Конспект уроку містить матеріал, який допоможе учителеві ознайомити учнів з основними способами зупинки кровотеч,місцями притиснення артерій,підручними та табельними засобами зупинки кровотеч; Сприятиме розвивитку в учнів практичних вмінь та навичок накладання джгута Есмарка,резинового та закрутки,тиснучих асептичних пов'язок;
Тема: Способи зупинки зовнішньої, артеріальної, венозної і капілярної кровотеч. Місця затискання артерій. Порядок застосування джгута для зупинки крові.
Мета: - ознайомити учнів з основними способами зупинки кровотеч,місцями притиснення артерій,підручними та табельними засобами зупинки кровотеч;
-розвивати практичні вміння та навички накладання джгута Есмарка,резинового та закрутки,тиснучих асептичних повязок;
- виховувати в учнів розуміння своєї відповідальності за здоров’я та життя потерпілого
та почуття взаємодопомоги.
Обладнання: конспект, дидактичний матеріал, бинти, жгут, шини,мультимедійні матеріали
Хід уроку
Прийом «Подаруй усмішку»
Прийом «Практична теорія»
Учні проводять один на одному асептичну та антисептичну обробку ран з коментуванням своїх дій.
Страх крові. Вважається, що жінки в середньому бояться крові значно менше, ніж чоловіки. від групи крові може залежати і характер людини. Так, володарям першої групи крові властиве прагнення до лідерства, амбітність, ентузіазм. В той же час вони можуть виявитися зарозумілими, самозакоханими і егоїстичними. Для другої групи крові характерні: акуратність, схильність до порядку і систематизації, терпіння. Оборотною стороною цих якостей може стати зайва упертість і скритність. Третя група - оригінали, творці й індивідуалісти. З соціумом у них недуже, зате вони цінують незалежність, свою і чужу. Недолік - підвищена емоційність, невміння контролювати власні емоції. Четверта група: організатори, дипломати, все розуміють, тактовні, чесні, чуйні аж до повної самовідданості. У мінус йде те, що їм важко дається ухвалення рішень, а також для них властиві часті внутрішні конфлікти, що знижують самооцінку. Кров рухається по людському організму з різною швидкістю. Найшвидше вона тече по артеріях - її швидкість відповідає швидкості пішохода на прогулянці - 1,8 км на годину (500 мм/сек). По венах кров рухається повільніше: приблизно півкілометра в годину (150 мм/сек). Тому наша тема сьогодні звучить таким чином…
Прийом «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці
Що знаємо? |
Про що хочемо дізнатися? |
Про що дізналися? |
Прийом «Відгадай за малюнком»
Вчитель показує зображення одного із видів кровотеч ,учні відгадують іохарактеризовують її.
Прийом «Відеоперегляд»
Дивляться фрагменти зупинки артеріальної,венозної,капілярної кровотеч.
Прийом «Практична теорія»
Учні самостійно відтворють способи зупинки кровотеч накладанням джгута,тиснучої повязки.
Прийом «Відеоперегляд »
Вчитель: Крім вже вам відомих способів накладання дгута та повязок,кровотечу можна зупинити тимчасово і немаючи при цьому ніяких засобів,а саме пальцевим притисненням. Дивіться на екран.
Прийом «Практична теорія»
Учні самостійно відшукують на собі чи товаришеві точки перетискання артерій.
Прийом «Взаємоопитування»
Учні задають один одному запитання із теми уроку.
V. Підсумок заняття
- Що вам найбільше запам’яталося на уроці?
- Що вам сподобалося, а що – ні?
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Де ви можете застосувати отримані на уроці знання?
VІІ. Домашнє завдання
Конспект , мати на урок один на двох бинт.