Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок за темою: "Захворювання органів виділення та їх профілактика"

Про матеріал
Розробка уроку за підручником В.І. Соболь. На уроці було використано такі прийоми, як кейс, "Фішбоун", елементи рольової гри, самостійна робота з підручником та в Інтернеті.
Перегляд файлу

Тема: Захворювання видільної системи та їх профілактика

Мета: ознайомити учнів з причинами захворювань сечовидільної системи, охарактеризувати  хвороби та вказати на можливі наслідки цих захворювань для організму в цілому, звернути увагу на заходи з профілактики  захворювань сечовидільної системи та використання народної медицини в їх лікуванні;

розвивати увагу, спостережливість, вміння встановлювати причинно – наслідкові зв᾽язки;

виховувати бережливе ставлення до свого організму.

Прийоми: вправа «Знайти відповідність», кейс, прийом «Фішбоун», елемент рольової гри, робота з підручником та Інтернет.

Обладнання: комп᾽ютер, учнівські гаджети, підручник.

Структура уроку:

І. Актуалізація знань:

Вправа «Знайти відповідність» (письмово)

1.нефрон                              А. повторне всмоктування води на звивистих

 канальцях нефрону

2.сечовий міхур                  Б. трубчастий орган, по якому сеча виводиться з

 організму

3. нирковий клубочок       В. процес утворення первинної сечі

4.реабсорбція                     Г. структурна і функціональна одиниця  нирки

5.сечівник                           Д. резервуар для сечі

6. фільтрація                       Е.  утворюється в капсулі нефрону  

Усно: 1. Які етапи утворення сечі?

           2. Як здійснюється регуляція сечоутворення?

           3. Як  відбувається виведення сечі з організму людини?

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності: Існує Всесвітній день нирки, який відзначають у 120 – ти країнах світу. Він припадає на другий четвер березня. Чим же заслужили нирки такої уваги? Які проблеми виникають в людському організмі, коли хворіють нирки?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу:

  1. Кейс: Ситуація: пенсіонерка  Катерина  Іванівна,  після прийому у  лікаря гнівно сказала :

«У мене хворі нирки! А лікар відправив мене лікувати  зуби та ангіну!».

Запитання кейсу: Чи правий лікар Катерини Іванівни? Про що говорять такі рекомендації?

Рішення кейсу:

  1. Причини захворювань нирок: а)вроджені – ниркова недостатність - одна нирка, зрощена нирка, подвоєна нирка  б) набуті: цисти, нефрит, уретрит та інші.
  2. Причини набутих  хвороб: низхідна та висхідна інфекція.

Прийом «фішбоун»: на дошці намальована риба, учні  працюють з підручником та Інтернетом

«Голова  риби» – «Чому  захворювання нирок небезпечно для організму?»

«Хвіст» – висновки з правил  профілактики захворювань

«Ребра» – причини захворювань

«Плавці» - наслідки захворювань для організму.

Підсумок кейсу, учні  відповідають на запитання кейсу.

2.Захворювання сечовидільної системи: (розповідь вчителя, учні  заповнюють  таблицю)

хвороба

причини

ознаки

пієлонефрит

Висхідна інфекція: кишкова паличка, стафілокок

Часте і болісне сечовиділення, підвищена температура тіла, біль у попереку

гломерулонефрит

Алергічний процес у ниркових клубочках

Інтоксикація організму, підвищена температура, зменшення сечовиділення, набрякання обличчя і кінцівок, головний біль, нудота

уретрит

Запалення сечівника. Спричинене  кишковою паличкою

Часте і болісне сечовипускання

цистит

Запалення сечового міхура через переохолодження, вживання алкоголю, прянощів, копченостей

Часті позиви на сечовипускання, які супроводжуються болем, печією, свербінням

сечокам᾽яна хвороба

Утворення каменів у нирках, сечоводах, сечовому міхурі

Гострі краї каменів вражають слизові оболонки, викликаючи сильний біль, утруднюють відтікання сечі, можуть спричинити ниркові коліки

 

3.Народна медицина на сторожі здоров᾽я нирок:  виступ  «лікаря – травника»: Для  профілактики і лікування органів сечовиділення використовують бруньки берези, плоди шипшини, квітки кукурудзи, хвощ польовий, заварюють чай з лимоном чи липовим цвітом. Вживання ягід журавлини , яку називають північним виноградом, вбиває інфекцію, вимиває шкідливі речовини з нирок. З давніх – давен відомий ефективний сечогінний засіб – кавун і відвар його шкуринок. Споживання до 2,5 кг кавуна в день сприяє розчиненню солей і запобігає утворенню каменів в нирках. Досить ефективним засобом є використання відомого всім кропу, відвари  якого заспокоюють ниркові коліки та розчинюють камені.

ІV. Закріплення нового матеріалу: ігровий момент «На прийомі у лікаря»

Учні по – черзі виступають у ролі лікаря, вони отримують картки із описом симптомів хвороби. Треба вірно поставити діагноз.

Картка 1: у хворого біль  у попереку, часте та болісне сечовипускання, підвищена температура тіла.

Картка 2: хворий скаржиться на часті сечовипускання, які супроводжуються печією, свербінням та болем.

Картка 3: у пацієнта спостерігається підвищена температура, головний біль і нудота, зменшення сечовиділення, через що набрякають кінцівки та обличчя.

V. Домашнє завдання: опрацювати відповідний параграф підручника, скласти меню для людини, яка має проблеми з нирками.

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку