Урок "Закріплення вміння читати. Опрацювання тексту «Буду пекарем»"

Про матеріал
Урок навчання грамоти в 1 класі, букварний період. Закріплення вивчення букви «ха». На уроці вдосконалюються навички свідомого читання, зв’язного мовлення, розвивається творче мислення. Особлива увага звернена на виховання бережного ставлення до хліба, пошани до праці хліборобів, збереження українських традицій.
Перегляд файлу

                       Українська мова (навчання грамоти)

Тема уроку. Закріплення вміння читати. Опрацювання тексту «Буду пекарем»

Мета. Навчальна: закріплювати вивчене про звук х і букву «ха», удосконалювати вміння читати тексти, розмовляти відповідно до норм літературної мови. Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховна: виховувати шанобливе ставлення до хліба, до праці хліборобів.

Засоби навчання: конструктор LEGO, кошик з різними виробами хліба, Ромашка Блума, ілюстрація житньої і пшеничної хлібини.

                                                Перебіг уроку

І. Організація класу до роботи

   Продзвенів дзвінок веселий – всіх закликав до оселі!

   Наш урок такий незвичний, і цікавий, і практичний!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

   Стіл накритий вишитою скатертиною, на стіні – портрет Шевченка у вишитому рушнику.

  •          Дорогі учасники  нашого уроку, вітаю вас і запрошую до плідної співпраці. Сьогодні ми здійснимо цікаву подорож і дуже повчальну.
  •          Чи відчуваєте ви запах у нашому класі? Здогадались, що це? Так, це пахне ХЛІБ. (Вчитель викладає на стіл хлібину, калач, пиріжки, бублики).

На столі красується хлібина,

Кожна крихта – хлібороба труд.

Щоб всміхалось сонечко людині,

Всі шанують хліб і бережуть.

  •          Чи любите ви хліб? Розкажіть, що вам найбільше смакує?
  •          А хто з вас знає, звідки береться хліб на нашому столі?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

   Сьогодні ми дізнаємось багато про хліб, будемо вдосконалювати вміння читати та розвивати мовлення.

ІV. Фронтальна робота

  а) робота з медіа: перегляд відео «Звідки хліб прийшов на стіл?»

 - Де ростуть зернинки жита і пшениці?

 - Якими машинами сіють зерно в землю?

 - Як збирають урожай на полі?

 - Де мелють борошно?

 - Де випікають хліб?

 б) Діти, щодня на нашому столі є хліб. У народі кажуть: Хліб та вода – здорова їда. Хліб – батько, вода – мати. Яка пшениця, така й паляниця. Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.  І ви завжди пам’ятайте, що люди прикладають багато зусиль, щоб у кожній оселі на столі лежали буханці хліба, пиріжки, печиво, тістечка. Українці з давніх давен вирощують хліб, ми - нація хліборобів. А зараз я пропоную вам створити машину з ЛЕГО для роботи на полях.

V. Робота з підручником

 а) робота з малюнком на с.36

 - Як називається кожен виріб?

 - Хто з вас смакував їх? Поділіться своїми враженнями.

 - То яке слово є назвою для всіх цих виробів?

 б) робота з текстом «Буду пекарем»:

 * первинне читання дітьми про себе;

 * читання «ланцюжком»;

 * вибіркове читання:

 - прочитайте речення зі словом «хлібина»;

 - прочитайте слова Оленки;

 - прочитайте про те, що вміє випікати бабуся Христина;

 *словникова робота: знайти в тексті прислів’я і пояснити його значення,

             складіть прислів’я з поданих слів на с.37, вивчіть його напам’ять;

 - А чи знаєте ви від чого залежить колір хліба?  ( Від зерна. Із пшениці – білий хліб, із жита – чорний (житній) хліб.) Вчитель показує малюнок білої хлібини і малюнок житньої хлібини.

 в) робота з малюнком на с.37

 - Чи відповідає цей малюнок даному текстові? Чому?

 - Найсмачніший хліб із печі? Як українці прикрашали піч?

VІ. Закріплення вивченого

     а) гра «Добери ознаку!»

      Хліб (який?)…. (духмяний),

  Руки (які?) …(золоті),

 Піч (яка?) … (мальована),

 Горобчик (який?) … (маленький),

 Шишечки (які?) … ( маленькі),

 Колоски (які?) … ( пшеничні),

 Рушник (який?) … (вишитий).

      б) технологія «Ромашка Блума». На пелюстках написані запитання.

Просте. Що попросила Оленка за столом?

Уточнююче. Я можу помилитись, але мені здається, що хліб люблять усі.

Інтерпретаційне. Чому у бабусі «золоті» руки?

Творче. Які продукти потрібні для приготування хліба?

Оціночне. Чи люблять онуки своїх дідуся Харитона і бабусю Христину?

Практичне. Що ви випікали разом з мамою чи бабусею?

VІІ. Заключна частина

     Гра «Капелюшки де Боно»

     Учитель бере жовтий капелюшок.

  •          Що корисного для себе ви взяли із сьогоднішнього уроку?