План – конспект
уроку фізичної культури для учнів 10 класу
Дата проведення: 06.12. 2019 року
Модуль програми: волейбол
Тема: Загальна фізична підготовка з елементами волейболу
Тип: повторення і вдосконалення рухових навичок
Метод: тренування
Завдання:
навчальні:
оздоровчі:
виховні:
поширення волейболу серед учнів.
Міжпредметні зв’язки: народознавство
Час: 45 хв.
Місце проведення: спортивна зала
Матеріально – технічне забезпечення:
П л а н у р о к у
І. Підготовча частина – 16 хв.-18 хв.
ІІ. Основна частина – 24-26 хв.
ІІІ. Заключна частина – 3 хв.
Х і д у р о к у
№ п/п |
Частина уроку |
Зміст основного навчального матеріалу |
Час (дозування) |
Організаційно - методичні вказівки |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
І |
Підготовча |
|
16-18хв. |
|
|
1 |
Організація учнів до уроку |
|
|
||
2 |
Шикування дітей в одну шеренгу, рапорт фізорга, привітання, перевірка присутніх та наявності спортивного одягу |
1' 30" |
Слідкую за дисципліною у строю |
||
|
|||||
3 |
Оголошення мети уроку,повторення правил безпеки під час заняття. Вимірювання ЧСС. Розподіл учнів по медичних групах Гра «Мікрофон» на тему «Здоров’я – це…»
Мотивація на урок: картки «Знаю!Вмію!Хочу!Буду!» |
30"
|
Навчальних, виховних, оздоровчих. Учні спец., підг.груп ,дівчата виконують вправи з меншим навантаженням |
||
4 |
Повторення організуючих вправ на місці: - ходьба; - повороти "Ліворуч", "Праворуч", "Кругом" - різні види ходьби (на носках,на п’ятах, на зовнішній,внутрішній стороні стопи, у повному присиді) |
1' 30"
1’30’’ |
Звертаю увагу на одночасне та правильне виконання. Виправляю помилки
Слідкую за поставою
|
||
5 |
Повільний біг . (звичайний біг, приставними кроками праве, ліве плече вперед,з високим підніманням коліна,з виносом прямих ніг вперед) Стрибкові вправи (по «драбині», Ходьба звичайна |
2 кола
2 кола
1 коло |
Спостерігаю за дотриманням правил техніки безпеки і дисципліни та правильністю дихання |
||
Диференційований підхід до учнів |
|||||
6 |
Рухлива гра «Молекула» для розвитку спритності і уваги |
1' 30" |
Учні за командою об’єднуються по кольору волосся,по першій букві призвіща, ім’я, по кольору футболки(пересуваються приставними кроками) Звертаю увагу на правильність виконання і дисципліну. |
||
Вимірювання ЧСС,
|
10сек. |
Глибокий вдих,видох на стрічку (до горизонтального положенні стрічки) |
|||
Вправи на відновлення дихання.
Дихальні вправи |
30’’
5-8 р. |
||||
|
|
||||
7 |
ЗРВ на місці з прапорцями
1)в.п.- руки з прапорцями унизу, ноги на ширині плечей, Кругові оберти руками 2) в. п. о.с. 1. підняти праву руку з прапорцем угору,ліву опустити руку донизу. Ривки руками поперемінно. 3) в.п. прапорці тримати прямими руками перед собою, 1. повороти тулуба праворуч, 2. в.п., 3. повороти тулуба ліворуч, 4. в.п.
4)в.п. о.с. руки з прапорцями перед грудьми, 1- руки з прапорцями підняти догори, 2. руки за голову, 3. руки догори, 4. руки тримати перед грудьми 5) в.п.о.с. прапорці на підлозі, 10 стрибків через прапорці вперед, 10 стрибків через прапорці назад.
6) в.п. о.с.руки з прапорцями внизу, 1.нахил тулуба вперед, прапорці покласти на підлогу, 2.в.п., 3.нахил вперед, прапорці взяти у руки, 4.в.п.
7)в.п. о.с., 1.присісти, руки вперед, 2.в.п.
8)в.п.о.с., 1.піднімання правої ноги вперед (хлопок під ногою), 2.в.п., 3.піднімання лівої ноги(хлопок під ногою), 4.в.п. 9)Віджимання від підлоги 10)Стрибки з поворотом на 180 градусів. 11)Стрибки з підніманням рук через сторони. 12)Вправи на відновлення дихання.
13)Вправа для дихання |
3' 20"
15р.
15 р.
15 р.
15 р.
По 10 р.
10-15 р.
10-15 р.
По 10 р.
Д.8 р.
Хл.10р.
5-8 р.
10-15р.
5-6 р. |
Учні розподіляються в колони по два за командою: "Через центр майданчика направо (наліво) в колону по два - РУШ".
Слідкую за дисципліною, послідовністю, правильністю та якістю виконання |
||
Руки не згинати у ліктях
Слідкую за поставою. Руки тримати рівно, паралельно підлозі.
Спину тримати рівно,руки не опускати
Виконувати енергійно.
Повільно збільшувати амплітуду. Ноги разом.
Ноги не згинати у колінах.
П’яти не відривати від підлоги.
Ногу не згинати,тулуб тримати рівно.
Згинати руки до 90градусів в ліктях.
Виконувати оплески руками.
спостерігаю за диханням,поставою. На великій мотузці прив’язані стрічки,треба підійти та подути на стрічку до повного видоху. |
|||||
8 |
Повторення української народної рухливої гри "Люлька": |
2' |
МПЗ: народознавство |
||
- підготовка до гри; |
30" |
Для цієї гри потрібна мотузка довжиною 2-3 метри. |
|||
- нагадування правил гри; |
15" |
Учні стрибають до тих пір, доки не зроблять помилку. Той,хто допустився помилки,змінює граючого,який розкручує мотузку. Помилкою вважається не тільки невдалий стрибок, але й будь-який дотик до мотузки. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
8 |
- проведення гри; |
1'-2 |
Мотузкою не крутять, лише гойдають над підлогою на різній висоті – від 10 сантиметрів та вище. Хлопці та дівчата по одному розбігаються та перестрибують через мотузку,яка розгойдується різними способами (на двох ногах, на одній нозі, з поворотом під час стрибка). |
- підведення підсумків гри |
15" |
||||
ІІ |
Основна |
|
24-26' |
Шикування в колону по 2 |
|
1 |
Шикування учнів, розподіл їх на відділення |
30" |
|||
|
|||||
2 |
Пояснення завдань на кожній станції і порядку зміни місць занять |
30" |
Визначаю місце кожній станції, порядок і послідовність виконання вправ. |
||
3 |
Вдосконалення техніки передачі м’яча двома руками зверху - кидки м’яча двома руками без удару та з ударом об підлогу, - передача у стіну,в різних в.п.,на місці та після переміщення, - передача в парах, - передача в колонах з одним ведучим через сітку. |
8 хв. |
Учні міняються місцями за сигналом (свисток) та за годинниковою стрілкою. Слідкую за дотриманням правил т/б, дисципліною та якістю виконання вправ, виправляю помилки. Учні підготовчої медичної групи виконують вправи з меншим навантаженням та кількістю повторень. |
||
4 |
Закріпити техніку нижньої прямої подачі. - стійка без м’яча, - імітація подачі, - накид м’яча,замах, - виконання удару по м’ячу, - подача до сітки, - через сітку, - у задану зону |
8 хв. |
|
||
5 |
Двостороння гра
|
5-8 хв. |
Розподіляю учнів на дві команди (хлопці разом із дівчатами). Слідкую за дотриманням правил гри, технікою виконання елементів волейболу. |
ІІІ |
Заключна |
|
2 - 3' |
|
|
1 |
Шикування учнів |
15" |
В одну шеренгу. Підрахунок ЧСС |
||
2 |
Повільна ходьба та вправи на відновлення дихання. Вправи для очей. -широко відкрити очі, -подивитися до межі вгору, затримати погляд на 1 секунду, -перевести очі до межі вправо,зафіксувати це положення на секунду, - перевести очі до межі вліво,зафіксувати це положення на секунду, - очі до межі
Виступ учнів які звільнені за станом здоров’я (народна мудрість, прислів’я про здоров’я)
|
85" |
Звертаю увагу на правильність виконання |
||
3 |
Гра «Я себе оцінюю на….»
|
|
|
||
4 |
Підведення підсумків уроку |
15" |
Вказую на загальні недоліки, відмічаю найкращих учнів, оголошую оцінки з обґрунтуванням (кожному учневі) |
||
5 |
Домашнє завдання |
10" |
Виконання техніки підняття тулуба із положення лежачи. |
Вчитель фізичного виховання ________ /І. В.Чижаковська /
1