Урок з украінськоі мови "Велика буква в кличках тварин"

Про матеріал
Урок розроблений з використанням інтерактивних форм роботи та відповідно до вимог розробки уроків.
Перегляд файлу

Урок української мови в 2 класі

Тема. Велика буква в кличках тварин

Мета. Формування  предметних  компетентностей:

закріплювати знання учнів про слово як одиницю мови і мовлення; формувати уміння розрізняти тварину та її кличку, писати клички тварин з великої букви; розвивати спостережливість,увагу;  розширювати світогляд; виховувати любов до тварин;

формування  ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати навички доводити роботу до кінця,аналізувати результати роботи; 

здоровязбережувальної:учити дотримуватися норм гігієни читання і письма;

загальнокультурна грамотність.

Обладнання: записи на дошці, малюнки тварин, картки, мікрофон.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Продзвенів дзвінок,

Всіх покликав на урок

То ж дарма часу не гаймо,

урок розпочинаймо.

Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

Не крутитись на уроці, як папуги  чи сороки.

Сказати хочеш – не кричи , лише руку підніми.

 

ІІ. Перевірка домашього завдання.

  1. Робота біля дошки.( З'єднай стрілочками).

Леонід Каденюк                 композитор

Ганна Чубач                          космонавт

Микола Лисенко                  поетеса

Руслана Лижичко                 співачка

  1. «Мозковий штурм»

 - Що таке «іменник»?

 - Які іменники відповідають на питання хто?

 - Які іменники відповідають на питання що?

 - Як ми пишемо імена, прізвища і по батькові людей?

3. Каліграфічна хвилинка.

Іван Якович Франко – видатний український письменник.

 - Чому слова «Іван Якович Франко» ви написали з великої букви?

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  •                    Ось погляньте, яка родина  у  Петрика.
  •                    Хто є в його родині?

1.Робота з картками

  •                    - У кожного з вас є картка. На ній написані імена та по батькові всіх родичів Петрика. Ваше завдання, знайти і виправити помилки.

«Мене звати Петрик. У мене велика родина. Моя мама катерина василівна – дуже добра і лагідна.Мій тато сергій миколайович – сильний і мужній.Я маю сестричку олю. Я дуже люблю свою бабусю наталю олександрівну і дідуся семена івановича.»

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.              Ознайомлення з поняттям « назва тварин» і «кличка».

Гра « Чи уважний ти?».

 - Я називаю вам тварини і інші предмети, а ви плескаєте в долоні , коли почуєте назву тварин.

Лев, сорока, тигр, ручка , ведмідь, стіл, горобець, телефон, собака, дятел, двері, кінь.

  •                  На які групи поділяються тварини за способом життя? ( дикі і свійські).
  •                  Назвіть свійські тварини.
  •                  Слова – кінь , корова, собака, кішка – це назви тварин. У кожного з них є кличка( Як ви їх кличите).

Отже, Зірка, Ласунка, Рябко, Муся – це клички тварин, а клички тварин пишуться з великої букви.

  1.              Ознайомлення з правилом  у підручнику.
  2.           Робота з підручником.

Вправа 304.

Які ви знаєте казки про тварин?

( Казка «Ріпка», «Колосок», «Пан Коцький» інші).

           4.Фізкультхвилинка.

Гра «Велика буква чи мала»

( якщо іменник пишеться з великої букви – піднімаємось на носочки, руки вгору. Якщо з малої – руки на пояс і присідаємо)

Марійка, собака, Олег, корова, Барсик, коза, Оксана, Петрівна, котик, Іванович.

         5.Робота з підручником.

 Вправа 305

  •                  Прочитайте.
  •                  Випишіть із тексту назви і клички тварин. Потім – що сказано про кота, півня, собаку.( робота біля дошки).
  •                  До слова приятелі доберіть слова, близькі за значенням. ( Друзі ,товариші).

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розповідь дітей про своїх улюбленців.

2. Робота в групах. Гра «Мій улюбленець»

Завдання. До малюнка тварин дібрати назву та кличку.

Перевірка виконаної роботи.

  1.              Підбиття підсумків. Рефлексія.

Вправа «Мікрофон»

  •                  Що нового дізналися на уроці?
  •                  Що таке «іменник»?
  •                  Які іменники відповідають на питання хто?
  •                  Які іменники відповідають на питання що?
  •                  Як ми пишемо імена, прізвища і по батькові людей?
  •                  Як пишемо клички тварин?
  •                  А назви тварин?

 

         . Домашнє завдання.

С.117 вправа 306 – прочитати і списати, добираючи з довідки клички тварин.

 

docx
Додано
18 липня 2019
Переглядів
580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку