Я досліджую світ. Дизайн і технології.
Тема: Годівничка для синички. Макетування. Виготовлення годівнички з паперу на основі розгортки.
Мета: Навчити учнів виготовляти макети на основі розгорток. Закріплювати навички роботи з папером та ножицями. Розвивати технічне мислення, просторову уяву. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до світу птахів, бажання допомогти птахам узимку, почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання: Альбом-посібник «Маленький трудівничок», зразок виготовленої роботи, ілюстративний матеріал, аудіозапис співу пташок, клей, ножиці.
Тип уроку: комбінований.
Перебіг уроку
1. Створення емоційного настрою.
Сьогодні за папір ми знову візьмемся,
Швидко будем працювати
І роботи гарні виготовляти.
2. Актуалізація опорних знань учнів.
Слухання аудіозапису співу птахів.
Але чи всі птахи відлетіли в теплі краї?
II. Етап цілевизначення і планування.
III. Етап опрацювання навчального матеріалу.
Пригадати, які ж птахи зимують у нас нам допоможуть загадки.
Маленька , сіра пташечка
Скрізь літає, усюди заглядає.
«Чив, чив, чив» - співає. (Горобець)
Тук-тук-тук!
Робітник працює, дерева лікує. (Дятел)
Маю груди я червоні,
Люблю дуже горобину. ( Снігур)
Маю жовті грудки я
Й чорні крильця.
Дуже люблю сало я –
Можу пригоститься! (Синичка)
СИНИЧКА
А синичка на зиму і не заснула, і не відлетіла.
— Ти замерзнеш тут, чепурушко, — казали солов’ї, які відлітали найраніше. — Летимо швидше з нами!
— Ти вмреш з голоду, під снігом нічого не знайти, — говорили журавлі. — Нам сумно, але треба летіти! — І вони жалібно закурликали.
— Нам набридає в одному місці, — заявили, збираючись у дорогу, граки. — Тепер ми летимо за кордон, а наші північні родичі прилетять сюди. Так уже ми, граки, виховані: влітку — вдома, взимку — мандрівка.
— Може, й тобі хочеться летіти? — спитала з острахом лісова яблунька, на гілках якої умостилася синичка. — Ах, як сумно, коли всі відлітають, коли йде сніг і виє хуртовина! Та нехай усі дерева скажуть тобі: синички ще ніколи не кидали нас, навіть у найлютіші морози... Але, звичайно, як хочеш...
— Ні, ні, — заспокоїла її синичка, — я нікуди не полечу від тебе. Адже зимували тут і тато і мама, лишаються брати і сестри. І дивись, скільки ще гостей налетіло з півночі зимувати в наш ліс... Мабуть, не така вже й страшна зима, як усі кажуть. — І вона застрибала по гілках, заглядаючи в усі щілинки, чи не заховалися де-небудь якийсь черв’ячок чи гусінь, бо вона й хвилинки не могла посидіти без роботи.
Синичка співала весело: Зіні-зіні-зіні-зі!
Не боюся я зими.
Ти, зимо, не лякай,
Я не кину рідний гай!
І всім деревам зробилося спокійніше. Та, мабуть, сама зима чула, як хвалилася синичка. Вона заскреготіла, зарипіла від люті. О! Це було добре чути по всьому лісі. Усі струмочки й річки кригою вкрилися. А вранці прокинулася синичка і побачила, що весь ліс у снігу: і долі сніг, і на гілках сніг — скрізь сніг.
Уявляєте, скільки шкідників знищує ця маленька пташка!
Взимку їй складно знайти їжу. Чим ми можемо їй допомогти?
Взимку синичкам можна в годівничку класти: несмажене насіння, хлібні крихти, несолоне сало, вершкове масло, варене яйце, сир, шматочки сирого м’яса, найкраще яловичину, порізане яблуко.
Не можна давати пшоно, смажене насіння, солоне сало.
4. Діаграма Венна
- Порівняємо синичку та іншу пташку (на вибір учнів)
- Чим вони схожі? Чим відрізняються? (колективне заповнення діаграми)
5. Фізкультхвилинка.
Під веселу пісеньку «СИНИЧКИ» (муз. Анни Олєйнікової, сл Олексія Кваши, аранжування Віталія Коваленко, вик. Ярослава Гуренко, 9 років, вок. студія "Джерельце") виконаємо фізкультхвилинку https://www.youtube.com/watch?v=xpLE6Zrbw6Y
6. Робота з альбомом – посібником ( с. 28)
Розгляд зразка виробу.
Макет годівнички складається з таких деталей: стіни, дах, підставка.
Основна деталь - стіни. В альбомах є розгортка, яка складається в чотирьох місцях по лініях згину та склеюється за допомогою клапана.
Послідовність виконання
7.Повторення правил користування ножицями і клеєм.
8. Самостійна робота учнів.
IV. Рефлексія. Демонстрація робіт.
- На уроці я навчився (навчилася)….
- Хотів би ще навчитися (навчилася)…
- Найскладніше було…
- Найлегше було….
Ви сьогодні виготовили чудові вироби! Вони стануть гарною окрасою вашої кімнати або ж чудовим подарунком для ваших друзів!
Я впевнена, що після нашого уроку ви виготовите справжні годівнички та подбаєте про наших пернатих друзів.