Урок з ЯДС 3 клас на тему "Чому воду називають чарівницею?"

Про матеріал
Закріплювати знання дітей про властивості води, ознайомитись із чарівними перетвореннями, які відбуваються з водою; розвивати мислення, розширювати кругозір дітей; вчити берегти воду та робити добрі справи.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

Тема: Чому воду називають чарівницею?

Мета: Закріплювати знання дітей про властивості води, ознайомитись з чарівними перетвореннями, які відбуваються з водою; розвивати мислення, розширювати кругозір дітей; вчити берегти воду та робити добрі справи.

Обладнання: підручник, зошит з ЯДС, роздруківка «Краплинка», кольорові олівці.

Хід уроку

І Ранкова зустріч

  1. Вірш-вітання

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, земле прекрасна!

Доброго ранку, дерева багряні!

Доброго ранку,діти слухняні!

Доброго ранку пташки галасливі!

Доброго ранку, діти щасливі!

 

  1. Помічник дня (один учень повідомляє усім дату, день тижня, пору року, погоду, температуру повітря, тему тижня)

ІІ Повторення та закріплення з теми «Чарівні перетворення»

  1. Бесіда:
  • Як ви розумієте назву нашої теми: «Чарівні перетворення»?
  • Де ви у житті (в природі) зустрічалися з чарівними перетвореннями? (Осіннє листячко перетворюється на червоне, жовте, коричневе; вода переходить з одного стану в інший)
  • Куди наші казкові герої (жевжики) потрапили? (До Хортиці)
  • Кого вони хотіли побачити? (Козаків)
  • Чому вони не одразу побачили козаків?
  • Що їм потрібно було зробити? (Зібрати дзвін шабель у звуколов)
  • Що вказувало на наближення дощу?(Насувалися важкі хмари, грім)

ІІІ Повідомлення теми уроку

«Чому воду називають чарівницею»

  1. Щоб дізнатися, про що сьогодні наша тема уроку, відгадайте загадку!

Загадка

Відома всім вам рідина,

Усі її вживають.

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває.

Бува як скло, бува тверда.

Звичайно, підкажіть-но, це  … (вода)

 

  • Діти, правильно, це вода.

Воду часто називають чарівницею. А чому саме? Як ви вважаєте?

  • На уроці сьогодні ми ще багато нового дізнаємося про воду. А зараз давайте пограємо в гру.
  1. Гра «Так чи ні?» (з використанням цеглинок Lego)
  • Якщо твердження правильне, покажіть зеленого кольору.
  • Якщо неправильне – червоного кольору.
  • Вода – мандрівниця (ТАК)

(відбувається колообіг води у природі)

  • Вода може бути у двох станах (НІ)
  • Вода – це життя і здоров’я (ТАК)
  • Вода має блакитний колір (НІ)
  • Вода – об’єкт неживої природи (ТАК)
  • Вода не розчиняє речовини (НІ)
  1. Вчитель: - Для чого люди використовують воду?

- Де у природі зустрічається вода?

- Яке вона має значення?

Вода є справжнісіньким скарбом. Її називають чарівницею, тому що без води не може існувати життя. Тому, діти, бережіть воду, не забруднюйте її, не витрачайте даремно!

  1. Перегляд відео

«Значення води в природі та житті людини. Властивості води.»

ІІІ Фізкультхвилинка

«Ми – веселі краплинки!

 Ми – холодні крижинки! Ми – пухнасті сніжинки!»

(За командою: «Я – краплинка!» - діти біжать, «Я – крижинка!» - діти стоять, «Я – сніжинка!» - кружляють)

ІV Продовження роботи над новою темою

  1. Робота за підручником (с. 83)

а) Завдання 1

Візерунок на склі. Повітря містить кількість води у вигляді водяної пари. Під час зниження температури, кількість водяної пари у повітрі зменшується (знижується вологість повітря). Залишок водяної пари, що міститься в ньому «осідає» на холодних поверхнях. Це процес називається конденсацією. Срібні візерунки на вікнах з’являються, коли вологе повітря охолоджується до 00С та нижче. Саме тоді вода, як чарівниця, з газоподібного стану переходить  одразу у твердий, оминаючи рідку фазу.

 

б) Завдання 2

  • – істинне
  • – істинне
  • – хибне

          в)  Завдання 3

Обчислення (робота зі сніжинками)

           +          +            =  480

 

   160  +   160  +   160   =  480

 

           +            +           = 820

 

   160  +    160   +  500  = 820

 

  •                     = 180

              500 – 160 – 160 = 180

       

             г) Завдання 4

У твердий стан вода переходить, коли температура повітря нижче 00 С, з твердого у рідкий – коли температура вище 00С, у газоподібний – постійно випаровується.

 

V «Чарівна краплинка» (складання «павутинки»)

  •  Діти, на уроці ми багато цікавого дізнались про воду. Давайте складемо «павутинку» про воду! Так яка ж вода?!

(Смачна, корисна, джерельна, солона, рідка, тверда, газоподібна, розчинник, прозора, без запаху, без кольору)

  • А чому воду називають чарівницею?
  • Як ви думаєте, чи може вода бути гіркою?(оповідання В.Сухомлинського «Гірка вода»)

Домашнє завдання

  1. Виконати завдання у зошиті с. 39 (пояснити дітям завдання).
  2. Скласти казочку про двох сестричок-краплинок.
  3. Розфарбувати краплинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ГІРКА ВОДА

     Толя і Вітя після прогулянки поверталися додому. За криницею зустріли бабусю з відром води. Пройде старенька кілька кроків — стоїть, відпочиває. Вітя побіг допомогти бабці. Толя намагався зупинити товариша:

 Усім не допоможеш!

Але Вітя не послухав його і допоміг бабусі віднести відро.

     У суботу Толя один ішов лісом. Захотілося хлопчикові пити. Вирішив він зайти в першу хатину і попросити води. Тільки відчинив двері — побачив ту саму бабцю.

 Пий, онучку, пий! — ласкаво промовила бабуня й дала йому води. Толя почервонів, опустив очі, швидко напився, подякував і вискочив на вулицю.

     Вода здалася йому гіркою.

В. Сухомлинський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\37153.005.jpg

      чарівниця   

 

 

    солона 

 

 

      без запаху

 

 

  без смаку

прозора

     

  холодна

 

тепла

 

 

 

 

 

 

не має форми                        у твердому стані            у рідкому стані

 

                    у газоподібному стані                розчиняє речовини

 

 

docx
Додано
21 грудня 2022
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку