Урок "Закріплення табличних випадків множення і ділення на 2 і 3. "

Про матеріал

Урок спрямований на закріплення табличних випадків множення на 2 та 3. Пропоную дітям потрапити на справжній Сорочинсьй ярмарок, де вони розважаючись будуть виконувати різні математичні завдання.

Перегляд файлу

ТЕМА: Закріплення  табличних випадків множення і ділення на 2 і 3.
МЕТА: Повторити і закріпити знання таблиці множення і  ділення чисел 2      і 3. Вправляти учнів у застосуванні  випадків табличного множення і ділення при  розв’язуванні прикладів і задач. Розвивати пам’ять, логічне мислення. Виховувати самостійність спостережливість, розширювати знання про традиції  українського народу.

                                        ХІД УРОКУ
І.  Організація класу

 

Сьогодні у нас незвичайний урок він  проходитиме в незвичній формі – у формі ярмарку.


(На дошці напис «Сорочинський ярмарок», картинки епізодів ярмарку)
-Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими багатими ярмарками. На Полтавщині стало традицією в кінці серпня проведення у селищі Великі Сорочинці ярмарку. Він став називатися так за назвою селища «Сорочинський ярмарок». Що тільки не побачиш на ярмарку: і багатий урожай з колгоспних полів та садів, і народні промисли.
(Вивішую картинки)
Тут можна торгуватися, купувати, веселитись, зустрітись зі старими знайомими, завести нових друзів. Але не кожен має можливість побувати на цьому видовищі. А дуже хотілося б. І тому наша добра знайома царівна Математика запрошує нас з вами теж на ярмарок, але не на звичайний, а математичний.
Скільки людей поспішає на ярмарок.Сюди летять на літаках, їдуть на поїздах, машинах, автобусах.
А колись в далекі давні часи з’їжджалися на ярмарок на возах, запряжених волами.


ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання таблиці множення і ділення 2 і 3, розв’язувати приклади і задачі на множення і ділення.

III. Контроль, корекція та закріплення знань.

  1. Каліграфічна хвилинка

Математика і нам пропонує здійснити подорож на ярмарок, сівши на вози.
-Для цього давайте проведемо каліграфічну хвилинку і схематично зобразимо вози, на яких ми будемо рухатись.
А тепер давайте дізнаємось о котрій годині ми прибудемо на ярмарок. Для цього каліграфічно запишемо числа і виконаємо над ними дії. 
 

8 :2 ·3

-Прибудемо на ярмарок ми по обіді о 12 годині.
2. Усний рахунок
- Повільно рухаються вози, довго нам їхати. Ось і сонечко зійшло, зігріває нас лагідними промінцями. Та раптом насунула темна хмара, за нею друга. Подивіться на них і давайте швидко розгонимо їх.

а.  Математичний диктант

  • Знайди добуток чисел: 2 і 3; 3 і 7; 4 і 3; 2 і 7.
  • Знайди частку чисел: 16 і 2; 18 і 3; 24 і 3; 3 і 3.
  • Число 27 зменш у 3 рази і додай 5.
  • Число 7 здільш у 3 рази і відніми 4.


-Молодці! Хмари нам не перешкода. Високо піднялось сонечко. Аж ось і Великі Сорочинці.

 

б. Математична естафета
-Жодне ярмаркове свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого – приз.Хто дістанеться до вершечка, той і забере подарунок. А змагання вже тривають. Ви також зі своїм рядом швиденько до жердин підійдіть і разом приклади розв’яжіть, який же ряд переможе?
: 3 =6                                   

: 2=5

40+=45

8·=24

2·=2

27:=9

12 : =6

: 2=3

12-=2

3·  =15

18: =9
 

Весь ряд виходить до дошки і пишуть у віконечках відповіді.

-Переміг... ряд, він отримує чоботи.

 

3.Фізкультхвилинка

IV. Розвиток математичних знань.

  1.  Робота з підручником

Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні бублики з маком. Все хочеться купити. От царівна Математика пропонує нам купити бубликів в’язку, але продаються вони не за гроші, а за вірно розв’язані приклади.


-Для цього виконаємо біля дошки і в зошитах приклади з підручника
№684
-Молодці!

  1. Самостійна робота

1-й варіант                        2-й варіант

76+ 3·2                               39+2·2

(15+3) : 2                           (12+6) :3

 

От і маємо бубликів в’язку.
(Показую бубликів в’язку)

 

  1. Розв'язання задач у віршах (Усно)

Ярмарку не буває без жартів, усмішок. А веселять тут скоморохи. Аодин з них продавав «кота в мішку» Що це таке? А так говорили,коли купували щось незвичне, небачене. Ось ми з вами попробуємо купити «кота в мішку», а це значить - розв’яжемо задачі у віршах.


1. Три ведмедики ішли
По три пиріжки несли,
А ви їм допоможіть-
Пиріжки ті полічіть. (9)


2. Ішли чотири їжачки,
І несли по два грибки.
А ви їм допоможіть –
Ті грибочки полічіть. (8)



3. Дві лисички – розумнички
Заплели по дві косички
Скільки разом у лисичок
Є заплетених косичок. (4)



4. Чотири полички ми змайстрували
По три книжки на них клали
Нас похвалили мама і тато
І попросили книжки порахувати. (12)

 

5. Під сосною є мурашник,

а до нього 6 доріг.

По них лізе 3 комашки.

Порахуйте їх усіх. (18 )


-Аза це вам скоморох дарує повітряну кульку, (вони висять на дошці,як прикраса дошки) з якою весело мандрувати по ярмарку з одного ряду до іншого
-Гарно справились з завданням. Наша мандрівка по ярмарку продовжується.


3. Фізкультхвилинка.
Раптом зазвучала весела, швидка музика. Всі стали в танок.

-Давайте і ми трішки повеселимось.
(Весела українська музика)


4. Розв 'язання задачі
-А що то за ярмарок без полтавських галушок та вареників. Вареники для українців - це завжди свято для душі і шлунку. Вони «хваленики», «благодареники» і, навіть, «мученики». З картоплею, капустою, квасолею, грибами, калиною, із шкварками – і все це на ярмарку. І ми сьогодні купимо миску зі смачними варениками, коли розв’яжемо задачу.


(Вивішую на дошці малюнок  з задачею.)
- Скільки було хлопчиків?
- По скільки вареників з’їв кожен хлопчик?
-Чи можна відразу дізнатися, скільки вареників з’їли  хлопчики?

- Якою дією?
Розв’язання задачі за умовою


Було – 2 т. по 7 в.

З'їли –  5 в.

Залишилося–  ? в.

 

1)  7·2=14 (в.) – було;

2)  14-5=9 (в.)

Відповідь: 9 вареників залишилося.


-За розв’язування задачі ви отримуєте тарілку  зі смачними варениками.
 

4.Робота з геометричним матеріалом
Продавалось на ярмарку багато різної живності: корови, кози, вівці, кури, гуси, свині,різні невідомі звірята. Ось погляньте чоловік вже купив собі козу. (Вивішую малюнок)
А царівна Математика пропонує вам також самостійно когось купити на ярмарку. Для цього візьміть папірці, що є у вас на парті.
-Скажіть, яка геометрична фігура на них зображена? (Коло)
-Спробуйте оживити кола в якихось звірят, або інші предмети.
-Кого ж бажаєте ви купити на ярмарку?


V. Підсумок уроку.
-Ярмарок буде продовжуватись ще кілька днів. Ми гарно скупились на ньому. Царівна Математика залишилась вами задоволена, бо, купуючи, ви застосовували свої знання. Оцінки.

 

VI. Домашнє завдання.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
1136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку