Матеріал дає можливість через розвиток комунікативних та творчих умінь та навичок систематизувати та узагальнити знання учнів про прочитані художні твори ( узагальнений образ щастя в оповіданні Олекси Стороженка «Скарб» ,істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя у творі «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)», глибоке духовне наповнення людини у віршах Ліни Костенко «Чайка на крижині», « Крила», добро і зло в сучасному світі і в людині в повісті-притчі Бориса Харчука «Планетник») з метою кращої підготовки до написання твору; розвивати навички роботи в групах, формувати гуманістичний світогляд, національну свідомість, читацьку культуру.
Урок – захист
творчого проекту за темою
«Ти знаєш, що ти людина?» (за творами українських письменників про людську духовність)»
(Українська література. 7 клас)
Етапи роботи над проектом
Термін роботи над проектом: 3 тижні
Вступ, початок роботи над проектом:
- вибір теми проекту;
- формування тематичного та ключових питань, навчальної мети;
- розробка та встановлення основних параметрів та обмежень, критеріїв оцінювання робіт.
Планування проекту:
- ознайомлення учнів з загальною темою та основною проблемою;
- формування груп;
- визначення основних напрямків виконання проекту;
- визначення критеріїв оцінювання проектної діяльності учнів.
Реалізація проекту:
- складання в групах плану роботи над проектом;
- вибір засобів роботи над проектом;
- розподіл обов’язків між учасниками груп;
- опрацювання списку інформаційних ресурсів Інтернет, які можуть бути використані під час роботи над реалізацією проекту;
- самостійна пошукова робота учнів;
- аналіз і обробка інформації.
Підсумки виконання проекту:
- оформлення результатів досліджень;
- підготовка до презентації.
Заключний етап роботи над проектом (здійснюється безпосередньо на уроці):
- презентація отриманих результатів;
- аналіз обробки виконаної роботи;
- тестування;
-оцінювання;
- висновки.
Тема. Урок – захист творчого проекту за темою « Ти знаєш, що ти людина?» (за творами українських письменників про людську духовність)».
Мета: через розвиток комунікативних та творчих умінь та навичок систематизувати та узагальнити знання учнів про прочитані художні твори ( узагальнений образ щастя в оповіданні Олекси Стороженка «Скарб» ,
істинні та фальшиві цінності на дорозі до щастя у творі «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)», глибоке духовне наповнення людини у віршах Ліни Костенко «Чайка на крижині», « Крила», добро і зло в сучасному світі і в людині в повісті-притчі Бориса Харчука «Планетник») з метою кращої підготовки до написання твору; розвивати навички роботи в групах, формувати гуманістичний світогляд, національну свідомість, читацьку культуру.
Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення за технологією «Intel® Навчання для майбутнього»
Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, смартфони, планшети, підручники, фотоапарат, відеокамера, картки для рефлексії.
Час: підготовчий етап (збір та опрацювання інформації) – 3 тижні; узагальнення вивченого та презентація учнівських робіт – урок.
Інновація: створення підсумкової карти уроку за допомогою проектної технології «Intel® Навчання для майбутнього».
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Оголошення теми, мети, мотивація навчальної діяльності.
Вступне слово вчителя про роботу, яка була здійснена під час підготовки проекту та прогнозовані результати від його реалізації. Перегляд учительської презентації. Учитель звертає особливу увагу на ключове питання проекту «Складові наповнення людської душі, що роблять людину людиною».
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Створення асоціативного куща.
Впишіть у кола по 2-3 слова, які викликають у вашій уяві якісь думки, спогади, пов’язані з темою на основі прочитаних художніх творів (оповідання Олекси Стороженка «Скарб» , казка Богдана Лепкого «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих, диптих Ліни Костенко «Чайка на крижині», « Крила», повість-притча Бориса Харчука «Планетник»).
ІV. Презентація роботи груп.
Група «Модератори ідей».
Узагальнення та систематизація набутих знань за оповіданням Олекси Стороженка «Скарб»
Тематичне питання. Осмислення цінності людського життя, його наповненості й сенсу.
Група презентує свою роботу у вигляді презентації.
Прогнозовані результати роботи групи:
дарувати тепло душі іншим;
мати ціль, заради якої живеш;
праця , як задоволення матеріальних і духовних портреб.
Група «Пошуковці».
Узагальнення та систематизація набутих знань за казкою Богдана Лепкого «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)».
Тематичне питання. Уміння розуміти істинну вартість життєвих цінностей.
Група презентує свою роботу у вигляді публікації (плакат).
Прогнозовані результати роботи групи:
Група «Реалізатори ідей»
Тематичне питання. Духовне багатство людини.
Група презентує свою роботу у вигляді відеоролика «Крилатість людини» Прогнозовані результати роботи групи:
Група «Аматори»
Тематичне питання. Спонукання до творення й примноження краси й добра.
Група презентує свою роботу у вигляді театралізованого дійства та створення веб-сайту.
Прогнозовані результати роботи групи:
V. Тестування та оцінювання.
Заповнення аркушів оцінювання .
VІ.Рефлексія.
Заповнення підсумкової карти уроку.
Твори українських письменників, що ставлять проблеми людської духовності. |
Складові духовності людини. |
До яких наслідків призводить бездуховність людини? |
|
|
|
Домашнє завдання. Опрацювавши підсумкову карту уроку, скласти план творчої роботи.