Урок "Закріплення звукового значення букви «Бе». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Послідовність подій".

Про матеріал
Урок спрямований на закріплення знань учнів про букву «Бе» та звукове значення звуків [б] і [б']. Учні вчаться аналізувати слова, визначати місце звуку в словах, читати склади, слова та речення, а також встановлювати послідовність подій у коротких історіях. Цей урок допомагає формувати навички читання та розуміння тексту, розвиває слухове сприйняття, мовлення і комунікативні здібності, а також заохочує дітей до активної участі у навчальному процесі.
Перегляд файлу

Тема уроку: Закріплення звукового значення букви «Бе». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів, речень. Послідовність подій.

Мета:

  1. Навчальна:
    • Закріпити знання учнів про звукове значення букви «Бе» та її звуковий аналіз.
    • Формувати вміння розрізняти звуки [б] та [б'].
    • Вдосконалювати навички читання складів, слів, простих речень.
    • Розвивати вміння встановлювати послідовність подій у реченнях та коротких історіях.
  2. Розвивальна:
    • Розвивати мовленнєві, комунікативні та когнітивні здібності учнів.
    • Сприяти розвитку слухового сприйняття та мовного чуття.
  3. Виховна:
    • Виховувати інтерес до навчання, зацікавленість у читанні та бажання дізнаватися нове.
    • Сприяти розвитку уважності та посидючості.

Обладнання:

  • Картки зі складами, словами, реченнями.
  • Таблиця з буквами та звуками.
  • Роздатковий матеріал (малюнки, короткі історії для встановлення послідовності подій).

Тип уроку:

Комбінований (закріплення знань та розвиток навичок).

 

Хід уроку:

I. Організаційний момент (1–2 хвилини)

  1. Привітання: Учитель привітно зустрічає дітей, налаштовуючи на позитивний лад.
  2. Перевірка готовності: Учні готують робочі зошити, ручки та інше приладдя для роботи.
  3. Налаштування на урок: Учитель пропонує дітям зробити коротку зарядку для рук, щоб налаштуватися на продуктивну роботу.

II. Актуалізація знань (5–7 хвилин)

  1. Мовленнєва зарядка:
    • Учитель пропонує повторити звуки, з якими учні вже знайомі.
    • Виконання вправи «Ланцюжок слів»: учитель називає слово, що починається зі звуком [б] (наприклад, «барабан»), а учні по черзі продовжують ланцюжок, називаючи слова зі звуком [б] на початку, у середині або в кінці слова (наприклад, «будинок», «бублик»).
  2. Бесіда:
    • Учитель задає запитання, щоб активізувати знання дітей про звук [б] та букву «Бе»:
      • Який звук чуємо на початку слова «бабуся»?
      • Чи можемо почути звук [б] у слові «абрикос»?
    • Діти намагаються визначити місце звуку [б] у словах.

III. Мотивація навчальної діяльності (1–2 хвилини)

Учитель пояснює, що сьогодні на уроці діти будуть закріплювати знання про букву «Бе», навчаться знаходити її у словах, читати склади, а також упорядковувати події в правильній послідовності. Це допоможе дітям швидше і краще розуміти прочитане.

IV. Основна частина

1. Повторення звукового значення букви «Бе» (10 хвилин)

  • Пояснення: Учитель показує букву «Бе» на таблиці, уточнює її звукове значення: «це приголосний звук, який може бути твердим [б] і м'яким [б']».
  • Вправи на вимову звуків [б] та [б']:
    • Учитель пропонує дітям вимовляти слова, де звук [б] твердий (бублик, барабан) та м’який [б'] (білка, бібліотека).
  • Визначення місця звуку [б] у словах:
    • Виконання вправи з картками: діти показують, де у словах знаходиться буква «Бе» (на початку, в середині чи в кінці).
  • Індивідуальна робота:
    • Кожен учень отримує картку зі словом (наприклад, «будинок», «бублик», «білка»). Учні вказують місце букви «Бе» у слові та визначають, чи вона позначає твердий чи м’який звук.

2. Звуковий аналіз слів (10 хвилин)

  • Введення нового матеріалу: Учитель пояснює, що звуковий аналіз допомагає зрозуміти, як будуються слова.
  • Звуковий аналіз слова «бабуся»:
    • Учитель вимовляє слово по звуках, учні повторюють за ним, записуючи у зошитах схему слова.
  • Виконання аналізу інших слів: «будинок», «бублик», «білка».
  • Гра «Знайди пару»: Учні знаходять на картках слова, які містять букву «Бе», і роблять їхній звуковий аналіз.

3. Читання складів, слів, речень (7–10 хвилин)

  • Читання складів:
    • Учитель показує картки зі складами (ба, бо, бу, бе, би), а учні читають їх уголос, спочатку хором, потім індивідуально.
  • Читання слів:
    • Учитель демонструє картки зі словами, учні читають їх уголос (наприклад, «білка», «будинок», «бабуся»).
  • Читання речень:
    • Діти читають короткі речення з цими словами: «Білка біжить у ліс», «Бабуся вишиває», «Будинок стоїть на пагорбі».
    • Учитель пропонує дітям прочитати речення в різному темпі (швидко, повільно) та з різною інтонацією для розвитку виразного читання.

4. Встановлення послідовності подій (5–7 хвилин)

  • Робота з малюнками:
    • Учитель показує дітям серію малюнків, які відображають події, що відбуваються у певній послідовності (наприклад, «білка збирає горіхи», «білка несе горіхи у дупло», «білка ховається в дуплі на зиму»).
    • Діти встановлюють порядок подій, розкладаючи картинки по черзі та обґрунтовуючи свій вибір.
  • Короткі історії:
    • Учитель читає дітям коротку історію та просить відновити порядок подій, використовуючи ключові слова (наприклад, «бублик», «білка», «зима»).
  • Обговорення результатів: Учні пояснюють свої відповіді, учитель допомагає виправити помилки, якщо вони є.

V. Підсумок уроку (2–3 хвилини)

  1. Рефлексія: Учитель запитує учнів, що нового вони дізналися на уроці та що було найбільш цікавим.
  2. Відповіді на запитання:
    • Діти пригадують, як читати склади зі звуком [б], як його аналізувати, а також як розташовувати події у правильній послідовності.
  3. Підбивання підсумків: Учитель хвалить дітей за роботу та активність на уроці.

VI. Домашнє завдання

  1. Завдання з буквою «Бе»:
    • Придумати три слова зі звуком [б] або [б'] та зробити їх звуковий аналіз у зошиті.
  2. Малюнок до речення:
    • Намалювати картинку до речення, де є слово зі звуком [б] (наприклад, «Білка ховається в дуплі»).

Рефлексія (за бажанням)

  • Учні розповідають, що їм сподобалося найбільше на уроці, з якими завданнями впоралися швидко, а що викликало труднощі.

VII. Додаткові завдання (за потребою)

  1. Гра «Звукова пошта»:
    • Учитель може організувати гру, де учні діляться на команди і отримують картки зі словами, що містять звук [б]. Команди по черзі читають слова, і кожен учасник повинен передати слово своїм товаришам, акцентуючи увагу на звуці [б]. Це допоможе закріпити навички слухового сприйняття та вимови.
  2. Словниковий диктант:
    • Учитель може провести словниковий диктант, у якому діти записують слова зі звуком [б]. Це може бути ігра, де вони самостійно обирають слова з теми (наприклад, «світ тварин» чи «їжа»).
  3. Творче завдання:
    • Учні можуть написати невелику розповідь або вірш про білку, використовуючи слова зі звуком [б]. Це може стати гарною нагодою для розвитку творчого мислення і заохочення до писемного мовлення.

 

 

Урок спрямований на закріплення знань учнів про букву «Бе» та звукове значення звуків [б] і [б']. Учні вчаться аналізувати слова, визначати місце звуку в словах, читати склади, слова та речення, а також встановлювати послідовність подій у коротких історіях. Цей урок допомагає формувати навички читання та розуміння тексту, розвиває слухове сприйняття, мовлення і комунікативні здібності, а також заохочує дітей до активної участі у навчальному процесі.

docx
Додано
4 листопада
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку