Я досліджую світ
Тема: Чому воду називають чарівницею?
Мета: Закріплювати знання дітей про властивості води, ознайомитись з чарівними перетвореннями, які відбуваються з водою; розвивати мислення, розширювати кругозір дітей; вчити берегти воду та робити добрі справи.
Обладнання: підручник, зошит з ЯДС, роздруківка «Краплинка», кольорові олівці.
Хід уроку
І Ранкова зустріч
Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, земле прекрасна!
Доброго ранку, дерева багряні!
Доброго ранку,діти слухняні!
Доброго ранку пташки галасливі!
Доброго ранку, діти щасливі!
ІІ Повторення та закріплення з теми «Чарівні перетворення»
ІІІ Повідомлення теми уроку
«Чому воду називають чарівницею»
Загадка
Відома всім вам рідина,
Усі її вживають.
Буває хмаркою вона,
Сніжинкою буває.
Бува як скло, бува тверда.
Звичайно, підкажіть-но, це … (вода)
Воду часто називають чарівницею. А чому саме? Як ви вважаєте?
(відбувається колообіг води у природі)
- Де у природі зустрічається вода?
- Яке вона має значення?
Вода є справжнісіньким скарбом. Її називають чарівницею, тому що без води не може існувати життя. Тому, діти, бережіть воду, не забруднюйте її, не витрачайте даремно!
«Значення води в природі та житті людини. Властивості води.»
ІІІ Фізкультхвилинка
«Ми – веселі краплинки!
Ми – холодні крижинки! Ми – пухнасті сніжинки!»
(За командою: «Я – краплинка!» - діти біжать, «Я – крижинка!» - діти стоять, «Я – сніжинка!» - кружляють)
ІV Продовження роботи над новою темою
а) Завдання 1
Візерунок на склі. Повітря містить кількість води у вигляді водяної пари. Під час зниження температури, кількість водяної пари у повітрі зменшується (знижується вологість повітря). Залишок водяної пари, що міститься в ньому «осідає» на холодних поверхнях. Це процес називається конденсацією. Срібні візерунки на вікнах з’являються, коли вологе повітря охолоджується до 00С та нижче. Саме тоді вода, як чарівниця, з газоподібного стану переходить одразу у твердий, оминаючи рідку фазу.
б) Завдання 2
в) Завдання 3
Обчислення (робота зі сніжинками)
+ + = 480
160 + 160 + 160 = 480
+ + = 820
160 + 160 + 500 = 820
500 – 160 – 160 = 180
г) Завдання 4
У твердий стан вода переходить, коли температура повітря нижче 00 С, з твердого у рідкий – коли температура вище 00С, у газоподібний – постійно випаровується.
V «Чарівна краплинка» (складання «павутинки»)
(Смачна, корисна, джерельна, солона, рідка, тверда, газоподібна, розчинник, прозора, без запаху, без кольору)
VІ Домашнє завдання
ГІРКА ВОДА
Толя і Вітя після прогулянки поверталися додому. За криницею зустріли бабусю з відром води. Пройде старенька кілька кроків — стоїть, відпочиває. Вітя побіг допомогти бабці. Толя намагався зупинити товариша:
— Усім не допоможеш!
Але Вітя не послухав його і допоміг бабусі віднести відро.
У суботу Толя один ішов лісом. Захотілося хлопчикові пити. Вирішив він зайти в першу хатину і попросити води. Тільки відчинив двері — побачив ту саму бабцю.
— Пий, онучку, пий! — ласкаво промовила бабуня й дала йому води. Толя почервонів, опустив очі, швидко напився, подякував і вискочив на вулицю.
Вода здалася йому гіркою.
В. Сухомлинський
чарівниця
солона
без запаху
без смаку
прозора
холодна
тепла
не має форми у твердому стані у рідкому стані
у газоподібному стані розчиняє речовини