Тема: «Закріплення звука Р у словах»
Мета: Автоматизувати вимову звука «р» у словах, словосполученнях; розвивати фонематичний слух; удосконалювати навички звукового аналізу слів; спонукати дитину до відповідей розгорнутою фразою; збагачувати словниковий запас; розвивати писемне мовлення.
Хід заняття
І.Організаційний момент
Логопед. Доброго дня! Сьогодні до нас завітала сорока, яку звати Сорока-білобока. Вона прилетіли до нас на заняття для того, щоб навчитися гарно вимовляти звук «р», тому що у її імені є звук «р», а вона його не вміє правильно вимовляти. Давай, ми їй допожемо!
ІІ. Артикуляційна гімнастика
Та перед ти, як розпочати їй допомагати, ми зробимо вправи для нашого язика, щоб він став слухняним.
Артикуляційні вправи:
«Пташенята»
«Лопаточка»
«Смачне варення»
«Чашечка»
«Поклацати язиком, як коник копитами»
«Грибок»
«Гармошка»
«Хто далі загонить м'яча»
«Маляр»
«Горішки»
«Барабанщик»
ІІІ. Автоматизація звука «р» у складах.
Логопед. Давай, ми з тобою покажемо як звук «р» звучить та товаришує з іншими звуками. (утворення складів з голосними звуками, зі збігом приголосних, в обернених складах).
IV. Автоматизація звука «р» у словах.
Логопед. Зраз зіграємо у гру «Що на крапельках дощу?». На ведмедика падає дощ. Тобі потрібно назвати малюнки які зображені на крапельках. Якщо правильно назвеш та вимовиш, то дощ закінчиться.
IV. Автоматизація звука «р» у словах.
Логопед. Наша Сорока-білобока незнає багато малюнків які тут зображено. Допоможи їй, підпиши малюнки.
__________ _________ ________
________ _______________ ________
__________ ________ __________
_________ ____________ __________
____________ ___________ _________
v.Фізкультхвилинка.
Станем струнко! Руки в боки!
Пострибаєм, як сороки,
Як сороки-білобоки.
Стрибну-стрибну!
Скоко-скоко!
А тепер, мов жабенята,
Ще в присядки пострибали.
Ква-ква-ква!
Ще раз: ква-ква! —
Щоб спочила голова.
VI. Звуковий аналіз слів.
Логопед. Сорока-білобока розповіла мені, що одного разу полетіла вона у сад зібрати овочі і фрукти у яких є звук «р». Але не впоралась із завданням. Давай, допоможемо нашій Сороці-білобоці зібрати овочі і фрукти.
(Ставлю кошик. Дитині роздаю картинки із зображеннями овочів та фруктів, а дитина відбирає лише ті, в назві яких є звук «р», ставить у кошик і складає з ним речення).
VIІ. Підсумок заняття.
Логопед. Молодець! Наша Сорока-білобока, ми гадаємо, буде вже вміти гарно вимовляти своє ім'я та багато знати слів зі звуком «р».