Урок "Закріплення вивчених випадків усного множення і ділення в межах 1000. Творча робота над задачею."

Про матеріал
Матеріал розроблено для використання вчителями початкових класів на уроках математики загальноосвітніх шкіл
Перегляд файлу

Новоград-Волинська  ЗОШ  №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E:\Голуб Ірина Олександрівна\ANIMATED\J0236382.GIF 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                        З  досвіду  роботи

                                                 вчителя  початкових  класів

                                                                          Голуб  Ірини  Олександрівни

 

Тема. Додавання і віднімання числа 7 із переходом через розряд. Застосування переставної властивості при додаванні .Складання і розв’язування задач за схематичними записами їх умов (№ 147-154).

Мета. Ознайомити учнів з прийомами додавання і віднімання числа 7 із переходом через десяток; формувати математичну компетентність уміння складати і розв’язувати задачі за схематичними записами їх  умов. Виховувати  ціннісне ставлення  до  природи,  бажання  вивчати  її.  Розвивати  мислення,  увагу,  обчислювальні  навички.

Обладнання. Таблиці додавання і віднімання числа 7; таблиця «Склад числа 7»; схеми задач; картки для опитування; малюнок до гри «Збираємо урожай»; макети  кошиків; малюнки  грибів, хмаринок.

Зміст уроку

I . Організація класу.

  Девіз уроку:            «Щоб зібрати урожай,

                                        математику вивчай!»

II. Контроль,  корекція  і  закріплення  знань.

1.Перевірка  домашнього  завдання.

а.) Один  учень  формулює  запитання,  яким  потрібно доповнити  задачу,  другий – зачитує  відповідь  на  запитання  задачі.

б.) Взаємоперевірка  таблиць  додавання  і  віднімання   ( картки).

 2. Робота   з  картками  для  опитування.

        №1

  1.   Обчислити.

7+4                   9+2                  5+6 11-6

6+4                   8+3                   12-4                             11-5

 

2.)Знайти  значення  виразу   12-а,  якщо   а=6; 4.

№2.

1.)Розв’язати  задачу.  З  ділянки  зібрали  8  кг  огірків, 5  кг  цибілі, а  помідорів стільки, скільки  цибулі  і  огірків  разом.  Скільки  помідорів  зібрали?

2.)Добрати  число.

 +3=12 6+ =11

    13- =7 14- =9

3.Усні  обчислення.

Гра  «Збери  грибочки  у  кошик»

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Діти,  настав  час  збирати  гриби . Назвіть  їстівні  гриби,  а  отруйні.  Як  відрізнити  їх?  На  прорізах  грибів -  числа, а  відповіді – на кошиках.  Тож  збираємо  гриби  у  відповідні  кошики.

-Змагаємось   командами.

III. Вивчення  нового  матеріалу. 

1.Підготовча  робота.

а.)Повторення  складу  числа  7.

 

 

 

 

 

 

 

E:\Голуб Ірина Олександрівна\ANIMATED\J0254510.GIF 

 

 

 

 

  яких  хмаринок     попадуть  крапельки   на  парасольку?   Які  зміни  відбуваються  восени  в  живій  і  неживій  природі?

 

б.)Гра  «Дзеркало».

-Попрацювали  добре.  Пора  причепуритися. Записуємо  приклади, які  «відбилися  у дзеркалі».

 

3+63

 

 

 

 

 

Висновок: достатньо обчислити  один вираз з кожної  пари, результат  другого  буде  таким  самим.

2.Пояснення  нового  матеріалу.

а.)При  додаванні  числа  7  способом  переставляння  доданків  можна  знаходити  три  результати:

4+7; 5+7; 6+7. Для  решти  випадків  додавання числа 7 застосовуємо спосіб  додавання  числа  частинами.

7+7=7+3+4=10+4=14

3       4

б.)Різні  способи  віднімання  проводяться  за  наступними  записами.

15-7=15-5-2=10-2=8;

5       2

15-7= ; 10-7=3; 3+5=8;

10  5

15 -   це 7 і 8, отже: 15-7=8.

3.Первинне  закріплення.

а.) Усне  виконання  завдання  № 147.

б.) Розвязування  виразів  № 148 ( з коментуванням).

Фізкультхвилинка. 

Усі  гарно  потрудились

І, напевно,  вже  втомились.

Перш, ніж вийдемо  на  грядку,

Виконаємо зарядку.

IV. Розвиток  математичних  знань.

-Нас  чекає  робота  на  математичній  грядці.

1.Складання  і  розв’язування  задач.

а.)На  дошці – схематичний  запис  задачі  з  малюнками.

http://www.google.ru/images?q=tbn:ANd9GcQnNNIGr_G0mF-KJdhLFsktaIlVsTDat75QzP9MAjEyIJMXHPdKMgJlqghttp://www.google.ru/images?q=tbn:ANd9GcQnNNIGr_G0mF-KJdhLFsktaIlVsTDat75QzP9MAjEyIJMXHPdKMgJlqghttp://www.google.ru/images?q=tbn:ANd9GcQnNNIGr_G0mF-KJdhLFsktaIlVsTDat75QzP9MAjEyIJMXHPdKMgJlqghttp://www.google.ru/images?q=tbn:ANd9GcQnNNIGr_G0mF-KJdhLFsktaIlVsTDat75QzP9MAjEyIJMXHPdKMgJlqghttp://www.google.ru/images?q=tbn:ANd9GcQnNNIGr_G0mF-KJdhLFsktaIlVsTDat75QzP9MAjEyIJMXHPdKMgJlqg

 ?

http://www.google.ru/images?q=tbn:ANd9GcQnNNIGr_G0mF-KJdhLFsktaIlVsTDat75QzP9MAjEyIJMXHPdKMgJlqghttp://www.google.ru/images?q=tbn:ANd9GcQnNNIGr_G0mF-KJdhLFsktaIlVsTDat75QzP9MAjEyIJMXHPdKMgJlqghttp://www.google.ru/images?q=tbn:ANd9GcQnNNIGr_G0mF-KJdhLFsktaIlVsTDat75QzP9MAjEyIJMXHPdKMgJlqghttp://www.google.ru/images?q=tbn:ANd9GcQnNNIGr_G0mF-KJdhLFsktaIlVsTDat75QzP9MAjEyIJMXHPdKMgJlqg 

Завдання  : скласти  задачу   про  збирання  моркви. Один   учень   складає  умову  задачі. Другий запитання. Після  аналізу ,  розв’язання  записується  у  зошит..

-Моркву  ми  зібрали,  а  тепер  попрацюємо   на   збиранні  буряків  та  капусти.

б.) Виконання  завдання  № 149.

За поданими  схемами учні складають  задачі. Розв’язують  самостійно.

2.Самостійна  робота.

Гра  «Хто  швидше  збере  врожай?»

Виконання  завдань  №№ 150, 151  (за варіантами).

3.   Робота  в  групах   (   скласти   за  коротким  записом  задачу,  розв’язати  , записати  на   дошці).

4.  Гра – змагання   «Збери  букет  з   осінніх  листків». 

Завдання:  збирати   листя  з  прикладами,  обчислювати  їх,  складати   букети (по  рядах).  Переможець,  хто  збере  найбільше  листків.

 

v. Підсумок  уроку.

                                                    Усі  гарно  працювали,

чималий  врожай  зібрали!

-Як  можна  додавати  числа?

-Чи  зміниться  результат  від  переставляння  доданків?

-На  які  частини  можна  розкладати  число  7?

-Що  нового  дізналися  на  уроці? 

-Що сподобалось?

-Над  чим  ще  треба  попрацювати?

VI.Домашнє  завдання. №№ 145, 146 (с. 27).

 

docx
Додав(-ла)
Голуб Ірина
Додано
18 жовтня 2019
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку