Урок "Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Опрацювання тексту В. Сухомлинського «Яке щастя?»

Про матеріал
Тема. Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Опрацювання тексту В. Сухомлинського «Яке щастя?». Формуємо компетентності. Предметні: продовжувати формувати вміння учнів читати зв’язний текст, відповідати на запитання за змістом прочитаного; продовжувати формувати навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати пізнавальні інтереси; виховувати бажання бути щасливим й дарувати щастя іншим. Ключові: спілкування державною мовою – вчити відповідати повними реченнями, спілкуватися між собою; математична грамотність – розвивати логічне мислення; Соціальні і громадянські компетентності – вчити бути активним у співпраці; Екологічна грамотність і здорове життя – вчити відчувати себе частиною природи.
Перегляд файлу

Стахорщинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Новгород-Сіверської міської ради

Чернігівської області

 

 

 

 

 

 

Показовий урок  української мови

в 1 класі

 

 

 

 

                                                                  Підготувала та провела

                                                                  вчитель початкових класів

                                                                  Крамарчук Валентина Миколаївна

 

 

 

  • 2021  -

 

Тема. Закріплення знань про букву щ, її звукове значення. Опрацювання тексту В. Сухомлинського «Яке щастя?».

Формуємо компетентності.

Предметні: продовжувати формувати вміння учнів читати зв’язний текст, відповідати на запитання за змістом прочитаного; продовжувати формувати навички звуко-буквеного аналізу слів;  розвивати пізнавальні інтереси; виховувати бажання бути щасливим й дарувати щастя іншим.

Ключові: спілкування державною мовою – вчити відповідати повними реченнями, спілкуватися між собою;

математична грамотність – розвивати логічне мислення;

Соціальні і громадянські компетентності – вчити бути активним у співпраці;

Екологічна грамотність і здорове життя – вчити відчувати себе  частиною природи.

Хід заняття

І. Організаційна частина.

Дорогі діти,  я пропоную вам створити яскраву квітку з пелюстками, що «розмовляють».  В кінці уроку ми дізнаємося, як вона називається.

Перша пелюстка «Усмішка»

Створення позитивної атмосфери на уроці.

Вправа «Кулька-смайлик» (діти підбивають рукою кульку та промовляють відповідь двома словами від свого імені)

- Хто першокласниця? (Я-першокласниця або Віка-першокласниця)

- Хто українка?

- Хто не сонько?

- Хто талановитий?

  • Хто працьовитий?
  • Хто розумний?
  • Бажаю, діти, щоб ваші всі слова справдились на уроці.

Друга пелюстка «Підтримка»

(важлива завжди у різних ситуаціях)

ІІ. Активізація пізнавальної  діяльності.

  1. Повторення алфавіту з плаката (фронтально).
  2. Продовжимо думку «Хто багато читає, …» (той багато знає).
  • Чи підказала думка, яку роботу будемо виконувати на уроці? (читати)

Багато читати. Закріпимо знання про букву … А яку?

3. Гра «Яка буква зайва?» (на магнітній дошці букви: а. б, і, щ. з)

  • Перевіримо ваші знання.

4. Робота з цеглинками двох кольорів «Світлофор»( зелений-правильно, червоний – ні):

  • буква щ в словах завжди стоїть на початку слова;
  • буква щ завжди позначає два звуки: й,і;
  • буква щ завжди позначає один звук ш;
  • Буква щ завжди позначає два звуки: шч.

Третя пелюстка «Радість»

(від улюбленого заняття, від отримання знань)

Слайд 3

  1. Робота з цеглинками: знайди підпис до ілюстрації.
  2. Користь ліщини (багата на вітаміни, мінерали  - для роботи мозку)
  3. Зашифровування  слова (ліщина) звуковими фішками.

Четверта пелюстка «Разом»

(важлива думка всіх)

  1. Асоціації до побаченого (червоний аркуш у формі серця): любов, доброта , здоровˈя …
  2. Робота в парах (за смайликами з написами: борщик, горщик).

Слайд 4

  • Складання слова (поставити числа в порядку зростання та прочитати слово, яке буде головним  при читанні в букварі 13    99    88      78      92

                                                                                              щ     я      с         а        т

  • На вашу думку, що таке щастя?

(доповнюю: ми бачимо, як світить сонечко, квітнуть квіти, чуємо спів пернатих…)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Весняний хоровод «А вже красне сонечко…»

Пˈята пелюстка «Добре слово»

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

1.Вправа «Кольорові склади» (діти складають слова та, читаючи, зазначають , що не всі слова-  «добрі»).

2. Відомості про Людину доброго серця, вічного вчителя – Василя Сухомлинського (фото –на дошці).

3. Читання тексту «Яке щастя?» с. 58.

4. Прийом «Квітка Блума» (на пазловому килимку діти кидають кольоровий кубик, обираючи колір пелюстки з запитанням до тексту):

Пояснюючі запитання.

  • Чому пташка в клітці не щаслива?

Просте .

  • Про що запитала мама в доні?

Творче.

  •                    А що було б, якби доня запитала в мами «Яке щастя?».

Уточнююче.

  • Чи правильно я зрозуміла, щоб не журитись і не плакати, рідні мають любити , усміхатися, поважати одне одного.

Практичне.

  • Як би ви відповіли на запитання мами «Яке щастя?»?

Оцінююче.

  • Чи можна щастя купити? А берегти?

Шоста пелюстка «Рідні люди»

  • Батьки  дали кожному із нас найбільше щастя – життя! Вони наділяють нас теплом, дарують ласку, любов. Дорогі дітки, як вважаєте, ми з вами маємо  лише отримувати щастя від  рідних, чи можемо й самі дарувати? (відповіді дітей)

     Вправа «Кулька щастя»

 (з кулькою в руках діти по черзі називають, що вони можуть зробити для щастя рідних)

Життя, діти, неповторне, тому,  хто бажає бути щасливим і бажає щастя іншим - необхідно цінувати кожен день, кожну мить, кожну хвилинку.

Прочитайте назву квітки («Щастя»). Чи лише ці слова  і дії створюють щастя?

У кожного щастя  - своє.

ІV. Рефлексія.

Вправа «Абетковий суп» (діти по черзі обирають букву з торбинки)

  • Похвалися про те, що нового дізнався про щастя на уроці? (Я – Я дізнався …)
  • Похвалися, яку роботу тобі вдалося виконати найкраще? (З – Зрозуміла, що …)
  • Похвалися знаннями про букву щ. (С – Сміливо скажу, що …)
  • Похвалися,  що запамˈятала  про письменника (Г –  Гадаю, …)
  • Дякую за  роботу на уроці.

 

 

docx
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку