Географія 7 клас
Тема: Загальні особливості клімату Африки.
Автор: Бочко М.І.СЗОШ № 12, м. Хмельницький
Предмет: географія
Клас : 7
Тривалість уроку: 45хв.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: вивчення нового матеріалу
Технологія уроку: дидактична гра-подорож «Турпутівка»
Мета : формування самоосвітніх компетенцій - використання знань в нестандартних ситуаціях,творчих компетенцій - через уміння моделювати , підбирати ідеальні умови для життя, комунікативних - через розвиток умінь працювати з навчальними науковими текстами,інформаційних, соціальних -формування здібностей приймати рішення відповідно до мети .
Задачі: - пояснення розміщення кліматичних поясів на материку;
- визначення характерних рис кліматичних поясів;
- формування вмінь аналізувати карти, пояснювати прояв кліматотвірних
чинників на території материка;
Обладнання : настінна карта «Африка. Клімат», атласи ,підручник, роздатковий дидактичний матеріал, мобільний телефон, мультимедійна
Рекомендації до підготовки і проведення уроку: урок проводити в кабінеті, запропонувати охочим учням підготувати костюми і прийняти участь у міні виставі «Знавці клімату»
Хід уроку
І.Організаційний момент:
Створення ситуації внутрішньої і зовнішньої готовності до уроку
Вчитель: «Змінюється все: часи, звичаї, навіть хід світил. Незмінним залишається одне - нескінченна допитливість людини » Бажаю успіху .
1І. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: в нас є можливість здійснити подорож до Африки. Для цього необхідно придбати путівку. Мій банк кожній групі туристів видасть в кредит діамант , який ви зможете обміняти на путівку, але цей діамант не простий, а з маленьким секретом. Я хочу впевнитись, що ви сплатоспроможні і мій банк не збанкрутує, і тому пропоную маленькі діамантики-питання. Вам необхідно після отримання діамантика швидко дати відповіді на питання.
Закінчіть речення:
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Вчитель: ви добре попрацювали, хочу вірити, що великий діамант допоможе придбати вам
путівку.
Завдання: за допомогою підручника і раніше отриманих знань, підготуйте відповіді на питання, що стосуються особливостей клімату Африки.
а) менша протяжність з зх. на сх. на півдні),
б) ( близькість океану)
в) (особливості рельєфу , наявність гір на зх. материка)
г) (постійні вітри, пасати)
Вчитель: я задоволена, що ви допомогли мені примножити діаманти мого банку, але збираючись у турне необхідно добре підготуватися, щоб не зробити помилок, які зробив Вінні - Пух. Відомо, що краще вчитись на чужих помилках, ніж на своїх
Завдання: уважно слухаємо і намагаємось знайти помилки у розповіді Вінні-Пуха і його друзів.
Рольова гра «Знавці клімату»
Мудра сова: Ви знаєте, після того, як Вінні-Пух невдало політав за медом на повітряній кульці , він вирішив зайнятись географією. Варто йому замислитись над фразою «Здається, дощик починається», необхідно знати де знадобиться парасолька.
П’ятачок: Найкраще поїхати в Південну Африку, тиск там відповідний – на тропіках він високий і опадів надлишок, прикро, що парасолька у Вінні-Пуха зламалась.
Кролик: Я відомий городник-овочівник, і мені не байдуже буде дощ або не буде. Краще поїхати в Африку на екватор. Говорять, що там зливи щодня йдуть. Ось що значить низький тиск. Піде дощик і моя капуста та морква будуть рости.
Мудра сова: А мені дощик ні до чого – пір’я намокне і я буду чихати, краще залишусь у Карпатах та й парасольку придбаю.
Вінні-Пух: Хоч у мене і часто вітер в голові гуляє і я вагаюсь, але все ж таки впевнений, що постійний вітер – це пасат. Він приносить опади в пустелю Сахара.
Кролик: Вас послухати, то й не знаю, як бути з моїми грядками, переживаю, що залишусь без врожаю.
Вінні-Пух: Я точно знаю, що на горі Кіліманджаро випадає багато опадів, але тільки у вигляді снігу.
Мудра сова: Вас послухати, то можна і на Південному полюсі все вирощувати. Не розумію, звідки дощі на Кіліманджаро приходять, але десь я читала – там сніг лежить.
Вінні-Пух і П’ятачок: (говорять разом) Ми там замерзнемо!!!
Мудра сова: З вами не домовишся (учні називають помилки знавців клімату)
Вчитель: мені приємно повідомити, що путівки придбані. Тепер відправляємось відкривати
візу , проходити митницю та збирати речи. Виникає питання : Що необхідно взяти з речей ?
Пропоную ознайомитися з відео «Клімат Африки», яке надіслав нам відомий мандрівник капітан Врунгель, воно підкаже нам - як одягнутися.
ІV. Фізкульт –хвилинка:Уявіть що у вас у роті ручка ,спробуйте написати телеграму для мами : «Вилітаю в Африку . Цілую»
V. Первинний контроль сформованості знань і вмінь учнів
Завдання: Щоб оформити візу, необхідно пригадати:
VІ. Закріплення
Група туристів |
Країна |
Столиця |
Наявність гір на узбережжі |
Течії, що омивають береги |
Температура |
опади мм |
Речі необхідні для подорожі (вказати) |
|
січень |
липень |
|||||||
1 |
Камерун 5º пн. ш. 10º сх. д. |
|
|
|
|
|
|
1 2 3
|
2 |
Сомалі 5º пн.ш. 10º сх. д. |
|
|
|
|
|
|
1 2 3
|
3 |
Намбія 23º 30’ пд. ш. 15 сх. д. |
|
|
|
|
|
|
1 2 3
|
Дзвенить мобільний телефон. Вчитель знімає трубку « Вибачте в мене урок ! (пауза З Організації Об’єднаних Націй ? Екологічна катастрофа у інопланетян раси снарків? А мову нашу вони розуміють? Тоді надішліть умови проживання снарків факсом. Діти, на Планеті Снарків катастрофа, просять допомоги!»
Об’єднайте учнів у групи та роздайте «факс»
Завдання: розробити пропозиції для розселення інопланетян раси снарків на материку Африка. Вони можуть жити при наступних умовах :
- Інформацію подати графічно .
Роздруківка факсу
Пункт |
|
|
|
|
3ºcх. д, 36ºпн.ш. |
|
|
|
|
0º д., 6º пн. ш |
|
|
|
|
30º пд. ш., 30ºсх. д |
|
|
|
|
32º сх. д., 0º ш. |
|
|
|
|
20º пд. ш., 46º сх. д. |
|
|
|
|
Висновок: ( територія придатна або непридатна для проживання снарків)
VII. Рефлексія
Прийом «Чомучка»
Вірш про нас
Ми … (творчі і завзяті)
Ми вивчали ….(клімат Африки)
Ми дізналися….
Ми мріємо….
VIII Домашнє завдання: опрацювати параграф. Ідеальне завдання учень вибирає за бажанням: Підготуйте рекламу професії кліматолога, складіть пам'ятку для мандрівника по пустелі Сахара, підготуйте репортаж з міста події «Хоч вірте , хоч перевірте»
IX. Підсумок уроку:
Аналіз ,оцінка успішності і досягнення мети уроку
Жаркая Африка,фото з уроку