Урок з ЯДС "Історія цукерок. Де з'явилися цукерки?"

Про матеріал
Тема. Історія цукерок. Де з'явилися цукерки. Мета: ознайомити дітей з історією виникнення цукеркок та процесом їх виготовлення, формувати вміння шукати й перевіряти інформацію, розвивати дрібну моторику, критичне мислення
Перегляд файлу

Тема.  Історія цукерок. Де з’явилися цукерки?

Мета

  • ознайомити дітей з історією виникнення цукерок та процесом їх виготовлення;
  • формувати вміння шукати й перевіряти інформацію;
  • формувати вміння обирати діяльність, яка несе задоволення та користь;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  • збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
  • розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування.

Очікувані результати навчання

  • дитина вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
  • об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  • підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;
  • зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези;
  • ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
  • наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
  • робить висновки зі спостережень і досліджень разом з учителем або самостійно;
  • систематизує та узагальнює інформацію;
  • знає історію виникнення цукерок.

Обладнання

  • підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 4 клас (частина 1);
  • робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;
  • скринька з цукеркою, стікери, конструктор “Лего”, обгортки від цукерок, лупа;
  • матеріали для творчої роботи (цукерки, кольоровий гофрований папір, скотч, нитки, ножиці, дерев’яні шпажки).

 

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

 

Витягніть руки вперед, долоньками догори. Заплющте очі. Уявіть, що зараз на ваших

 долоньках ніжне, тепле, лагідне сонечко. Воно гріє своїми промінцями ваші долоньки.

Відкрийте очі. Торкніться своєю долонькою долоньки сусіда / сусідки, поділіться з ним /

 нею теплом своїх долонь. І нехай усім нам сьогодні на уроці буде тепло, затишно і 

комфортно.

Девіз уроку. Американський винахідник Генрі Форд колись сказав: “Зібратися разом — це початок, триматися разом — це прогрес, працювати разом — це успіх!”

Ми зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю вам усім успіху!

Пантбук

 2. Графічний диктант

 

Накресліть малюнок. Слухайте уважно: я називатиму кількість клітинок і 

напрямки руху. Починайте від крапки.

https://svitdovkola.org/images/metodic/4/tema2/yds4_tema2_shema14.jpg

  • Який малюнок у вас вийшов?
  • Розфарбуйте свою цукерку.
  • 3. Вправа “Чарівна скринька”

 

Спробуйте здогадатися, що за предмет лежить у скриньці. Для цього

можете ставити мені запитання щодо цього предмета, на які я зможу

дати відповідь “так” чи “ні”.

4. Гра «Асоціативне гроно»

Пригадайте, які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «цукерка».

C:\Users\PC\Desktop\image067.jpg

5. Повідомлення теми уроку

 

  • Чи здогадалися ви, про що будемо говорити на уроці?

Сьогодні в нас солодкий урок — ми дізнаватимемося історію цукерок.

Цукерка —кондитерський  виріб, виготовлений переважно із цукру або 

шоколаду.

Слово “цукерка” походить від слова “цукор”, адже саме він є одним з 

Основних складників цього кондитерського виробу.

Сьогодні ми здійснимо мандрівку в минуле, щоб дізнатися, де з’явилися

Цукерки та з чого їх виготовляли.

6. Вправа “Розгадай”

 

Розгадайте ребус і довідайтеся, яку країну вважають батьківщиною

цукерок (підр., с. 50, завд. 1).

7. Вправа “Збери речення”

 

Складіть речення з поданих слів і довідайтеся, якими були перші цукерки 

(підр., с. 50, завд. 2)

8. Руханка танець “Marshmallow Dance”

9. Читання з позначками

Прочитайте текст. Біля кожного абзацу поставте відповідний знак (зош., с. 23,

завд. 1). 

Яка інформація була для вас відомою?

Що нового ви дізналися?

Яка інформація була цікавою та несподіваною?

Про що захотілося дізнатися більше?

Як варто діяти, щоб дізнатися більше?

10. Слухання аудіоказки Дж. Родарі “Чудесний дощ у Пйомбіно”

 

Спрогнозуйте, про що йтиметься у казці з таким заголовком.

 

  • Чому автор назвав свій твір “Чудесний дощ у Пйомбіно”?
  • Чи хотіли б ви бути під таким дощем? Чому?
  • Чи може цукерковий дощ іти насправді? Чому?
  • Який настрій залишила вам ця казка?

11. Віртуальна екскурсія “Виробництво цукерок”

 

Пропоную вам вирушити у віртуальну екскурсію та подивитися на сучасне

виробництво цукерок.

12. Діаграма вподобань

 

Довідайтеся, чи подобаються вашим однокласникам та однокласницям такі

самі цукерки, як і вам. Обговоріть, які цукерки кому до вподоби, і складіть

діаграму за допомогою Лего-цеглинок 

Льодяники — синя цеглинка

Шоколадні — жовта

Желейні — червона

Вафельні — блакитна

Не полюбляю, не вживаю — зелена

Зробіть висновок: У нашому класі…

 13. Вправа “Обчисли”

 

Олеся сама виготовила цукерки із сухофруктів, горіхів, какао. Скільки цукерок

зробила дівчинка, якщо вона виклала їх на 3 тарілки, по 28 штук на кожну? 

(зош., с. 23, завд. 2)

Перевірте себеhttps://svitdovkola.org/images/spoiler_hide.png

 28 · 3 = 84 (цук.)

14. Інформація для вчителя

Ні для кого не секрет, що більшість “магазинних” цукерок містять дуже мало

корисних інгредієнтів, а жирів, консервантів, ароматизаторів, різних

підсилювачів смаку та інших добавок у них більш, ніж достатньо. Тому їсти

багато цукерок шкідливо для організму навіть дорослої людини, а що й казати

про дітей. Основні проблеми, які спричиняє надмірне споживання цукерок, є 

карієс зубів, болі у шлунку, залежність від солодощів, зайва вага.

Що ж робити, якщо цукерок хочеться, а шкодити здоров’ю не хочеться?

Спробуйте самі виготовити “корисні” цукерки з натуральних продуктів — без 

додавання цукру і без штучних барвників. Для цього скористайтеся

старовинними рецептами.

Рецепт № 1

Інгредієнти: фініки, родзинки, курага; 4 ст. ложки кокосової стружки, 1 ст. 

ложка соку лимона, апельсина або мандарина. Подрібнити і змішати фініки,

родзинки та курагу. Залити суміш 1 столовою ложкою вичавленого соку.

 Перемішати. На плівку насипати кокосову стружку, викласти зверху суміш,

обваляти її в кокосовій стружці та скрутити ковбаскою.

Рецепт № 2

Інгредієнти: фініки, інжир, курага, родзинки, чорнослив; пів склянки волоських

горіхів. Подрібнити і змішати фініки, інжир, курагу, родзинки, чорнослив. На 

плівку викласти подрібнені горіхи. Суміш викласти на горіхи та обваляти.

Скрутити ковбаскою.

 

15. Вправа “Досліди”

 

Була собі цукерочка
З чудовою начинкою.
А ось її обгортка
З веселою картинкою.

Обгортки цукерок завжди гарні та яскраві, адже вони мають приваблювати покупців і 

створювати відчуття свята. А ще на обгортках міститься чимало корисної інформації.

Пропоную вам дослідити її.

Об’єднайте дітей у команди, роздайте обгортки від цукерок і лупи (обгортки

мають бути від цукерок різних кондитерських фабрик). Попросіть дослідити,

 на якій фабриці виготовлена цукерка, яку має назву, який склад цукерки. Свої

дослідження кожна команда може записати на окремому аркуші й потім

презентувати .

Зразок такого аркуша (див. роздруківку “Досліджуємо обгортку”)

16. Творча робота “Солодкий букет”

 

Солодкий букет із цукерок — подарунок, який не залишить байдужими

ласунів і ласунок. Зробіть такий і ви. Подумайте, кому хочеться його

подарувати. Які емоції відчуває той / та, хто отримує солодкий дарунок?

 А які — людина, що дарує? (підр., с. 52, завд. 6)

Матеріали для роботи: цукерки, кольоровий гофрований папір, скотч,

нитки, ножиці, дерев’яні шпажки.

 

 17. Рефлексія

 

  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?

 

 

Сьогодні я дізнався / дізналася…
Було цікаво…
Тепер я можу…
Мене здивувало…

 

 

 

docx
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку