Урок. "Закон збереження маси речовини"

Про матеріал
На уроці учні знайомляться із законом збереження маси речовини й дослідами, що його підтверджують. Розкривається суть хімічної реакції; формулюється уявлення про работи А. Лавуазье та М Ломоносова в цій галузі.
Перегляд файлу

               Тема уроку: «Закон збереження маси речовини»

Цілі:  ознайомити із законом збереження маси речовини й дослідами, що його підтверджують; розкрити суть хімічної реакції; сформувати уявлення про работи А. Лавуазье та М Ломоносова в цій галузі; пояснити значення цього закону в хімії, продовжувати розвивати вміння робити висновки на основі виконаного експерименту.

Тип уроку:  вивчення нового матеріалу

Матеріали та обладнання: реактиви, терези, наважки, двоколінні пробірки

                                              Хід уроку

I Актуалізація опорних знан.

  1. Індивідуальна робота за картками
  2. Гра «Хрестики – нулеки»
  3. Заповнення таблиці
  4. Хімічний диктант:

а) Записати формули речовин, якщо молекула складається:

- з двох атомів Гідрогену та одного атома Оксигену;

- одного атома Купруму та одного атома Оксигену;

- двох  атомів Алюмінію та трьох атомів Оксигену;

- одного атома Нітрогену та трьох атомів Гідрогену

б) укажіть кількість атомів та молекул;

в) визначте валентність

 

I I Мотивація( тема, цілі)

 

Ознайомлення учнів з основними цілями:

  1. Закон збереження маси речовини
  2. Сутність хімічної реакції
  3. Значення закону в хімії

 

I I I Сприйняття

 

  1. Дослід з мідною пластинкою

а) Мідну пластинку прожарили. Які зміни відбуваються?

б) Мідну пластинку занурили в розчин хлоридної кислоти.( Розчин набуває зеленкувато-блакитного коліру )

в) В одержаний розчин занурили залізні цвяхи

Cu          CuO               CuCl2                Cu

 

Висновок:  суть хімічної реакції полягає в перегрупуванні атомів

 

  1. Історія відкриття закона збереження маси речовини

а) основні роботи Р. Бойля

б) праці М. Ломоносова

в) поширення закону збереження маси речовини завдяки роботам А.Лавуазье

 

  1. Сучасне формулювання закону збереження маси речовини
  2. Експериментальне доведення закону:

Барій хлорид та Натрій сульфат поміщаємо у двоколінну пробірку, внаслідок змішуваємо і одержуємо осад.

● Що свідчить про те, що реакція відбулася?

● Чи змінилася маса речовин після реакції?

5. Значення закону

а) Подальший розвиток хімії як науки;

б) Спираючись на цей закон , можна складати хімічні рівняння та проводити розрахунки

в) Виконувати практично важливі обчислення:

Магній  +  Кисень   == Магній оксид

90 г                 60г        =        150г

40 г                   ? г       =    160г

                      120г

IV  Систематизація

 

  1. Що відбувається з речовинами під час перебігу хімічних реакцій?
  2. Як формулюється закон збереження маси речовини?
  3. Коли та хто його відкрив?

 

 

V Домашнє завдання

  1. Опрацювати параграф підручника
  2. Підготувати доповіді:

 «Життя та діяльність вчених: Р. Бойля, М. Ломоносова, А. Лавуазьє»

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
28 липня 2019
Переглядів
687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку