Урок "Задачі на зважування" з курсу "Еврика". 3 клас. Науково педагогічний проект "Інтелект України"

Про матеріал
Навчальний предмет: «Еврика», науково-педагогічний проект «Інтелект України» Клас: 3 Тип уроку: закріплення і застосування знань, умінь і навичок. Форма проведення: урок-подорож. Тема: Задачі на зважування. Розв’язування винахідницьких задач. Мета: Навчальна: формувати уявлення про величини вимірювання маси і співвідношення між ними, практичні навички роботи з терезами; розв’язувати логічні задачі вивченими методами (метод графів, метод організованого перебору, метод зважування, правило добутку); вчити формулювати суперечність, визначати ідеальний кінцевий результат і розв’язувати винахідницькі задачі; вдосконалювати навички роботи з географічною картою, терезами. Розвивальна: розвивати логічне мислення, кругозір, увагу, пам'ять, комунікативні навички роботи в парі, в групі, інтерес до читання. Виховна: знайомити з історією, культурою, традиціями країн Європи, формувати повагу до інших національностей, виховувати бережливе ставлення до пам’яток архітектури. Обладнання: презентація до уроку, терези, монети, карта Європи, «Програма туру», скриньки з передбаченнями, «сувеніри» для оцінювання роботи на уроці.
Перегляд файлу

Навчальний предмет: «Еврика», науково-педагогічний проект «Інтелект України»

Клас: 3

Тип уроку: закріплення і застосування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: урок-подорож.

Тема: Задачі на зважування. Розв’язування винахідницьких задач.

Мета:

Навчальна: формувати уявлення про величини вимірювання маси і співвідношення між ними, практичні навички роботи з терезами; розв’язувати логічні задачі вивченими методами (метод графів, метод організованого перебору, метод зважування, правило добутку); вчити формулювати суперечність, визначати ідеальний кінцевий результат і розв’язувати винахідницькі задачі; вдосконалювати навички роботи з географічною картою, терезами.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, кругозір, увагу, пам'ять, комунікативні навички роботи в парі, в групі, інтерес до читання.

Виховна: знайомити з історією, культурою, традиціями країн Європи, формувати повагу до інших національностей, виховувати бережливе ставлення до пам’яток архітектури.

Обладнання: презентація до уроку, терези, монети, карта Європи, «Програма туру», скриньки з передбаченнями, «сувеніри» для оцінювання роботи на уроці.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

  Девіз уроку: Вчіться мислити сміливо!

  Сьогодні до нас на урок завітали гості. Я бажаю, щоб час проведений разом приніс кожному користь і позитивні емоції: гостям – дізнатися про такий цікавий навчальний предмет, як «Еврика», моїм учням як завжди зробити відкриття, дізнатися щось нове і цікаве, відчути радість успіху і радість пізнання, а собі відчути гордість за моїх учнів .

  1. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Вправа «Передбачення».

  Тема нашого уроку: Розв’язування задач на зважування і винахідницьких задач. І виходячи з теми і власного досвіду проведення аналогічних уроків ви певно розумієте чим ми на цьому уроці будемо займатися. Тому ми змоделюємо завдання в цікавий спосіб, я пропоную вам зіграти в передбачення і дізнатися про те, що може статися з вами сьогодні на уроці.  Зараз мої помічники підійдуть до кожного з вас з таким чарівними скриньками, у яких багато передбачень, а ви наосліп виберете для себе якесь одне і перевірите, чи справдиться воно сьогодні, чи ні. (Додаток 1, 2).

Для гостей ми теж приготували передбачення, які допоможуть вам вмотивувати себе не стільки на урок, а вцілому на майбутнє.

  Хто хоче озвучити своє передбачення і висловити припущення чи може воно справдитися, чи це неможливо?

Підніміть руку, хто отримав передбачення, в якому йдеться про те, що ви вирушите у  подорож.

Я вас вітаю, адже воно починає збуватися саме зараз, адже сьогодні ми з вами вирушимо в мандрівку країнами Європи. А куди саме, спробуйте відгадати за допомогою логічних підказок.

  1. Гра «Вгадай країну».

Хто відгадає з першої підказки, отримає 3 бали, хто відгадає з другої-2, з третьої – 1 бал.

  1. Фунт (одиниця вимірювання маси).
  2. Королева Єлизавета.
  3. Прапор Англії.
  1. Міні-тест на кмітливість

   Першу країну вгадано. Тепер спробуємо дізнатися назву іншої. Для цього виконайте міні- тест на кмітливість. (Тест складається з 6-ти завдань, у яких потрібно обрати правильну відповідь, а з обраних букв утворюється слово «Швеція»).Додаток 3.

Перевірка і оцінювання в парах.

За цю роботу ви отримали від 1 до 6 балів. Протягом уроку, виконуючи завдання, ви можете збільшити свою оцінку, отримуючи сувеніри під час подорожі.

Отже, наш шлях пролягає з України до Англії або Великої Британії, під час подорожі ми зробимо зупинку у Швеці. Тож давайте прокладемо на карті маршрут подорожі Україна – Швеція – Великобританія – Україна.

  1. Робота з картою

Діти прокладають маршрут на картах в зошиті «Еврика» (частина 6, с.12), один учень на карті коло дошки. Діти називають столиці країн і прикріплюють національні прапори.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Тепер, коли ми спланували маршрут подорожі, мої помічники допоможуть роздати кожному туристу «Програму екскурсійного туру». Пропоную з нею ознайомимося. На першій сторінці є план подорожі, на другій – цікавинка в дорогу на той випадок, якщо ви впораєтеся з основним завданням раніше за інших і матимете вільний час.

  1. Стародавні одиниці вимірювання маси Англії  та України.

   Перший пункт нашої програми є одночасно і першим завданням уроку 3 в зошиті.  Ознайомтеся з  інформацією про стародавні одиниці вимірювання маси. Тим більше, що перша підказка про Англію стосувалася саме цього питання.

Завдання 1. С. 9

Перегляд презентації. Уставити пропущене число, щоб утворилася нерівність.

  1. Відвідування замків Швеції.

 Отже, взявши потрібні знання, ми можемо вирушати в дорогу. І я запрошую вас відвідати замки Швеції.

  Швеція за часів вікінгів і в епоху середньовіччя була однією з найвойовничіших держав, а тому на її території знаходиться понад 400 замків і фортець. Всі вони в ідеальному стані, адже шведи дуже дбають про свою культурну спадщину. Більшість замків знаходиться в приватній власності, в них розміщені готелі, музеї, але держава пильно слідкує, щоб власники зберігали історичні особливості і дизайн замків і фортець. Найвідомішими серед архітектурних пам’яток є замок Еребру, замок Кальмар, … В замку Дроттнінгхольм проживає і сьогодні королева Швеції Сильвія і королівська родина.

А я хочу звернути вашу увагу на один цікавий експонат із замку. Це захисні обладунки лицаря.  Розв’яжемо задачу про нього. 

Розв’язування задачі. Складання подвійної нерівності.

  1. Зустріч з Астрід Ліндгрен і Карлсоном, що живе на даху.

А ми продовжуємо нашу екскурсію вулицями Стокгольму. Архітектура мальовничих вулиць наче переносить нас на сторінки всесвітньовідомого твору шведської письменниці Астрід Ліндгрен. Саме на даху одного з цих будиночків і живе витівник Карлсон. А ось і він пропонує нам розв’язати задачу на зважування.

Але спочатку  пригадаймо, як розв’язати задачу на зважування.

Робота з правилом на с. 9. Читання способом стеження. Читання прискорюючи темп.  Відтворювання з пам’яті в парах.

Розвязування задачі 2, с 9. Практичним шляхом за допомогою терезів.

  1.  Закріплення і застосування знань умінь і навичок. Задачі на зважування.
  1. Задачі  на зважування. (Задачі 3, 4 с. 10).

Задача 3 – коментовано на дошці.

Задача 4 –самостійно. (Оцінювання «сувенірами». За правильне розв’язання діти отримують картку з зображенням прапора Швеції, вона додає до оцінки 2 бали).

  1. Задача задача, що розв’язується правилом добутку.

  А ми продовжуємо нашу екскурсію Стокгольмом. Столиця Швеції славиться своїми парками і музеями. Наприклад, парк казок Астрід  Ліндгрен, музей корабель Васа – це найстарший вітрильний корабель, якому майже 400 років.

Всього у Стокгольмі 8 чудових парків і 6 всесвітньовідомих музеїв, які обов’язково слід відвідати. За один день можна встигнути відвідати 1 парк і 1 музей. Скільки існує  варіантів планування екскурсійного  дня в Стокгольмі.

Яким методом або правилом можна розв’язати цю задачу?

  1. Задача, що розв’язується методом графів. (Задача 4, с 10)

   А зараз ми зазирнемо до шведської школи. В ній вчяться 4 українських хлочики: Микола, Василько, Петрик і Сашко. Якими іменами їх називатимуть в Швеції або Англії?

Микола - Nick

Петрик -Peter

Сашко - Alex

Василь – Besil

Розв’яжемо про них задачу 4 на с. 10. Прочитайте умову.

Яким методом будемо розв’язувати цю задачу? (Методом графів).

Що таке граф?

  1. Фізкультхвилинка. «Лише  у нас на Україні».

Якою б цікавою не була подорож, та ми завжди згадуємо Батьківщину, а під час мандрівки так і кортить розказати всім про нашу Україну. Кожна країна прекрасна по-своєму, але для нас наймиліша наша. Давайте відпочинемо і заспіваємо пісню «Лише у нас на Україні»

  1. Повторення вивченого про логіку. (Завдання 6, с. 11)

   Наша мандрівка Швецією завершилася, і нам час вирушати до Англії. А щоб в дорозі провести час з користю, пригадаймо, що таке логіка.

  1. Формування творчих та винахідницьких умінь і навичок.
  1. Візитна картка Великої Британії.

Перегляньте відеофрагмент про Велику Британію і назвіть поняття побачені  в ній. Назвіть загальні поняття, одиничні. Названі вами поняття є конкретні чи абстрактні?

  1. В гостях у Алана Мілна.

Всім з дитинства відома книга про пригоди ведмеика Вінні-Пуха, а її автор – відомий англійський письменник Алан Мілн, завітаймо до нього в гості.

Визначте обсяг поняття «Вінні-Пух».

  1. Пригода з Вінні-Пухом.

Пропоную  розв’язати винахідницьку задачу про Вінні-Пуха. (Задача 7, с 11)

Колективне визначення суперечності .

Обговорення ідеального кінцевого результату в гупах.

Визначення ідеального кінцевого результату «Коло ідей».

  1. Підсумки навчальної діяльності.
  • Наша подорож завершується. І нам залишилося підвести підсумки уроку. У вашій програмці є сторінка відгуків. Мені цікаво дізнатися вашу думку і враження від уроку. Дайте відповіді на питання, або продовжіть  речення:

Що нового і корисного ти дізнався(дізналась)?

Якими цікавинками ти поділишся сьогодні з батьками ?

Найбільше мені сподобалося…

Я б хотіла (хотів) …

  • А тепер підніміть руку, чиї передбачення на урок справдилися, а чиї ні.

Оцінювання роботи на уроці: оцінка складається з 1-6 балів, отриманих за тест, 1,2 балів, отриманих за розв’язування задач, 1-3 балів за додаткове завдання у «програмках», 1 бала за роботу у групі над винахідницькою задачею.

Додаток 1. Передбачення для дітей.

 

 

Сьогодні ти вразиш нас своїм розумом.

 

 

 

 

На уроці ти проявиш свої найкращі якості й здібності

 

 

 

 

Твоя робота на уроці принесе тобі задоволення.

 

 

 

 

Сьогодні на тебе чекає сюрприз.

 

 

 

Не гай жодної секунди і все встигнеш.

 

 

 

На тебе чекають винаходи й відкриття.

 

 

 

 

 

На тебе чекає цікава подорож.

 

 

 

Урок «Еврики» буде цікавим, ти дізнаєшся щось нове і корисне.

 

 

 

 

 

Наполегливість і уважність – твої помічники на уроці.

 

 

 

 

Пакуй валізи – пора вирушати у мандрівку.

 

 

 

 

 

 

Ти вирушиш у мандрівку.

 

 

 

За роботу на уроці отримаєш винагороду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2. Передбачення для гостей.

 

Ви отримуєте від життя лише те, що наважуєтеся попросити. Не бійтеся підвищувати планку.

                  Опра Уїнфрі

 

 

 

Той, хто не досить сміливий, щоб ризикувати,  нічого і не доб’ється у житті.

               Мохаммед Алі

 

 

 

У 20 років у вас обличчя, яке дала вам природа; в 30 років у вас обличчя, яке виліпило вам життя; а в 50 у вас обличчя, якого ви заслуговуєте.

                  Коко Шанель

 

 

Тільки нещасні вірять у владу долі. Щасливі світу цього приписують самим собі всі успіхи, яких вони досягають.

             Джонатан Свіфт

 

 

 

 У моєму словнику немає слова “неможливо.

       Наполеон Бонапарт

 

 

 

Недостатньо тільки отримати знання; їх треба застосувати. Недостатньо тільки бажати; треба діяти.

 Йоганн Вольфганг фон Гете

 

 

 

Є тільки один спосіб уникнути критики: нічого не робіть, нічого не говоріть і будьте ніким.    

                     Аристотель

 

 

Коли одні двері щастя закриваються, відкриваються інші, але ми часто не помічаємо їх, втупившись поглядом у зачинені двері.

              Гелен Келлер

 

 

 

Якщо немає вітру, беріться за весла.

 

      Латинська приказка

 

 

 

Невдача – це просто можливість почати знову, але вже більш мудро.

                  Генрі Форд

 

 

 

 

Я цього хочу, значить це буде.

             

               Генрі Форд

 

 

 

Ми самі повинні стати тими змінами, які хочемо побачити в житті.
          Махатма Ганді

 

 

 

 

Людям, які чекають від життя багато, життя багато і дає.

 

Немає недосяжних цілей — є високий коефіцієнт ліні, недолік кмітливості і запас відмовок.

 

 

Життя надто коротке, щоб витрачати його на дієти, жадібних чоловіків і поганий настрій.

                         

       Фаїна Георгіївна Раневська

 

Пам'ятайте, що щастя не залежить від того, хто ви і що ви маєте; воно залежить виключно від того, що ви думаєте.

            Д. Карнегі

 

“Приносити користь світу – це єдиний спосіб стати щасливим.”, – Ганс Крістіан Андерсен

 

 

 

Будь собою, інші ролі зайняті. – Оскар Уайльд

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
1572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку