"Мандри до глибин планети Земля:виверженнявулкану"

Про матеріал
Вчити дітей елементарно орієнтуватися на глобусі, формувати допитливість через інтерес до пізнання природи; розвивати уявлення дітей про планету Земля, її надра, ознайомити з професією геолога; надати поняття «корисні копалини»; познайомити дітей з природним явищем – виверження вулкану, розвивати пізнавальну активність дітей в процесі використання досліду за схемою; мислення, творчу уяву, мовленнєву активність; формувати вміння самостійно робити висновки за підсумками експерименту; виховувати вміння працювати в парах; навички соціальної позитивної поведінки, дбайливого ставлення до навколишнього світу, бачити красу і велич природи.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЛІЦЕЙ № 24»

КАМ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ЛІЦЕЙ     №24

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

 заняття з ознайомлення старших дошкільників

 з природним довкіллям та елементами

експериментально-дослідницької діяльності 

 

«МАНДРИ  ДО  ГЛИБИН  ПЛАНЕТИ  ЗЕМЛЯ: ВИВЕРЖЕННЯ  ВУЛКАНУ»

 

 

                                            Підготувала:

                                            Кучкурда О.Ю.                                                           

                                            вихователь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кам’янське

КОНСПЕКТ  ЗАНЯТТЯ

З  ОЗНАЙОМЛЕННЯ  СТАРШИХ  ДОШКІЛЬНИКІВ  З  ПРИРОДНИМ  ДОВКІЛЛЯМ  ТА  ЕЛЕМЕНТАМИ  ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

Мета: вчити дітей елементарно орієнтуватися на глобусі, формувати допитливість через інтерес до пізнання природи; розвивати уявлення дітей про планету Земля, її надра, ознайомити з професією геолога;  надати поняття «корисні копалини»; познайомити дітей з природним явищем – виверження вулкану, розвивати пізнавальну активність дітей в процесі використання досліду за схемою; мислення, творчу уяву, мовленнєву активність; формувати вміння самостійно робити висновки за підсумками експерименту; виховувати вміння працювати в парах; навички соціальної позитивної поведінки, дбайливого ставлення до навколишнього світу, бачити красу і велич природи.

Матеріали: глобус, зразки корисних копалин, ілюстрації різних поверхонь планети, вулкану, відео-презентація «Виверження вулкану», аудіо-запис зі звуками виверження вулкану, макет вулкану, сода харчова, харчові барвники, миючий розчин, оцет, маленькі макети вулканів на кожну пару дітей, схема досліду.

Хід заняття

Вихователь: - Діти, подивіться скільки гостей сьогодні до нас завітало,

давайте привітаємося:

Добрий ранок, діти любі!

Чи усе гаразд у групі?

Ви довкола озирніться,

Одне одному всміхніться,

Щоб ніхто не сумував,

З усіма радів і грав!

Актуалізація опорних знань

Розглядання глобусу, бесіда-розповідь з використанням слайдової презентації та наглядності «Чим багата планета Земля».

Орієнтовні запитання до бесіди:

       Що в мене в руках? (Глобус)

       Що таке глобус? (Це зменшений макет планети Земля)

       Що ми бачимо на глобусі? (Зображення блакитного кольору – це вода, жовтого, коричневого - суша)

       Якими кольорами позначається на глобусі суша, а якими вода?

       Що таке суша? (Тверда оболонка Землі, яка має різну поверхню – гори, рівнини, поглиблення.)

Вихователь: - А чи знаєте ви, які вчені вивчають тверду оболонку Землі? Це – геологи. Пропоную на деякий час всім нам стати геологами і дізнатися щось нове про надра нашої Землі.

Вихователь демонструє модель розрізу поверхні планети Земля: - Ось так, діти, виглядає в розрізі поверхня нашої планети.  В надрах Землі є корисні копалини, такі як залізна руда, нафта, глина, вода, вугілля.  Корисні копалини дуже потрібні людям у житті. (Діти розглядають зразки корисних копалин з міні-музею).

- Вчені-геологи постійно займаються дослідженнями, щоб дізнатися, що знаходиться в надрах нашої планети. Допомагають їм у цьому вулканічні викиди. Сьогодні ми з вами вирушимо у геологічну мандрівку в гори, до підніжжя вулкану, та розкриємо таємниці виверження вулкану.

- Чи знаєте ви малята, що таке вулкан? – Так, це велика гора з отвором на вершині, через який вивергається з надер Землі на поверхню попіл та лава. Цей отвір називається кратер. На яку геометричну фігуру він схожий? (Конус).

Тож, рушаймо у мандри. А щоб дістатися підніжжя вулкану, треба пересуватися по камінцях, не наступивши на лаву. (Діти просуваються до вулкану по зображеннях  камінців, розташованих на підлозі, виконуючи рухи).

Фізкультхвилинка

Ми у подорож рушаєм,

По камінчиках стрибаєм,

Все цікаве пізнаєм-

До вулкану в гори йдем!

 

- Ось ми на місці наших досліджень і можемо здалеку поспостерігати, як оживає велетенський вулкан. (Демонстрація відео-презентації «Виверження вулкану»). Вулкани вивергається по по-різному. Іноді вони ніби вибухають, викидаючи магму вгору і в різні боки. Величезна гора трясеться від страшного гуркоту, величезна хмара диму і попелу піднімається над нею, кам’яний дощ обсипає схили. А буває й так, що лава випливає «спокійно».

 - А тепер я хочу продемонструвати вам діючу модель вулкану у нашій  лабораторії. (Звучить аудіо-запис виверження вулкану). Діти, здається наш вулкан оживає… (Діти спостерігають виверження вулкану на моделі).  Цікаво?!  Хочете самостійно виконати дослід «Виверження вулкану»? В лабораторії у нас все готово для проведення досліду.

Дослідницька діяльність. Робота в парах

- Перед тим, як почнемо працювати пригадаємо правила поведінки в лабораторії:

  1. Не штовхати один одного.
  2. Підкотити рукава.
  3. Тримати руки чистими.
  4. Нічого не брати до рота.
  5. Не торкатись руками обличчя та очей.
  6. Не нахилятися близько до ємкостей.

Дослід будемо виконувати чітко дотримуючись інструкції за схемою:

  1. Мірною ложечкою відміряєте 5 ложок харчової соди та висипаєте у «кратер» вулканчика.
  2. Потім туди додаєте фарбу червоного кольору.
  3. Додаєте мірну ложку мильного розчину.
  4. Вихователь додає оцет.

                 Діти спостерігають результат досліду: сода, взаємодіючи з оцтом, дає бурну реакцію – виверження рідини за межі ємкості.

- Молодці, діти! Ви були уважні, працювали акуратно, і у вас вийшло все чудово!

Можливо, коли ви виростете великими, напевно хтось з вас, обов’язково стане вченим! Ви будете вивчати і берегти нашу Землю. А поки що ви здобули право називатися «ЮНИМИ  ГЕОЛОГАМИ». Вручення медалей.

Вихователь: - Земля нас годує, одягає, гріє, дає нам все необхідне для життя. Тому і ми повинні  любити та оберігати нашу планету!

 

docx
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку