«____»___________.20___ року
Конспект уроку «Я досліджую світ» 2 клас (за підручником Бібік Н.)
Тема: Правила в сім’ї
Мета: розширити уявлення учнів про сім’ю,родину та її склад;
Дидактична задача: уточнити уявлення дітей про сімейні стосунки; ознайомити з основними нормами поведінки, відносинами та обов’язками в сім’ї;
Розвивальна задача: розвивати вміння пілкуватися про членів сім’ї,вміння розмовляти рідною мовою; розвивати соціальну , громадську і загальнокультурну компетентності;
Виховна задача: виховувати любов і повагу до членів родини, доброзичливе ставлення до оточуючих, щирість у стосунках.
Обладнання: ноутбук, ребус, словничок, картки, фішки.
Тип уроку : комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу.
Налаштування на позитив і гарний настрій на уроці.
Вправа «Клубок друзів» .
Учні стають у коло ,не тримаючись за руки. Вчитель починає вправу, називає одного учня,роблячи йому комплімент: «Я обираю Оленку, бо в неї сьогодні дуже гарна зачіска». І бере її за руку, дівчинка продовжує гру. Останній учасник «закручує» всіх у клубок, а вчитель промовляє слова : «Ми щасливі та веселі, бо ми дружна шкільна сім’я!».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розгадай ребус.
Сім'я – це люди , яких ми найбільше любимо, які піклуються один про одного. мати і батько, бабуся і дідусь, які один одного шанують.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ІV. Повідомлення теми, завдань уроку.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя з елементами бесіди
Інтерактивна технологія «Крісло автора»
Охочі розповідають про свої обов’язки в сім’ї.
- У вас також є обов’язки , але не дуже багато, але ви дорослішаєш — і їх стає дедалі більше.
2. Робота з підручником с. 50.
3. Фізкультхвилинка.
4.Робота в групах.
За допомогою фішок поділяю дітей на дві групи. Завдання першої групи: із запропонованих картинок обрати обов’язки батьків і приклеїти їх на плакат. Завдання другої групи: обрати обов’язки дітей і теж приклеїти. Потім групи по черзі виступають.
Обов’язки батьків Обов’язки дітей
Діти з допомогою вчителя роблять висновок, що головне не обов’язки , які треба виконувати, а любов і бажання піклуватися про своїх рідних.
V. Узагальнення та систематизація отриманих знань
1. Опрацювання вірша Г. Биченюк «Таня -помічниця» с. 51.
2. Робота за прислів’ями в групах.( На партах – картки з набором слів. Скласти прислів’я про сім’ю , пояснити зміст.)
VІ. Перевірка знань та вмінь учнів. Контроль за самостійністю виконання завдань
1.Інтерактивна технологія «Павутинка залежностей»
Самостійна робота в зошитах С. 44
V.Підсумок
Гра « І це чудово!»
Учні утворюють коло. Вчитель починає першим «Я люблю частувати свою родину смачними стравами». Діти піднімають руку з великим пальцем вгору і промовляють(показують клас) : « І це чудово !». Кожен учень повідомляє щось пов’язане з його піклуванням про родину, обов’язки і отримує схвалення.