Урок за романом Джона Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі"Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в романі."

Про матеріал
Розробка уроку за романом Дж.Бойна "Хлопчик у смугастій піжамі" "Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в романі".
Перегляд файлу

Урок зарубіжної літератури 7 -А клас. Вчитель Новопокровського опорного ліцею  Таран Л.В.    17.11.2023р.

 

Тема: Джон Бойн “  Хлопчик  у смугастій піжамі” Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в романі.

Мета: скласти цілісне уявлення про твір Дж.Бойна, вчитися аналізувати та оцінювати історичні події та факти, переконатися, що життя людини та дотримання її прав є важливими поняттями для суспільства.

Епіграф: Усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться. Не в наші дні й не в нашу історичну добу.

                                                                                                Дж. Бойн

Хід уроку.

1 Організаційний момент.

2. Повідомлення теми та мети уроку. Епіграф. Слайд 2-3

План уроку. Слайд 4.

                             1. Словник

                             2. Повідомлення про концтабір Освенцім.

                             3. Ірландський письменник Джон Бойн та його роман «Хлопчик в смугастій піжамі»

                             4. Паспорт роману.

                             5.  Гра «Так – ні»

                             6. Згадуємо зміст твору.

                             7. Знайомство з героями твору.

                             8. Порівняльна характеристика Бруно та Шмуля.

                             9. Кросворд.

                             10 Запитання – відповідь.

                             11. Дробицький яр. Рефлексія.

                             12. Домашнє завдання.

3. Актуалізація.

Словник. Слайд 5

    Друга світова війна --  глобальний збройний конфлікт, що тривав від 1 вересня 1939 до 2 вересня 1945 року. У війні взяло участь понад 60 країн, зокрема всі великі держави, які утворили два протилежні військові табори. Безпосередню участь у бойових діях брали понад 100 мільйонів осіб. Загальні людські втрати коливаються між 50 й 80 мільйонами осіб. Друга світова війна відзначилася численними масовими вбивствами і злочинами проти людяності, насамперед Голокостом.

Голокостгеноцид єврейського народу в часи Другої світової війни, внаслідок якого загинуло приблизно 6 мільйонів євреїв.

Нацизм – ідеологія фашистської Німеччини, яка вважає німців «вищою расою», що дає їм право захоплювати чужі землі  і проводити політику геноциду.

Геноцид – Знищення народів за національними, расовими або релігійними мотивами.

Гетто – частина міста, виокремлена для проживання євреїв (далі створення концентраційного табору)

Антисемітизм – це вороже ставлення до євреїв.

Концтабір  -- це  табір-в’язниця для військовополонених і цивільних у воєнний час або у країнах з тоталітарним режимом.

Фаши́зм  -- політична ідеологія, характерними ознаками якої є сильний культ особи  та ідея єднання, мобілізації нації й держави проти ворогів, ідея постійної війни і панування.

Повідомлення про концтабори Другої світової війни. Слайд 6.

Концтабори Освенціма – це місце мученицької смерті мільйонів людей у період Другої Світової війни. Найбільший гітлерівський концтабір на окупованій території Європи, в якому здійснювалися плани знищення інших націй, головним чином євреїв, яких звозили сюди з різних країн, і поляків.

Саме тут, у Освенцімі, проводилися найстрашніші експерименти над людьми. Число жертв складно визначити – мова йде про понад півтора мільйони жертв 28

        На території Третього рейху було понад 10 тис. концтаборів. Освенцім (нім. Auschwitz, пол. Oświęcim) — один із найбільших нацистських концтаборів існував з кінця травня 1940 до січня 1945 у польському місті Освенцімі. Це був цілий комплекс, який складали: Аушвіц І (нім. Auschwitz I), адміністративний центр; Аушвіц II (Біркенау) (нім. Auschwitz II (Birkenau)), "табір смерті"; Аушвіц III (нім. Auschwitz III (Monowitz)), табір праці.

Першим, 1940 року, був побудований концтабір Auschwitz I в межах міста Освенцім. Перші групи в'язнів привезли туди на початку червня 1940 року.
      Від колишнього концтабору збереглися блокгаузи і ворота з написом «Arbeit macht frei” (Робота дає свободу). У частині блокгаузів розташувалася експозиція державного музею Auschwitz-Birkenau, де представлені приголомшливі, жахливі свідчення геноциду, фотографії та документи, а також предмети особистого користування, відібрані у жертв. 

1942 року на околиці Освенціма з метою розвантаження перенасиченого основного табору був побудований другий концтабір – Auschwitz-II-Birkenau. Біркенау був набагато більшим за Аушвіц І, крізь його ворота пройшло набагато більше людей. Вмісткість газових камер Біркенау дозволяла спалювати понад 20 тисяч жертв кожного дня. До сьогодні збереглося лише декілька блокгаузів і руїни крематоріїв, де масового знищували людей у газових камерах. Заручниками концтабору стало і понад 14,5 тисяч вихідців із території України.

4.Робота над новим матеріалом.

  • Повідомлення про письменника Джона Бойна і його творчість.Слайд 7.
  • Буктрейлер роману Дж.Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі. Слайд 7
  • Паспорт роману  «Хлопчик в смугастій піжамі» Слайд 8.
  • Автор – Джон Бойн (ірландський письменник)
  • Рік написання – 2006
    Жанр – роман
  • Місце дії – Берлін, загадкове місце Геть-Звідси (Аушвіц), концтабір
  • Час дії – події розгортаються на тлі Другої світової війни, але автор жодного разу не каже про це прямо.
  • Тема   зображення нацистського світу очима дитини;
    Ідея – кожна людина має однакову цінність.
  • Проблеми, які порушує Джон Бойн у романі: нацизм, антисемітизм, рівності та людських прав.
  • Композиція – роман складається з 20 розділів, кожен з яких має назву.
  • Елементи сюжету: експозиція –переїзд сім’ї Бруно з Берліну до Геть-Звідси.
  • Зав’язка- «це не дім, і він ніколи ним не буде»
  • Розвиток дії – «пригоди» Бруно
  • Кульмінація – Бруно зі Шмулем за загорожею
  • Розв’язка – знахідка батька Бруно

1. Перевірка сприйняття. Wordwall «Джон Бойн. Роман. Словник» Тестування.

2. Згадуємо зміст твору.  Встановіть послідовність подій і запишіть букви на малюнках відповідно до сюжету. Яке слово вийшло?  (слайд 9 – 10)

Вийшло слово антисемітизм

4.Фізкультфвилинка. Вправи для очей. Слайд 11.

3. Пригадаємо героїв твору. Почнемо з дорослих. Нам потрібно прослідкувати їхні долі.(слайд 12.)

4. Гра Wordwall «Назви героїв роману»

Гра Wordwall «Герої за та проти фашизму»

5. Обговорення образів Бруно та Шмуля. (слайд 11-12)

Висновок: кожна людина має однакову цінність.

5. Рефлексія. «Дробицький яр» Презентація учениці про трагедію Дробицького яру в Харкові.(Слайд 13)

6. Закріплення Гра Wordwall   «Джон Бойн. Роман. Словник»

7. Домашнє завдання Написати власне висловлювання «Трагічний фінал роману, як відображення злочинів фашизму» або виконати тест  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7374788 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
30 січня
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку