Стахорщинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Новгород-Сіверської міської ради
Чернігівської області
Показовий урок української мови
в 1 класі
Підготувала та провела
вчитель початкових класів
Крамарчук Валентина Миколаївна
Тема. Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Опрацювання тексту В. Сухомлинського «Яке щастя?».
Формуємо компетентності.
Предметні: продовжувати формувати вміння учнів читати зв’язний текст, відповідати на запитання за змістом прочитаного; продовжувати формувати навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати бажання бути щасливим й дарувати щастя іншим.
Ключові: спілкування державною мовою – вчити відповідати повними реченнями, спілкуватися між собою;
математична грамотність – розвивати логічне мислення;
Соціальні і громадянські компетентності – вчити бути активним у співпраці;
Екологічна грамотність і здорове життя – вчити відчувати себе частиною природи.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
Дорогі діти, я пропоную вам створити яскраву квітку з пелюстками, що «розмовляють». В кінці уроку ми дізнаємося, як вона називається.
Перша пелюстка «Усмішка»
Створення позитивної атмосфери на уроці.
Вправа «Кулька-смайлик» (діти підбивають рукою кульку та промовляють відповідь двома словами від свого імені)
- Хто першокласниця? (Я-першокласниця або Віка-першокласниця)
- Хто українка?
- Хто не сонько?
- Хто талановитий?
Друга пелюстка «Підтримка»
(важлива завжди у різних ситуаціях)
ІІ. Активізація пізнавальної діяльності.
Багато читати. Закріпимо знання про букву … А яку?
3. Гра «Яка буква зайва?» (на магнітній дошці букви: а. б, і, щ. з)
4. Робота з цеглинками двох кольорів «Світлофор»( зелений-правильно, червоний – ні):
Третя пелюстка «Радість»
(від улюбленого заняття, від отримання знань)
Слайд 3
Четверта пелюстка «Разом»
(важлива думка всіх)
Слайд 4
щ я с а т
(доповнюю: ми бачимо, як світить сонечко, квітнуть квіти, чуємо спів пернатих…)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Весняний хоровод «А вже красне сонечко…»
Пˈята пелюстка «Добре слово»
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
1.Вправа «Кольорові склади» (діти складають слова та, читаючи, зазначають , що не всі слова- «добрі»).
2. Відомості про Людину доброго серця, вічного вчителя – Василя Сухомлинського (фото –на дошці).
3. Читання тексту «Яке щастя?» с. 58.
4. Прийом «Квітка Блума» (на пазловому килимку діти кидають кольоровий кубик, обираючи колір пелюстки з запитанням до тексту):
Пояснюючі запитання.
Просте .
Творче.
Уточнююче.
Практичне.
Оцінююче.
Шоста пелюстка «Рідні люди»
Вправа «Кулька щастя»
(з кулькою в руках діти по черзі називають, що вони можуть зробити для щастя рідних)
Життя, діти, неповторне, тому, хто бажає бути щасливим і бажає щастя іншим - необхідно цінувати кожен день, кожну мить, кожну хвилинку.
Прочитайте назву квітки («Щастя»). Чи лише ці слова і дії створюють щастя?
У кожного щастя - своє.
ІV. Рефлексія.
Вправа «Абетковий суп» (діти по черзі обирають букву з торбинки)