Урок має на меті закріплювати вміння дітей виділяти у словах звукосполучення [шч]; формувати навички правильного звуко - буквеного аналізу слів; удосконалювати вміння правильного, свідомого, виразного читання; збагачувати активний та пасивний словник учнів; розвивати пізнавальні і творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати любов до рідної домівки, до краю, де народились та зростають. |
Тема. Закріплення знань про букву «ща», звукосполучення [ніч]. Читання тексту «Наша Батьківщина».
Мета. Закріплювати вміння дітей виділяти у словах звукосполучення [шч]; формувати навички правильного звуко - буквеного аналізу слів; удосконалювати вміння правильного, свідомого, виразного читання; збагачувати активний та пасивний словник учнів; розвивати пізнавальні і творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати любов до рідної домівки, до краю, де народились та зростають.
Обладнання. Буквар М.С.Вашуленка, Н.Ф. Скрипченко, електронна презентація, звукові фішки, картки зі словами.
Вітаємо вас, наші любі,
У світлій, затишній оселі.
Нехай наш урок для Вас буде,
Як пісня - дзвінкий і веселий.
Любі діти, у наш клас Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час Гостей посмішкою й миром.
(Діти повертаються обличчям до гостей та вітаються з ними).
Всі почули ми дзвінок - Він покликав на урок.
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Емоційне налаштування на урок.
«Коло компліментів».
Учні повертаються обличчям один до одного і по черзі говорять один одному компліменти. Звертаються обов’язково по імені. Першим починає вчитель. (Слайд 1)
( Миколко, ти сьогодні дуже веселий. Оленко, ти сьогодні маєш гарну зачіску.)
Потім вчитель читає вірш.
На лісовій галявині,
Де жебонить струмок,
Сьогодні ми проводимо Незвичний наш урок.
1
Ми помандруєм в світ науки,
Що гордо читанням зовуть...
Та лиш кмітливість і увагу З собою взяти не забудь.
Тільки в неї, - каже Костик, - Унизу праворуч хвостик. (Слайд 3)
І.Звукові аналітико - синтетичні вправи.
[земла], [край], [поле], [сади], [мова] (говорить вчитель, а учні називають слова: земля, край, поле, сади, мова).
Відгадування загадок.
Гострі зуби у кота,
Відкусив він їй хвоста.
А вона йому на те:
Чистить курточку, штанці,
Чобітки і сап’янці...
Дуже працьовита тітка.
Здогадались, хто це? (Щітка), (Слайд 6)
2
Бурячка і барабольку,
Капустину і квасольку Наварили і їмо!
Ще сметани додамо! (Борщ), (Слайд 7)
Швидкі лапи, куций хвіст,
Довгі ноги, чорний ніс,
Хліба з рук бере окрайчик
Сірий і пухнастий ... (Зайчик), (Слайд 8)
Упіймав Івасик рибку,
Але витягнути - мука!
Бо сердита і велика
На гачок зловилась.. .(Щука), (Слайд 9)
Звуко - буквений аналіз зайвого слова «зайчик». Один учень з поясненнями біля дошки.
5. Підготовчі вправи з читання.
(Складову таблицю учні читають вголос, окремо хлопці, окремо дівчата, по рядах. Далі вчитель змінює один зі складів, а учні повинні прочитати правильно).
ба бо бі би бе бу
ва во ві ви ве ву за 1 і 2 разом (Слайд 10)
сма смо смі сми сме ему вра вро врі ври вре вру
ба во бі би бе бу ва во ві не ве ву
сма смо смі сми сте ему за 3 разом (Слайд 11)
вра кра врі ври вре вру
З
Щиглик щиро щебетав,
Щигленятко научав:
Щоб щасливим вам стати - Треба вміти щебетати!
Так, як мама, так, як татко,
Хай щебече щигленятко. (Слайд 15)
Мама кличе:
Дощ який періщить!
Не вдягають дерева Плащ і черевики,
А ростуть же на дощі Он які великі! (Слайд 16)
(підготовлена дитина читає вірш про Україну)
4
а) пояснення значення слів.
Батьківщина - рідний край. (Слайд 19)
Прадід - батько діда або баби, у переносному значенні - людина минулих поколінь, предок. (Слайд)
Льон - трав’яниста технічна рослина, зі стебел якої виготовляють волокно, а з насіння - олію. (Слайд 20)
Безкраї - які не мають видимих меж, безмежні. (Слайд 21)
Шахта - система підземних споруд, де добувають корисні копалини (переважно вугілля) (Слайд 22)
б) Читання колонок слів.
дід
мова
край
льон
земля
пісня
шахти
Донбас
Карпати
Україна (Слайд 23)
5
а) Напівголосне читання учнями тексту.
б) Читання тексту за частинами:
7.3акріплення вивченого матеріалу.
В учителя на картці написано слово. Учні мають відгадати це слово за характеристикою.
( щасливий).
Людина без Батьківщини - що пташка без пісні. (Слайд 24)
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна мила .. .(Україна).
6
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й .. .(талановиті).
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші ...(складають).
Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була красива наша ... (Батьківщина). (Слайд 25)
- Покажіть квіточки, які ви отримали за старанну працю. Щоб завжди наша Україна була квітучою державою, давайте посадимо квіточки на цю зелену галявину. (Діти підходять по черзі та прикрашають галявину квіточками).
Спасибі всім, хто працював,
Актором був, вірші читав,
Співав пісні і танцював,
Хто нам у всьому помагав Та тим, хто в гості завітав.
На цьому прощавайте І ще раз в гості завітайте! (Слайд 26)
7
#