ТЕМА: Закріплення табличних випадків множення і ділення на 2 і 3. МЕТА: Повторити і закріпити знання таблиці множення і ділення чисел 2 і 3. Вправляти учнів у застосуванні випадків табличного множення і ділення при розв’язуванні прикладів і задач. Розвивати пам’ять, логічне мислення. Виховувати самостійність спостережливість, розширювати знання про традиції українського народу.
ХІД УРОКУ І. Організація класу
Сьогодні у нас незвичайний урок він проходитиме в незвичній формі – у формі ярмарку.
(На дошці напис «Сорочинський ярмарок», картинки епізодів ярмарку) -Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими багатими ярмарками. На Полтавщині стало традицією в кінці серпня проведення у селищі Великі Сорочинці ярмарку. Він став називатися так за назвою селища «Сорочинський ярмарок». Що тільки не побачиш на ярмарку: і багатий урожай з колгоспних полів та садів, і народні промисли. (Вивішую картинки) Тут можна торгуватися, купувати, веселитись, зустрітись зі старими знайомими, завести нових друзів. Але не кожен має можливість побувати на цьому видовищі. А дуже хотілося б. І тому наша добра знайома царівна Математика запрошує нас з вами теж на ярмарок, але не на звичайний, а математичний. Скільки людей поспішає на ярмарок.Сюди летять на літаках, їдуть на поїздах, машинах, автобусах. А колись в далекі давні часи з’їжджалися на ярмарок на возах, запряжених волами.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку -Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання таблиці множення і ділення 2 і 3, розв’язувати приклади і задачі на множення і ділення.
III. Контроль, корекція та закріплення знань.
-
Каліграфічна хвилинка
Математика і нам пропонує здійснити подорож на ярмарок, сівши на вози. -Для цього давайте проведемо каліграфічну хвилинку і схематично зобразимо вози, на яких ми будемо рухатись. А тепер давайте дізнаємось о котрій годині ми прибудемо на ярмарок. Для цього каліграфічно запишемо числа і виконаємо над ними дії.
8 :2 ·3
-Прибудемо на ярмарок ми по обіді о 12 годині. 2. Усний рахунок - Повільно рухаються вози, довго нам їхати. Ось і сонечко зійшло, зігріває нас лагідними промінцями. Та раптом насунула темна хмара, за нею друга. Подивіться на них і давайте швидко розгонимо їх.
а. Математичний диктант
-
Знайди добуток чисел: 2 і 3; 3 і 7; 4 і 3; 2 і 7.
-
Знайди частку чисел: 16 і 2; 18 і 3; 24 і 3; 3 і 3.
-
Число 27 зменш у 3 рази і додай 5.
-
Число 7 здільш у 3 рази і відніми 4.
-Молодці! Хмари нам не перешкода. Високо піднялось сонечко. Аж ось і Великі Сорочинці.
б. Математична естафета -Жодне ярмаркове свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого – приз.Хто дістанеться до вершечка, той і забере подарунок. А змагання вже тривають. Ви також зі своїм рядом швиденько до жердин підійдіть і разом приклади розв’яжіть, який же ряд переможе? : 3 =6
: 2=5
40+=45
8·=24
2·=2
27:=9
12 : =6
: 2=3
12-=2
3· =15
18: =9
Весь ряд виходить до дошки і пишуть у віконечках відповіді.
-Переміг... ряд, він отримує чоботи.
3.Фізкультхвилинка
IV. Розвиток математичних знань.
-
Робота з підручником
Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні бублики з маком. Все хочеться купити. От царівна Математика пропонує нам купити бубликів в’язку, але продаються вони не за гроші, а за вірно розв’язані приклади.
-Для цього виконаємо біля дошки і в зошитах приклади з підручника №684 -Молодці!
-
Самостійна робота
1-й варіант 2-й варіант
76+ 3·2 39+2·2
(15+3) : 2 (12+6) :3
От і маємо бубликів в’язку. (Показую бубликів в’язку)
-
Розв'язання задач у віршах (Усно)
Ярмарку не буває без жартів, усмішок. А веселять тут скоморохи. Аодин з них продавав «кота в мішку» Що це таке? А так говорили,коли купували щось незвичне, небачене. Ось ми з вами попробуємо купити «кота в мішку», а це значить - розв’яжемо задачі у віршах.
1. Три ведмедики ішли По три пиріжки несли, А ви їм допоможіть- Пиріжки ті полічіть. (9)
2. Ішли чотири їжачки, І несли по два грибки. А ви їм допоможіть – Ті грибочки полічіть. (8)
3. Дві лисички – розумнички Заплели по дві косички Скільки разом у лисичок Є заплетених косичок. (4)
4. Чотири полички ми змайстрували По три книжки на них клали Нас похвалили мама і тато І попросили книжки порахувати. (12)
5. Під сосною є мурашник,
а до нього 6 доріг.
По них лізе 3 комашки.
Порахуйте їх усіх. (18 )
-Аза це вам скоморох дарує повітряну кульку, (вони висять на дошці,як прикраса дошки) з якою весело мандрувати по ярмарку з одного ряду до іншого -Гарно справились з завданням. Наша мандрівка по ярмарку продовжується.
3. Фізкультхвилинка. Раптом зазвучала весела, швидка музика. Всі стали в танок.
-Давайте і ми трішки повеселимось. (Весела українська музика)
4. Розв 'язання задачі -А що то за ярмарок без полтавських галушок та вареників. Вареники для українців - це завжди свято для душі і шлунку. Вони «хваленики», «благодареники» і, навіть, «мученики». З картоплею, капустою, квасолею, грибами, калиною, із шкварками – і все це на ярмарку. І ми сьогодні купимо миску зі смачними варениками, коли розв’яжемо задачу.
(Вивішую на дошці малюнок з задачею.) - Скільки було хлопчиків? - По скільки вареників з’їв кожен хлопчик? -Чи можна відразу дізнатися, скільки вареників з’їли хлопчики?
- Якою дією? Розв’язання задачі за умовою
Було – 2 т. по 7 в.
З'їли – 5 в.
Залишилося– ? в.
1) 7·2=14 (в.) – було;
2) 14-5=9 (в.)
Відповідь: 9 вареників залишилося.
-За розв’язування задачі ви отримуєте тарілку зі смачними варениками.
4.Робота з геометричним матеріалом Продавалось на ярмарку багато різної живності: корови, кози, вівці, кури, гуси, свині,різні невідомі звірята. Ось погляньте чоловік вже купив собі козу. (Вивішую малюнок) А царівна Математика пропонує вам також самостійно когось купити на ярмарку. Для цього візьміть папірці, що є у вас на парті. -Скажіть, яка геометрична фігура на них зображена? (Коло) -Спробуйте оживити кола в якихось звірят, або інші предмети. -Кого ж бажаєте ви купити на ярмарку?
V. Підсумок уроку. -Ярмарок буде продовжуватись ще кілька днів. Ми гарно скупились на ньому. Царівна Математика залишилась вами задоволена, бо, купуючи, ви застосовували свої знання. Оцінки.
VI. Домашнє завдання.
|