урок математики для 2 класу на тему: "Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Порівняння чисел. Додавання і віднімання іменованих чисел" з елементами інтеграції. Учні використовують на цьому уроці знання з математики та показують навички роботи з папером по темі оригамі
Криворізька загальноосвітня школа № 113
Криворізької міської ради Дніпропетровської області
Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Порівняння чисел. Додавання і віднімання іменованих чисел (міри часу). Складання і розв’язування задач за коротким записом.
Підготувала вчитель початкових
класів вищої категорії «старший вчитель»
Скуба Наталя Володимирівна
Тема. Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Порівняння чисел. Складання і розв’язування задач за коротким записом.
Мета: закріплювати прийоми усного додавання і віднімання двоцифрових чисел;
- формувати вміння розв’язувати задачі;
- розвивати вичисні навички;
- виховувати інтерес до вивчення математики, уявлення про математику як невід’ємну складову загальнолюдської культури.
Обладнання: мультимедійна презентація; картки з виразами для роботи в парах; малюнки, іграшка собаки.
Тип уроку: урок закріплення, узагальнення та систематизації знань учнів.
І. Організація класу.
- Діти, поверніться до наших гостей погляньте на них і посміхніться. Тепер поверніться і посміхніться мені. Сідайте. Посміхніться один до одного. Із промінчиків добра, що засяяли на наших обличчях, ми і розпочнемо урок математики.
ІІ. Створення емоційного фону уроку.
Ви знаєте, декілька хвилин тому на мій телефон прийшло незвичне повідомлення. Мені навіть страшнувато стало, давайте прочитаємо його разом:
Увага! Увага! Потребую терміново допомоги, поспішаю дарувати радість
Так як це повідомлення прийшло на урок математики то допомога потрібна математична. А як ви гадаєте хто міг нам його прислати ?
ІІІ.Логічно-пошукове завдання.
Гра «Шифрувальник».
Подивіться на свої парти у вас лежать конверти із завданням. В середині знаходяться вирази які вам потрібно уважно розв’язати і розташувати букви у певному порядку для того, щоб визначити нашого таємничого героя. Хочу звернути вашу увагу на те, що перший вираз червоного кольору. Працюємо швидко, обдумуючи відповідь
Ж |
75+15–8 =82 |
С |
|
60+30–8 =72 |
О |
23+17–4 =36 |
О |
36+14–5 =45 |
В |
70–20–9 = 41 |
Б |
100–(30+7) =63 |
Т |
66-(50+5)=11 |
А |
50+40–7 =83 |
И |
79+(2+8)=89 |
К |
72–(32+5) = 35 |
Й |
17+70+0=87 |
А |
Як ви думаєте, чому Жовтий Собака прислав листа саме нам? …
Я вам відкрию таємницю, 2018 рік – за східним календарем це рік Жовтої Собаки. Тож у 2018 році на нас чекає вірний чотириногий друг – собака.
Характер у Жовтої Собаки не з простих. Вона чесна, благородна, дружелюбна і наполеглива тварина, коли рухається до наміченої мети.
Цей рік обіцяє стабільність, гармонію і мир. Собака символізує глибоку вірність і відданість, життєву мудрість.
**З давніх-давен собака вважається відданим другом людини, вона наділена такими позитивними якостями, як доброта, чесність, розум, сердечність, відданість.
Варто також згадати і про характер знака. Собака без роздумів кинеться в бій, якщо того зажадає ситуація. Цей знак символізує захист і міцність.
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
На уроці ми закріпимо вивчені способи додавання й віднімання, продовжуватимемо розв’язувати задачі, перетворювати іменовані числа, а також будемо вчитися оцінювати свою роботу на уроці.
V. Актуалізація опорних знань
А зараз Жовтий собака пропонує вам порахувати усно. Будьте уважні, вправні.
1. Усний рахунок
На зимівлю – не для втіхи –
Носять білочки горіхи:
18 у Пустунки,
14 у Стрибунки,
Скільки в білочок горіхів?.
(18+14=32)
Жовтий Собака пропонує нам наступне завдання
2. Мозковий штурм
Який результат отримаємо, якщо:
- від суми віднімемо перший доданок? (другий доданок)
- від зменшуваного віднімемо різницю; (від’ємник)
- до різниці додамо від’ємник; (зменшуване)
- від суми віднімемо другий доданок; (перший доданок)
- від числа віднімемо це саме число? (нуль)
3. Командна гра «Ланцюжок» (по підручнику, с. 61 завдання 336).
Пропоную вам пограти у гру «Ланцюжок», отже працюємо разом. Почнемо з повторення вивчених правил:
- При обчисленні яку властивість додавання можна застосувати? (Переставну)
Результати: 21, 32, 63, 75, 46, 97, 2, 0, 15, 58, 63, 70 ).
VІ. Фізкультхвилинка
VІІ. Робота у зошиті.
1. Каліграфічна хвилинка
Чепуруха Жовта Собака приготувала для вас завдання у зошиті. Отже, відкрили зошити та згадали правила сидіння під час письма.
(Учні пишуть дату проведення уроку)
VІІІ. Виконати завдання з іменованими числами.
Але попередньо згадаємо:
- Що таке доба? (Це день і ніч)
- Скільки годин триває доба? (24 год. За цей проміжок часу Земля робить повний оберт навколо своєї вісі)
- Скільки хвилин в 1 год? (60 хв)
ІХ. Складання і розв’язування задачі
№340 с. 62, за коротким записом.
Наш гість пропонує вам розглянути короткий запис задачі, скласти умову, та розв’язати двома способами, складаючи вираз або виконуючи дії:
1 спосіб
1) 53-5-4=44
або 1) 53-5=48
2) 49-4=44
2 спосіб
1) 53- (5+4)=44 або 1) 5+4=9
2) 53-9=44
Х.Домашнє завдання
І група – с.64, №341, №342.
ІІ група – с.64 №339
ХІ. Рефлексія.
От і виконали ми всі завдання. Кожен з вас досягнув певного успіху Діти. Оцініть свою роботу. Підніміть руки, хто задоволений тим, як працював на уроці?
- Хто думає, що міг би працювати краще?
-Кому було цікаво на уроці?
-Яке завдання було складним?
** А зараз на згадку про наш урок давайте з вами складемо собаку у техніці оригамі
-Ви, діти, всі молодці. Працювали дружно, старанно. Впоралися з усіма завданнями. Я вами задоволена. Дякую вам за роботу.