Урок навколишнього світу за проєктом «Росток»
2 клас
Розділ «Необхідні речі дорослим і малечі»
Тема: Книжковий світ. Створюй красу своїми руками
Мета: формувати уявлення учнів про історію створення книжок; познайомити з основними елементами книги; виховувати дбайливе ставлення до книги; навчити виготовляти книжку – малятку.
Обладнання: засоби ІКТ, презентація «Історія створення книжок», клей, ножиці, фломастери, аркуші паперу для виготовлення книжки- малятки.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Інтеграція предметів: мистецтво, літературне читання, трудове навчання.
Хід уроку
І. Самовизначення до діяльності.
«Світ буде щасливим тільки тоді, коли у кожної людини буде душа художника. Інакше мовити, коли кожен буде знаходити радість в своїй праці.» (Роден)
Бажаю, щоб ваша праця-праця учнів приносила радість пізнання.
ІІ. Актуалізація знань, фіксація утруднення в діяльності.
Протягом уже декількох уроків ми знайомимося з речами, зробленими руками людини, які дуже необхідні й важливі як для дорослих, так і для малечі.
Щоб дізнатися про які важливі речі зроблені людиною піде розмова на сьогоднішньому уроці, пропоную вам розшифрувати слова й проаналізувати з чим виникає у вас асоціація:
АРЛІТЕ ТСІМЗ АРВОТ СОТІРКНА ОБКАКЛАДИН
(літера, зміст, автор, сторінка, обкладинка) – асоціація зі словом «книга».
ІІІ. Виявлення причин утруднення та постановка мети діяльності.
Книги – морська глибина.
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить. (Іван Франко)
- Як ви думаєте, чому автор називає книгу морською глибиною?
- Які дивнії перли може винести людина?
(Відповіді дітей)
- Чи є у вас вдома книжки?
- Назвіть вашу улюблену книжку. Опишіть її: яка вона зовні, яка обкладинка, що намальовано на обкладинці, назвіть головного або головних героїв.
Робота з виставкою книжок різного року видання, формату.
Висновок. Усі книжки різні за форматом, роком видання, авторами, якістю паперу, кількістю сторінок. Але всі виготовлені з паперу. Проте такі книжки були в світі не завжди.
ІV. Побудова проєкту виходу з утруднення. Відкриття дітьми нових знань.
- Перед переглядом презентації дітям мають бути задані запитання, на які вони відповідають після перегляду.
- Хто був першодрукарем книг?
- Якою була перша книга? Як її назва?
- Чому книжки дорого коштували?
V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
1.Робота з підручником: стор.52. Прочитати текст, розглянути малюнки.
2.Вправа «Скарбничка запитань». Діти діляться на групи й складають по три запитання до тексту за його змістом.
Ці запитання задають решті дітей.
3. Складання загадки про книжку за опорними словами: аркуші, корінець, літери, букви,пташки , сліди тощо.
4.Робота з підручником. Які бувають ще книжки? (стор.52, завдання 1)
Фізкультхвилинка.
VI. Включення в систему знань і повторення.
«Не можна…», «Не слід…..», «Не ….»
- Чи доводилося вам «лікувати» книжки? Як ви це робили?
VII. Самостійна робота з самоперевіркою.
Виготовлення книжки – малятки складанням й зшиванням невеликих аркушів паперу.
IX. Рефлексія.
На дошці розташовані предметні малюнки з зображенням різних видів книжок (за історією їх створення) і людей тієї епохи. Дітям потрібно встановити відповідність між ними таким чином, щоб утворився малюнок сердечка. Вчитель біля малюнка розміщує книгу і пропонує учням скласти слоган.