Урок "Закріплення знань про букву «ща», звукосполучення [ніч]. Читання тексту «Наша Батьківщина».

Про матеріал

Урок має на меті закріплювати вміння дітей виділяти у словах звукосполучення [шч]; формувати навички правильного звуко - буквеного аналізу слів; удосконалювати вміння правильного, свідомого, виразного читання; збагачувати активний та пасивний словник учнів; розвивати пізнавальні і творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати любов до рідної домівки, до краю, де народились та зростають.

Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань про букву «ща», звукосполучення [ніч]. Читання тексту «Наша Батьківщина».

Мета. Закріплювати вміння дітей виділяти у словах звукосполучення [шч]; формувати навички правильного звуко - буквеного аналізу слів; удосконалювати вміння правильного, свідомого, виразного читання; збагачувати активний та пасивний словник учнів; розвивати пізнавальні і творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати любов до рідної домівки, до краю, де народились та зростають.

Обладнання. Буквар М.С.Вашуленка, Н.Ф. Скрипченко, електронна презентація, звукові фішки, картки зі словами.



  1. Організаційний момент.

Вітаємо вас, наші любі,

У світлій, затишній оселі.

Нехай наш урок для Вас буде,

Як пісня - дзвінкий і веселий.

Любі діти, у наш клас Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром.

(Діти повертаються обличчям до гостей та вітаються з ними).

Всі почули ми дзвінок - Він покликав на урок.

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

  1.    Мотивація навчальної діяльності учнів.

Емоційне налаштування на урок.

«Коло компліментів».

Учні повертаються обличчям один до одного і по черзі говорять один одному компліменти. Звертаються обов’язково по імені. Першим починає вчитель. (Слайд 1)

( Миколко, ти сьогодні дуже веселий. Оленко, ти сьогодні маєш гарну зачіску.)

Потім вчитель читає вірш.

На лісовій галявині,

Де жебонить струмок,

Сьогодні ми проводимо Незвичний наш урок.


1



Ми помандруєм в світ науки,

Що гордо читанням зовуть...

Та лиш кмітливість і увагу З собою взяти не забудь.

  1.    Повідомлення теми та мети уроку.
  •    Сьогодні у нас незвичайний урок. Прийшли вчителі, завітала ще одна гостя. А хто вона дізнаєтесь, коли подивитесь уважно на малюнок. (Вчитель показує малюнок дівчинки українки). (Слайд 2)
  •    Саме мала україночка буде сьогоднішньою нашою гостею. Вона буде уважно за вами спостерігати, а самим активним роздаватиме винагороди: квіточки.
  •    Розкажіть про букву «ща»!
  •    А вона така, як «ша»!

Тільки в неї, - каже Костик, - Унизу праворуч хвостик. (Слайд 3)

  •    А на що ще схожа буква «ща»? (Слайд 4)
  1.    Повторення вивченого матеріалу.

І.Звукові аналітико - синтетичні вправи.

Гра «Розгадай слова».

  •    Україночка зачарувала слова. Потрібно їх розчарувати: зі звуків скласти слова і розвішати на дошці. (Вчитель окремо називає звуки, а учні утворюють слова і готові слова вішають на дошку).

[земла], [край], [поле], [сади], [мова] (говорить вчитель, а учні називають слова: земля, край, поле, сади, мова).

Гра «Знайди звукосполучення».

  •    Назвіть позицію звукосполучення [шч] у словах. Але при цьому спочатку слід відгадати загадки.

Відгадування загадок.

Гострі зуби у кота,

Відкусив він їй хвоста.

А вона йому на те:

  •    Завтра хвіст мій відросте! (Ящірка), (Слайд 5)

Чистить курточку, штанці,

Чобітки і сап’янці...

Дуже працьовита тітка.

Здогадались, хто це? (Щітка), (Слайд 6)


2



Бурячка і барабольку,

Капустину і квасольку Наварили і їмо!

Ще сметани додамо! (Борщ), (Слайд 7)

Швидкі лапи, куций хвіст,

Довгі ноги, чорний ніс,

Хліба з рук бере окрайчик

Сірий і пухнастий ... (Зайчик), (Слайд 8)

Упіймав Івасик рибку,

Але витягнути - мука!

Бо сердита і велика

На гачок зловилась.. .(Щука), (Слайд 9)

  •    Що спільного у всіх цих словах?
  •    Яке слово зайве? Чому?

Звуко - буквений аналіз зайвого слова «зайчик». Один учень з поясненнями біля дошки.

  •    Скільки складів у слові?
  •    На який склад падає наголос?
  •    Охарактеризуй звуки слова.
  •    Познач звуки буквами.

5. Підготовчі вправи з читання.

  1.   Гра «Пеньочки».
  •    Ох, і полюбляє наша україночка гратися в різні ігри. Вона пропонує для нас з Вами гру «Пеньочки».

(Складову таблицю учні читають вголос, окремо хлопці, окремо дівчата, по рядах. Далі вчитель змінює один зі складів, а учні повинні прочитати правильно).

ба бо бі би бе бу

ва во ві ви ве ву за 1 і 2 разом (Слайд 10)

сма смо смі сми сме ему вра вро врі ври вре вру

ба во бі би бе бу ва во ві не ве ву

сма смо смі сми сте ему за 3 разом (Слайд 11)

вра кра врі ври вре вру

  1.    Гра «Діалог».
  •    А чи скажете мені страву з буквою «ща»? (Борщ), (Слайд 12)
  •    А тепер назвіть мені назву рослини на букву «ща». (Щавель), (Слайд 13)
  •    Назвіть тварини з буквою «ща». (Щиглик, щур, щука, щеня), (Слайд 14)

З



  1.    Гра «Впіймай звук».

Щиглик щиро щебетав,

Щигленятко научав:

Щоб щасливим вам стати - Треба вміти щебетати!

Так, як мама, так, як татко,

Хай щебече щигленятко. (Слайд 15)

  1.    Фізкультхвилинка.

Мама кличе:

  •    Одягнись

Дощ який періщить!

  •    А я хочу підрости Плащ мені навіщо?

Не вдягають дерева Плащ і черевики,

А ростуть же на дощі Он які великі! (Слайд 16)

6. Робота за «Букварем».

  •       Швидко лине час, коли всі працюють старанно. Вже ми з Вами отримуємо наступне завдання україночки. А для цього ми полинемо у світ нашої головної книги - « Букваря».
  1.   Розгляд ілюстрації в ’’Букварі”.
  •    Що зображено на малюнку?
  •    Як називається село (місто), у якому ти живеш?
  •    Як називається країна, в якій ти живеш?
  •    Хто ми за національністю?
  •    Хто знає вірш про Україну?

(підготовлена дитина читає вірш про Україну)

  1.    Розповідь "Як називається наша Батьківщина?”
  •    Ми всі діти України і Батьківщина у нас одна. Батьківщина - це земля, на якій ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Батьківщина - це твоє рідне місто чи село, вулиця, де стоїть твій будинок... Батьківщина - рідна мова, якої навчили тебе мама й тато. Батьківщина у нас єдина, як мати. Батьківщина - це казки, які розповідала тобі бабуся, а їй розповідала її бабуся. Це зелена травичка і блакитна річечка. Це садок біля хати. Це безмежні хлібні лани. Твоя Батьківщина - це Україна. Наша країна розпросторилася на 1316 км із заходу на схід і на 893 км із півночі на південь. Україна - це наша земля, наша країна зі славною історією, народ якої протягом багатьох віків боровся за свободу й незалежність. Україна - це велика незалежна держава в Європі. Україна - це рідна мова, чарівна пісня, чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ. (Слайд 17)

4



  1.    Розгляд карти України, малюнків, пейзажів, ілюстрацій про рідні місця. (Слайд 18)
  •    А зараз розглянемо карту України.
  •    Сьогодні на уроці ми будемо працювати над текстом "Наша Батьківщина”.
  1.    Робота над текстом ’’Наша Батьківщина”.
  •    Діти, ми вивчили нову букву — "ща” і тепер зможемо прочитати одне з найдорожчих слів для кожної людини. Це слово - Батьківщина.
  1.    Словникова робота.

а) пояснення значення слів.

Батьківщина - рідний край. (Слайд 19)

Прадід - батько діда або баби, у переносному значенні - людина минулих поколінь, предок. (Слайд)

Льон - трав’яниста технічна рослина, зі стебел якої виготовляють волокно, а з насіння - олію. (Слайд 20)

Безкраї - які не мають видимих меж, безмежні. (Слайд 21)

Шахта - система підземних споруд, де добувають корисні копалини (переважно вугілля) (Слайд 22)

б) Читання колонок слів.


дід

мова

край

льон

земля

пісня

шахти

Донбас

Карпати

Україна (Слайд 23)


  •    Прочитайте слова всі разом, парами.
  •    Прочитайте односкладове слово.
  •    Перший ряд нехай прочитає двоскладові слова.
  •    Другий ряд нехай прочитає трискладові слова.
  •    Третій ряд нехай прочитає слова, що написані з великої букви.
  •    Чому ці слова написані з великої букви?
  1.    Читання тексту вчителем.
  •    Як називається наша Батьківщина?

5



а) Напівголосне читання учнями тексту.

б) Читання тексту за частинами:

  1.   абзац - читання «ланцюжком»;
  2. абзац - читання методом додавання (вчитель зачитує початок речення, а учні дочитують до кінця).
  3.    абзац - читання тексту окремими учнями вголос.
  1.    А зараз україночка пограє з вами в гру, яка називається ’'Розвідники”. Вибіркове читання.
  •    Прочитайте слова з буквою «ща».
  •    Відшукайте, скільки вжито в тексті слово « Батьківщина».
  •    Про яку річку йде мова?
  •    Знайдіть і прочитайте речення, в якому йдеться мова про нашу землю, про гори.
  1.    Україночка хоче провести з вами гру «Голосуємо ногами». (Якщо ви згодні з відповіддю, то сидите тихо, якщо відповідь неправильна, то тупаєте ніжками )
  •    Я люблю свою Батьківщину.
  •    Мені подобається мова - українська.
  •    Символи моєї Батьківщини - кленове листя і береза (тупіт).
  •    Без верби і калини немає України.
  •    Столиця України село Слобода (тупіт).
  •    Столиця моєї Батьківщини - Київ.
  •    По території України протікає головна річка - Дніпро.

7.3акріплення вивченого матеріалу.

  1.    Гра «Відгадай слово».

В учителя на картці написано слово. Учні мають відгадати це слово за характеристикою.

  •    Слово відповідає на питання що? Має один склад, є буква «ща» (борщ, лящ, щит).
  •    Слово відповідає на питання який? Має три склади, є буква «ща»

( щасливий).

  •    Слово відповідає на питання хто? Має два склади, є буква «ща» ( Щука, щеня).
  •    Слово відповідає на питання що? Має два склади, є буква «ща» (щітка, щавель).
  1.    Робота над прислів’ям (читання, пояснення значення).

Людина без Батьківщини - що пташка без пісні. (Слайд 24)

  1.    Гра «Доповни вірш».

На землі великій є одна країна:

Гарна й неповторна мила .. .(Україна).


6



І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й .. .(талановиті).

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші ...(складають).

Щоб жила й раділа кожная родина,

Щоб була красива наша ... (Батьківщина). (Слайд 25)

8. Підсумок уроку.

- Покажіть квіточки, які ви отримали за старанну працю. Щоб завжди наша Україна була квітучою державою, давайте посадимо квіточки на цю зелену галявину. (Діти підходять по черзі та прикрашають галявину квіточками).

Спасибі всім, хто працював,

Актором був, вірші читав,

Співав пісні і танцював,

Хто нам у всьому помагав Та тим, хто в гості завітав.

На цьому прощавайте І ще раз в гості завітайте! (Слайд 26)


7



#


 

docx
Додано
5 листопада 2018
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку