Українська мова (навчання грамоти)
Тема уроку. Закріплення вміння читати. Опрацювання тексту «Буду пекарем»
Мета. Навчальна: закріплювати вивчене про звук х і букву «ха», удосконалювати вміння читати тексти, розмовляти відповідно до норм літературної мови. Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховна: виховувати шанобливе ставлення до хліба, до праці хліборобів.
Засоби навчання: конструктор LEGO, кошик з різними виробами хліба, Ромашка Блума, ілюстрація житньої і пшеничної хлібини.
Перебіг уроку
І. Організація класу до роботи
Продзвенів дзвінок веселий – всіх закликав до оселі!
Наш урок такий незвичний, і цікавий, і практичний!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Стіл накритий вишитою скатертиною, на стіні – портрет Шевченка у вишитому рушнику.
На столі красується хлібина,
Кожна крихта – хлібороба труд.
Щоб всміхалось сонечко людині,
Всі шанують хліб і бережуть.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні ми дізнаємось багато про хліб, будемо вдосконалювати вміння читати та розвивати мовлення.
ІV. Фронтальна робота
а) робота з медіа: перегляд відео «Звідки хліб прийшов на стіл?»
- Де ростуть зернинки жита і пшениці?
- Якими машинами сіють зерно в землю?
- Як збирають урожай на полі?
- Де мелють борошно?
- Де випікають хліб?
б) Діти, щодня на нашому столі є хліб. У народі кажуть: Хліб та вода – здорова їда. Хліб – батько, вода – мати. Яка пшениця, така й паляниця. Хочеш їсти калачі – не сиди на печі. І ви завжди пам’ятайте, що люди прикладають багато зусиль, щоб у кожній оселі на столі лежали буханці хліба, пиріжки, печиво, тістечка. Українці з давніх давен вирощують хліб, ми - нація хліборобів. А зараз я пропоную вам створити машину з ЛЕГО для роботи на полях.
V. Робота з підручником
а) робота з малюнком на с.36
- Як називається кожен виріб?
- Хто з вас смакував їх? Поділіться своїми враженнями.
- То яке слово є назвою для всіх цих виробів?
б) робота з текстом «Буду пекарем»:
* первинне читання дітьми про себе;
* читання «ланцюжком»;
* вибіркове читання:
- прочитайте речення зі словом «хлібина»;
- прочитайте слова Оленки;
- прочитайте про те, що вміє випікати бабуся Христина;
*словникова робота: знайти в тексті прислів’я і пояснити його значення,
складіть прислів’я з поданих слів на с.37, вивчіть його напам’ять;
- А чи знаєте ви від чого залежить колір хліба? ( Від зерна. Із пшениці – білий хліб, із жита – чорний (житній) хліб.) Вчитель показує малюнок білої хлібини і малюнок житньої хлібини.
в) робота з малюнком на с.37
- Чи відповідає цей малюнок даному текстові? Чому?
- Найсмачніший хліб із печі? Як українці прикрашали піч?
VІ. Закріплення вивченого
а) гра «Добери ознаку!»
Хліб (який?)…. (духмяний),
Руки (які?) …(золоті),
Піч (яка?) … (мальована),
Горобчик (який?) … (маленький),
Шишечки (які?) … ( маленькі),
Колоски (які?) … ( пшеничні),
Рушник (який?) … (вишитий).
б) технологія «Ромашка Блума». На пелюстках написані запитання.
Просте. Що попросила Оленка за столом?
Уточнююче. Я можу помилитись, але мені здається, що хліб люблять усі.
Інтерпретаційне. Чому у бабусі «золоті» руки?
Творче. Які продукти потрібні для приготування хліба?
Оціночне. Чи люблять онуки своїх дідуся Харитона і бабусю Христину?
Практичне. Що ви випікали разом з мамою чи бабусею?
VІІ. Заключна частина
Гра «Капелюшки де Боно»
Учитель бере жовтий капелюшок.