Урок "Загальні особливості клімату Африки"

Про матеріал
Технологія уроку: дидактична гра-подорож «Турпутівка» ,рольова гра "Знавці клімату". Підготовка до подорожі - відбір речей та одягу для подорожі. Надзвичайна ситуація -розселення інопланетян раси снарків.
Перегляд файлу

Географія 7 клас

 

Тема: Загальні особливості клімату Африки.

Автор:  Бочко М.І.СЗОШ № 12,  м. Хмельницький

 

Предмет: географія

Клас : 7

Тривалість уроку: 45хв.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: вивчення нового матеріалу

Технологія уроку: дидактична гра-подорож «Турпутівка»

Мета : формування самоосвітніх компетенцій - використання знань в нестандартних ситуаціях,творчих компетенцій  - через уміння моделювати , підбирати ідеальні умови для життя, комунікативних - через розвиток умінь працювати з навчальними науковими текстами,інформаційних, соціальних  -формування здібностей приймати рішення відповідно до мети .

Задачі: - пояснення розміщення кліматичних поясів на материку;

            - визначення  характерних рис кліматичних поясів;

            - формування вмінь аналізувати карти, пояснювати прояв кліматотвірних

              чинників      на території материка;

  • оцінювання  придатності клімату для життя людини.

 Обладнання : настінна карта «Африка. Клімат», атласи ,підручник, роздатковий дидактичний матеріал, мобільний телефон, мультимедійна  

Рекомендації до підготовки і проведення уроку: урок проводити в кабінеті, запропонувати охочим учням підготувати костюми і прийняти участь у міні виставі «Знавці клімату»

                                                       Хід уроку

 І.Організаційний момент:

Створення ситуації внутрішньої і зовнішньої готовності до уроку

Вчитель: «Змінюється все: часи, звичаї, навіть хід світил. Незмінним залишається одне - нескінченна допитливість людини » Бажаю успіху .

 

1І. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: в нас є можливість здійснити подорож до Африки. Для цього необхідно придбати путівку. Мій банк кожній групі туристів видасть в кредит діамант , який ви зможете обміняти на путівку, але цей діамант не простий, а з маленьким секретом. Я хочу впевнитись, що ви сплатоспроможні і мій банк не збанкрутує, і тому пропоную маленькі діамантики-питання. Вам необхідно після отримання діамантика швидко дати відповіді на питання.

Закінчіть речення:

  • Температура з підняттям вверх….. ( знижується);
  • Вітер- це …… ( горизонтальний рух повітря з області високого тиску в низьку)
  • Холодні течії температуру……. (зменшують)
  • Теплі течії температуру ………(збільшують)
  • Гори опади ………. (затримують)
  • Середня температура січня, липня показується способом ………(ізоліній)
  • Температура мінімальна і максимальна показується способом…….(значковим цифровим)
  • Вітер на карті показується за допомогою………..(ліній руху)
  • Тиск на карті показується……………(значковим буквеним)
  • Висота сонця впливає на ……..(температуру повітря)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель: ви добре попрацювали, хочу вірити, що великий діамант допоможе придбати вам  

                  путівку.

Завдання:  за допомогою підручника і  раніше отриманих знань, підготуйте відповіді на питання, що стосуються  особливостей клімату Африки.

  • Африку перетинає екватор, Північний, Південний тропіки, отже температура………(висока)
  • На Північному і Південному тропіку високий тиск, отже опадів……… ( мало)
  • В Південній півкулі територій з невеликою кількістю опадів менше ніж у північній, тому що:  

а)  менша протяжність з зх. на сх. на півдні), 

б)  ( близькість океану)

в)  (особливості рельєфу , наявність гір на зх. материка)

г)  (постійні вітри, пасати)

  • Північно-Східні пасати не приносять вологу,тому що…(дмуть з Євразії і несуть сухе повітря)
  • отже……. (дощі майже не випадають)
  • Південно- Східні пасати несуть вологу, тому що…( приходять з Індійського океану )
  • На західних схилах вулкана Камерун випадає 10000 мм опадів на рік, тому що ….( вологу приносять вітри з Атлантики)
  • На західному узбережжі Південної Африки, в районі Південного тропіку сформувалася пустеля Наміб, тому що ……. ( високий тиск і холодна течія).

Вчитель: я задоволена, що ви допомогли мені примножити діаманти мого банку, але збираючись у  турне необхідно добре підготуватися, щоб не зробити помилок, які зробив Вінні - Пух. Відомо, що краще вчитись на чужих помилках, ніж на своїх

 

Завдання: уважно слухаємо і намагаємось знайти помилки у розповіді Вінні-Пуха і його друзів.

 

Рольова гра «Знавці клімату»

 

Мудра сова: Ви знаєте, після того, як Вінні-Пух невдало політав за медом на повітряній кульці , він вирішив зайнятись географією. Варто йому замислитись над фразою «Здається, дощик починається», необхідно знати де знадобиться парасолька.

П’ятачок: Найкраще поїхати в Південну Африку, тиск там відповідний – на тропіках він високий і опадів надлишок, прикро, що парасолька у Вінні-Пуха зламалась.

Кролик: Я відомий городник-овочівник, і мені не байдуже буде дощ або не буде. Краще поїхати в Африку на екватор. Говорять, що там зливи щодня йдуть. Ось що значить низький тиск. Піде дощик і моя капуста та морква будуть рости.

Мудра сова: А мені дощик ні до чого – пір’я намокне і я буду чихати, краще залишусь у Карпатах та й парасольку придбаю.

Вінні-Пух: Хоч у мене і часто вітер в голові гуляє і я вагаюсь, але все ж таки впевнений, що постійний вітер – це пасат. Він приносить опади в пустелю Сахара.

Кролик: Вас послухати, то й не знаю, як бути з моїми грядками, переживаю, що залишусь без врожаю.

Вінні-Пух: Я точно знаю, що на горі Кіліманджаро випадає багато опадів, але тільки у вигляді снігу.

Мудра сова: Вас послухати, то можна і на Південному полюсі все вирощувати. Не розумію, звідки дощі на Кіліманджаро приходять, але десь я читала – там сніг лежить.

 Вінні-Пух і П’ятачок: (говорять разом) Ми там замерзнемо!!!

 Мудра сова: З вами не домовишся (учні називають помилки знавців клімату)

 

Вчитель: мені приємно повідомити, що путівки придбані. Тепер відправляємось відкривати 

 візу , проходити митницю та збирати речи. Виникає питання : Що необхідно взяти з речей ?

Пропоную ознайомитися з відео «Клімат Африки», яке надіслав нам відомий мандрівник капітан Врунгель, воно підкаже нам - як одягнутися.

 

ІV. Фізкульт –хвилинка:Уявіть що у вас у роті ручка ,спробуйте написати телеграму для мами : «Вилітаю в Африку . Цілую»

 

V. Первинний контроль сформованості знань і вмінь учнів

 

Завдання: Щоб оформити візу, необхідно пригадати:

  • пори року в Південній півкулі навпаки : липень – зимовий місяць, січень-літній;
  • використовуйте карти для роботи: Африка. Кліматична карта; Африка. Політична карта;
  • сю інформацію заносьте в таблицю;
  • айте пояснення на митниці, чому саме ці речі ви обрали для подорожі.

 

. Закріплення

 

Група туристів

Країна

Столиця

Наявність гір на узбережжі

Течії, що омивають береги

Температура

опади

мм

Речі необхідні для подорожі (вказати)

січень

липень

1

Камерун

5º пн. ш.

10º сх. д.

 

 

 

 

 

 

1

2

3

 

2

Сомалі

5º пн.ш.

10º сх. д.

 

 

 

 

 

 

1

2

3

 

3

Намбія

23º 30’ пд. ш.

15 сх. д.

 

 

 

 

 

 

1

2

3

 

 

Дзвенить мобільний телефон. Вчитель знімає трубку « Вибачте в мене урок ! (пауза З Організації Об’єднаних Націй ? Екологічна катастрофа у інопланетян раси снарків? А мову нашу вони розуміють? Тоді надішліть умови проживання снарків факсом. Діти, на Планеті Снарків  катастрофа, просять допомоги!»

Об’єднайте учнів у групи та роздайте «факс»

Завдання: розробити пропозиції для розселення інопланетян раси снарків на материку Африка. Вони можуть жити при наступних умовах :

  • Температура не нижче -10 градусів;
  • Кількість опадів не менше 500 мм і не більше 1000 мм.
  • Абсолютна висота форм рельєфу не вище 700-900 м.
  • Бажано, щоб поряд була водойма.

              - Інформацію подати графічно .

Роздруківка факсу

 

Пункт

cх. д, 36ºпн.ш.

 

 

 

 

0º д., 6º пн. ш

 

 

 

 

30º пд. ш., 30ºсх. д

 

 

 

 

32º сх. д., 0º ш.

 

 

 

 

20º пд. ш., 46º сх. д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок: ( територія придатна або непридатна для проживання снарків)

 

VII. Рефлексія

 

Прийом «Чомучка»

  • Чому в Африці виникла найбільша пустеля світу Сахара?
  • Чому пори року у Південній та Північній Африці не співпадають?
  • Чому в Африці відсутні холодні пояси?

 

Вірш про нас

Ми … (творчі і завзяті)

Ми вивчали  ….(клімат Африки)

Ми дізналися….

Ми мріємо….

 

VIII Домашнє завдання: опрацювати параграф. Ідеальне завдання учень вибирає за бажанням: Підготуйте рекламу професії кліматолога, складіть пам'ятку для мандрівника по пустелі Сахара, підготуйте репортаж з міста події «Хоч вірте , хоч перевірте»

 

IX. Підсумок уроку:

Аналіз ,оцінка успішності і досягнення мети уроку

 

C:\Users\БМИ\Documents\Downloads\IMG_0875.JPG

 

Жаркая Африка,фото з уроку

doc
Додано
18 березня 2020
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку