14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок з Я досліджую світ за програмою О.Савченко, підручник Т.Гільберг "Правила поведінки під час грози"

Про матеріал
Дана розробка допоможе формуванню предметних компетентностей: ознайомити учнів з правилами поведінки під час грози; розвивати вміння поводитися під час грози в полі, в лісі, вдома; виховувати уважне ставлення до правил і розуміння необхідності їх виконання, формуванню ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.
Перегляд файлу

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

2 клас

  (за програмою О.Савченко, підручник Т.Г.Гільберг)

 

ТЕМА. Правила поведінки під час грози.

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з правилами поведінки під час грози; розвивати вміння поводитися під час грози в полі, в лісі, вдома; виховувати уважне ставлення до правил і розуміння необхідності їх виконання;

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.

Обладнання: мультимедійне обладнання, відеоролик,ілюстративний матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

1. Психоформула

Продзвенів уже дзвінок,

всіх покликав на урок.

Тож і ми часу не гаймо,

наш урок розпочинаймо.

2. Вправа «Привітання»

- Здрастуй, Сонце, здрастуй, небо!

- Здрастуй, школо дорога!

- Здрастуй, вся шкільна сім’я!

(Звучить музика, діти об’єднуються в пари, вітаються один з одним різними способами під аудиозапис персонажу Читалочки)

  • Привітайтесь один з одним
  • подаючи праву руку, потім ліву;
  • вказівними пальчиками, потім мізинчиками;
  • переплітаючи лікті;
  • щічками;
  • придумайте свій ритуал вітання.

3. Щоденні новини (пора року, дата, день тижня, погода, особливості дня)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Вправа «Банани»

- Вилучити назву пори року (весна) і відгадати ключове слово

Вгерсонзаа (гроза)

  • Що ви знаєте про грозу?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і мети уроку.

1. Робота над загадкою:

Навпіл небо розтинає,

У цей час іде гроза.

     Діток гуркотом лякає.

Жалить землю, як оса. (Блискавка)

2. Перегляд відеоролику (https://yotu.be/UGOOKifQqVk)

- Які явища природи показали( грім і блискавку).

- Що ви можете розказати про них?

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з правилами поведінки під час грози.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Вправа «Навчаючи – вчуся»

Міні-лекція від Чомучок (підготовлені діти)

  • Природні стихії – це потужна і неприборкана сила. Людина не вміє управляти стихією, тому безсила перед ними. Бурі, урагани, смерчі можуть змітати все на своєму шляху.
  • Величезні грозові хмари проносять над землею потужні електричні розряди, що їх називають блискавками. Вони можуть убити все живе, спричинити руйнівний вогонь і спалити все дотла.
  • Під час розряду блискавки з’являється потужний звук-грім. Блискавка і грім утворюють грозу. Блискавка зазвичай ударяє у найвищі споруди, одинокі дерева, воду, у все, що рухається, бо це притягує електричні розряди.
  • Звісно, найкраще пересидіти грозу вдома, але й в у цьому випадку треба знати певні правила, щоб залишитися у безпеці. Які саме?

2. Робота з підручником с.42-43

Метод «Кероване читання»

Учні об’єднуються в чотири групи. Кожній групі дається конкретне завдання

Прочитати про блискавку, грозу, грім. Потім можна іншим групам або придумати загадку, про яке явище вони читали, або пограти в гру «Показуха»

3. Фізкультхвилинка («Австралійський дощ»)

4. Робота в групах. Складання правил поведінки під час грози.(У конвертах розрізані речення, діти складають їз і наклеюють на листочках. Якщо буде час, малюють ілюстрацію)

І група «Вдома»

• Зачинити всі двері і вікна, щоб не було протягів.

• Триматися подалі від електроприладів, антен, проводів.

• Вимкнути телефон і телевізор

ІІ група «На вулиці»

• Скласти парасольку.

• Уникати високих дерев, металевих парканів.

• Не заходити у калюжі, припинити бігти, їхати велосипедом.

ІІІ група « У полі»

• Знайти суху ямку і залягти в неї.

• Не лягати в повний зріст (скрутитись в калачик).

• Не стояти в повний зріст (присісти)

ІV група  «У лісі»

• Не ховатися під одинокими деревами.

• Ховатися під кущами, низькими деревами.

• Не бігати!!!!

Висновок: Під час грози ховатися не від води, що падає з неба, а від блискавки, бо саме вона вбиває.

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Вправа «Міркуємо!»

- Чи можемо передбачити грозу?(відповіді дітей)

2. Робота з підручником с.43.

Вправа «Прикметам вір, але перевір» (вибрати прикмети, які попереджають про наближення грози)

3. Самостійне застосування учнями  знань у стандартних ситуаціях.

(діти в групах застосовують на ляльках, або на учневі правила надання допомоги потерпілому від грози)

Пам’ятка

1. Покласти потерпілого на тверду поверхню в горизонтальне положення.

2. Якщо у людини шок, вивести з шокової ситуації (є нашатир – дати понюхати, немає – поплескати по щоках)

3. Подзвонити на 103.

4. Якщо удар блискавки був прямим і сильним, якнайшвидше зробити непрямий масаж серця, штучне дихання.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.«Ромашка Блума»

Квітка з шести пелюсток.

1 пелюстка (проста) – Як поводитися, коли гроза застала тебе в полі?

2 пелюстка ( уточнювальна)  - Що може допомогти тобі в лісі?

3 пелюстка (пояснювальна) – Як можна вивести людину від шоку під час грози?

4 пелюстка (творча) – Які є правила поведінки вдома під час грози?

5 пелюстка (оцінювальна) – Як можна врятуватися від грози на вулиці?

6 пелюстка (практична) – Як зробити штучне дихання людині, у яку влучила блискавка?

2. Творча розминка. Складання Сенкана

2. Гроза

2. Блискуча, гримуча

3. Блискає, гримить

4. Грім жив у хмарі.

5. Негода.

 

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку