урок за темою емоційне благополуччя, 9 клас.

Про матеріал

Матеріали уроку складаються з плану-конспекту уроку з покликаннями на електронні освітні ресурси та презентацію до уроку.

Перегляд файлу

 

Основи здоров’я

9 клас

Психічна і духовна складова здоров’я.

Тема: Емоційне благополуччя. Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю.

Мета: Ознайомити з поняттям «емоційна саморегуляція», базовими емоція ми, загальною стратегією та прийомами самоконтролю;

формування ключових компетенцій:

здоров’язберігаючої – виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я; вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших;

предметних компетенцій: розширювати в учнів поняття про психічне й духовне здоров’я;  закріпити  поняття «самооцінка» та «самовизначення»; ознайомитися з поняттям  «природа і види емоцій», поняттям «емоційної зрілості, саморегуляції»; вивчити основні методи самоконтролю; розвивати навички позитивної самооцінки.

Очікувані результати:

Наприкінці заняття учні:

називають ознаки емоційної компетентності;

пояснюють значення емоційної саморегуляції для здоров’я людини;

розпізнають базові емоції;

демонструють уміння застосовувати загальну стратегію і окремі прийоми самоконтролю.

 

Обладнання: комп’ютер, підключення до мережі інтернет.

 

Базові поняття і терміни, здоров’я,  психологічна,  соціальна складові здоров’я, емоції, емоційна зрілість, методи контролю емоціями.

Форма проведення: дистанційна.

Електронні освітні ресурси (ЕОР): youtube; canva; learningapps; shkola.in.ua; Кahoot; HUMAN ШКОЛА.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

На минулому занятті ми з вами вивчали складові життєвого самовизначення, ви розмірковували, яку професію обрати.

Перевірка домашнього завдання та ступеню засвоєння навчального матеріалу:

Вправа «Так -ні».

Вчитель зачитує питання. Учні в ZOOM ставлять реакції:

- так

 

- ні

 

Питання:

1. Самовизначення передбачає ваш усвідомлений вибір свого місця в системі соціальних відносин. (Так).

2. Самовизначення НЕ передбачає опанування підлітком різних міжособистісних і соціальних ролей. (Ні).

3. Профорієнтація — це процес виявлення в людини схильностей до певного виду діяльності.  (Так).

4. Є зовнішні й внутрішні мотиви вибору професії. Головні з-поміж них: престиж, високий рівень зарплати, кар’єрне зростання, інтерес до професії, умови роботи, можливості подальшої освіти. (Так).

Оголошення теми уроку: перегляд фрагменту мультфільму за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=kbIIBm-SY8M

Учням пропонують висловити свої припущення щодо назви та завдань уроку.

 

ІІ. Актуалізація знань і вмінь учнів. Мотивація навчальної діяльності

Учням пропонують розібрати життєву ситуацію та звернутися до власного досвіду.

Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Мама попросила дев’ятикласницю Оксану купити хліба якраз тоді, коли та була захоплена іншою справою. Оксана образилася на маму. Вона сходила в магазин, але потім до кінця дня була в поганому настрої, нічого не робила, пізно лягла спати й довго не могла заснути. У чому її проблема? Що б ви порадили Оксані?

Життєва ситуація виводиться на екран за допомогою презентації.

Фізкультхвилинка для очей. Перегляд відео на  YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=ppJMxREw5-I

Учні разом з вчителем виконують вправи на зняття навантаження з органу зору, що виникає протягом тривалих занять роботи за комп’ютером.  

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу та його первинне осмислення.

Інформаційне повідомлення.

Слово вчителя: «Усе, що відбувається в нашому житті, ми спочатку оцінюємо емоційно, а вже потім раціонально. Іноді наша  реакція випереджає думку, і ми діємо майже рефлекторно, зокрема коли виникає не-сподівана загроза життю. У таких випадках швидка реакція корисна — може навіть    врятувати. Однак часто вона неадекватна,  і ми розуміємо, що так не слід було чини- ти («Це був необдуманий вчинок, я діяв під впливом емоцій».) Такі дії можуть мати небажані наслідки — конфлікт, зіпсовані стосунки, підірвана репутація.

 

Бесіда та пояснення вчителем матеріалу (5-7 хв.) за допомогою інтерактивної презентації за покликанням: https://www.canva.com/design/DAFYljuYS9w/nUedC90lyrt7Wa9pyy-2Lg/edit?utm_content=DAFYljuYS9w&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton 

 

Гра «Вгадай емоцію».

Мета: навчити учнів розрізняти емоції.

Учням демонструють фото людини, яка переживає певну емоцію, а вони дають відповідь що це за емоція.

 

https://learningapps.org/watch?v=pf2mm0bxt16 

 

Фізкультхвилинка: Перегляд відео на каналі Тьотя PANDA: "ЧІКУ-РІКУ" РУХАНКА Наталія Мієдінова. Учні виконують рухи разом вчителем під відео за покликанням:

 

https://www.youtube.com/watch?v=CSZYQToNbhc

 

Прийом: «Дружня порада». Учні дають поради щодо можливих способів саморегуляції.

Мета прийому: стимулювати аналіз життєвого досвіду та вміння висловлювати свою точку зору.

Учнів ділять випадковим чином на три сесійні зали у ZOOM-конференції. Одна команда обговорює прийом самопереконання, а друга – самопідбадьорювання, третя – самонавіювання.

Завдання для учнів: Змоделюйте ситуацію, у якій той чи інший прийом допоможе вам володіти собою.

Самопереконання. Пригадайте життєву ситуацію, що трапилася з кимось із вас, і знайдіть аргументи, за допомогою яких спробуйте переконати себе в тому, правильно чи неправильно ви вчинили.

Змоделюйте конфліктну ситуацію та спробуйте переключити думки на інші теми й справи, які б відвернули вас від конфлікту, заспокоїли.

Самонавіювання. Змоделюйте ситуацію, коли необхідно подолати в собі страх перед труднощами, невпевненість у власних силах, нерішучість. Подумки або вголос повторюйте певні судження. Наприклад, щоб подолати нерішучість, можна запропонувати таке судження: «Ненавиджу в собі нерішучість. Я повинен (повинна) і можу її позбутися».

Самопідбадьорювання. Пригадайте складну ситуацію з вашого життя, коли ви розгубилися, зневірилися у власних силах і можливостях. Знайдіть аргументи та судження, які допоможуть повернути впевненість у собі (наприклад: «Я зможу це зробити, для мене не повинно бути перешкод, я маю сили та можливості, щоб гідно вийти з цієї ситуації»).

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань.

Вправа: «Правда чи брехня» - за допомогою сервісу  Кahoot (https://kahoot.it/).

Питання з готовими відповідями для учнів транслюються на екрані і учні голосують на своєму гаджеті з якого вони зайшли на ZOOM-конференцію.

ІІV. Підбиття підсумків уроку.

Рефлексія.

Учні по черзі розкручують колесо фортуни та відповідають на питання стосовно знань, які вони отримали на уроці.

https://wordwall.net/ru/resource/37523214/%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F/%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%96%D1%8F  

ІІІV. Домашнє завдання.

Оголошення домашнього завдання.

Видача домашнього завдання та усіх матеріалів до уроку у HUMAN ШКОЛА (https://www.human.ua/schools).

  1.                   Опрацювати §14-15 (підручник: Основи здоров’я. 9 клас. Автор: Тагліна О.В. https://shkola.in.ua/2514-osnovy-zdorov-ia-9-klas-tahlina-2022.html )
  2.                   Разом з батьками та близькими людьми виконайте запропоновані релаксаційні вправи. Обговоріть, як вони можуть допомогти вам зняти емоційне напруження.

Вправа 1. У вільні хвилини опановуйте послідовне розслаблення різних груп м’язів, дотримуючись таких правил:

• кожна вправа складається з трьох фаз: напружити — відчути — розслабити;

• напруженню відповідає вдих, розслабленню — видих. Можна працювати з такими групами м’язів: обличчя (лоб, очі, губи, зуби); потилиці, грудної клітки; стегон і живота.

Вправа 2. Уявіть, що перед вами на відстані 10-15 см висить пушинка. Дихайте тільки носом і так повільно, щоб вона не коливалася.

Вправа 3. Оскільки в ситуації роздратування, гніву ми забуваємо робити нормальний видих, — глибоко видихніть; затримайте дихання так довго, як зможете; зробіть кілька глибоких вдихів; знову затримайте дихання.

Вправа 4. Способи, пов’язані з використанням образів.

На центральну нервову систему впливають почуття та уявлення. З цим пов’язане використання образів. Щоб використати образи для саморегуляції, спеціально запам’ятовуйте ситуації, події, у яких ви відчували себе комфортно й розслаблено, спокійно, — це ваші ресурсні ситуації. Для цього запам’ятовуйте:

• зорові образи події (що ви бачите: хмари, квіти, ліс);

• слухові образи (які звуки ви чуєте: спів птахів, дзюрчання струмка, шум дощу, музику);

• відчуття в тілі (що ви відчуваєте: тепло сонячних променів на своєму обличчі, бризки води, запах квітучих яблунь, смак полуниці).

Якщо ви відчуваєте напруженість або втому:

• сядьте зручно, закрийте очі;

• дихайте повільно й глибоко;

• згадайте одну з ваших ресурсних ситуацій;

• проживіть ситуацію заново, згадуючи все, що її супроводжувало: зорові, слухові й тілесні відчуття;

• побудьте всередині цієї ситуації кілька хвилин;

• відкрийте очі й поверніться до роботи.

 

ДОДАТКОВІ ЗАВДАННЯ (ЗА БАЖАННЯМ УЧНІВ)

  1.                   створити постер «Методи саморегуляції в житті підлітка».

Прощання з учнями.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
zip
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
1988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку