Урок "Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Порівняння чисел. Додавання і віднімання іменованих чисел"

Про матеріал

урок математики для 2 класу на тему: "Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Порівняння чисел. Додавання і віднімання іменованих чисел" з елементами інтеграції. Учні використовують на цьому уроці знання з математики та показують навички роботи з папером по темі оригамі

Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа № 113

Криворізької міської ради Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Порівняння чисел. Додавання і віднімання іменованих чисел (міри часу). Складання і розвязування задач за коротким записом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових

класів вищої категорії «старший вчитель»

Скуба Наталя Володимирівна

 

 

 

 

 

 

Тема. Закріплення вивчених способів додавання і віднімання. Порівняння чисел.  Складання і розв’язування задач за коротким записом.
 

Мета: закріплювати прийоми усного додавання і віднімання двоцифрових чисел;

- формувати вміння розв’язувати задачі;

- розвивати вичисні навички;
- виховувати інтерес до вивчення математики, уявлення про математику як невід’ємну складову загальнолюдської культури.
 

Обладнання: мультимедійна презентація; картки з виразами для роботи в парах; малюнки, іграшка собаки.


Тип уроку: урок закріплення, узагальнення та систематизації знань учнів.

І. Організація класу.
- Діти, поверніться до наших гостей погляньте на них і посміхніться. Тепер поверніться і посміхніться мені. Сідайте. Посміхніться один до одного. Із промінчиків добра, що засяяли на наших обличчях, ми і розпочнемо урок математики.
 

ІІ. Створення емоційного фону уроку.

 Ви знаєте, декілька хвилин тому на мій телефон прийшло незвичне повідомлення. Мені навіть страшнувато стало, давайте прочитаємо його разом:

Увага! Увага!  Потребую терміново допомоги, поспішаю дарувати радість

Так як це повідомлення прийшло на урок математики то допомога потрібна математична. А як ви гадаєте хто міг нам його прислати ? 

 

ІІІ.Логічно-пошукове завдання.

Гра «Шифрувальник».

Подивіться на свої парти у вас лежать конверти із завданням. В середині знаходяться  вирази які вам потрібно уважно розв’язати і розташувати букви у певному порядку для того, щоб визначити нашого таємничого героя. Хочу звернути вашу увагу на те, що перший вираз червоного кольору. Працюємо швидко, обдумуючи відповідь

29+1–8 =22

Ж

75+15–8 =82

С

60+30–8 =72

О

23+17–4 =36

О

36+14–5 =45

В

70–20–9 = 41

Б

100–(30+7) =63

Т

66-(50+5)=11

А

50+40–7 =83

И

79+(2+8)=89

К

72–(32+5) = 35

Й

17+70+0=87

А

Як ви думаєте, чому  Жовтий Собака прислав листа саме нам? …

Я вам відкрию таємницю,  2018 рік – за східним календарем це рік Жовтої Собаки. Тож у 2018 році на нас чекає вірний чотириногий друг – собака. 

Характер у Жовтої Собаки не з простих. Вона чесна, благородна, дружелюбна і наполеглива тварина, коли рухається до наміченої мети.

Цей рік обіцяє стабільність, гармонію і мир. Собака символізує глибоку вірність і відданість, життєву мудрість.

**З давніх-давен собака вважається відданим другом людини, вона наділена такими позитивними якостями, як доброта, чесність, розум, сердечність, відданість. 

Варто також згадати і про характер знака. Собака без роздумів кинеться в бій, якщо того зажадає ситуація. Цей знак символізує захист і міцність.

 

 ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

     На уроці ми закріпимо вивчені способи додавання й віднімання, продовжуватимемо розв’язувати задачі, перетворювати іменовані числа, а також будемо вчитися оцінювати свою роботу на уроці.

 

V. Актуалізація опорних знань
А зараз Жовтий собака пропонує вам порахувати усно. Будьте уважні, вправні.

1. Усний рахунок


На зимівлю – не для втіхи –
Носять білочки горіхи:
18 у Пустунки,
14 у Стрибунки,
Скільки в білочок горіхів?.
(18+14=32)

 

  • Їжачок все порядкує,
    У садку господарює.
    Вніс на зиму заготовку
    В лісову свою коморку:
    Яблук 7 і груш 12,
    Скільки ж фруктів під замок
    Вніс в комірку їжачок?
    (7+12 = 19)

  • Біля годівнички
    Горобці й синички
    Пісеньки співають,
    Крихітки шукають.
    Горобців — 12.
    Синичок — 15.
    Скільки в хорі співаків?
    Хто дізнатися зумів?
    (12 + 15 = 27)
  • Їжачок в саду гуляв,
    Він листочків назбирав.
    Зразу 20, потім 30.
    Ніколи йому ліниться.
    Тепло буде їжачку
    Взимку у кубельці.
    Тільки, діти, ви скажіть,
    Їжакові поможіть,
    Ті листочки полічіть)
    20+30=50

 

Жовтий Собака пропонує нам наступне завдання

2. Мозковий штурм

Який результат отримаємо, якщо:

- від суми віднімемо перший доданок?  (другий доданок)

- від зменшуваного віднімемо різницю; (від’ємник)

- до різниці додамо від’ємник;  (зменшуване)

- від суми віднімемо другий доданок; (перший доданок)

- від числа віднімемо це саме число?  (нуль)

3. Командна гра «Ланцюжок» (по підручнику, с. 61 завдання 336).

Пропоную вам пограти у гру «Ланцюжок», отже працюємо разом. Почнемо з повторення вивчених правил:
- При обчисленні яку властивість додавання можна застосувати? (Переставну)
Результати: 21, 32, 63, 75, 46, 97, 2, 0, 15, 58, 63, 70 ). 
 

VІ. Фізкультхвилинка

 

VІІ. Робота у зошиті.
1. Каліграфічна хвилинка
Чепуруха Жовта Собака  приготувала для вас завдання у зошиті. Отже, відкрили зошити та згадали правила сидіння під час письма.
(Учні пишуть дату проведення уроку)
 

VІІІ. Виконати завдання з іменованими числами.

 Але попередньо згадаємо:
- Що таке доба? (Це день і ніч)
- Скільки годин триває доба? (24 год. За цей проміжок часу Земля робить повний оберт навколо своєї вісі)
- Скільки хвилин в 1 год? (60 хв)


ІХ. Складання і розв’язування задачі

 №340 с. 62, за коротким записом.
Наш гість пропонує вам розглянути короткий запис задачі, скласти умову, та розв’язати двома способами, складаючи вираз або виконуючи дії:
1 спосіб
1) 53-5-4=44

або 1) 53-5=48
       2) 49-4=44
2 спосіб
1) 53- (5+4)=44 або 1) 5+4=9
2) 53-9=44
 

Х.Домашнє завдання

 І група – с.64, №341, №342.

ІІ група – с.64 №339

ХІ. Рефлексія.

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=3640c745d50ca44dd1f22af7e0617acc&n=13От і виконали ми всі завдання. Кожен з вас досягнув певного успіху Діти. Оцініть свою роботу. Підніміть руки, хто задоволений тим, як працював на уроці?

- Хто думає, що міг би працювати краще?

-Кому було цікаво на уроці?

-Яке завдання було складним?

** А зараз на згадку про наш урок давайте з вами складемо собаку у техніці оригамі

 

-Ви, діти, всі молодці. Працювали дружно, старанно. Впоралися з усіма завданнями. Я вами задоволена. Дякую вам за роботу.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 січня 2018
Переглядів
2238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку