Урок "Загальна характеристика найпростіших"

Про матеріал
Допомога вчителю при викладанні теми про загальну характеристику найпростіших
Перегляд файлу

Дата:

Тема: Загальна характеристика найпростіших. Клас Джгутикові.

Мета: вивчати особливості організації та процеси життєдіяльності одноклітинних тварин як цілісних організмів, показати їхнє місце в природі; розвивати знання про різноманітність тваринного світу, вміння аналізувати; виховувати цікавість до вивчення зоології.

І. Організація початку уроку.

ІІ. Актуалізація початку уроку

  1. З’єднайте стрілками: назва системи – органи – функції.

 

 

Система

 

Органи

 

Функції

1.Опорно-рухова

2.Кровоносна

3.Травна

4.Дихальна

5.Видільна

6.Статева

7.Нервова

А – серце й судини

Б – яєчники й сім’яники

В – Скелет і м’язи

Г – шлунок, кишечник

Д – нирки, сечовий міхур

Е – трахеї, зябра, легені

Є – головний і спинний мозок, нерви

1-надходження в організм

кисню, видалення вуглекислого газу

2-опора, захист внутрішніх органів, рух

3-видалення рідких продуктів обміну речовин

4-розмноження

5-транспорт речовин в організмі

6-перетравлювання їжі й усмоктування поживних речовин у кров

7-координація та регуляція діяльності організму

 

  1. Знайдіть правильно побудовані ланцюги живлення
  1. Миша    заєць   ящірка   коник-стрибунець
  2. Миша     змія   яструб
  3. Рослина    яструб    ящірка    миша
  4. Рослина       миша     змія    яструб
  1. Робота з малюнками за планом:

1.Назва тварини

2.Середовище існування

3.Пристосування для існування  в цьому середовищі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Триста років тому в м. Дельфт, що в Голандії, жив шліфувальник скла Антоні Левенгук. Крізь свої скельця він розглядав довколишній світ. Якось, узявши застояну воду з діжки, він побачив у уній організми, які рухалися. Левенгук неабияк здивувався й назвав їх крихітними звірятками. Пізніше вчені дали їм назву «найпростіші». Заслуга Левенгука перед наукою велика: по-перше, він відкрив тварин, яких не можна побачити неозброєним оком, а по-друге, він зробив мікроскоп знаряддям вивчення природи.

ІV. Вивчення нового матеріалу

План

1.Загальна характеристика найпростіших

2. Загальна характеристика джгутикових

3. Різноманітність джгутикових

1.-тіло складається лише з однієї клітини;

   -є повноцінним самостійним організмом;

  -виконує всі життєві функції;

  -дуже дрібні істоти;

  -переважно мешканці водної стихії (річки, болота, моря, калюжі, вологий грунт, краплі роси);

  -окрема група – паразитичні одноклітинні;

  -налічують приблизно 70 000 видів: евглена і хламідомонада – істоти, що поєднують у собі властивості рослин і тварин; амеба й інфузорія – типові одноклітинні тварини; плазмодії та лейшманії – тварини-паразити.

2. Середовище існування – вода

Будова клітини – оболонка, цитоплазма, ядро, скоротлива вакуоля, хлоропласт,включення, вічко, джгутик.

Способи пересування – джгутики

Живлення – гетеротрофне, автотрофне.

Дихання – кисень надходить крізь поверхню

Виділення – скоротлива вакуоля

Розмноження – поділ клітини

Здатність до подразливості – таксиси

Інцистування – циста

3.Робота з підручником (Самостійне читання з подальшим обговоренням)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1.Яка будова клітини евглени?

2.Чим живиться евглена?

3. Як і для чого в евглени утворюється циста?

4.Як розмножується евглена?

5. Яка будова вольвоксу?

6. Чим різняться рослинні і тваринні джгутикові?

7. Збудниками яких хвороб є тваринні джгутикові?

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати п.9, А – зобразити в зошиті будову евглени-зеленої, Б – заповнити в зошиті таблицю с.32.

VІІ. Підсумок уроку

docx
Додано
22 січня 2021
Переглядів
640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку