Урок за науково-педагогічним проєктом "Росток". Тема: "Книжковий світ.

Про матеріал
За науково-педагогічною технологією "Росток". 2 клас. Розділ "Необхідні речі дорослим і малечі». Тема: Книжковий світ. Учні з'ясовують, як створюються книги, бережливе ставлення до них.
Перегляд файлу

Урок навколишнього світу за проєктом «Росток»

2 клас

Розділ «Необхідні речі дорослим і малечі»

 

Тема: Книжковий світ. Створюй красу своїми руками

Мета: формувати уявлення учнів про історію створення книжок; познайомити з основними елементами книги; виховувати дбайливе ставлення до книги; навчити виготовляти книжку – малятку.

Обладнання: засоби ІКТ, презентація «Історія створення книжок», клей, ножиці, фломастери, аркуші паперу для виготовлення книжки- малятки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Інтеграція предметів: мистецтво, літературне читання, трудове навчання.                                          

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності.

«Світ буде щасливим тільки тоді, коли у кожної людини буде душа художника. Інакше мовити, коли кожен буде знаходити радість в своїй праці.» (Роден)

Бажаю, щоб ваша праця-праця учнів приносила радість пізнання.

ІІ. Актуалізація знань, фіксація утруднення в діяльності.

Протягом уже декількох уроків ми знайомимося з речами, зробленими руками людини, які  дуже необхідні й важливі як для дорослих, так і для малечі.

Щоб дізнатися про які важливі речі зроблені людиною піде розмова на сьогоднішньому уроці, пропоную вам розшифрувати слова й проаналізувати з чим виникає у вас асоціація:

АРЛІТЕ     ТСІМЗ       АРВОТ      СОТІРКНА   ОБКАКЛАДИН

(літера, зміст, автор, сторінка, обкладинка) – асоціація зі словом «книга».

ІІІ. Виявлення причин утруднення та постановка мети діяльності.

Книги – морська глибина.

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить.    (Іван Франко)

-         Як ви думаєте, чому автор називає книгу морською глибиною?

-         Які дивнії перли може винести людина?

(Відповіді дітей)

-         Чи є у вас вдома книжки?

-         Назвіть вашу улюблену книжку. Опишіть її: яка вона зовні, яка обкладинка, що намальовано на обкладинці, назвіть головного або головних героїв.

Робота з виставкою книжок різного року  видання, формату.

Висновок. Усі книжки різні за форматом, роком видання, авторами, якістю паперу, кількістю сторінок. Але всі виготовлені з паперу. Проте такі книжки були в світі не завжди.

ІV. Побудова проєкту виходу з утруднення. Відкриття дітьми нових знань.

  1. Презентація «Історія створення книжок».

- Перед переглядом презентації дітям мають бути задані запитання, на які вони відповідають після перегляду.

- Хто був першодрукарем книг?

- Якою була перша книга? Як її назва?

- Чому книжки дорого коштували? 

V.  Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

1.Робота з підручником: стор.52. Прочитати текст, розглянути малюнки.

2.Вправа «Скарбничка запитань». Діти діляться на групи й складають по три запитання до тексту за його змістом.

Ці запитання задають решті дітей.

3. Складання загадки про книжку за опорними словами: аркуші, корінець, літери, букви,пташки , сліди тощо.

4.Робота з підручником. Які бувають ще книжки? (стор.52, завдання 1)

 Фізкультхвилинка.

VI. Включення в систему знань і повторення.

  1. Вправа «Мікрофон» за завданням 2, стор.53
  2. Складання правил користування книгою. Доповни речення

«Не можна…», «Не слід…..», «Не ….»

-         Чи доводилося вам «лікувати» книжки? Як ви це робили?

  1. Що ще вміють працьовиті руки людини?

VII. Самостійна робота з самоперевіркою.    

  1. Практична робота.

Виготовлення книжки – малятки складанням й зшиванням невеликих  аркушів паперу.                                                                                                                                     

IX. Рефлексія.   

На дошці розташовані предметні малюнки з зображенням різних видів книжок (за історією їх створення) і людей тієї епохи. Дітям потрібно встановити відповідність між ними таким чином, щоб утворився малюнок сердечка. Вчитель біля малюнка розміщує книгу і пропонує учням скласти слоган.                                                                                                                                                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку