3 квітня о 18:00Вебінар: Гейміфікація уроку як засіб підвищення ефективності навчання

Урок «Закріплення прийомів усного додавання і віднімання двоцифрових чисел. Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання. Розв’язування задач вивчених видів.»

Про матеріал

Урок на тему «Закріплення прийомів усного додавання і віднімання двоцифрових чисел. Взаємозв'язок між діями додавання і віднімання. Розв'язування задач вивчених видів» є продовженням вивчення теми «Усне додавання і віднімання чисел у межах 100 з переходом через розряд».
У ході уроку застосовані такі форми й методи роботи при узагальненні і систематизації набутого навчального досвіду: словесні (бесіда, робота з підручником, розповідь), наочні методи (картки для гри «Попади в ціль», екологічне пано, смайлики), практичні (усні та письмові вправи), інтерактивні ( «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Кубування»), колективна робота. Структура уроку дозволяє логічно підвести учнів до виконання самостійної роботи. Система практичних завдань, спрямована на закріплення та узагальнення набутих умінь та навичок.
Весь урок сприяє виховуванню дбайливого ставлення до свого здоров'я: здорового харчування, культури математичних записів, спілкування на уроці, взаєморозуміння під час спільної діяльності, інтерес до вивчення математики, почуття дружби.

Перегляд файлу

Тема уроку. Закріплення прийомів усного додавання і віднімання   двоцифрових чисел. Взаємозв’язок між діями додавання і віднімання. Розв’язування задач вивчених видів.

Мета уроку. Закріпити навички усного додавання і віднімання двоцифрових чисел; знання про взаємозв’язок між діями додавання і віднімання; формувати вміння знаходити значення буквених виразів, розв’язувати текстові задачі; розвивати геометричні уявлення учнів; логічне мислення, математичне мовлення, культуру математичних записів, уважність. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я: здорове харчування, культуру спілкування на уроці, взаєморозуміння під час спільної діяльності, інтерес до вивчення математики, почуття дружби.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь.

Методи: словесні (бесіда, робота з підручником, розповідь), наочні методи (картки для гри «Попади в ціль»,»Ситуація успіху», екологічне панно), практичні (усні та письмові вправи), інтерактивні ( «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Кубування»)

Обладнання: картки з числами, картки для гри «Попади в ціль», куб, кольорові картки для індивідуальної роботи, смайлики, музичний матеріал, ноутбук

 

Хід уроку

  І. Організація класу до уроку

                              (на фоні мелодії)

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі!

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

           Дзвоник нас усіх покликав,

бо для праці час настав.

То ж і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо.

А цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше

І працюємо скоріше.

Психорегулююча вправа

  (Мелодія «Спів пташок»)

Сядьте вільно. Розслабтесь. Закрийте очі. Уявіть, що ви пташки. Згадайте, як легко лине  в повітрі птах, як спокійно набирає висоту.  Ось і ви злітаєте і набираєте висоту. Все вище, вище. Скоро і вершина. Нехай ця вершина сьогодні буде вашим найвищим досягненням. Бажаю вам пташиного польоту на цьому уроці.

Як почуваєтеся?

- На партах у вас – смайлики.

- Підніміть той, який показує ваш  настрій на початку уроку.

 

 

 ІІ.Оголошення теми та мети уроку.

  -  Сьогодні ми повторимо способи усного додавання і віднімання двоцифрових чисел, розвяжемо задачі.  Наш урок математики буде проходити під девізом : «За здоровий спосіб  життя».

-Ми  побуваємо на «Галявині здоровя», і  тому всі завдання будуть пов'язані зі спортом ,фізкультурою ,корисними звичками та харчуванням. 

 Подивіться на наше сонечко, чого  у нього    не вистачає? Так, промінців. Якщо ми  зберемо всі промінці, то наше сонечко буде радісним, усміхненим, веселим, здоровим, а галявина засяє всіма сонячними барвами.

 

ІІІ. Усна лічба

1. Гра «Шикування на зарядку»  (завдання 1промінця)

    - На зарядку стануть по порядку ті учні , на партах у яких лежать  числа пятого десятка

    -Чи підходить це завдання до нашого девізу ? Якщо так ,то чому?

 2.  Гра «Попади в ціль» (завдання 2 промінця)

     -  А зараз будемо метати мячі в кошики. Бо метати  –це рухатись. А рухатись , значить бути здоровим.

  •    У нас  на дошці математичні сітки. В ці сітки  зберемо   м‘ячі із   значенням 35, 37, 52.

 (Всі ці вирази розміщені на стінах класу , де учні їх розшукують очима )

3.Усне розв'язування задачі(завдання 3 промінця)

 (На дошці записаний скорочений запис задачі)

 Миколка -20 грибів

 Тамара  -30 грибів

 Всього -?

-Чи підходить ця задача до здорового способу життя?

- Дійсно .Гриби є смачним продуктом харчування , якщо говорити про їстівні гриби .

       В них є білок , який корисний для нашого організму .Але дітям краще споживати білок , який є у квасолі ,бобах ,курятині , свинині …

    А ось сходити в ліс з батьками по гриби , дійсно корисно. Адже , яке чисте та свіже повітря  в сосновому лісі.  А ходьба –це здорово!

4) Каліграфічна хвилинка(завдання 4 промінця)

Методика «Кубування»

- Прочитайте перше число. Що ви про нього знаєте? (10 – двоцифрове, кругле, сусіди – 9 і 11, парне, найменше двоцифрове, 1десяток).

 - Що ви знаєте про наступні  числа? (двоцифрові, парні, круглі)

- Що спільного у написанні цих чисел? (в розряді одиниць пишеться 0)

- На скільки одиниць кожне наступне число більше попереднього?

- Які числа запишете ви? (40 50 60 70 80 90)

( діти повторюють вірш)

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи враз берусь.

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу.  Робота з підручником

  1.  Обчислення  прикладів різного ступеню складності №435 (завдання 5промінця)

1група – різними способами (червоні картки) 1,2 пр.

2група – одним із  способів  (зелені картки) 3,4 пр.

МУЗИЧНА ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (завдання 6промінця)

2.  Мозковий штурм (завдання 7промінця)

 - Який результат отримаємо, якщо:

- від суми віднімемо перший доданок?  (другий доданок)

- від зменшуваного віднімемо різницю; (від’ємник)

- до різниці додамо від’ємник;  (зменшуване)

- від суми віднімемо другий доданок; (перший доданок)

- від числа віднімемо це саме число?  (нуль)

3.  Обчислення значення виразів з перевіркою  №437 (завдання 8промінця)

4. Робота над задачею с. 75, № 438(завдання 9промінця)

-  Прочитайте задачу разом зі мною «буксиром».

 - Про кого йдеться в задачі?

      - Що сказано про довжину тіла горобця?

 - Яка довжина хвоста?

 - Якою дією розв’яжемо задачу?

          -  Чи підходить ця задача до здорового способу життя?

   -  Герої цієї задачі закликають нас до здорового способу життя , адже спостереження за птахами, допомога їм в зимовий час, - це корисно для вас і пернатих.

    5) Геометричний матеріал №440(завдання 10промінця)

- Скільки трикутників треба добудувати  у кожній фігурі, щоб утворився прямокутник? А скільки трикутників у кожній фігурі?

VI  Підсумок уроку.

1. Рефлексія.

- Що найбільше сподобалося на уроці?

- Що запам’яталося?

                        -Які завдання для вас виявились складними?

                      - Де ви затратили багато сил ?

 2)  Логічні задачі(завдання 11промінця)

  1. Біля годівниці було 5 горобців і 2 синиці. Три пташки відлетіли. Чи був серед них хоча б один горобець? Розв’язання. Неодмінно був, бо навіть якби відлетіли всі синиці (2), то мав би відлетіти й один горобець.

Відповідь. Так, був.

  1. Олег вищий за Юрка, а Юрко вищий за Ігора. Хто вищий — Ігор чи Олег? Відповідь. Олег.

 3. «Ситуація успіху». (завдання 12промінця)

Розташуйте числа в порядку зростання

82

15

66

4

99

37

к

о

я

п

а

д

(Числа повертаються і в зворотному боці зашифроване слово – ПОДЯКА)

- Скажіть, а кому ви можете висловити свою подяку і за що? (Батькам, за те, що дали нам життя, виховують, піклуються про нас. Вчителям, за те, що вчать нас. Бабусі й дідусеві, братику й сестричці, лікарям, кухарям…)

- А я дякую вам за роботу.

- Ви і справді розумники, впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно, дбали про своє здоровя.

- Який настрій у вас наприкінці уроку? (смайлики кріпляться на дошці) Звучить мелодія лісу

           Збіг урок наш, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Та попереду у нас багато кроків,

Багато веселих, цікавих уроків…

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Деркач Галина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
1151
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку