Математика 2 клас
автор Катюха Анна
Тема: Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. 2 клас
Мета: Закріпити вміння додавати і вінімати двоцифрові числа з переходом через десяток у процесі розвязування прикладів і задач; вправляти у знаходженні числових значень буквених виразів; розвивати кмітливість, уважність, логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: Малюнок корабля, квитки, рибки, пальми, круги.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
II. Контроль, корекція і закріплення знань.
Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми вирушаємо в подорож просторами Математичного океану.
- Якщо ви правильно і швидко виконаєте запропоновані завдання, ми побуваємо у різних портах і повернемось додому, але спочатку давайте запишемо сьогоднішнє число і класну роботу.
- На нашому кораблі «Математика» є каюти 1-го і 2-го класу. Хто в якій каюті подорожуватиме - ви дізнаєтесь, розвязавши завдання на квитку. (Діти отримують по 2 квитки із завданнями. Квиток 1-го класу містить завдання - розвязати задачу, 2-го класу - приклади. Кожен учень вибирає собі квиток із тим завданням, яке йому під силу розв'язати).
- Розселяємось по каютах. Уявіть, що ми йдемо коридором. Я бачу номери кают. Капітан живе у каюті, яка знаходиться між каютами № 39 і 41. У якому номері живе капітан?
- Так, це № 40
- Виглянемо в ілюмінатор. Парами пропливають рибки. Порахуймо їх, починаючи від 36-ї до 58-ї. (Вчитель використовує наочність з рибками).
- Поблизу з'явилась акула, і рибки, щоб їм не було страшно згрупувались по 5 і по 10. Порахуймо спочатку пятірками, потім десятками, (учні рахують рибок).
- А зараз, рибки пропонують нам виконати математичний диктант для того, щоб дізнатись, де буде наша перша зупинка.
1) Математичний диктант
- Знайдіть суму чисел 25 і 9; 41 зменшіть на 8;
перший доданок 55, другий - 0, третій - 6;
зменшуване 23, від'ємник 10, знайдіть різницю;
знайдіть суму чисел 18 і 7; 33 зменшити на 4;
до 47 додати 8; знайдіть різницю 26 і 9.
(Після виконання математичного диктанту, один учень виходить до дошки і по-порядку зачитує отримані відповіді, другий учень знаходить їх на рибці і в такому ж порядку зєднує прямими лініями)
- Що отримали? (Букву Б). Перша зупинка у бухті Обчислень. Виходимо на берег. Перед нами - велетенська пальма. Хочеться забратися на неї? (Вчитель демонструє наочність з пальмою). Але для цього потрібно розвязати приклади. Один учень виходить до дошки, всі інші записують у зошити.
2) Приклади:
48+22= 17+33= 47+35= 58+32= 26+14=
55-25= 62-22= 40-4= 85-17= 55-20=
- Забралися на велетенську пальму? Погойдалися на ній? Тоді, мандруємо далі.
- А ось і маленька пальма, на ній математичне завдання: 17 + а. Що це? Доберіть значення а, щоб додавання було без переходу через десяток і з переходом через десяток.
3)Метод інциденту.
Змагання "Врятуй рибок"
-Діти, нашим рибкам загрожує небезпека, до них наближається акула! (Вчитель демонструє малюнок акули). Їх необхідно врятувати. Для цього ми поділимося на 3 команди: перший ряд від вікна – команда № 1, другий ряд – команда № 2, третій ряд – команда № 3. Нажаль, врятувати рибок може лише одна команда. Для кожної команди у мене є окремий ланцюжок з прикладами. (Вчитель відкриває дошку з намальованими ланцюжками). В одному із кружечків ланцюжку написане перше стартове число над яким необхідно виконати певну дію додавання або віднімання. Відповідь ви записуєте у наступний відповідями і закінчується ланцюжок тим же числом, з якого починали. Це потрібно робити дуже швидко, по черзі, так як ви сидите –ланцюжком. Переможе і врятує рибок та команда, яка першою виконає це завдання. Але запам'ятайте, що у нас є лише 2 хвилини. - Приготувалися, на старт, увага, почали...!
Після змагання вчитель підводить підсумки.
- Наші рибки дякують усім командам, але свою подяку вони зашифрували. Спочатку вони просять виконати завдання, а потім прочитати слово, яке відкриється при розшифруванні.
4). Гра "Зашифроване слово".
А |
Д |
Р |
Е |
О |
П |
Л |
К |
М |
Ц |
Я |
Ю |
Ь |
3 |
6 |
5 |
7 |
19 |
9 |
16 |
10 |
17 |
27 |
22 |
40 |
31 |
- Отже, яке слово у нас зашифроване? Так, це слово "молодець".
- А зараз повернемося до своїх кают і відпочинемо.
III. Фізкультхвилинка
Ми метелики чудові
Маєм крильця кольорові
Над квітками ми літаємо
Втоми ми не знаємо
Пташки ми злякалися
Під квітку заховалися
IV. Розвиток математичних знань.
5). Задача
Чи можемо ми знайти скільки груш? Так, яку дію ми повинні виконати? Дію віднімання:
1) 26 – 6 = 20 (кг) – було груш.
- Дізнавшись скільки груш, чи можемо ми знайти скільки вишень? Так, яку дію ми повинні виконати? Також дію віднімання:
2) 20 – 8 = 12 (кг) – було вишень.
А зараз запишіть розв'язання у зошити.
- Отже, скільки було груш?
- 20 кг.
- Скільки вишень?
- 12 кг.
- Наша подорож добігає до завершення. На обрії видніється остання пристань Міркуюча. Я кину кожному круг, щоб він міг самостійно дістатися до берега. На звороті кожного круга є цікаві завдання для самостійної роботи.
(Діти отримують круги із завданнями. Наводимо приклад одного такого круга)
6). Самостійна робота.
1). Скільки років Кості, якщо, коли до його років додати ще 8 і ще 1, то буде 20?
2). У двох дівчаток є 9 цукерок. У Люсі в 2 рази більше, ніж у Юлі. Скільки цукерок у кожної з них?
3). Гра "Кращий обчислювач".
+ +
− −
+ +
V. Підсумок уроку.
- Чи сподобався вам сьогодні урок? Чим саме? А що найбільше сподобалось? Поділіться своїми враженнями.
VI. Домашнє завдання. Вчитель задає домашнє завдання з інструктажем.