Урок "Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток"

Про матеріал
Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. 2 клас. Катюха Анна Анатоліївна.
Перегляд файлу

Математика 2 клас

автор Катюха Анна

Тема: Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. 2 клас

Мета: Закріпити вміння додавати і вінімати двоцифрові числа з переходом через десяток у процесі розвязування прикладів і задач; вправляти у знаходженні числових значень буквених виразів; розвивати кмітливість, уважність, логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: Малюнок корабля, квитки, рибки, пальми, круги.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

II. Контроль, корекція і закріплення знань.

Повідомлення теми і мети уроку.

- Діти, сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми вирушаємо в подорож просторами Математичного океану.  

- Якщо ви правильно і швидко виконаєте запропоновані завдання, ми побуваємо у різних портах і повернемось додому, але спочатку давайте запишемо сьогоднішнє число і класну роботу.

 - На нашому кораблі «Математика» є каюти 1-го і 2-го класу. Хто в якій каюті подорожуватиме - ви дізнаєтесь, розвязавши завдання на квитку. (Діти отримують по 2 квитки із завданнями. Квиток 1-го класу містить завдання - розвязати задачу, 2-го класу - приклади. Кожен учень вибирає собі квиток із тим завданням, яке йому під силу розв'язати).

- Розселяємось по каютах. Уявіть, що ми йдемо коридором. Я бачу номери кают. Капітан живе у каюті, яка знаходиться між каютами № 39 і 41. У якому номері живе капітан?

- Так, це № 40

- Виглянемо в ілюмінатор. Парами пропливають рибки. Порахуймо їх, починаючи від 36-ї до 58-ї. (Вчитель використовує наочність з рибками).

- Поблизу з'явилась акула, і рибки, щоб їм не було страшно згрупувались по 5 і по 10. Порахуймо спочатку пятірками, потім десятками, (учні рахують рибок).

- А зараз, рибки пропонують нам виконати математичний диктант для того, щоб дізнатись, де буде наша перша зупинка.

 

1) Математичний диктант

- Знайдіть суму чисел 25 і 9; 41 зменшіть на 8;

перший доданок 55, другий - 0, третій - 6;

 зменшуване 23, від'ємник 10, знайдіть різницю;

знайдіть суму чисел 18 і 7; 33 зменшити на 4;

 до 47 додати 8; знайдіть різницю 26 і 9.

(Після виконання математичного диктанту, один учень виходить до дошки і по-порядку зачитує отримані відповіді, другий учень знаходить їх на рибці і в такому ж порядку зєднує прямими лініями)

- Що отримали? (Букву Б). Перша зупинка у бухті Обчислень. Виходимо на берег. Перед нами - велетенська пальма. Хочеться забратися на неї? (Вчитель демонструє наочність з пальмою). Але для цього потрібно розвязати приклади. Один учень виходить до дошки, всі інші записують у зошити.

2) Приклади:

48+22=  17+33=  47+35=  58+32=  26+14=

55-25=  62-22=  40-4=   85-17=  55-20=

- Забралися на велетенську пальму? Погойдалися на ній? Тоді, мандруємо далі.

- А ось і маленька пальма, на ній математичне завдання: 17 + а. Що це? Доберіть значення а, щоб додавання було без переходу через десяток і з переходом через десяток.

3)Метод інциденту.

Змагання "Врятуй рибок"

-Діти, нашим рибкам загрожує небезпека, до них наближається акула! (Вчитель демонструє малюнок акули). Їх необхідно врятувати. Для цього ми поділимося на 3 команди: перший ряд від вікна – команда № 1, другий ряд – команда № 2, третій ряд – команда № 3. Нажаль, врятувати рибок може лише одна команда. Для кожної команди у мене є окремий ланцюжок з прикладами. (Вчитель відкриває дошку з намальованими ланцюжками). В одному із кружечків ланцюжку написане перше стартове число над яким необхідно виконати певну дію додавання або віднімання. Відповідь ви записуєте у наступний відповідями і закінчується ланцюжок тим же числом, з якого починали. Це потрібно робити дуже швидко, по черзі, так як ви сидите –ланцюжком. Переможе і врятує рибок та команда, яка першою виконає це завдання. Але запам'ятайте, що у нас є лише 2 хвилини.                                                                                             - Приготувалися, на старт, увага, почали...!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після змагання вчитель підводить підсумки.

- Наші рибки дякують усім командам, але свою подяку вони зашифрували. Спочатку вони просять виконати завдання, а потім прочитати слово, яке відкриється при розшифруванні.

4). Гра "Зашифроване слово".

А

Д

Р

Е

О

П

Л

К

М

Ц

Я

Ю

Ь

3

6

5

7

19

9

16

10

17

27

22

40

31

- Отже, яке слово у нас зашифроване? Так, це слово "молодець".

- А зараз повернемося до своїх кают і відпочинемо.

III. Фізкультхвилинка

 

Ми метелики чудові

Маєм крильця кольорові

Над квітками ми літаємо

Втоми ми не знаємо

Пташки ми злякалися

Під квітку заховалися

 

IV.  Розвиток математичних знань.

 

  • Поки ми відпочивали наш пароплав підійшов до гавані. Я навіть бачу її назву - Задачна. А тут - схема. Ви можете розтлумачити, що це? Отже, наше завдання - скласти задачу до схеми і розв'язати її.

5). Задача

  • Складіть, будь-ласка, самостійно умову до задачі. (Учні складають).
  • Давайте зачитаємо вашу умову...
  • Яблук було 26 кг, груш – не відомо, але не 6 кг менше ніж яблук. Вишень – також не відомо, але відомо, що на 8 кг менше ніш груш. Скільки було груш і скільки вишень?
  • Отже, чи відомо скільки у нас яблук? Відомо. Скільки?
  • 26 кг.
  • Чи відомо нам скільки груш? Ні, але сказано, що на 6 кг менше ніж яблук.

Чи можемо ми знайти скільки груш? Так, яку дію ми повинні виконати? Дію віднімання:

  1) 26 – 6 = 20 (кг) – було груш.

- Дізнавшись скільки груш, чи можемо ми знайти скільки вишень? Так, яку дію ми повинні виконати? Також дію віднімання:

  2) 20 – 8 = 12 (кг) – було вишень.

А зараз запишіть розв'язання у зошити.

- Отже, скільки було груш?

- 20 кг.

- Скільки вишень?

- 12 кг.

- Наша подорож добігає до завершення. На обрії видніється остання пристань Міркуюча. Я кину кожному круг, щоб він міг самостійно дістатися до берега. На звороті кожного круга є цікаві завдання для самостійної роботи.

(Діти отримують круги із завданнями. Наводимо приклад одного такого круга)

6). Самостійна робота.

1).  Скільки років Кості, якщо, коли до його років додати ще 8 і ще 1, то буде 20?

2). У двох дівчаток є 9 цукерок. У Люсі в 2 рази більше, ніж у Юлі. Скільки цукерок у кожної з них?

3). Гра "Кращий обчислювач".

  + +

 

    

 + +

 

 

V. Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам сьогодні урок? Чим саме? А що найбільше сподобалось? Поділіться своїми враженнями.

VI. Домашнє завдання. Вчитель задає домашнє завдання з інструктажем.

doc
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
2100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку