25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок з виккористанням ІКТ «Птахи»

Про матеріал

мета публікації продовжити формувати поняття «птахи», визначати їх за істотними ознаками; розвивати вміння описувати птахів, мовлення дітей, спостережливість, мислення, пам'ять; виховувати любов і бережливе ставлення до пернатих друзів.

Перегляд файлу

1

 

          Мета: продовжити формувати поняття «птахи», визначати їх за істотними ознаками; розвивати вміння описувати птахів, мовлення дітей, спостережливість, мислення, пам’ять; виховувати любов і бережливе ставлення до пернатих друзів.

Обладнання: плакат «Птахи», комп’ютер, відеоролики: «Птахи України», «Птахи Червоної книги України», фізкультхвилинка «Танець маленьких каченят».

         Тип уроку: комбінований 

Хід уроку

          I.Організаційний момент.

          Вступне слово вчителя.

- Доброго дня, шановні діти!

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Будем працювати ми старанно,

Щоб не втратить часу марно.

          II. Актуалізація опорних знань.

            1.Хвилинка спостережень.

            Вчитель: Надаю слово працівнику гідрометеоцентру . (Слайд № 2)

            Учень :Вітаю всіх, кого цікавить, якою буде погода сьогодні.

(учень розповідає про температуру повітря, стан неба, опади, інші явища).

 

            Вчитель:

- А чи знаєте ви прикмети, повязані з поведінкою птахів?

 

            Учні:

 

                      -    Горобці ховаються на мороз або на завірюху.

  •      Зозуля стала кувати - морозу не бувати.
  •      Перелітні птахи летять зграями – на дружну весну.

                      -    Які зміни відбуваються в живій та неживій природі ?

2.Створення проблеми.

Вчитель: Перегляньте відеоролик і скажіть, будь ласка, про кого сьогодні піде мова?(Перегляд відео «Птахи України»).

Учень: Сьогодні ми будемо вивчати птахів. (Слайд №3)

III. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Так, молодці, були уважними. Хто такі птахи? До слова запрошується кореспондент. (Слайд № 4)

Учень: (Слайд № 5) Птахи – це тварини, тіло яких вкрите пір’ям, а передні кінцівки видозмінилися в крила. З їх допомогою птахи літають. На Землі живуть близько 10 тисяч видів птахів.

IV. Сприймання , осмислення матеріалу. (Слайд № 6)

            Робота за підручником (с. 109–112)

1.  Бесіда (Слайд № 7).

           Вчитель: Пригадайте істотні ознаки птахів.

— Запам’ятайте! Тіло птахів укрите пір’ям і поділяється на голову, шию, тулуб і кінцівки. На голові — дзьоб, за допомогою передніх кінцівок — крил — птахи літають. Подивіться на малюнки птахів і скажіть:

на які дві групи ви їх розділили б? (Плакат).

            Учні: На дикі й свійські.

Вчитель: А тепер подивіться на групу диких птахів і подумайте:

- Чи можна їх поділити на групи?  (Слайд № 9)

Учень: Так. На перелітні і зимуючі.

            Вчитель: Чому деяких птахів назвали перелітними? (Слайд № 10)

            Учні: Їм немає взимку корму, тому вони відлітають в теплі краї.

       Вчитель: А як же для зимуючих? Хіба його вистачає?(Висловлюють свою думку).

            Вчитель: Як ви думаєте, де вони зимують?

       Учні: Перелітають з полів , лісів, лугів до тваринницьких ферм, до житла людей.(Слайд№ 11).

Вчитель: Як птахи підкорили повітряний простір? На це запитання дасть нам відповідь наш кореспондент. (Слайд№ 12)

Учень: Виявляється, у птахів не одне, а ціла низка пристосувань для польоту. По-перше, це пір’яний покрив.  (Слайд № 13).Пір’я зменшило вагу птахів. Замість передніх кінцівок у них крила. По-друге, легкий та міцний скелет і гарно розвинені м’язи, які спричиняють змахи крил. По-третє, щоб летіти, доводиться витрачати багато енергії. Тому птахи дуже багато їдять. Завдяки здатності літати птахам легше знаходити їжу. Згори добре видно й дістатися будь-куди зручно. Живляться птахи по-різному.

Вчитель: Є  птахи, яких мало залишилось і знищення їх призводить до зникнення. Таких птахів занесено до  Червоної книги України (перегляд відеоролика «Птахи Червоної книги України»).

3.Фізкультхвилинка.  (Слайд № 14)

(Відеоролик «Танець маленьких каченят»).

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Фронтальне опитування.

            Вчитель: Яку тему ми почали вивчати ?

            Учні: Птахи.

Вчитель: Для кращого засвоєння матеріалу пропоную до вашої уваги дати відповідь на запитання за допомогою тестів: (Слайд № 15)

1. Птахів, які восени відлітають, а навесні повертаються у свої краї, називають:

а) зимуючими;

б) перелітними.

2. Зимувати до нас прилітають :
а)сороки‚ галки;
б) снігурі, омелюхи;
в) синиці‚ ворони.
3. Не відлітають на зиму в теплі краї:
а) горобчики;
б) шпаки;
в)лелеки.
4. Що страшніше для птахів взимку ?  

а) голод;           б) холод
   2.Загадки (Слайд № 16)

Прилетіли гості,

Сіли на помості.

Без сокири, без лопати

Збудували собі хати. (Птахи)

 

Дивний ключ у небі лине,

Не залізний, а пташиний.

Цим ключем в осінній млі

Відлітають…(Журавлі)

 

Маленький хлопчик у сірій світинці

По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

 

Довгі ноги, довгий ніс.

Прилетів - обід приніс,

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.(Лелека)

 

            Жовтогруді щебетушки,

            Мають чорні капелюшки,

            Сірі лапки, білі щічки

            Називаються…(Синички)

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

(Слайд № 17)

Вчитель: Прочитайте висновки на с. 112.

За якими ознаками птахи відрізняються від інших тварин?

— Яку будову мають птахи?

  • Як птах пристосований до польоту?

— Назви приклади осілих і перелітних птахів.

  • Яким є значення птахів у природі?
  • Як треба відноситись до птахів?
  • Які птахи занесені до Червоної книги України?                                             

— Дослідіть: чим живляться птахи, яких ви можете спостерігати у своїй

місцевості. Наведіть приклади.

VII. Інтерактивна гра «Мікрофон»

  1. Що корисного ви взяли для себе з уроку?
  2. Що ви дізналися нового?
  3. Що вам сподобалось на уроці?
  4. Який ваш настрій наприкинці уроку?
  5. Як треба відноситися до птахів?
  6. Яких птахів занесено до Червоної книги України.

             Вчитель:  Молодці! Всі гарно працювали!

VIII. Домашнє завдання.

Сторінка  підручника  109-112 прочитати та намалювати будь-якого птаха. (Слайд № 18). Дякую за увагу!

docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку