипають.

(Жовтень)

         ІІ група

Золоті метелики з дерева летять,

Крильцями своїми сумно шарудять.

(Листопад)

ІІІ група

Хто за серпнем приходить,

Літо червоне проводить,

Бабине літо закликає,

В школу діток відправляє?

(Вересень)

ПЛАН РОБОТИ НА ЖОВТЕНЬ 2021

Олексіївський ліцей Покровської сільської ради

(Світлини: https://www.google.com/)

  • Розташуйте назви місяців у правильній послідовності.

ІІ. Основний етап

  1. Актуалізація досвіду учнів.

Гра ,, Інтерв’ю"

  • Яка тема місяця?
  • Який розділ вивчаємо з української мови?
  • Що виражає речення?
  • З якої літери починаємо записувати речення?
  • Що можемо поставити в кінці речення?
  • Яка зараз пора року?
  1. Перевірка домашнього завдання.

 Вправа ,, Юні натуралісти "

  -Дослідити , які осінні квіти ростуть на вашому подвір’ї. Сфотографувати їх і розповісти про ці квіти за планом :

А) Назва .

Б) Колір.

В) Яке стебло, листки ?

Г) Форма пелюсток.

Д) Де використовується?

3.Складання асоціацій зі словом «осінь». 

 - З чим асоціюється у вас слово «осінь»? Серед поданих слів оберіть і почепіть на хмаринку осінні слова. ( Орієнтовний взірець)

                           C:\Users\FOX\Pictures\Screenshots\Знімок екрана (153).png

  4. Каліграфічна хвилинка

  • Восени часто йдуть дощі. Що нас рятує від дощика?( Так, парасолька).
  •  З якої букви розпочинається слово ,, парасолька"?

Світлина :google

  • Пропишіть велику і малу літери. Обведіть 2 літери сердечком, які вдалися найкраще та 1 – яка не вдалась. Поміркуйте : що потрібно зробити для того, щоб виправити недоліки при письмі?

5. Словникова робота

  • Погляньте на мою яскраву парасольку. Запишіть за взірцем слово

,,  парасолька"і поставте наголос. Спробуйте скласти речення з цим словом .

Сьогодні мені подарували нову парасольку.

  • Доведіть, яке це речення за метою висловлювання. Усно перебудуйте його в запитальне, спонукальне.

6. Повідомлення теми , мети уроку

  •   З поняттям “погода” ми стикаємося щодня. Кожного разу ми  чуємо про неї по телебаченню, відстежуємо прогноз в Інтернет мережі. Це- температура повітря, опади тощо. Від неї залежить наше самопочуття, щедрий урожай, робота залізниці, аеропортів. Та й ми, коли йдемо кудись, зважаємо на погоду. Стан погоди підказує, що нам слід одягти, виходячи з дому.

  Отже,  тема нашого навчального заняття  « Погода  восени».

Сьогодні ми продовжуємо спостерігати за погодою і будемо вчитися записувати різні види погоди. Тому я вам пропоную вийти на шкільне подвір’я , впізнати осінь  і з’ясувати її погоду.

   ІІІ Екскурсійний етап.

Екскурсія на шкільне подвір’я.

Завдання: розпізнавання ознак осені. Спостереження за погодою.

 Вправа  «Передбачення»:

  • Що і кого зустрінемо в природі?  Після екскурсії обговоримо, чи передбачення справдилися?
  • Чи всі добре себе почувають?

Під час екскурсії  потрібно дотримуватися таких правил безпеки :

1. Не виходити за межі подвір’я .

2. Уважно слухати розпорядження вчительки.

3. Не зривати рослини .

4. Не бігти , не  переганяти один одного, щоб не травмуватися.

5. У разі поганого самопочуття відразу повідомити вчительку.

6. Після екскурсії обов’язково помити руки.

7.Робота з природним матеріалом

  • Полічить листочки , які назбирали. Порівняти в кого більше, в кого менше, на скільки ?

 8. Враження від побаченого під час екскурсії.

Гра  «Доповни речення»

Підведемо підсумки екскурсії, спробуємо (за допомогою вправи «Незакінчене речення») обговорити такі запитання:

І група

  • Який стан неба …… Чи є хмари ?……. Чи світить  Сонце ? ………Опади ?….

ІІ група

  • Листя на деревах ……… Найбільше червоного листя на деревах чи кущах ? ………….
  • Ми зібрали листя з таких дерев: ……..

ІІІ  група

  • Ми бачили комах, тварин: ……………………. Вони………
  • Які органи чуття допомогли вам дати відповідь на ці запитання?

9. Хвилинка милування природою

  • Створіть композицію з опалого листя по групах ( за власним задумом)

C:\Users\FOX\Pictures\261949288_1238274593340027_1710671175217106704_n.jpg

 

10.Повернення до класу. Миття рук.

ІV. Закріплення виченого .Робота з тренажером.( С.15)

Тренажер з правопису.Зошит для 2 кл. закл.загал.серед.освіти (у 2 част.).Ч.1/Г.С. Остапенко , О. Г. Коваленко.- Київ: Світоч, 2019.-64 с. Купити Тренажер з правопису (у 2х част.) з наліпками 2 клас Частина 1 Ганна  Остапенко, Ольга Коваленко 2019 | «Учебник» (Одеса, Київ, Львів, Харків,  Дніпро)

 

  1. Закресли зайві літери у словах і запиши ознаки осінньої погоди.

( Робота в парах)

Шпохмура , сомнячна, хмарзна, вітрячна, дзощовита.

Запам’ятай :

Хмара- дощова, а погода- дощовита .

 

  1. Самоперевірка.

Похмура , сонячна, хмарна, дощовита.

Відпочинок для очей.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D8G87kg9s1HM&4&0

  1. Придумай і намалюй позначки для різної погоди. Підпиши їх.

Самостійна робота.

Хмара » Загадки » Дитячі віршики, пестушки, колискові » Розваги для дітей »  Котигорошко

     

 

Дощовита погода        ___________________      ____________________

 

  1. Етап перевірки і оцінювання.

 Сонце: векторна графіка, зображення, Сонце малюнки | Скачати з  Depositphotos®   https://naurok.com.ua/uploads/files/38368/153375/165963_html/images/153375.017.jpg

Сонячна погода           Хмарна погода

Взаємооцінювання.

C:\Users\FOX\Documents\завантаження.jpg

  • Оцініть свою роботу протягом уроку.

 

C:\Users\FOX\Pictures\3.jpg
( Маюнки- google)

  1. Домашнє завдання ( Чекліст)

Інструктаж виконання : заповнити чекліст ( контрольний список).

Відміть позачкою виконані завдання.

C:\Users\FOX\Pictures\Screenshots\Знімок екрана (155).png

 

ІІІ. Підведення підсумків. Рефлексія уроку.

1.Вправа ,, Мікрофон "

- Яку тему повторювали ?

- Якою буває погода восени?

- Я дізнався…

- Я навчився…

- У мене виникли труднощі…

- З яким настроєм ви розпочинали урок?

- Чи змінився ваш настрій? Чому?

2. Робота з електронними цифровими ресурсами. Інтерактивна вправа

,, Погода восени"( Фронтально - інтерактивна дошка, індивідуально – мобільні телефони)

https://learningapps.org/4811259

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 січня 2022
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку