Урок "Загальна характеристика класу Птахи"

Про матеріал
Розробка уроку "Загальна характеристика класу Птахи".шаблон уроку в якому метою є: розглянути загальні ознаки класу Птахи, зовнішню будову його представників та покриви, пов’язати особливості будови з пристосуванням до польоту; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, висловлювати свою думку; удоско-налювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдан-ня; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Дата ___/____/____ Клас _________ Прізвище вчителя __________________________

 

Урок № 49

Загальна характеристика класу Птахи

Мета уроку: розглянути загальні ознаки класу Птахи, зовнішню будову його представників та покриви, пов’язати особливості будови з пристосуванням до польоту; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, висловлювати свою думку; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні називають загальні ознаки класу Птахи, риси відмінності будови птахів і плазунів; учні характеризують пристосування птахів до польоту в зовнішній будові; учні порівнюють організацію птахів і плазунів.

Обладнання: ______________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

«Загадковий диктант».

Вибрати правильні твердження, які стосуються особливостей будови і життєдіяльності плазунів. У разі правильного виконання завдання можна визначити науку, що досліджує тварин, яких ми сьогодні почнемо розглядати.

Р Жовток яйця плазунів «запасає» воду для зародка.

О Веретільниця належить до підряду Ящірки.

Л В Україні мешкає один вид крокодилів — гавіал.

Р Під час занурення у воду ніздрі і слухові отвори крокодила закриваються клапанами.

Н Плазуни мають трикамерне серце.

Д Крокодили відкладають яйця у воді.

І В Україні живе два види отруйних змій — звичайна і степова гадюки.

Т Черепахи не линяють.

И Ящірка прудка має здатність змінювати забарвлення тіла.

О Змії мають немиготливий погляд.

Л Крокодили мають чотирикамерне серце.

А Розвиток плазунів непрямий.

О Усі черепахи відкладають яйця на суходолі.

Г Плазуни — холоднокровні тварини.

С Плазуни не здатні до регенерації.

І Органом дотику плазунів є язик.

Я Змії можуть заковтувати тварин, які товстіші за них у 2–3 рази.

Відповідь:

О

Р

Н

І

Т

О

Л

О

Г

І

Я

 

Запитання до учнів:

— Які організми вивчає орнітологія? (Птахів.)

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. «Асоціативний кущ»

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «птахи». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображено на дошці.

Можливі варіанти відповідей учнів: літають, плавають, крила, пір’яний покрив, дзьоб, будують гнізда, відкладають яйця тощо.

Узагальнення результатів.

3.2. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети та завдань уроку.

  • 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Загальна характеристика класу Птахи. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорного конспекту.)

2. Особливості зовнішньої будови птахів. (Розповідь учителя, самостійна робота учнів з підручником, складання опорних схем.)

  • 5. Узагальнення і закріплення знань

Лабораторна робота № 13. Вивчення зовнішньої будови птахів та будови пір’я.

1. Інструктаж із техніки безпеки учнів, інструкція № _________.

2. Виконання лабораторної роботи (згідно з інструкційною карткою).

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Фронтальна бесіда

1. На які відділи поділяється тіло птахів?

2. Які органи розташовані на голові?

3. Якими повіками захищене око птахів?

4. З яких частин складається дзьоб?

5. Чим вкрите тіло птахів?

6. Що являють собою пера?

7. На які групи можна поділити контурні пера залежно від функцій, що вони виконують?

8. Що таке линяння?

9. Яку роль відіграє куприкова залоза?

  • 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти п’ять тестових завдань формату А.

1

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
18 квітня 2019
Переглядів
836
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку