Урок з ЯДС 3 клас "Яке значення має вода для природи та для життя людей?"

Про матеріал
Конспект уроку з інтегрованого курсу Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ у 3 класі за програмою О.Я.Савченко та підручником І.Грущинської, З .ХИтрої
Перегляд файлу

 


Тема.  Яке значення має вода для природи та для життя людей?

Очікувані результати. Має уявлення про водну оболонку Землі й Світовий океан та його вплив на всі природні процеси на нашій планеті;  називає чотири океани і окремі моря та моря, що омивають береги України; визнає, що більшість організмів на Землі – водні; розуміє цінність води для природи; висловлює оцінне судження про значення води для неживої й живої природи нашої планети; має уявлення про використання води людьми в побуті та для виробництва; встановлює, які водойми є в Україні й у своєму рідному краї; називає шляхи надходження води в оселі людей в місті і селі; показує на карті  моря, річки й інші водойми України;визначає способи економного використання води.

Завдання уроку. Формувати уявлення учнів про значення води для природи й у різних сферах життя людини, поглиблювати переконання, що вода є запорукою існування життя на нашій планеті; розвивати вміння висловлювати власні судження про значення води, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі; виховувати прагнення висловлювати власну критичну думку й доводити її правильність, сприяти усвідомленню естетичного й оздоровчого значення водойм і подальшому зростанню значення води й водойм у житті людей.

Тип уроку. Комбінований.

Оснащення уроку. Зображення мальовничих краєвидів з водоймами; малюнки побутового використання води: приготування їжі, миття, прибирання, догляд за рослинами і тваринами, гасіння пожеж, виготовлення паперу, висаджування лісів — оберегів водойм; розгорнута фізична карта світу; фізична карта України; колова діаграма, що поділена на п’ять частин: чотири — морські організми (медуза, креветка, акула, кит), одна частина — наземні (яблуня, сойка, їжак).

            Література 

1.Ірина Грущинська, Зоя Хитра Конспекти уроків з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 3 класу. Календарно-тематичне планування. Методичні поради. Методичний посібник для вчителів

2.Природознавство : конспекти уроків : 3 клас : до підручни-ка І.В. Грущинської / Н.О. Будна, Т.В. Гладюк, М.М. Гладюк. — Тернопіль: На-вчальна книга — Богдан, 2015. — 304 с. — (Бібліотека вчителя).

          План викладення нового матеріалу на уроці.

1. Показ на карті світу й України водойм: океанів, морів, найбільших річок.

2. Вплив Світового океану на процеси, що відбуваються на Землі (клімат і погода).

3. Значення води, зокрема прісної, для природи.

4. Використання води в побуті.

5.Значення водойм для виникнення: а) давніх поселень людей; б) шляхів сполучення; в) торгівлі й рибальства.

6. Естетичне й оздоровче значення водойм.

7. Подальше зростання значення води й водойм у житті людей.

 

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ

 

ІІ. Підсумки спостережень за природою і працею людей     ( до 5 хв).

  • Діти, яка пора року за вікном?
  • Який сьогодні місяць і яке число?

За неживою природою

  • Діти, як  в цей період світить сонце?
  • Більше чи менше посилає тепла?
  • Яка тривалість дня і ночі?
  • Який сьогодні стан неба?
  • Який сьогодні вітер? Теплий чи холодний?
  • Яка температура повітря сьогодні?
  • Чи були сьогодні опади?
  • Чи спостерігали якісь інші явища природи ?

За живою природою

  • Які квіти ще квітують на клумбах?
  • На яких деревах достигають плоди ?
  • Чи всі перелітні  птахи вже відлетіти ?
  • Яких комах можна ще побачити? (Комарі ,мухи)

                     За працею людей

  • А що зараз люди роблять  в містах, а саме в парках, на вулиці, в скверах?А в селах ? А в садах ?

                      Висновок

  • Який період осені настав?(замінити картинку на стенді)
  • Яке явище природи найпоширеніше пізньої осені?(дощ, туман)А що це таке?

 

ІІІ. Перевірка раніше засвоєного матеріалу (8хв).

Пригадайте, яку речовину ми досліджували минулого тижня?

Робота з картками: доповнити схему «Стани води»

Робота у парах:

Учні об’єднані по двоє. Кожна група одержує набір карток – ілюстрацій води в різних станах.

Завдання:

1 – відібрати ілюстрації, на яких вода в рідкому стані;

2 – в твердому стані;

3– у газоподібному.

Самооцінювання: перед вами аркуші, поділені на дві частини. Зліва напишіть де на Землі міститься вода.(перевірка за презентацією https://naurok.com.ua/prezentaciya-znachennya-vodi-v-prirodi-ta-zhitti-lyudini-111127.html )

 

 

 

Фронтальна бесіда: (використати карту і діаграму)

 Що зображено на діаграмі? Які океани входять до складу Світового океан? В якому стані перебуває вода в хмарах?  Чому воду називають мандрівницею? Що спричиняє рухи води на Землі? З яких основних ланок складається колообіг води в природі? Що таке випаровування? Чому без випаровування розірвався б неперервний рух води в природі? Що є основною рушійною силою колообігу води в природі?

 

ІV.Актуалізація  опорних знань (3 хв).

Яка речовина — найпоширеніша на Землі? Якої води на Землі більше: солоної чи прісної? Якої речовини найбільше в тілах живих організмів?

 

V. Повідомлення теми, мети й мотивації навчальної діяльності.

Проблемне запитання для активізації розумової діяльності учнів.

Уявіть, що відбулось би на Землі, коли б зникли океани. А якби не стало прісної води? Чи можливим було б життя?

• Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, яке значення має вода для природи й життя людей. Дослідження розраховане на два уроки

 

VІ. Пальчикова гра

https://www.youtube.com/watch?v=F6yLsYcyuNI

 

VІІ. Етап засвоєння нових знань, умінь і навичок учнів (сприймання, усвідомлення, осмислення знань) .

1. Орієнтовна розповідь з елементами бесіди про те, де на нашій планеті міститься найбільше води.

  • Розгорнута карта світу (робота з картою)

Роздивившись карту, ви переконалися, що на нашій планеті переважають океанічні простори, які називають Світовим океаном. Площа Світового океану майже у два з половиною рази перевищує площу суходолу на Землі. Найбільшими річками на материках (материк — велика ділянка суходолу, що омивається водами Світового океану) є Амазонка, Ніл, Янцзи, Міссісіпі, Дунай. Найбільшою річкою в Україні є Дніпро. Два моря нашої Батьківщини — Чорне та Азовське — також входять до «родини» великого, єдиного і цілісного Світового океану.

А як ви думаєте, чи впливає Світовий океан (такий величезний) на життя на планеті Земля?

• Немає на нашій планеті природних процесів, на які б не впливав Світовий океан. Життя на Землі залежить від нього. В океані утворюється більше половини всього кисню, необхідного живим істотам для дихання. Його виробляють морські водорості. Від взаємодії Світового океану з повітряною оболонкою залежить формування клімату та погоди на Землі. Довідайтеся значення слова.

Клімат — це стан погоди, який упродовж тривалого часу існує на певній значній частині Землі. (Це багаторічний стан погоди.)

• Клімат буває холодним, помірним і спекотним. Україна розташована в зоні помірного клімату. На клімат і погоду Землі значний вплив здійснює Світовий океан і хмари, що формуються в повітрі завдяки випаровуванню води з його поверхні. Хмари зберігають на Землі тепло, ніби тепла пухнаста «шуба». Космічний холод давно б заморозив нашу планету, якби не ця водяна «шуба» із хмар у повітрі. Завдяки воді клімат майже скрізь на нашій планеті придатний для життя. Через те, що Світовий океан займає більшу площу, ніж суходіл, то й організмів, життя яких відбувається у воді, більше, ніж наземних. З кожних десяти живих істот вісім населяють океани, і лише два — материки. Іншими словами: чотири п’ятих усіх живих організмів планети — океанічні або морські.

• Учені довели, що життя зародилося у воді, а не на суходолі. Доказом є те, що вода входить до складу всіх живих організмів.

 

Фізкультхвилинка для очей https://www.youtube.com/watch?v=9znAKmoG9tg

 

2. Орієнтовна бесіда за змістом розповіді вчителя/вчительки.

• Порівняйте площу Світового океану й суходолу. Назвіть і покажіть на карті світу океани. Наведіть приклади 2—3 морів і покажіть їх на карті. Яких організмів більше живе на нашій планеті — водних чи наземних? Наведіть приклади відомих вам морських тварин. Де виникло життя? Від чого залежать клімат і погода? Чи доречно воду назвати безцінним «скарбом» природи?

 

3. Перегляд відеоуроку :  https://www.youtube.com/watch?v=bCf3qkZ6_d8

 

4. Асоціативний кущ «Вода для природи»

Яке значення має вода для природи?     

 

VІІ. Завдання додому: а для нас, людей, чи важлива вода? Чи може ми обійдемося і без неї? (створити асоціативний кущ «Вода для людей»)

 

VІІІ. Підведення підсумків, рефлексія.

  • Що цікавого ви дізналися на уроці?
  • Чи корисно нам з вами це знати?
  • Чому вода дорожча за золото?
  • Цікаво вам було на уроці?

 

 

  • Гра «Крапля настрою».
  • Чарівна краплинка пропонує розфарбувати її в колір вашого настрою. Якщо вам сподобалось працювати, ви маєте приємні враження від уроку фарбуєте голубим світлим кольором.
  • Якщо не все вдалося і були труднощі, синім.
  • Якщо вам було не цікаво, ви в поганому настрою, темним кольором.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 Роздатковий  матеріал

 

 

             Стани     води

Т_______________                Р_____________              Г_____________

 наприклад                   наприклад                    наприклад 

______________                 ______________               _____________

______________                 ______________               _____________

______________                 ______________               _____________

 

 

 

 

 

                     Де  міститься  вода   у   природі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новосанжарська ЦБС: Вода – королева життя і натхнення. День інформації.

 

 

 

 

Новосанжарська ЦБС: Вода – королева життя і натхнення. День інформації.

 

Презентація до уроку "Клімат. Кліматичні пояси"

 


 

Know About This Abandoned Ghost Village Of Al Madam 60 km From Dubai City    Фото Англии – Галерея Арриво

         Гольфстрим беспрецендентно ослаб. Чем это грозит - Korrespondent.netОтель в тропиках, Небо, Синее, Пальмы, Отель, Цветы, Солнечно (1920x1080) -  обои для рабочего стола

docx
Додав(-ла)
Галепа Ольга
Додано
9 червня 2023
Переглядів
1885
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку